renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Majk157
Vloženo 13.10.2017
Aktualizováno 8.8.2019
Zobrazeno 9 762x
HODNOCENÍ PROFILU OD 39 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Divoká chuligánka která má svůj charakter.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum HK (Hradec Králové) - S přístupem a jednáním zatím velká spokojenost...uvidíme až odpadne"když ptáčka lapají":-)

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - K motorce jsem přistupoval s velkým respektem. Mám v ježdění na motorce takovou menší pauzu, naposledy jsem jezdil před víc než třiceti lety. :-) Jen vlastní přesvědčování, to člověk přeci nezapomene, stejně jako jízdu na kole, mi dalo tu odvahu. Nakonec to opravdu nebylo tak hrozné.

Motorku bych doporučil pro - Motorka čistě pro radost, nic rozumného v tom není. Divím se že se u nás vůbec prodává, když nejlepší auto je to co má největší kufr. :-)

Doplňky na motorce - Na první garančku už mám objednáno: vyhřívané hefty, nějaké padáky na motor, zásuvku a především malé plexi na předek. To snad tak i schválně navrhli, aby si ho každý musel jít koupit. Bez něj tomu předku něco chybí. Jinak se snažím v doplňcích držet zpátky. Kupoval jsem se slevou po sezóně, a už jen s tímhle jsem skoro na plné ceně! A to bych určitě chtěl výfuk, mlhovky a jistě se najde spousta dalších volovin. Třeba ty mlhovky jsou cenově úplně mimo chápání. Dvě ledkový světýlka, hrdě nazvaná set, protože z každého trčí kousek drátu a stojí přes dvanáct tisíc! K tomu "setu" je ještě nutné dokoupit trubku na které celá sranda drží. To je rovný kus roury, na koncích zploštělý a v tom dvě díry na šroub. Cena"pouze" dva a půl tisíce!

19.10.
Dnes den D ! Nikoli tedy vylodění, ale den doplňků...
Absolutní nutnost(tedy na vzhled) byl originální štítek Yamaha fly screen:




20.10.
Dnes první delší jízda s fly screenem...Překvapivě funkční! Měl jsem velké obavy, že mi ten rantl na kšiltu nahrne vzduch přesně na hlavu. Nic takového se neděje, skutečně stačí zvednout vzduch až nad přilbu( mám 178cm) Nejel jsem trasu, kde by se dalo zkoušet nějaké maximum. Ale do cestovní rychlosti 130-140 klídek, pohoda. Jedno negativum asi bude. Úplně poprvé jsem pocítil lehké zacloumání od protijedoucích aut. Nevím jestli to byla náhoda a byly zrovna takové podmínky, nebo to souvisí s přeci jenom zvětšenou čelní plochou. Nic dramatického, ale bylo cítit. V každém případě doporučuji, nejen lépe vypadá, ale i funguje.

Další nutnost pro staršího pána, vyhřívané rukojeti.




Provozní nezbytnost, pro mobil nebo navigaci, zásuvka 12V a brašna na ten dobíjený mobil..





Po prvních jízdách s brašnou celkem spokojenost. Objem na nejnutnější věci tak akorát. Nepřekáží v ničem, ani ve výhledu na budík. Zkusil jsem i mobil jako navigaci ve slídě na vrchním uzávěru. Ne že bych s tím nějak počítal a chtěl ho tam. Dopadlo to podle očekávání. Slída se leskne, viditelnost bídná. Co je ale asi ještě horší je nutnost přeostřovat pohled ze vzdálenosti vlastně skoro mezi koleny a na silnici do dálky. Asi nejen pro mě ůplně nepoužitelné. Ale neberu to jako chybu, neplánoval jsem takové využití. To jen info pro někoho, kdo by to tak třeba chtěl provozovat. Mechanizmus upínání perfektní, brašna drží jako přibitá, a oddělat jde velmi snadno potažením za lanko. Praktická je i možnost použít s řemenem přes rameno jako příruční tašku.

Doplněk který nechci potřebovat, ale co kdyby...





Kupodivu největší radost mi udělalo celkem levné a jednoduché rozšíření zrcátek!
Skvěle funkční, konečně se nemusím vůbec kroutit kvůli pohledu zpět. Mrknu a jedu!




31.3.2018
První jízda s přečalouněným sedlem. Bude to v pohodě, jednak gelová vrstva, druhak aspoň náznak opěrky mě hezky drží a už tolik nevlaju za motkou,,,




Celou zimu čekaly na svou chvíli taky čínské páčky...





a čínská mřížka před chladič...

