renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 GS (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Clostridia
Vloženo 20.10.2014
Aktualizováno 8.3.2022
Zobrazeno 5 143x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


GSko. Existuje někdo, kdo o něm neslyšel?

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1100 R: Plán byl nahatý cesťák. Dvouválec a kardan. Rko vše splňuje, ale podle mých měřítek je ošklivější než GS. Navíc dual-sport má na českých silnicích větší smysl.

První dojmy - Po pár metrech jsme byli kamarádi. S převodovkou se dodnes seznamujeme... Co se mi líbí? Všechno. Zobák, dráty v kolech, kardan i ty vystrčený válce. Proto jsem ho chtěla.

Motorku bych doporučil pro - Technofily. Páprdy. Milovníky kochací jízdy. Řidiče trolejbusů. Traktoristy. A vůbec kohokoliv komu se líbí.

Doplňky na motorce - V podstatě je to taková kompletní edice: padáky H&B, vyhřívané gripy, vyšší nastavitelné plexi MRA, držák kufrů Kappa + kufry(původně plastové, ale jaro 2015 přineslo hliníkové kufry BGV). Kompletní sada opletených hadic Probrake, které se po jedné nemilé události staly nutností.

Nicméně prostor pro další věci tu stále je. A že žádný TouraTech? Inu, sociálka...

Recenze

Proč GS? A proč ne?

Oslovuje mě průmyslový design a GS je svým způsobem jeho modní ikona. Pokud nějaká koncepce přežije tolik let jako v případě BMW, zřejmě na ní bude něco dobrého. A já to chtěla zkusit.

Než jsem na něj poprvé sedla, věděla jsem asi stejný prd, jako všichni kdo s ním nejeli. Je to drahé, těžké, vypadá to ošklivě. Vše úhel pohledu.
Pro mě je to krasavec. I ten zobák a dokonce světlo z Avie(a svítí fakt svěle).

Motor jede jako diesel, až na to, že je tichounký tak, že bych s tímhle ingotem mohla přepadat lidi na ulici. Rozsah použitelných otáček je vcelku malý, dole omezený tím, že netáhne, nahoře zase tím, že se rozvibruje. Dá se s ním courat 10 po městě i 160 po dálnici. Výkon není oslnivý, ale motor má sílu a to je to na čem skutečně sejde.

Převodovka je peklo. Doslova. Řazení zní jako louskání vlašských ořechů, nebo vrhání kamenů do lomu. Na nízké otáčky občas vypadne 2. kvalt. A v kombinaci s kardanem mám při rozjezdu neodbytný pocit, že sedím v autě se zařazenou zpátečkou. Nicméně zvykáme si a čím víc máme najeto, tím méně ořechů louskám.

Podvozek je super, stabilní. Kam chci, tam brambůrka jede. Na můj vkus je tvrdší, ale zatím jsem nehrabala do nastavení. Až budu mít představu co dělám, začnu to koumat dál. Co mi však vadí je, že mi nedá pořádně vědět jestli je něco špatně. Trpělivě snáší hrůzy české silniční infrastruktury a nic neřekne. Jak se chová v terénu nevím, na to jsem zatím pěkný srábek. A taky to chce kostkovaný bačkory.

A to ostatní? Vibruje, ale plomby nepadají. Váha není takové drama, kdo kdy zvedal Tigera ze země mi to potvrdí. Spotřeba? Vzhledem k objemu famozní.

Zřejmě bych tu mohla tlachat dál a dál, ale beztak to nikdo nečte a nebo nebere vážně.

A poslední otázka z kroužku pro samomluvu: "Koupím si ještě po GS někdy nějakou jinou motorku?"
Odpověď: "Samozřejmě. GS není "nejlepčejší" a pokud někdo tvrdí, že po GSsku už nic není, je... skromný."

***
13/6/2016 Malý update po skoro dvou letech a více než 25000km strávených s mojí tlustou Němkou.

Je stále skromná a jezdí za málo, i když si občas lízne víc oleje. Brzdy se výrazně zlepšily po montáži opletených hadic. Výkonově mi stále stačí, jsem skromná(aspoň v tomhle směru...) a zatím nebylo nikdy třeba tlačit ručičku otáčkoměru do výšin. Po dálnicích stejně nejezdím, je to nuda. I řazení se zlepšilo, pomohla výměna oleje a větší pochopení od té trubky mezi řidítky a stupačkami.

Jak se s ní cestuje? Skvěle. Ať je holá nebo s natlačenými kufry, jede stále stejně a za chvíli nevím, že na ní nějaké kufry jsou ("Ooops!") V horku, v dešti, zimě, větru... stále se chová předvídatelně a vím co od ní můžu čekat. Do cíle nedojedu dřív než ostatní, ani víc neoslním, ale dojedu a užiju si to. Víc nehraje roli.

Co mi po těch najetých kilometrech příjde slabší?
Úzké stupačky - po delší době ve stupačkách z ní bolí chodidla, napravíme.
Slabší podvozek - samozřejmě to dělá nájezd, tlumiče už nejsou co bývaly. Ve srovnání s Tigerem stejného ročníku je na tom však stále dobře.
Tvrdé sedlo - tady se mohli soudruzi z Berlína přeci jen trochu polepšit. Nevadí, časem také vyřešíme.
A víc? Nic.

Zpočátku jsem vnímala jako mínus i 5-stupňovou převodovku, nakonec se ale ukazálo, že to stačí. Stačí se nebát použít vyšší otáčky.

Splnila moje očekávání?
Jednoznačně!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Guzin
Guzin napsal 03.07.22 v 19:09 10b.

Zdravím, hezky napsaný článek. Motorka excelent, značka BMW nabízí mnoho motorek, současně až neuvěřitelnou škálu modelů, Ale, současné modely jsou tak technicky vymustrované že , Ale nebudu mudrovat. Toto je motorka tak jak ještě má vypadat. Sám jezdím současně BMW F650 Scarver CS, úsměvné, ale také spadá do pertfolia jednoduchých a spolehlivých motorek. Tak že Vám fandím že sedláte tento model, ryzou a spolehlivou motorkářskou legendu. Mnoho šťastných kilometrů, a myslím že jednou asi to GS osedláte, když ne ne trvalo, tak se na předváděcích jízdách BMW na ni projedete tak jak jsem to udělal i já. Zdravím Guzin.

Kukkan
Kukkan napsal 26.03.19 v 12:22 10b.

Super popis a hodnocení. Na něčem podobném jezdí kamarád - a skoro jsem měl pocit, že to hodnocení napsal on. Takže na té 1100 asi něco bude...

janogsx
janogsx napsal 01.07.17 v 02:30 10b.

Ďakujeme za pekný popis. Super.

Potok01
Potok01 napsal 25.03.17 v 10:41 10b.

Dobrý stroj s dobrou ženou. Přeji tisíce šťastných km.

spike-cz
spike-cz napsal 24.03.17 v 18:11 10b.

Více komentářů



TOPlist