Model pro Rakousko RD08E, takže pětikilo.
Výška jezdce: 192 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT 600 E: Nebyla k mání
První dojmy - Asi to co jsem čekal od 20 let starýho vzduchovýho jednoválce. Ale jízda příjemná, všechno fungovalo, brzdy brzdily a klakson troubil. Cena byla přijatelná, tak jsem si jí na konci listopadu 2021 dovezl domů.
Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, kterým nevadí 30 let stará koncepce a nízký výkon.
Doplňky na motorce - Spodní padáky, vysoký přední blatník, sklápěcí zrcátka, pancéřovaná hadice brzdy.
Centrální stojan - ten jsem dostal sundaný a zatím ho nandavat nebudu.
Recenze
Na vyjížďky s mladým na pitbike jsem k mastodontovi vybíral něco lehčího, na co se dají obout chlupatější gumy. Vybíral jsem z endur kolem roku 2000 plus mínus, ale nabídka v dualsportech je bídná a ceny pořád rostou i u starých vran.
Koupeno na konci listopadu 2021 od myslivce z Červené Řečice. Hráli jsme v Pelhřimově o víkendu beachvolejbal (v krytý vyhřívaný hale) a tak jsem si odskočil se na ní podívat, projel, vybrat peníze, manželce předal auto, skočil na motorku a hurá 120km domů. Byly 3 stupně, mlha, já měl jenom normální oblečení a přes ně nemoky, takže žádnej šlágr.
Překvapilo mě, že i se 17kW se dalo udržet trvale 110km/h kopec - nekopec.
Natankoval jsem v Hradci Vervu 100 s tím, že v nádrži do jara vydrží. No, nakonec asi ne :)
Doma proběhla detailnější prohlídka. Plasty nepopraskaný, asi ležela na levým boku (drobné odřeniny na nádrži), pancéřovaná hadice přední brzdy. Zadní nosič a kufr se trochu viklal - uhnilý šrouby na pomocným rámečku blatníku (velmi častá bolest). Podvozek dle očekávání - žvýkačka. Ale motorku jsem kupoval s tím, že pružiny a zadní tlumič budu měnit za nový.
Takže jsem se hned pustil do rozborky.
Kola 21 a 17 , obuto Mitas E13 dopředu a E09 dozadu. Šly by tam dát i Céčka (vzadu tedy 130ka, kterou nemám v TP).
Koupil jsem nové choboty na vidlice , sundal originál přední blatník včetně výztuhy, dál šly dolů zadní stupačky a celej nosič s kufrem. Plus jsem sundal sedlo, které bylo upravované - má vyšší polstrování a hezký potah. Sehnal jsem z motobordealu jiný , který je nižší a není to takový gauč. Musel jsem slepit zadní blatník, který měl uklepaný šroub a nechal zavařit jeho držák, kde byly uhnilý závity na šrouby nosiče.
Podvozek - originál je po dvaceti letech ničemnej. Přední pružiny 5mm pod limitem délky. Koupil jsem komplet od YSS z 2Hmoto, kde mi udělali suprovou cenu. Z předních vidlic se vyndavá originál pružina i s distančkou, nahrazuje se jednou dlouhou pružinou. Zadní tlumič YSS typ MZ456-370TRL-05 (původně co mají v katalogu YSS už se nevyrábí), má štelovatelnej aspoň útlum a předpětí pružiny). Dal jsem přes něj ještě neoprenovej návlek, protože origo tlumič má na pístnici plastovej kryt proti nečistotám.
Přední blatník mi dal zabrat - jeho uložení není jednoduchý. Na spodních brýlích jsou jen dvě 6ky závity vepředu a jeden cca uprostřed. Udělal jsem si mezikus z plechu a distančních matic, abych ty nálitky neurval i s blatníkem.
Dál jsem vyměnil lanko tachometru i s bowdenem (asi 2 kila), žárovky v podsvícení a brzdovou kapalinu.
Následovalo sundání origo zrcátek a blinkrů (abych je při pádu nezničil), dal jsem sklápěcí z motoretezy.cz a ledkový blinkry, který jsem kdysi sundal z Tenérky. Jen jsem musel dát před každou odpor (koupeno na alza.cz, plug and play).
Jako finále zatím brašnička na zadní blatník z 24mx, ještě není na fotkách.
Na jaře vyměním olej (necelý 2L a filtry) a snad si pojezdím.
V plánu je při výměně řetězovky dát větší zadní rozetu plus dva zuby, nějaké bastry s výztuhou jako ochranu páček, možná jiný řidítka. Kdybych si moc vymýšlel, tak ještě horní padáky RDmoto (bacha, jsou různý na starší RD02 a novější RD08), spodní asi prodám.
No a kdybych zmagořil dočista, tak všechny plasty dolů, enduro-maska, jinou nádrž a hotovo, kroska :) I když teda s lehkou nadváhou...
Mann> vsechny puvodni dily samozrejme mam a upravy jsou za dve hodiny vratny do original stavu. Ono jich zas tolik udelanych neni.
Na trat se nechystam, jen sotoliny nebo lehkej teren.
Jestli se můžu malinko přimluvit
raději ho ponech v původním kabátku. Na drcení někde na trati jeho škoda a vzduchem chlazenému motoru to taky nebude úplně po chuti. Rychlosti 1-2-3 moc velký průvan kolem žebrování neudělají
Vypadá pěkně
Hofix> tak netvrdil bych uplne nesmrtelny, ony tyhle motory maji svoje brouky
Ale aspon se snadno vynda motor z ramu a shodit hlavu je sranda...
Akorat bude cim dal vic problem s dostupnosti dilu.
Nesmrtelný