renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1300 S (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hugo.R
Vloženo 11.1.2023
Aktualizováno 11.1.2023
Zobrazeno 2 208x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po dekádě na Fireblade 954 RR "najednou" mám novou mašinu... Báwo! Káčko.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Viz níže ...

Recenze

11.01.2023:
Na Fároši 954 RR jsem vydržel fakt dlouho, nějak jsem k němu přilnul, zvykl si a vlastně neměl potřebu "pátrat" po něčem jiném. A vlastně ani nevědel co "jiného" bych chtěl. Na množství kilometrů, styl jízdy a spoluharcovníky se kterými jsem jezdil mi stačil a tak čas plynul. Občas někdo nadhodil proč si nepořídím něco nového, ale výše uvedené a moje "konzervovitost" byly zamítavou odpovědí.
Přesto po letech se to stalo. Před kamarádem jsem nadhodil, že si pamatuju jak na ulici vedle práce jsem před lety očumoval takový pěkný velký sportovní cesťák BMW s krásným klínovým zbarvením. A že se mi ta mašina líbila, ale cena tehdy nového stroje samozřejmě vylučovala úvah o jeho vlastnění. Jenže kamarád má ten samý stroj, jen v "nahaté" verzi R a kolem motorek se točí celý život.
...takže najednou kroužíme po republice po inzerátech, vyzvedávají se peníze a najednou jednoho červencového dne roku 2020 jedu domů na BMW K 1300 S.

První dojmy: první dojmy byly takové, no, řekněme "nejasné".
Koupil jsem nový stroj a "z oleje" uprostřed sezony na něj přesedl ze supersportu Honda 954 Fireblade. To byl docela zlom. Na papíře bylo BMW o stupeň ostřejší motorka - má vyšší objem, výkon, krouťák, maximálku... Ve skutečnosti bylo ale mnohem težší a motor když ne tupější, tak alespoň jaksi "kultivovanější". Motorka byla o stupeň až dva těžkopádnější, měkčí, utlumenější, nehmatatelnější...
Přiznám se, že zpočátku jsem byl chvílema i celkem rozladěný z té změny. I pod dojmem různých vyprávění, myslel jsem si že sportovně cestovní "S" varianta mladšího BéeMWé budeprímý progres vlastností 954-ky. Že na něj sednu a bude to zázrak. Očekával jsem ve svých představách něco jiného než co přišlo (vlastně proto že jsem byl doposud zvyklý na něco jiného). Dojezdil jsem sezonu, pár jízd, bez většího uspokojení.

Následující sezonu se to ale otočilo. Po zimě první jízda. O co menší očekávání jsem po minulém roce měl, o to lepší požitek jsem náhle z motorky měl. Zřejmě skutečnost, že se přes zimu člověk jaksi "vynuloval" od ježdění na motorkách a nyní na ní nastoupil "nezatížen" předchozím typem zapříčinila mnohem lepší pocit ze stroje a ze svezení na něm.
Co si mě vysloveně získalo, to jsou duální brzdy (navíc s ABS). Za jízdy se k brždění používá jen páčka přední brzdy, ale duální systém rozděluje brždění podle situace případně i na zadní kolo. To má zcela zásadní vliv na brždění v zatáčce, kde jsem na předchozím Fárošovi byl jaksi "nahranej". V případě potřeby je možné zabrzdit v náklonu v zatáčce, v tu chvíli seznáte že část brzdného výkonu jde na zadní kolo a to vás stáhne do oblouku, respektive eliminuje "stavící" efekt předních brzd. To bylo právě hned tuto jízdu náramné zjištění.
Postupem času a jízd jsem si na vlastnosti Káčka přivykl. Váha je znát, ale zase to není taková hrůza. U elektronicky nastavitelné tuhosti podvozku bych očekával že pocítím větší rozdíl mezi jednotlivými stupni. Pérování je celkově spíš "cestovní". Ale opět, přivykl jsem. Motor by mohl být vitálnější - a nebo se spíš ještě musím rozjezdit a naučit se chodit si pro výkon víc do otáček?
Quickshifter do rychla je dobrá věc, baví mě. Jen ho není vhodné používat při konstatní rychlosti, to je pak lepší řadit klasicky. Stejně tak potěší ukazatel okolní teploty, zařazeného převodu nebo vyhřívané hefty. Bych nikdy neřekl jaký ohřátý prsty mají vliv na tepelný pocit. Co by bylo dobrý kdyby se jim dalo věřit, to jsou indikátory tlaku v pneu. Tady bohužel nemám jistotu jestli vždy ukazují skutečnost, s údaji z bežného měřáku se kolikrát rozchází a nebo ukazatele po ohřátí pneu jízdou naopak vykáží pokles tlaku o desetinu dolů, než byl předtím... Škoda, na tlak v pneu jsem poněkud háklivý.
K-áčko nemá téměř žádnej úložnej prostor pod sedlem. Motorku jsem koupil s párem originál bočních kufrů, který jsou fajn, ale pro jednodenní ježdění zbytečně velké a také zvyšují šířku motocyklu, což při předjíždění kolem aut není někdy úplně uklidňující pohled. Takže nakonec jezdím jako dřív s tankvakem. Jenže nádrž je plastová. Takže jsem dokoupil BMW plotnu na zadní madla a tankvak, popřípadě pytel při jízdě přes noc si gumicukama chytám tam.

