renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM Duke 690 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Matess727x
Vloženo 4.3.2023
Aktualizováno 6.3.2023
Zobrazeno 2 495x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


S lehkou úpravou výkonu (KN filtr/decat katalist) a převodu 15/42, je při tahání za plyn celkem náročná na ukočírování. Nezkušeného může i lehce vyděsit.

Více fotografii

Motorka koupena od Nabízená tady na bazaru - Motorka nebyla zrovna v udržovaném stavu.

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Fantic Caballero 500 rally: Viděl jsem jí na živo v itálii. Moc hezká motorka, něco mezi endurem a scamblerem. Na \"Jednoustopou\" je na ní celkem pěknej test od Jindry. Odrazuje mě slabší motůrek. Takže prd.
KTM Duke 790: Ikdyž mám tak nějak rád ty jednobuchy, tak bych se na dvouválek samozřejmě bez problémů naladil. Ale cena těhle nových \"Ďuků\" už je na to moje poježdění dost. Pak už je podstatně těžší než starší 690 a to už nesplňuje můj nárok na hmotnost.
CFMOTO 700CL-X Heritage: Celkem povedená motorka (i dle recenzí), ikdyž čína (nemám předsudky), tak tenhle \"moderní\" vzhled zadku motorky \"upajcnutá prdel\",...to prostě NE, to nedám!
Yamaha MT-07: Tenhle dvouválek by byl asi fajn, ale vlastně mě tak nějak vzhledem neoslovuje. Ikdyž,...ve verzi se zelenýma kolama je docela šmrncovní.

První dojmy - Jelikož jsem si asi před 5-ti roky, už po celkem mnoha motorkách (všechny ani v profilu nemám) pořídil jen tak na pěkné slunné odpoledne kolem komína 390-sátkovýho Ďuka, kterému je fakt radost dávat za uši, tak jsem neměl s osedláním silnější sestřičky žádný problém. Prostě ty "Ďuky", to je čistá radost!

Motorku bych doporučil pro - Komu bych doporučil KTM 690 Duke? Jelikož to poměrně tahá za ruce v akceleraci na 1-2-3 a na šestku to jede 200 km/h, tak asi už trošku zkušenějšímu jezdci. No a jinak úplně každýmu, kdo si chce užít fakt zábavný bajk.

Recenze

Na poježdění kolem komína a občas nějaký vejletek po naší prťatý vlasti, jsem si asi před 5-ti roky pořídil z Itálie KTM 390 Duke, kterého jsem si potunil a vymazli podle svých představ (to mě na motorkách k smrti baví). Což je,...a nejen dle mého názoru jedna z nejzábavnějších motorek v segmentu lehkých naháčků. V legálních rychlostech,...no dobře, i v těch nelegálních , je to fakt zábavná a agilní lehká motorka a já bych jí neměnil. Nějak se nevidím na nějakým velkým "překoňovaným" stroji a nepotřebuju si ve svých letech ani dokazovat sílu svého ega přepálenou kubaturou motorky. Ale jelikož mám ještě i jiného koníčka,...spíše teda koně-muzika (hraní s rockovou kapelou), tak jsem vlastně v loni neměl na motorku skoro čas. (letos tolik hrát nebudu). No a tak jsem nějak neprozřetelně před svým bratrem pronesl, že tu svou Katušku snad asi prodám. Sice to v garáži chleba nežere, peníze nějak zvlášť nepotřebuju, ale v loni jsem na ní neměl fakt vůbec čas. No můj brácha se toho hned chytl a že by jí odemě koupil. Z prvu jsem o tom prodeji spíš jen tak nějak plácal, ale po pár dnech se mi to trochu rozleželo a napadlo mě, že bych si mohl dopřát to, o čem jsem parkrát popravdě uvažoval. A to je, zkusit si i toho silnějšího Ďůka.

