renocar_unor



PROFIL MOTORKY

BMW K 1300 S (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Grisoroad
Vloženo 23.5.2013
Aktualizováno 3.8.2013
Zobrazeno 4 883x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Tam kde Griso vládne barevnou harmonií tónů, Káčko dominuje syrovým jazzovým trombónem. Polykač kilometrů, šedá eminence na dvou kolech.

Více fotografii

První dojmy - Přirozeně jede a jede a jede. Vše je hladké, funkční a jak má být. Ergonomie ovládání je doladěná k dokonalosti. Výkon je dech beroucí, nikdy to nekončí a stále by jela. Na dálnici jak na kolejích, perfektně stabilní. A to vše se spotřebou pod 6 litrů.

Recenze

Griso se bude divit, tohle nikdy nepochopí. Místo srdce kalkul. Barevná harmonie tónů je nahrazena syrovým jazzovým trombónem. Jsem u pumpy na dálnici, popíjím kolu a chodím kolem toho monstra. Co zaujme je právě ta hmota, vše je precizně provedeno, tedy z technického pohledu. Design je takový německý, jako přitesaný sekerou. Některé prvky mě opravdu šokují, parkovačka v předním světle jako svíčka na dortě. Některé úhly pohledu jsou tristní. Přední půlka z profilu je vskutku málo fotogenická, stačí však trochu přejít dopředu a vše začne ladit. Ne však moc, zepředu to také nějak není ono. Přední plexi jako lázeňský trojhránek zapíchnutý do zmrzliny.

Čtyřválec nastartuje na první otočení, na jedničku se přesouvám k výjezdu na dálnici. Přidám plyn a začnu tam kopat rychlosti, bez spojky, jednu za druhou. Tohle je mazec, netuším jak je to udělané, pod plným plynem a už je tam šestka, tachometr mimo zákonné rychlosti. Tady bych na Grisu skončil, ne že by nejelo, ale to není jeho doména. Naopak motor Káčka se nudí, podvozek jako přikovaný. Dojedu Oktávku, jede rychle rošťák, poškádlím Káčko a opět se materializujeme daleko před Oktávkou. Tohle je návykové.

Dálnice je volná, zvolním na 130km/h, rychlost není znát. Řídím jednou rukou a zkoumám obtékání větru. Mám 190 cm, hlava a ramena nejsou před větrem chráněny. Nevadí to. Cestovní rychlost 130km/h je velmi komfortní, to byl hlavní důvod pro výběr Káčka. Kolena a tělo je výborně chráněno. Posaz relativně vzpřímený, sedlo velmi pohodlné. Palubní deska je přehledná, digitální display se přepíná palcem levé ruky, mohlo by zde být více sdružených informací. Takto vidím čas, nebo teplotu, nebo spotřebu a podobně. Nikdy vše současně. Když přepnu na čas, je tam napsáno “CLOCK”, to nechápu. Kamarád byl v Egyptě a přivezl si pěkné fotky. Je to pečlivka, pěkně je popsal. Na fotku s obrovskou Sfingou napsal “Sfinga”. No, tak mě to připadá s těmi informacemi na Káčku, místo sdružených informací tam jsou málo užitečné popisy.

Co jsem hledal, byla motorka na cesty do Budapešti. Je to velmi specifický požadavek. Cesťáky mě připadaly mohutné a málo obratné na kličkování v koloně, na Japonce jsem velkej a Griso není na dálnici. Kandidáti byly VFR a FJR, chvíli dokonce Honda F6B. VFRko je na mě malé a i když to může znít jako malichernost, nějak jsem se nemohl srovnat s těmi jejich kufry. FJR bych rád s tím nastavovacím podvozkem a to ještě není k prodeji a navíc to bude příliš nové. Tak nakonec vyhrálo Káčko právě pro ten svůj podvozek. Jako se na každou díru najde záplata, našel jsem Káčko na DéJedničku. Navíc se mě moc líbily ty sportovní kufry, pěkně to ladí.

Zpět jedu po okreskách, vychutnávám si zatáčky. Tak nějak samozřejmě, automaticky. A to je celé to Káčko. Pocit jakoby nemastný, neslaný, vše přirozeně funguje. Co mě to připomíná? Auto? Tak daleko asi ne, ale je to blízko. Dojedu, nebolí zadek ani záda, ruce nebrní, ubylo jen trochu benzínu. Praktická motorka, ano to je to co mě napadá. Tato slova jsou neslučitelná, motorka nikdy nemůže být praktická! A přesto je to tak, je to polykač kilometrů, šedá eminence na dvou kolech.

Více se pokusím popsat v článcích a deníku:

Nové Mystérium stability motocyklu
Nové Vystižení okamžiku
Čechy krásné, čechy mé
Morava v dešti
Párty v Anglii
Zlobivý kluk

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Wildaja
Wildaja napsal 30.08.15 v 11:27 10b.

Vzala jsem to z jiného konce , přečetla jsem deník a tak nějak mám pocit,
že o této motorce vím víc, než z informací a nebo recenzí.
Přeji Ti každou jízdu spojenou z nádherným zážitkem a vždy kolami dolů .
Moto popsaná parádně, bez škrobeného technického popisu a i oku lahodí .

Josef_FJR
Josef_FJR napsal 06.03.14 v 10:48 10b.

Prádně napsaná recenze . Tolik poetiky a noblesy ve spojení s motorkou jsem tady ještě nečetl - opravdu!
Jsme skoro "sousedi" a vrstevníci, co někdy společný výlet?
Josef

DaveK1300S
DaveK1300S napsal 29.12.13 v 12:22

..pro mne stejně nejhezčí barevná kombinace Káček..

Ranža
Ranža napsal 31.07.13 v 10:17 10b.

Kdysi jsem přesně po takové motorce toužil, sportovní dělo kombinované s cesťákem. Nebyla na trhu, zvolil jsem ZZR 1100 a to nějak nebylo ono. Dneska už mě to neláká, nicméně 10 bodíků to jistí

JirkaMetal
JirkaMetal napsal 27.07.13 v 11:50 10b.

hm,moc krásnej bavorák gratulejšn

Více komentářů



TOPlist