renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NX 500 Dominator (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník oranger
Vloženo 21.8.2020
Aktualizováno 21.8.2020
Zobrazeno 2 260x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Hodná a poctivá motorka, která se ničeho nebojí.

Více fotografii

Výška jezdce: 192 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki KLE 500: zbytečná váha / výkon pro mé původní účely, nic moc zvuk, žádná pěkná v okolí
Honda XR 125: rozmluvili mi to přátelé, že na mě bude brzy slabá

První dojmy - Jede to, brzdí to, zatáčí to, těžiště vysoko, snad to hned nepoložím... Abych uvedl, proč byly mé první dojmy takové jak jsem napsal, musím přiznat, že jsem ji pořizoval jako zarytý autař s čistě nulovými zkušenostmi na motorce. Tedy pokud neuvažuji moje lítání na babetě od 8 do 18...pak už jen auta. v době koupě, jsem měl teprve přihlášku do autoškoly na Ačko.

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky s vyšší postavou a pro všechny ostatní co chtějí mít s nízkými náklady, motorku na všechno.

Doplňky na motorce - padáky, kufr, blastry...

Recenze

A proč jsem vůbec moto (ve svých 40) chtěl? Prozaické důvody jako krize středního věku a tím začlenění se do nejrizikovější skupiny z pohledu následků havárií na moto...nicméně střední věk jsem si už vyřešil párem youngtimerů na zábavu a po motorce jsme nikdy extra netoužil, takže tady šlo spíše o to, užít si prevenci mých dětí (8+6), kterým jsem pořídil mini crossky také! a nemuset za nimi jezdit na kole

Prevenci aby nebyly bačkory na baterkových hračkách, aby získali dovednosti k ovládání síly, váhy, uvědomit si, že výfuk pálí, že se občas padá, neztratit pud sebezáchovy ve světě, kde rozum ustupuje pravidlům a zákazům. Zakódovat tohle na později, bude se to hodit, až si pořídí stroj s větší porcí kW a nebo se motorkou nabaží a koupí si plechovku jako jsme to měl já...

A teď co já a Dominátor. Moje první cesty byly ještě bez papírů a hned den před cestou na evidenčku jsem to ve svahu položil. Jo i při 192cm byla noha krátká... Pak jsem se naučil používat zadní brzdu, když jsem to položil při sjezdu kamenitého svahu, pak jsem to položil při brzdění na mokré trávě. Mezi tím jsem si dodělal papíry, ale tyhle dovednosti bych se v autoškole stejně nenaučil.

Na silnici to bylo o něčem jiném, tam si pády moc dovolit nemůžete, ale to víte, člověku to nedá a za chvíli jsme zkoušel, zda už mám konečně orvané hrany špuntů (pořídil jsme Mitas E07). A také jsme zjistil, že by to mohlo jet lépe. Že jednobuch nejede od spodu jsem věděl, ale abych to musel točit nad 5tis, aby to při plným nekopalo, to se mi líbilo čím dál méně, většina kopců končila nesmyslným, podřazováním.

Tím začalo mé laborování k většímu výkonu, karbec byl venku snad 10x, než jsem byl spokojený. Převěšená jehla, přetryskováno, krácena pružina membrány, vyhozena vzduchová pumpa, K&N filtr, řízlej šnorchl, zaizolované svody...
A úspěch se dostavil. S proplachem to za 1 jde konečně na zadní, za dva když tomu pomůžu tak taky, pezinsků babu jsem prosmýkal tak, že jsem kolegu na Hondě RR předjel 2x (tam i zpět). Hodně pomáhá podvozek, netřeba se bát nerovností, Mitasy přejedou i kde jaké smetí na cestě. Můžu jet 300km, užiju si je celé a pak večer s kamarádem ještě 50km kolem komína zase radost. Když vjedu do lesa, tak ho projedu, když jedu v oranici, tak se z ní vyhrabu, když zjistím, že cesta končí, tak si najdu další. Kolegové na silničkách si stěžují na drncání rozbitých cest, já jen tuším o čem mluví. Že nakonec jezdím víc bez dětí je asi zřejmé...

A co jsem ještě nechválil, tak je to zvuk. Nemám sice najezděno na jiných moto, ale to neznamená, že jsem jich dost neslyšel. Nastartovat Dominátora, každý se podívá. Na to nemusíte mít laďák, ten by to možná i pokazil. Ty dvě originální koncovky (ještě bez katu) dělají takovou parádu, že vás prostě nutí za ten plyn tahat a pěkně to prohrábnout při každém podřazení.

Co Dominátor neumí, jste asi načetli i jinde. Není to ostrá kroska na řádění mezi pařezy, ale kdo umí tak i log jumpem poražený strom přeskočí (já ne). Na dálnici to také nebude ono, 130 je na delší jízdu hraniční a Domík si libuje spíše v rychlostech do 100. Čím víz zatáčka, esíčka, tím lépe.

Dnes (8/2020) je to druhá sezóna, co máme s Domíkem za sebou. K Domíkovi jsem si pořídil další stroj, tentokrát více na silnic, ale věrný jednobuchu - KTM 690 Duke. O něm teď psát nebudu, ale mohu alespoň srovnat, že Domík působí oproti vévodovi jako zralá vychytaná motorka se sametově přesným řazením, čistým zvukem a hlavně přesným dávkováním výkonu - dáno karburátorem. Obratnost, výkon a další věci nemá cenu srovnávat, určení těch motorek je prostě jiné.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tacklebery
Tacklebery napsal 28.08.20 v 23:15 10b.

oranger
oranger napsal 26.08.20 v 21:32

dragsterrr: díky, mě ty zlatá kola také chybí a být to ještě 650, tak bych ani nic dalšího zatím nehledal

dragsterrr
dragsterrr napsal 25.08.20 v 13:53 10b.

super neznicitelny, skoro beuzdrzbovy stroj na cestu a do terenu, viem o com hovorim, mal som ju, ale kvoli cestovaniu som bral radsej NX 650 vo farbach ala teplakova suprava :), ty ju mas uz v ovela kultivovanejsich farbach, len mi na nej chybaju hondacke zlate kolesa

nexus
nexus napsal 22.08.20 v 10:42 10b.

Poctivá klasika

tomcruise77
tomcruise77 napsal 22.08.20 v 10:01 10b.

Super stroj. Poctivá jednoduchá Hondice

Více komentářů



TOPlist