renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki VS 800 Intruder (1993)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Dráťa
Vloženo 7.4.2013
Aktualizováno 31.8.2015
Zobrazeno 5 592x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


VS 800 GL Intruder. Malej bráška legendárního velkýho Vetřelce. Dnes už skoro vyhynulá kategorie chopper, postupně vytlačená cruiserama.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki VS 1400 Intruder: Moc drahej
Suzuki LS 650 Savage: Moc malej

První dojmy - Pravděpodobně vyrobena ještě před vynálezem plastů. Všechno je z toho ... no, jak se z toho vyráběly motorky kdysi ... jak se to ... no jó, plech, tak se tomu říkalo! Hustý!! :-D

Motorku bych doporučil pro - Pro staromilce, milovníky adrenalinu. Není většího adrenalinu než řítit se na neovladatelným stroji s 21" kolem vpředu po rovině skoro stovkou, přemýšlet jak se vejít do zatáčky, když to nejde naklopit a když to naklopit půjde, bude se vlnit, a vědět přitom, že není šance to ubrzdit, kdyby něco. :-D Každopádně pro menší postavy, je to prcek.

Doplňky na motorce - US verze (tacho v mílích, stálé svícení blinkrů, kvůli STK později odpojeno). Řídítka 97 cm šířka a 36 cm výška, rolka pod světlem a větší kožený brašny (z nichž jsem odstranil třásně, aby si mě nepletli s indiánským náčelníkem). Otevřené origo výfuky bývalým majitelem, naštěstí svody nehnědly. Jinak nezpraseno.

Recenze

Podzim 2002. Nepohodlnej vojenskej kavalec na 16 dnů nedobrovolně vyměněn za lůžko ve vojenský nemocnici. Hrozná nuda, četl jsem snad i složení zubní pasty. A hle, v nemocniční trafice Katalog motocyklů 2003. No, pár dnů mi musí vydržet, abych nezešílel. Trochu mě to určitě navnadí, ale stejně si pořádnou motorku nekoupím, ze žoldu mi zbyde sotva na cigára a kdo ví, jak to bude po vojně s prací. V garáži sice stojí dvoutaktní zázrak z Týnce nad Sázavou, ale ten úsměv na tváři nevykouzlí. Spíš slzy zoufalství a vzteku. Listuju, listuju, koukám, hle, to je hezký, to chci!! Co že to je? Suzuki VS 1400 GLP. To by bylo něco. Vypadal bych na tom jako Lorenzo Mamlas v Rozpadlíkovi. Drsňák...

...o 5 let později...

Kolega z práce si pořizuje bajk. Sráč jeden, on si jezdí na šikmooký motorce a já mám jen tu zoufalost z Týnce. Závistí pěním. No nic, prostě nastal čas čerpání kapitálových rezerv a neustálýho počítání, na co "zdroje jsou" a na co nejsou. A na čtrnáctku Introše nějak pořád nejsou a nejsou. Nedělali to ty šikmáči i v menším a levnější balení?

Den D. Odjíždím z Plzně na novým osmičkovým introši! Drsnej jak hrubá strana houbičky na nádobí. Teda introš není úplně novej, je už hodně jetej, počitadlo na stavu 58 tis. mil (po nevím kolikátém stočení), stav není zrovna výbornej, ale téměř nezprasenej úpravama a vešel se do rozpočtu. Podružný detaily jako hladký pneumatiky a prasklý sedlo a řídítka přehlížím. V rozpočtu bylo počítáno s malým servisem. Tak přišel větší servis. Servisáka málem omývali studenou vodou, když viděl řídítka. Některý introše mají elektriku vedenou kolem řídítek, ale můj mazlík jí měl vedenou vnitřkem, a v dírách na provlečení kabelů prý řídítka s oblibou praskaly. Suzuki to snad měla kdysi řešit servisní akcí a výměnou, ale můj introšek o tom asi ani neslyšel. Takže výměnu zacvakám. No jo, ale ty origo řídítka jsou hrozný, jsou tak blbě zakroucený, že mi z nich spadávaly ruce. Nešly by tam tedy rovnou apehangery? Další omývání servisáka vodou, nechtěl, nechtěl, ale nakonec musel. Takže delší brzdový hadice - vnutil mi pancířky, ale moc jsem se nebránil, stejně introš vůbec nebrzdil. Překuchání komplet elektriky v řídítkách, vymýšlení dlouhýho plynovýho lanka s rozdvojením apod. Samozřejmě výměna náplní, z motoru se vypustil asfalt a nalil se olej, podtlaky, ventily (osmička nemá bohužel narozdíl od čtrnáctky hydroštel), brzdová kapalina místo močůvky a podobně.