Jelikož jsem ten typ člověka (jak říká můj kamarád, že jsem typ "analitik"), kterého nemají prodejci moc rádi, bo tihleti mají často o produktu nastudováno asi tak 10x více, než samotní prodejci, i v tomto případě jsem prodělal kurz studia vše kolem KTM 690 Duke. Pročetl jsem profily všech vlastníků šestsetdevadesátek tady Motorkářích a pročetl vše, co jsem byl schopnej na netu o tomhle Ďukovi najít. A to i na fórech jiných zemí,...dnes při možnostech překladačů žádný problém si přeložit i tatarštinu. Samozřejmě jsem vzal útokem i YouTube a zhlédl vše co se tam o KTM 690 Duke dalo najít. Celkem bych bral R-kovou verzi, ale těch se na bazarech s malým nájezdem a novějších ročníků moc neobjevuje. Ono se vůbec těch výrobou po roce 2016 na bazarech moc neobjevuje. Chtěl jsem výhradně jen od roku 2016, jelikož v tom roce v KáTéeMce provedli změny na motoru. Snížili zdvih, zvětšili vrtání a krom pár jiných věcí vedoucích ke spolehlivosti a zvýšení výkonu motoru, přidali druhý vyvažovací hřídel. To vše je vzhledem k jednoválcové třesoucí se pohonné jednotce super! Lehce se rozšířil i rozsah otáček-výkonové aktivity motoru. Ten druhej vyvažovák je na vybraci motorky oproti staršímu motoru fakt kuva znát! Jenže ke koupi novější KTM 690 Duke nikde ani ťuk.

Už jsem pomalu začal myšlenku na 690 Duke opouštět. Páč všechno na bazarech bylo před ročníkem 2016 s velkými km nájezdy. No začal jsem uvažovat i o jiné nové hračce (viz "motorky o kterých jsem uvažoval"), když se na bazaru objevila KTM 690 ročník 2019 v oranžové barvě s oranžovýma ráfkama! Ouuu,..hrklo vě mě! To byla ta,...a vlastně jen kterou jsem co se barevné kombinace chtěl. Na fotkách vypadala celkem ucházejícně (v jakém stavu byla nebylo z fotek patrné), nájezd měla 11 tis km, takže po nějaké telefonické domluvě s prodejcem-vlastně s "prodejkyní" jsem vzal kapelní dodávku a valil pro ní, než mi jí někdo vyfoukne. Motorku prodávala mladší slečna, či spíše paní, která zřejmě ale nevěděla nic o tom, že by se motorka mohla někdy i umýt. Na to, že je to vlastně tři roky "stará" motorka byla fakt špinavá, jak kdyby jí nikdo nikdy nemyl. Taková ta hnusná zažraná špína. Takže první co jsem udělal po přehlášení byla rozborka půli motorky, abych jí, než jí začal trochu tunit dle svých představ umyl a vyčistil na ní každej koutek. Asi trochu úchylka, ale motorku, kterou mám tak nějak jako hračku a mazlíka domácího musím mít čisťoučkou a vymazlenou. Minimálně alespoň na začátku sezóny.

Takže po důkladné očistě motorky jsem našel i pár problémků,...jako třebas, že teče přední vidle. Tak jsem přední šavle svěřil do péče BOK MOTO Tábor u nás ve městě, kde je chlapík, co dělá výhradně tlumiče. Ten mi řekl k mému údivu, že už se do těch šavlí někdo drbal. U tři roky "staré" motorky?...proč?...to jsem nepochopil. Ale on prý ať to neřeším,...že lidi dělaj v nevědomosti a neznalosti různý věci. Takže mi šavle kompletně přeguferoval a přitvrdil a já jsem spokojenej. Po ošetření dalších prkotin v důsledku pravděpodobně žádné údržby, jsem konečně mohl přistoupit k mé oblíbené činnosti na motorkách,...a to tuning vzhledu a funkčnosti dle mých představ! Bože,...i to je krom ježdění super zábava! Takže se mě prosím neptejte, proč na ní mám plexi, nebo proč na ní mám nosič a nebo proč nějaké ty veselé polepy-samolepky a tak. Mám to tak proto, protože mě se to tak líbí. Motorka je pro mě taková "hračka", takže si s tím prostě tak trochu hraju. Asi jsem měl v dětství málo hraček nebo co! Co se tuningu vzhedu týče, ještě s tím nejsem úplně hotov. Ale potřeboval jsem už nějaké to foto.

