renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wthelll
Vloženo 7.1.2014
Aktualizováno 28.7.2015
Zobrazeno 6 908x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Aprilia SL1000 vyměněna za fungl novou Yamahu.
Když jsem ji viděl poprvé na fotkách, rozhodně to nebyla láska na první pohled, spíš naopak. Pak mě zaujal její tříhrnek - věděl jsem, že nechci V4..a pak jsem ji uviděl live.. A bylo vyřešeno.. ))

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Technik motosport Zlín (Kostelec) - 1* . Po letitých zkušenostech se servisováním Aprilie v Technik Motorsport Zlín, bych nedal přednost jinému prodejci. Ochotní, vstřícní.. Velmi podstatný důvod pro rozhodnutí - i když srdíčko je pořád "italské"... :-)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Speed Triple: důvod neuveden

První dojmy - ..na první dojmy čekám :-) Budu informovat. První dojmy už nejsou první..najeto 1000 km, tříválec geniální, převodovka geniální..

Doplňky na motorce - Originál štítek
Páčky Barracuda, držák spz Barracuda, blinkry Barracuda - všechno od barracudamoto.cz (100% přístup, maximálně doporučuji!)

30.05.2014: doplňky OK, drobná výtka k držáku RZ: po výměně za originál zůstanou v podsedákovém plastu malé otvory, kterými při jízdě v dešti teče dovnitř úložného prostoru. Jen trochu, ale přece. Ale už se pracuje na řešení.
/vyřešeno/

Doplněn boční kryt chladiče puig, zmizelo nevzhledné víčko chladiče a opticky vypadá předek "emtéčka" mohutnější.. Kvalita super, montáž jednoduchá..



Recenze

Volba rozumem a taky podle peněženky Motorka pro radost, doufám, že dobrá volba...
První dojmy už nejsou první..najeto 1000 km, tříválec geniální, převodovka geniální..

Překvapením byla přední brzda, nikdy jsem neměl novou motorku a prvních 300 km jsem na ni musel dávat velký pozor. Ne, že by brzdila... Právě naopak.. Tupá, slabý účinek, jakoby se ten účinek někam ztrácel. Po ujetí 300 km, téměř z kilometru na kilometr, začala brzda fungovat neskutečně. Dávkovatelná, účinná, prostě vše tak, jak má být. Určitě pomohlo přitvrzení vidlic, ve standardním nastavení byla vidlice příliš měkká, chyběl jakýkoliv pocit kontaktu s povrchem. Pro jezdce kolem 70 kg možná ideální, já musel přitáhnout skoro na doraz

To nejlepší je motor. Zatím opatrný záběh s častým řazením, brzděním a zrychlováním, ale i v otáčkách hluboko pod 4000 rpm krásný záběr a plynulý nástup. 5-6000 rpm ideální otáčky pro rychlejší jízdy, spotřeba cca. 5,2 litrů /tento údaj je pro normálního motorkáře naprosto zbytečný. Když jedu, neřeším spotřebu, když zasvítí hladové oko, najdu pumpu /

Převodovka krátká, přesná, naprosto bez výhrad a soudruzi ze země zapadajícího slunce zaslouží pochvalu za sladění s motorem.

Za co by ale soudruzi zasloužili přes koule /možná by stačilo přes jednu/, je naladění palivových map, reakce plynu je na "STD" a "A" zbytečně ostrá, což nevadí při ostré jízdě /právě naopak/, ale při "kochačce" je to zbytečně ucukané.. Řeší to "B"čko, které má ale jednu nevýhodu. Po každém vypnutí klíčku se musí volit znovu, chybí paměť na toto nastavení. Hloupá chyba, která zbytečně otravuje život - obzvlášť, když je v manuálu napsáno "mezi režimy nepřepínat u nastartovaného stroje". A manuály se mají dodržovat ))
Každopádně budíky jsou výborné, přehledné, snadná ovladatelnost i v rukavicích, čitelné údaje, možnost nastavení kontrastu v několika úrovních. Rozhodně nevadí excentrické umístění.
Z praktických věcí bych uvítal snad jen položku "dojezd", bylo by to lepší, než když se po rozsvícení rezervy přepne počítač do funkce "ujetá vzdálenost od rozsvícení rezervy".

Kvalita zpracování výborná, posez výborný, na pozici stupaček jsem si chvíli zvykal, ale to přičítám letitému zvyku z předchozí motorky.