23.05.2018

Člověk míní, život mění. Ač jsem tolik štěstí zdaleka nečekal, nepravděpodné se stalo skutečností. Původní plán, jednou jí svezu, budu za dobráka a sama to nebude chtít víckrát, se trochu vymknul. Paní domácí teď hlídá pěkné počasí a vyhlašuje výlety na motorce..Díky tomu jsem musel přehodnotit svůj odpor ke všem kufrům a báglům navěšeným kde se dá. Je to tak, už tam sedí. Dal jsem origo kufr Yamaha, aspoň ten menší, ale stejně se mi to nelíbí. Nešlo jinak, s batůžkem bez kufru se vůbec nedalo vzít za plyn, neustále mi sjížděla až na zadní světlo.. Takhle mám klid a jako bolestné i kam dát věci na výlet, kterých má ženská vždy dost.





02.07.2018
Nějak horko těžko se dopracovávám ke konečnému řešení upevnění navigace. Už se mi to i snad začíná trochu líbit, ale stoprocent to asi ještě není. Dobrá volba byl mezikus z číny, posunul jsem se trochu dopředu a výš. Ale celé se to začalo na můj vkus už docela klepat. Samostatnou kapitolou je i navigace Navitel. Nevím proč jsem šetřil, stejnak asi půjde do kopru a pořídím TomToma. Na Navitelu toho moc nevidím, už se celý dvakrát kousnul, ve městě nestihá...Takže laborování ještě není konec.











26.07.2018

Jednou to přijít muselo. Ceny dolů nepůjdou, spíš naopak, tak čekání nemá smysl. Po chvilce laborování se starším typem Euro3, jsem vsadil na jistotu, a na motorku z roku 2017 a tudíž Euro4, koupil výfuk Akrapovič, taky Euro4. Jediná komplikace byla nutnost odvrtat podle normy zabodovanou vložku tlumiče. Samotná montáž byla bez problémů. A výsledný zvuk? Měl jsem jakousi představu z YouTube, ale tam nejde zprostředkovat tu intenzitu zvuku. Až se mi to zdálo příliš. Ale jde jen o zvyk, druhý den už jsem to bral jako normál. Teď je myslím 09tka dokonalá.










12.9.2018

Výměna držáku registrační značky.
Umístění držáku na rameno se mi docela líbilo. Jen byl ten držák dost zbytečně velký a takový humpolácký. Padnul jsem na internetu na držák firmy RG Racing. Byl správně minimalistický, jen osvětlení značky a lehká konstrukce pro připevnění. Jsem s konečným vzhledem spokojen.










15.3.2019

Udělal jem si aspoň trochu moto radosti nákupem na Pražské motovýstavě. CNC zrcátka, bez homologace ale fajn. Už jsem je stihnul i vyzkoušet za jízdy a je v nich docela dobře vidět. Sklo je mírně vypouklé, takže se do nich vejde docela velká část dění za zády. Nijak se neklepou a vypadají dobře.