Později přišly na řadu obě gumy, nový potah sedaček a opěrky a různé nápravy zvěrstev po bývalých majitelích. Ozvalo se slabé místo všech intruderů, spojka, a protože jsem byl hroznej škudlil a kre*én, tak se dělala dvakrát. Měňte jí kompletní, vyplatí se to!

.
.
.

Odjety 4 sezóny, přibližně 17 tisíc mil, téměř bez závad. Kromě výše zmíněné spojky jen překroucený kabel mezi nádrží a krkem - startér bez šťávy. Netěsnící přední vidle (dle stavu během opravy památka na předchozího majitele kre*éna), a na dálnici upadlá espézetka v plastovém chromovaném rámečku. Dvakrát. Jinak naprostá klasika, velice špatné zadní tlumiče, zadní bubnová brzda tragická - při propružení se zadní brzda kousala (možná propnutí brzdového bowdenu), což bylo hodně o hubu. Ale zase mě to naučilo driftovat. Přední brzda za sucha dokázala stroj trošku zpomalovat, jakmile viděla vodu, nebrzdila vůbec. Navíc brzda hodně rychle vadla, takže v Alpách byla legrace. Díkybohu osmička brzdí dobře motorem (narozdíl od čtrnáctky). Rám byl vyroben snad ze sýru, nebo z něčeho podobně pevného, navíc varování - v rámu je voda (mezi chladičem a motorem)!!! Takže může korodovat, dokonce snad i rezivět. Intruder je sv*ňa na svíčky, doporučuju měnit po zimě, opravdu je znát rozdíl (používal jsem NGK). Taky je háklivá na kvalitu benzínu (což asi dost souvisí právě se svíčkama). Na dálkách jsem se dostal pod 5 litrů, jinak běžná spotřeba 5,2 litrů. Dojezd do rezervy 100 mil.

Dobrej chopper, na důchod si ho pořídím znovu, tedy většího bratříčka.
Chybí mi. Kdybych si nepořídil kamarády s naháčema, zůstal by mi dodnes.

P. S.: Když si pořídíte řídítka 97 široký, a zrcátka mají tedy přes metr, a vjezd do garáže pro motorku má šířku 90, máte blbej den. Asi tak dvakrát denně.

P. P. S: Při prodeji bylo přibližně 75 tisíc mil na budíku, a to mohl být stočený = přibližně 120 tisíc kilometrů a introš bez problémů fungoval. Takže až někdo bude tvrdit, že motorka s 20 tisíci kilometrů je odlítaná mrcha, tak ho za mnou pošlete, ho proplesknu, aby se probral.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
HV-Oro
HV-Oro napsal 25.04.20 v 21:08 10b.

Moc pěkná motorka

Dilv
Dilv napsal 31.08.15 v 21:39 10b.

Před pár měsíci jsem osmu pořídil taky a můžu jen souhlasit! Super čtení!

BaluJarda
BaluJarda napsal 18.02.15 v 08:43 10b.

Hezký Introš a dost dobré čtení !!! Na naháči přeji pohodovou sezonu 2015 a máš to za 10

Pilňas
Pilňas napsal 16.02.14 v 21:39 10b.

Jak jinak než za 10b.

Mikymoto
Mikymoto napsal 11.11.13 v 17:55 10b.

Krásná rezenze - máme sice trochu odlišný zkušenosti, ale tleskám. Jinak co se týče nájezdu mohu potvrdit, že 100 tisíc není problém. Kamarád jezdí čtrnáctku a má na tachometru 17 tisíc - už podruhé. A ještě si dělá legraci, že by ji mohl i bez stáčení tachometru prodat jako čestvě zajetou

Více komentářů



TOPlist