PROFIL MOTORKY

KTM Duke 690 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník oranger
Vloženo 6.9.2021
Aktualizováno 6.9.2021
Zobrazeno 787x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Neskutečně zábavné a nepřestává mě udivovat, co všechno si s ním můžu dovolit...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MTT - Brno (Brno-Židenice)

Výška jezdce: 192 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW G 650 Xcountry: volba č1, ale prostě nebyla žádná k mání
Kawasaki Versys 650: volba č2, ale než jsem ji vyzkoušel, tak už jsem seděl na KTM

První dojmy - Je to sakra změna (proti Dominator 500), ten heft je nějaký citlivý, to bude zábava, ale opatrně… Ten zvuk, hmmm.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce jezdit aktivně a využít pružnost a lehkost namísto setrvačnosti a komfortu… 300km se dá s gelovým sedlem snadno, ale ten stroj Tě v klidu nenechá, takže dříve se předávkuji adrenalinem, než mě začne bolet zadek nebo záda.

Recenze

Po dvou sezónách s Dominátorem 500 , strávené z velké části také na silnici, jsem dospěl k potřebě, pořídit něco, co je k tomu účelu vhodnější. Na Dominátora nedám dopustit, ale ty koně pro více zábavy mu prostě chybí. Ideálním řešením se zdála náhrada za něco, co umí slušně silnic, ale když bude potřeba, tak se ani horší polní cesty nezalekne. Zaměřil jsem se na výběr výše uvedených, ale jak to bývá, při příležitosti návštěvy MTT Brno, jsem objevil právě tento stroj – KTM Duke 690. Okamžitě mě zaujala vysoká stavba, neotřelý vosí design těch dvou čoček nad sebou, pak pružnost jednoválce, který oproti NX500 je skutečné kladivo a v neposlední řadě lehkost, slibující spoustu zábavy. Na ambice pořídit něco univerzálnějšího jsem hned zapomněl. Než jsme si plácli, tak jsem si zjistil od kolegy vlastnícího podobný stroj se stejnou motorizací, co mě může čekat za úskalí a jaká je servisovatelnost – a bez dalších obav po troše smlouvání se jelo domů.
Oproti Dominátorovi je to moto z jiného světa. Snadno jsem si přenastavil podvozek ke komfortu, ověřil, že jedině performance mapa má smysl, ale současně mi chyběl zvuk, dunivý zvuk jednoválce, který mě na Dominátoru tak baví. Takže kromě nákupu nových pneu, šla objednávka asi na jeden z posledních nových dostupných LeoVince výfuků přímo z IT. Věděl jsem, že nechci žádný vykuchaný tlumič bez homologace, takže volba byla mezi Akrapovičem a tímto. LeoVince mi zněl méně uřvaně + více basově ve vysokých otáčkách, to bylo rozhodující a to nejlepší co jsem mohl pro ten stroj udělat. Možná jen subjektivně se posunul i zátah z nižších ot, ale na duši pohladí i výjimečné střelení na puštění heftu, když ho před tím proženu… K tomu o zoubek menší rozeta dopředu, o dva větší dozadu, však víte

Tak a to byl rok, kdy jsem si to skutečně užil, nepoložil to, a vystřízlivěl…už takhle dál nemůžu, tahle mašina neumí jezdit klidně. Pokud to někdo chce na pohodové vyjížďky, tak zapomeňte, ne fakt to nejde. Resp. možná jde, když se přepne na standard / komfort mapu, ale to bych si nemusel pořizovat KTM místo Hondy…a na KTM Duke snad pohodová vyjížďka nikoho nemůže bavit. Každá vyjížďka nakonec končí pružným kličkováním v provozu, klopením do každé zatáčky, lehkých sklouznutí při výjezdu jsem si užil více, než jsem plánoval. 40 mi už bylo, takže jsem počítám dohnal co jsem dříve zanedbal a teď prosím něco klidnějšího.. Že by Ducati?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Paulano
Paulano napsal 07.09.21 v 07:57 10b.

Bezva mašina

Pemik89
Pemik89 napsal 06.09.21 v 23:33 10b.

jediné KTM

Více komentářů



TOPlist