Jsem trošku nervozní ze zvláštního zvuku, který se ozývá někde od motoru, nedokážu dodnes identifikovat odkud, který se ozývá na dvojku, trojku, při rychlosti 40-50 km/h, je to takové zvláštní "cvrlikání". Jednou jsem to zaslechl a teď už ten zvuk slyším pořád Zmizí po vymáčknutí spojky...
Kdo se na mé MT09 svezl, neslyšel nic )) Asi mě od radosti z ní hrabe ))

Budu přidávat další postřehy, dnes (30.05.2014) první výměna oleje, už se to může točit!
___
Motodovolená za náma.. Najeto cca. 4000 km za 10 dnů. A cestování v pohodě. Pohodlné, záda nebolí. Kdo při cestách nejezdí rychleji než 150 km/h, může být úplně v klidu.
Tankvak Kappa, boční látkové brašny, které už toho mají hodně za sebou, ale osvědčily se a i na úzké MT jdou v pohodě usadit a nepřekáží. Bezproblému i bez vzpěr, které jsou v originálu totálně předražené.
Cesta přes Rakousko, Itálii, Francii, San Marino, Švýcarsko a zpět domů - s využitím motovlaku na začátku cesty ( Vídeň-Livorno) naprosto bez ztráty kytičky...
Z motoru jsem nadšený čím dál víc, řazení super, brzdy super - a hlavně lehkost, s jakou se vodí do a ze zatáček, je neskutečná. Posez hodně nízko, jakoby jezdec seděl "v" motorce a ne "na" motorce - špičková ovladatelnost.
Obrovské překvapení spotřeba: myslel jsem, že budu muset často tankovat a tím brzdit spolucestující, ale při spotřebě 4,4 l/100 km absolutně žádný problém! Samořejmě jsem to netočil na 12 000, ale rozhodně jsme se neflákali Svižná jízda, dvojka, trojka nahoru dolů, super...!
90% cesty odjeto na režim "B", áčko a STD jsem skoro nepoužil, nebyl důvod, při průjezdech alpskými vracáky to jen zbytečně škubalo s řídítky - "béčko" je prostě na tohle ideál. Jen se musí při každém startování přepnout.. Ale to už pak člověk dělá automaticky...
Pneu: Bridgestone S20, obuté v sérii, jsou super, skvěle drží, špičkově ovladatelné..ale asi ne na cestování (pochopitelně tak nejsou koncipované). Měl jsem na nich najeto 1500 km ( v záběhu, žádné držení pod krkem), předpoklad, že by mohly vydržet 6000km nevyšel.. Celé Švýcarsko a Rakousko jsem si hlídal četníky, ať nemusím přezouvat a platit asi pěknou pokutku.. Teď najeto 5500 km a jsem skoro na plátně..
Přemýšlím, co zvolit
JINAK: ABSOLUTNÍ SPOKOJENOST!

Nové pneu: Dunlop Sportsmart2: celá sada, bez jakýchkoliv výhrad, koupena na doporučení kamaráda s CBR1000, který na nich najel přes 7000 km. U mě teď najeto cca. 3500 km a jsou jako nové.. Buď jsou tak dobré nebo já tak pomalý :-)))

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Alan1971
Alan1971 napsal 13.04.15 v 10:45

Ahoj, jen se zeptám, uvažuji koupit kufr. Nezkoušel jsi přiměřit? Zadek je hodně úzký, mám strach, ať to nevypadá jako pěst na oko. O brašnách jsem taky přemýšlel, ale asi bych šel do kufru. Díky.

Alan1971
Alan1971 napsal 13.04.15 v 10:39

Ahoj, jen se zeptám, uvažuji koupit kufr. Nezkoušel jsi přiměřit? Zadek je hodně úzký, mám strach, ať to nevypadá jako pěst na oko. O brašnách jsem taky přemýšlel, ale asi bych šel do kufru. Díky.

playeref
playeref napsal 16.02.15 v 21:53 10b.

Zatím jsem u dvácy, ale k týhle se snad jednou taky dopracuju! Mnoho hezkých kilometrů

honzikch
honzikch napsal 26.12.14 v 01:00

Pěkná recenze pomůže v rozhodování protože se mi MT-09 pěkně uhnízdila v hlavě

trigr
trigr napsal 08.11.14 v 19:01 10b.

Hezká recenze, hezká motorka..ináč v Yamaze jsem byl obeznámen, že přepínání módú ta jízdy je možné, ale pouze při zavřeném plynu...pak to prý neva. Mnoho hezkých km

Více komentářů



TOPlist