PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2024)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Lukino_256
Vloženo 13.5.2024
Aktualizováno 13.5.2024
Zobrazeno 1 629x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krátká recenze z testovací jízdy novinky

Výška jezdce: 169 cm

První dojmy - Upřímně, velice milé překvapení Sametový tříválec, quickshifter, nová jízdní pozice Více v recenzi

Motorku bych doporučil pro - Lehká ovladatelnost, čitelný pružný motor, nízká váha, dobrý došlap... Pro široké publikum, co si chce jízdu užít

Recenze

Po hodinové testovací jízdě v rámci Demo Tour (díky Motomo Hustopeče - skvělý přístup!) jsem zde musel zanechat alespoň základní recenzi nabitou dojmy. O MT-09 je zájem a navíc se jedná o úplnou novinku. Jel jsem na ní při stejné příležitosti už vloni a ačkoli se změny nemusejí zdát jako významné, opak je pravdou. Ale postupně.

DESIGN A ZÓNA ŘIDIČE
Designové okénko bych tentokrát vzal velice krátce. Vzhledově u mě stále vítězí první generace po faceliftu (ta dvouoká), ale nejnovější iterace přinesla oproti té kontroverzní předešlé jisté zlepšení. Vypadá to celkem dynamicky, nedovedu říct, jestli je něco špatně, ale na moji italku to prostě nemá. Jo a body dolů, nedělá se ani zelená ani červená :)

Jdeme k něčemu zajímavějšímu, změna k lepšímu začíná posedem. Pardon, ale na předchozí verzi jsem si připadal jak na záchodě. Tady už je takový ten současný naked posez, pohodlný, lehce předkloněný s trochou váhy na předku a hlavně univerzální. Oproti Tuonu uvolněnější, ale polo supermoto jako v minulosti se už nekoná. Velice mě potěšilo (alespoň při té krátké jízdě) moc pohodlné sedlo subjektivně s tlustým polstrováním. Jedna věc, která mě překvapila, ovšem stejně jako u minulé verze, jak široko doprava vystupuje víko motoru - při prvním usednutí dostalo kopanec. Stupačky umístěny v pohodě, řadička celkem nízko, ale to bude věc nastavení. Bál jsem se výšky sedla, ale milé překvapení, dosáhl jsem dokonce líp než z Tuona.

Na řídítkách jsou nové ovladače, nejzákladnější logika ovládání pochopena, ale na zkoumání nějakých pokročilejších funkcí či nastavování čas nebyl. Je tam specifický přepínač blinkrů (ťuknu jednou, zapnu, ťuknu podruhé, vypnu) a všiml jsem si, že v základu je tempomat. Nechybí samozřejmě jízdní režimy (neměl jsem potřebu měnit Street) a nový větší, hezky zpracovaný a přehledný displej. Jeho čitelnost byla naprosto v pořádku.

JÍZDA A MOTOR
Změny se samozřejmě odehrály i na podvozku a motoru. Musím uznat, ten motor je fakt super. Jede skoro z ničeho (nechá si líbit i podtočení, necuká, jen tak trochu "zachrastí") a táhne pořád, lineárně, možná trošku bez špičky, ale na dynamiku si při 88 kW nejde stěžovat. Velice citlivě zasahuje omezovač, a to tak, že to skoro ani nepostřehnete a vlastně vás překvapí "jakože už"? Zvukový doprovod je typicky tříválcový, líbí se mi to, nezní teda tak nasraně jako tuono, ale v rámci konkurence spokojenost.
Nejvíc ale musím pochválit převodovku a quickshifter. Převodovka jako taková přesná, krátký chod páčky, spojka v pohodě a hledání neutrálu skoro neexistovalo, nádhera, prosím chci i na Tuono! Zadruhé, quickshifter. Prý se jedná o třetí generaci, funguje nahoru i dolů, a to klidně i nahoru bez plynu a dolu pod plynem. Ale hlavně! Naprosto DOKONALE! Neexistuje snad jízdní režim, kdy by qs protestoval. Při poletu se jeho bezproblémová funkčnost nabízí, ale jak sametově to tam lupne i při prdlačce z 2 na 3 třeba ve 40 je těžce návykové, úžasné a nutně potřebuju na Tuono, kde s qs celkem zápasím, když chce dost plynu a otáčky.
Podvozkově toho asi moc nevymyslím, oproti Tuonu mi přišlo filtrování nerovností komfortnější, zároveň ale jistoty dost, držení stopy v pohodě, nejsem nějaký odborník, abych to správně popsal... Zkrátka asi nic, co by vás zklamalo. Oproti minulé verzi se uklidnily řidítka. Veliké spokojení byly brzdy, jestli se nepletu, jsou tam už Bremba a je to opravdu poznat. Intenzivní zákus a plynulé dávkování.

SHRNUTÍ
Asi takto bych tedy shrnul moje randíčko s novou nula devítkou. Upřímně, panovalo snad až nadšení, hlavně z toho, jak motorka funguje jako celek. Co bych vypíchl? Zaprvé úžasnej quickshifter. Lahoda. No a zadruhé, že i větší počet drobných úprav může motorku změnit výrazně k lepšímu. Za ty prachy podle mě velice, velice zajímavá volba.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
véna
véna napsal 14.05.24 v 20:40 10b.

Více komentářů



TOPlist