Recenze

K mojí nové motorce jsem dospěl po dlouhé době rozmýšlení, plánů a značně rozdílných východisek. Vymýšlel jsem několik let, ale nebyly peníze, takže jsem mohl nerušeně snít o čemkoli.
Původní impulz, zkusit na stará kolena zase dvě kola, bylo zhlédnuté video jízdy naprosto šíleného skůtristy, proplétajícího se hustým provozem s využitím všech výhod dvou kol. Jako člověk denně trpící v autě poskakováním v řadě čekajících na každé křižovatce jsem byl nadšen. Tohle je ono! Koupím si skůtr, na motorce umím, tak se budu taky cestou do práce proplétat těma plechovkama bez většího ubrání plynu!
Takže bylo vymyšleno, ale sebelepší plány mi do prasátka koruny nepřidaly. Snil jsem dál. Čas běžel, jako motorkář teoretik jsem pilně studoval všechny weby a postupně vylepšoval ten vysněný stroj. Nejdřív se zvyšoval objem motoru. Začal jsem na štíhlé a hbité stopědvacítce. No jo, ale všude čtu, jak je to každému časem málo! Ještě je dobře, že nemám za co, a nekoupil jsem nějakého chcípáka! Bude to skůtr třístovka. Dlouhou dobu byl tedy mým favoritem x-max 300 od Yamahy. Abych se zbytečně netrápil, drahá polovička, která má kupodivu také svoje plány, nám vymyslela výměnu bytu. Najednou byla zas jakákoli motorka v nedohlednu, peníze fuč a mohl jsem znovu snít o čemkoli. Abych se opravdu snesl na zem, přišla s věkem i vážná nemoc. Dva roky mi to vzalo a vyrobilo ze mně invalidního důchodce. Už nikdy nemusím pospíchat do práce!
Jenže člověk se otřepe, a jak je venku z nejhoršího, začne zase snít a plánovat. Dobrá, do práce nepojedu, ale času mám teď víc než dost, mohl bych se projet po okolí. A tak se znovu začalo studovat a vymýšlet. Praktický skůtr už nepotřebuju, chci motorku pro radost. Zábavnou, silnou, hezkou, moderní...Nemohlo dojít na nic jiného než na Yamahu MT-09! Vybráno bylo, čas přinesl i nějaké koruny a sen se stal skutečností.
Zkušenost říká, že těšení je většinou lepší než realita. Tady je naštěstí stejná. Všechno co jsem očekával jsem taky dostal. Možná i víc, protože vzhledem k mým prehistorickým moto zážitkům, jsem spoustu věcí ani nevěděl, že je mám očekávat.
Motorka mi sedla, je lehká a ovladatelná. Posez je velmi příjemný, vzpřímený.Na nádrži už bych se ve svém věku asi válet nechtěl. Sedadlu samotnému něco málo chybí k absolutní spokojenosti. Netlačí, ale nějak posouvá dopředu, uvidím co s tím. Ovládání bez problémů, spojka, brzda chodí lehce a čitelně. Na plyn si zvykám. Na našich silnicích, kde je potřeba se těch řidítek taky trochu držet, je dost citlivý a zatím se cuknutí sem tam neubráním. Snad se zlepším časem. O odpružení zatím nevím, co si myslet. Nepřijde mi moc měkké, jak píšou v některých recenzích. Zajíždím, znovu se učím jezdit, tak mi ještě určitě nehrozí být limitován v jízdě pružením. Ale celkem překvapily, při přejezdu krátké nerovnosti, dost výrazné rány natvrdo do přední vidlice. Ani vyhlášená měkost to nepobrala.
Motor je to co dělá mtéčko tím skvostem. Vzhledem k záběhu a mé nezkušenosti jezdím bé mapu. A na férovku musím říct, že mi zatím bohatě stačí. Z naftového auta jsem zvyklý, že motor má silný kroutící moment. Nelíbilo by se mi muset točit nějakou pilu přes deset tisíc, aby jela. Tady bych se nebál říct, že emtéčko je takový moto nafťák! To je můj hlavní pocit. Jede a táhne bez sebemenšího zaváhání, kdykoli. A na rozdíl od toho turbo nafťáku i bez jakékoli prodlevy, ihned. S motorem souvisí i jedna méně příjemná vlastnost. Zaskočilo mě jak je hlučný. Nemyslím výfuk, ale všechny mechanické zvuky z motoru. Neříkám že je to špatně, ten hluk tak nějak k motorce patří, ale ten nezvyk po rozmazlování desítkama kil tlumících hmot z auta tam je.
Zatím tedy velká spokojenost. Časem doplním další poznatky.

Edit. 14.10.
Počasí přeje, tak zabíháme jako diví... Něco málo podzimních a Yamaha barviček...




Začíná ta nebezpečnější fáze, už se trochu přestávám bát. Dal jsem si takové cestičky po Orlických horách, v roklích bez sluníčka přes celou silnici mokré spadané listí...Jó, to sem byl najednou hodnej.. Na suchých cestách už si věřím o fous víc, zvykáme si s holkou na sebe.






17.10
Jezdím co se do mně vejde, počasí je fantazie. Ladím oblečení a různé doplňky. Včera návštěva v Chlumci v Bikers Crown. Maximální spokojenost s obsluhou! Je vidět že tomu rozumí a nejsou to podavači ale prodavači. Tam si vždy rád zajedu, aspoň je důvod na vyjížďku.





18.10
Tak jsem dal na doporučení a přepnul na std. Žádné drama se nekonalo, moc velký rozdíl nepociťuju..Stále přeje počasí, byla i vyjížďka s dalšími motorkáři. Motorky sice rozdílné, ale záliba stejná, tak to bylo moc fajn..





21.10.
Už se blíží tisícovka! Dnes zase něco namotáno, zima se do mě pustila až teď doma... Vyhřívané rukojeti cestou zpět pracovaly na střední stupeň, je to příjemné...










22.12.
Z Číny dorazil malej ježíšek...
Neuvěřitelné jak nás drbou prodejci originálních doplňků. Ta mřížka před chladič stojí kolem třech tisíc, jedna páčka taky tak. Čínští soudruzi to nějak zvládnou za zlomek ceny.








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jbo
jbo napsal 26.04.20 v 20:17 9b.

Majk157
Majk157 napsal 29.02.20 v 12:01

Díky fg2. Už šla do světa. Kvůli většímu pohodlí přezbrojeno na Triumph.

fg2
fg2 napsal 29.02.20 v 11:48 10b.

moc hezká zejména chválím držák značky

Majk157
Majk157 napsal 16.01.19 v 11:07

nokia321-díky, také přeju zdraví a kolečkama dolů!

nokia321
nokia321 napsal 15.01.19 v 19:18 10b.

Perfektní počtení, perfektní stroj.
Jen tak dál.
Mnoho zdraví a šťastných kilometrů.

Více komentářů



TOPlist