Menší, dobře ovladatelný opřík pro pohodovou jízdu.
Se 40kW na 200kg hmotnosti celkem svižný.
Motorka koupena od FIRMA:Outdoor Liberec s.r.o. - Moto&
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XV 535 Virago: VS 800 se mi prostě líbil víc
První dojmy - Snadnou ovladatelnost jsem si ověřil už při první jízdě z Liberce do Prahy, když jsem to vzal před Dubou a Mělník. Dále výkonová rezerva, když jsem zpočátku šátral nohou a hledal šestku. Jako slabší bych hodnotil hlavní světlo, ale spíše bylo poplatné své době.
Motorku bych doporučil pro - Pro začátky s čoprem, je dobře ovladatelný a neperete se s ním na prvních kilometrech v každé zatáčce. Pro pohodáře postavy tak do 175cm, po instalaci předsunutých stupaček už je to jedno.
Doplňky na motorce - Rolka a boční tašky.
Plexi štít.
LED světlomet.
Předsunuté stupačky s přepákováním - Falcon pro VS800.
Laděný výfuk.
Recenze
VS800 jsem vybral právě pro avizovanou spolehlivost, snadnou ovladatelnost, dostupnost a hlavně se čopr musí majiteli líbit.
Za první rok jsem najel cca 6000km, letos jen něco přes 3000km a mohu potvrdit, že ststistiky nelhaly:
MOTOR - šlape jako hodinky, teplý starty na otočení bez sytiče, při studených je třeba sytič podržet rukou, jinak se vrátí a start se nezdaří. To je celkem obvyklá vlastnost VS800 - ochozený nechanismus, co zajišťuje táhlo sytiče.
BRZDY - (přední) zlepšení odstupňování brzdného účinku chtělo vyměnit destičky, byť nebyly ojeté.
PODVOZEK - "tlumiče tlumí", ale na jízdu v úvozové cestě po šutrech jsou jiné stroje.
Nejlépe se VS800 a i jezdec cítí na "okreskách" a státovkách, tedy na silnicích I,II a III třídy. Polňačky jen ty bez větších šutrů a dálnici používám jako nutnost pro delší přesuny do zajímavějších lokalit. Čopr jede sice i dlouhodobě 140km, ale i tak jste na dálnici nejpomalejší, krom náklaďáků.
ÚLOŽNÝ prostor - kromě mikro prostoru na nejnutnější nářadí v opěrce spolujezdce na VS800 žádný není. Rolka a boční tašky/kufry jsou nutné pokud nechcete mít vše po kapsách nebo na zádech.
PLASTOVÝ DRŽÁK hlavního světlometu je jediné, co na této mašině z roku 1993 odešlo, ulomil se na hrbolech přémo v obci Křivoklát. Nahrazen kovovým držákem s LED vložkou. Do originálu držáku nešlo LED vložku jednoduše namontovat a já před puristickým použitím originálu jsem zvolil pragmatické řešení s LED.
:o) že původní držák vydržel čeké silnice jen rok mi vyřešilo problém se zabudováním LED vložky. Nicméně i tak, alespoň z profilu nové světlo drží původní styl.
Ale taky svítí!!!
pěkný stroj