Celkově mám z motorky dobrý dojem. Ačkoliv prvotní pocity po minulé mašině byly že tento stroj je z hlediska dynamiky krok zpět, musím říct že většinou já nebo "my" jsme ti kdo někoho (i jen v rámci motorek) na silnici předjíždí. A taky že subjektivně mám pocit nižší rychlosti než co ukazuje rychloměr.
Prostě, řekl bych že dobrý, dost dobrý!

Jediné s čím mám potíže, to jsou takové divné poklesy výkonu na výjezdu ze zatáčky. Děje se to téměř vždy v náklonu v zatáčce, kdy po ubrání plynu a následném přidání do výjezdu z oblouku dojde k propadu výkonu. Respektive motor na plyn najednou reaguje méně citlivěji - na stejné pootočení heftem dává méně síly než do okamžiku předtím. Prostě nějaké omezení výkonu, po ubrání a zase přidání.
Je to dost otravné, proměnná reakce na ovládání plynu je fakt blbá.

Motocykl jsem koupil na nové sadě pneu Dunlop Sportmax RoadSmart, nyní jezdím na Metzeler Sportec M7 RR.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Fullgas1
Fullgas1 napsal 13.01.23 v 22:30 10b.

S Káčkom si užiješ svoje, má veľa múch. Ale je to jedna z najlepších motoriek na bežné cesty. Pohodlná a silná. Ja rozdiel v nastavení ESA poznám hneď. S tou reakciou na plyn, u mňa to dosť závisí na vonkajšej teplote. Čím teplejšie tým to je citelnejšie.

Mark09
Mark09 napsal 13.01.23 v 13:36 10b.

xvasek
xvasek napsal 11.01.23 v 10:37 10b.

Myslím, že kdybys postavil fároše a bramboru vedle sebe na sprint nebo na okruh, tak bude bramborák možná rychlejší možná pomalejší, ale určitě bez toho "sportovního" pocitu. Jestli je to dobře nebo špatně si každý musí vyhodnotit sám, ale myslím, že to tak Helmuti udělali zcela schválně. Moje RT je na tom tipuju ještě hůř, v podstatě je to motorka sportovně až "tupá", ale ty číslíčka na tachometru jsou kupodivu poměrně přesná.

Co se týká tlaku v pneu, tak v manuálu (RTčka) píšou, že naměřená hodnota neodpovídá skutečnému tlaku, ale závisí na teplotě. Hodnta na palubce by měla být "normalizovaná" na zahřáté gumy a řekněme 20°C, kdy by měla odpovídat tomu, co ukáže rafička na pumpě. Mělo by to tak být schválně, aby člověk v zimě na studených nepřefoukával a v horku naopak neupouštěl a pak po studeném startu nelitoval. Na druhou stranu musím poctivě přiznat, že vybaven touto informací z manuálu jsem to dál nezkoumal a nekontroloval jsem, jestli je to pravda.

Z vyhřívaných heftů jsem byl stejně unešený jako ty, teď je chci i na kolo.

Ten chcíplý výjezd ze zatáčky - není to kontrola trakce? Můžeš ji zkusit vypnout.

Více komentářů



TOPlist