PROFIL MOTORKY

Honda NX 500 Dominator (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Slávek-TDM
Vloženo 22.1.2022
Aktualizováno 22.1.2022
Zobrazeno 2 117x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Model pro Rakousko RD08E, takže pětikilo.

Více fotografii

Výška jezdce: 192 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT 600 E: Nebyla k mání

První dojmy - Asi to co jsem čekal od 20 let starýho vzduchovýho jednoválce. Ale jízda příjemná, všechno fungovalo, brzdy brzdily a klakson troubil. Cena byla přijatelná, tak jsem si jí na konci listopadu 2021 dovezl domů.

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, kterým nevadí 30 let stará koncepce a nízký výkon.

Doplňky na motorce - Spodní padáky, vysoký přední blatník, sklápěcí zrcátka, pancéřovaná hadice brzdy.
Centrální stojan - ten jsem dostal sundaný a zatím ho nandavat nebudu.

Recenze

Na vyjížďky s mladým na pitbike jsem k mastodontovi vybíral něco lehčího, na co se dají obout chlupatější gumy. Vybíral jsem z endur kolem roku 2000 plus mínus, ale nabídka v dualsportech je bídná a ceny pořád rostou i u starých vran.
Koupeno na konci listopadu 2021 od myslivce z Červené Řečice. Hráli jsme v Pelhřimově o víkendu beachvolejbal (v krytý vyhřívaný hale) a tak jsem si odskočil se na ní podívat, projel, vybrat peníze, manželce předal auto, skočil na motorku a hurá 120km domů. Byly 3 stupně, mlha, já měl jenom normální oblečení a přes ně nemoky, takže žádnej šlágr.
Překvapilo mě, že i se 17kW se dalo udržet trvale 110km/h kopec - nekopec.
Natankoval jsem v Hradci Vervu 100 s tím, že v nádrži do jara vydrží. No, nakonec asi ne :)
Doma proběhla detailnější prohlídka. Plasty nepopraskaný, asi ležela na levým boku (drobné odřeniny na nádrži), pancéřovaná hadice přední brzdy. Zadní nosič a kufr se trochu viklal - uhnilý šrouby na pomocným rámečku blatníku (velmi častá bolest). Podvozek dle očekávání - žvýkačka. Ale motorku jsem kupoval s tím, že pružiny a zadní tlumič budu měnit za nový.
Takže jsem se hned pustil do rozborky.

Kola 21 a 17 , obuto Mitas E13 dopředu a E09 dozadu. Šly by tam dát i Céčka (vzadu tedy 130ka, kterou nemám v TP).
Koupil jsem nové choboty na vidlice , sundal originál přední blatník včetně výztuhy, dál šly dolů zadní stupačky a celej nosič s kufrem. Plus jsem sundal sedlo, které bylo upravované - má vyšší polstrování a hezký potah. Sehnal jsem z motobordealu jiný , který je nižší a není to takový gauč. Musel jsem slepit zadní blatník, který měl uklepaný šroub a nechal zavařit jeho držák, kde byly uhnilý závity na šrouby nosiče.
Podvozek - originál je po dvaceti letech ničemnej. Přední pružiny 5mm pod limitem délky. Koupil jsem komplet od YSS z 2Hmoto, kde mi udělali suprovou cenu. Z předních vidlic se vyndavá originál pružina i s distančkou, nahrazuje se jednou dlouhou pružinou. Zadní tlumič YSS typ MZ456-370TRL-05 (původně co mají v katalogu YSS už se nevyrábí), má štelovatelnej aspoň útlum a předpětí pružiny). Dal jsem přes něj ještě neoprenovej návlek, protože origo tlumič má na pístnici plastovej kryt proti nečistotám.
Přední blatník mi dal zabrat - jeho uložení není jednoduchý. Na spodních brýlích jsou jen dvě 6ky závity vepředu a jeden cca uprostřed. Udělal jsem si mezikus z plechu a distančních matic, abych ty nálitky neurval i s blatníkem.
Dál jsem vyměnil lanko tachometru i s bowdenem (asi 2 kila), žárovky v podsvícení a brzdovou kapalinu.
Následovalo sundání origo zrcátek a blinkrů (abych je při pádu nezničil), dal jsem sklápěcí z motoretezy.cz a ledkový blinkry, který jsem kdysi sundal z Tenérky. Jen jsem musel dát před každou odpor (koupeno na alza.cz, plug and play).
Jako finále zatím brašnička na zadní blatník z 24mx, ještě není na fotkách.
Na jaře vyměním olej (necelý 2L a filtry) a snad si pojezdím.
V plánu je při výměně řetězovky dát větší zadní rozetu plus dva zuby, nějaké bastry s výztuhou jako ochranu páček, možná jiný řidítka. Kdybych si moc vymýšlel, tak ještě horní padáky RDmoto (bacha, jsou různý na starší RD02 a novější RD08), spodní asi prodám.
No a kdybych zmagořil dočista, tak všechny plasty dolů, enduro-maska, jinou nádrž a hotovo, kroska :) I když teda s lehkou nadváhou...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
krokodyl7
krokodyl7 napsal 25.04.22 v 11:53 10b.

Slávek-TDM
Slávek-TDM napsal 29.01.22 v 19:46

Mann> vsechny puvodni dily samozrejme mam a upravy jsou za dve hodiny vratny do original stavu. Ono jich zas tolik udelanych neni.
Na trat se nechystam, jen sotoliny nebo lehkej teren.

Mann
Mann napsal 29.01.22 v 19:42 10b.

Jestli se můžu malinko přimluvit raději ho ponech v původním kabátku. Na drcení někde na trati jeho škoda a vzduchem chlazenému motoru to taky nebude úplně po chuti. Rychlosti 1-2-3 moc velký průvan kolem žebrování neudělají Vypadá pěkně

Slávek-TDM
Slávek-TDM napsal 27.01.22 v 16:10

Hofix> tak netvrdil bych uplne nesmrtelny, ony tyhle motory maji svoje brouky Ale aspon se snadno vynda motor z ramu a shodit hlavu je sranda...
Akorat bude cim dal vic problem s dostupnosti dilu.

Hofix
Hofix napsal 27.01.22 v 16:00 10b.

Nesmrtelný

Více komentářů



TOPlist