renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM Duke 690 (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník RAMIR
Vloženo 22.12.2019
Aktualizováno 25.7.2023
Zobrazeno 2 811x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka je super, lehká, na 1V dost silná, velký prostor pro úpravy a hlavně se mi strašně líbí.

Více fotografii

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 690 SMC R: Duke se mi líbil více a spíše sem se přikláněl k motorce typu street než motard, takže duke nakonec vyhrál a rozhodování mi moc času nezabralo.

První dojmy - Byla o dost vyšší než sem čekal, papírově měla byt přesně na mojí výšku :D, ale stejně je to pokaždé jinak, možná za to může i Power parts sedlo které je myslím vyšší, taky mě překvapilo ( i když sem s tím počítal ) jak hodně je háklivá na nižší otáčky.

Motorku bych doporučil pro - Myslím, že motorka je hodně uni. jezdil sem na moto 100KW + a i tak mě tohle strašně baví.

Doplňky na motorce - Full akrapovic system
PP. padáky
PP. sedlo řidiče
PP. přepakování
PP. držák výfuku místo zadních stupaček
KN filtr + průhledný kryt airboxu
Krovka
Blastry
Klín pod motor
Polepy na ráfkách
Carbon polep krytek nad motorem a na chladiči
Oranžový podsedlový rám z novějšího ročníku
Na zakázku lakovaná kola
Radiální pumpa accossato 16x18
Lithiová baterie fulbat lifepo4 0,6 kg

Recenze

Při rozhodovaní co vzít sem to složité neměl, podmínky: musí to být KTM, musí to být lehké, musí to být oranžové, 1V, na silnici, neměnit olej na hodiny, z toho mi vycházel jen DUKE 690 a nebo SMC R 690 a mě se rozhodně líbil víc ten DUKE.








Jak se na moto jezdí a zda se dá cestovat, zatím hodnotit nebudu, stejně tak podvozek atd. , motorku sem koupil na zimu a moc zatím nenajel.
:
:
Tak doplňuji, najeto zatím cca 700km, tak prvně sem zjistil, že pro dva to opravdu není :D ve dvou ujeto cca 90 km a spolujezdkyni to už stačilo a to na ninje se jezdilo i více než 300km, jak sem přijel domu vyhodil sem zadní stupačky a nahodil místo nich jen držák na výfuk.






Sám na motorce dokážu ujet kolik chci, takže za mě se na ní cestovat dá, ale musíte brát v potaz, že pro mě je cestování vše nad 100km :D a taky to beru tak, že cestovat se sice dá, ale motor je na to podle mě dost nevhodný, furt řadíte, motor fakt nemá rád konstantní otáčky, v nízkých je ucukaný ( logické, jen to zmiňuji ), tomuhle motoru podle mě nejvíce vyhovuje plyn ON/OFF a nic mezi tím.







To bylo něco o "cestování" jenže na to si já motorku nekupoval, šlo mi o zábavu a spíše menší vzdálenosti, proto sem si taky vybral KTM přijde mi , že ktm dělá motorky primárně na určitý druh používaní, moc kompromisů u těch motorek není, v nízkých to sice kope, za autem ve městě řadíte pokaždé když přidá nebo ubere o 10km/h, ale jak se dostanete na svůj oblíbený úsek plný zatáček, tak si na tohle nevzpomenete, nejsem žádný střelec, ale i tak je to naprostá paráda, ta lehkost, obratnost, v pomalejších zatáčkách je to naprosto super, v dlouhých a táhlých zatáčkách už je někdy potřeba řadit, což by možná někomu mohlo dělat problém, tam už je to zase spíše pro 4v který muže na jednu rychlost jet 30, ale i 200 i tak mi to ale vůbec nevadí, když duka vezmete tam kam patří tak se parádně předvede.