Teď ještě něco málo k motorce. Jedno z doplňků, které popíšu detailněji (pro ostatní majitele) v sekci doplňky, je jiný převod. Nejlépe 15/42. Pak to fakt jede a člověk musí dávat při rozjíždění a ostřejší akceleraci pozor, aby to i na dvojku nepřehodil jen plynem na záda. Přes spojku jde i trojka na zadek. No, to já ve svých letech už takhle teda neblbnu, ale ten požitek z toho zátahu je opravdu povznášející! Co se jízdních vlastností týče, bude to počítám dost podobné 390 Ďukovi. Ve předu je větší kotouč, takže to asi trochu líp brzdí. Váhově je na tom řekl bych stejně, jak 390 (asi o 8 kg více). Má ale o něco menší rejd než slabší bráška,...což je při otáčení trošku limitující. Jelikož jsem motorku koupil někdy v lednu, v podstatě jsem na ní skoro nic nenajel. Jen něco málo těch pár dní co bylo těch 10 stupňu nad nulou, jsem dojel na letiště trochu prozkoumat limity motorky a udělat nějaké ty fotky. KTM 690 Duke je nejsilnější jednobuch v této hmotnostní kategorii. Ročník 2019 má s KN filtrem, svodem bez katalizátoru a Akrapovič koncovkou nějakých 55 kW (stejně jako R-kové verze před ročníkem 2016), což není na těch 148 kg váhy motorky málo. Maximálka něco kolem 210 km/H. Dá se říci, že motorka,...v případě té mojí motorky, kde je v TP 32 kW (jinak plně otevřená), to může být pro mlaďase s A2 řidičákem a nelegálně plně otevřenou motorkou docela nebezpečná věc.

Jak už jsem psal, na motorce mám zvýšené plexi a nosič-možnost kufru, jelikož na ní stejně jako na 390 podnikám (plánuju) i nějaký ten vejletek dál od komína v rámci naší vlasti a trochu do Rakouských Alp, kde to mám tady u nás na jihu čech za humny. Počítám, že mé prvotní nadšení z Ďůka tak brzo neopadne a něco na něm najezdím. Pak tu zas něco napíšu ze zkušeností z ježdění a používání motorky. Pro majitele KTM 690 Duke tady z fóra,...zaregistroval jsem tu ve vláknech v diskusích různé dotazy ohledně tuningu, úprav a doplňků, takže dám sem v sekci "doplňky" nějaké odkazy, kde jsem nějaké ty věci na motorku koupil atd. Doplnim hned po zveřejnění profilu motorky,...teda až se trochu zberchám po týhle slohový práci.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 19.05.23 v 12:04 10b.

Parádní recenze. Těch motorek jsi taky neměl úplně málo

ThoprT
ThoprT napsal 25.04.23 v 21:25 10b.

Brutus neskutecny!!!

BoBo1
BoBo1 napsal 30.03.23 v 16:31 10b.

Ahoj Mates. Krásná motorka a jako vždy vynikající recenze s prříběhem jak a co se odehrálo. Hodně šťastných kilometrů s novým strojem.

twingo493
twingo493 napsal 16.03.23 v 19:26

Matess727: Vdaka za link. Chcel som to objednavat z E baya ale tam to so shipingom vychadza viac. Takze objednane ...

Matess727x
Matess727x napsal 15.03.23 v 22:15

twingo493: Jojo,...já ho-termostat na 85 stupňů kupoval tady.
https://www.rockway....-husqvarna-kawasaki/

Více komentářů



TOPlist