Taky se mi hodně zalíbila hydraulická spojka, nikdy předtím sem jí neměl, tak nedokážu říct jak moc se tady povedla, ale oproti lanku je to paráda, na nenamáhavé mačkání spojky dvěma prsty sem si hodně rychle zvykl.
Tři volitelné palivové mapy se mi líbí taky, nebo spíš se mi líbily, když sem jel ve dvou, dal sem tam tu nejtupější a když sem věděl že pojedu sám, přepnul sem to na nejostřejší, po zjištění, že už budu jezdit jen solo, mi tato funkce připadá zbytečná :D

Často sem četl, že duke je dobrý do města, na proplétání mezi auty atd. to je podle mě úplná blbost, ve městě a nebo jen vesnici mi přijde, že trpím já i motorka.






Tak ještě něco málo kritiky, přední brzda mi přišla dost "tupá" vzhledem k tomu, že je motorka osazená třmenem i pumpou brembo, tak sem čekal víc, moje 390ka 2017 brzdila lépe a ta měla nějaké levnější "bremba" (bybre), tento problém sem nedávno vyřešil radiální pumpou ACCOSSATO 16x18, účinnost a hlavně dávkování se posunulo hodně kupředu.
Podobný názor mám i na podvozek, předek mi celkem vyhovuje, ale zadek je v původním nastavení trochu moc měkký a když trochu přitáhnu pružinu, tak mi zase přijde, že už docela kope, nějaká další možnost nastavení by mi opravdu nevadila, tohle sem zatím neřešil, ale možná časem dojde i na jiný zadní tlumič, s tím původním toho asi moc nevymyslím.






Motorku už se mi podle mě podařilo dost odlehčit, předchozí majitel na tom už zapracoval dost slušně, pomocí full akrapovic systému, který udělal asi největší rozdíl, já pokračoval dál, když sem pořídil Lithiovou baterii která je o 2.2kg lehčí než ta původní, vyhodil sem zadní stupačky a i radiální pumpa mi ušetřila 250g, už bych se měl blížit - 11kg na hmotnosti, ale zda je to znát nebo ne opravdu nevím, ale čím lehčí, tím lepší ne :D :D






Hned jak sem motorku dovezl, sem uvažoval na tím jak moc zkrátím převod, původní mi vůbec nevyhovoval, nakonec sem na zadku 3 zuby přidal, ujel sem asi 50 km a uvažoval nad tím, jestli jeden zase nepřidat, na rovince už to byla trochu nuda, ale nakonec to dělat nebudu, tahle motorka na rovinky nikdy nebude a když sem zajel na svůj oblíbený úsek, tak sem zjistil, že je to naprosto ideální.


15.5.2020 Tak ještě jedena doplňující informace Jeden komentář u mého deníku ohledně převodů mě tak trochu nahlodal, kluk mi tam tvrdí, že pravý převod je 15/45, já měl aktuálně 16/43, furt sem nad tím uvažoval, že to už pak musí být opravdu síla a že zkusit bych to mohl, no rozhodl sem se, že zkusím 15/43 to už je pro mě ale nejspíš minimum a to hlavně z důvodu už docela nízké maximálky, jel sem na tom 155 a 160 by to asi dalo, ale ta síla, to si opravdu oblíbíte na jedna rovnou od 3000ot na zadní a jde hned nahoru, plnej se držet prostě nedá, na 2 se drží lehce nad zemí a když tomu opravdu jen malinko pomůžete, tak už jde nahoru a není potřeba nijak spojkovat, jde to samo, stačí přidat Tak ti kámo děkuju za radu, já si tak nějak myslel, že není kam zkracovat, ale tohle je opravdu sranda







Předchozí majitel udělal na motorce dost věcí, ale já každou moto využívám ze 75% na zábavu v garáži :D už teď mám v plánu plno dalších úprav, vše bude v deníku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
oranger
oranger napsal 07.09.21 v 07:48 10b.

No právě, je to Janek!

Krakatau
Krakatau napsal 27.04.21 v 21:04 10b.

Fakt vymazlený kúsok. Nech to jazdí!

jiřus69
jiřus69 napsal 18.04.20 v 18:31 10b.

Moc pěkná recenze i motorka

JACOBO25
JACOBO25 napsal 22.02.20 v 12:25 10b.

RAMIR
RAMIR napsal 09.01.20 v 18:20

Nad QS uvažuju taky, už sem ho na jiné motorce měl, ale nejdřív mám v plánu jiné věci , ohledně klínu píšu SZ

Více komentářů



TOPlist