renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1300 S (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník daveova
Vloženo 12.8.2022
Aktualizováno 11.12.2023
Zobrazeno 756x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásný zvuk, obrovská obluda, za jízdy stabilní, do zatáčky jde ochotněji, než předchozí rockster. Motor je brutální.

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1300 R: Stejně bych na něj narval velké plexi, tak raději rovnou kapotovanou verzi. A ta byla k mání v době, kdy jsem se rozhlížel.

První dojmy - Chvilku jsme si na sebe zvykali, tak 500 km... Problém je v tom, že čím víc si člověk zvykne, tím rychleji jede. No a zrovna u téhle je to o papíry. Minimálně

Motorku bych doporučil pro - Pro nikoho, kdo nemá klid v hlavě. Zabije vás. Ani nemrkne.

Doplňky na motorce - Nic, je krásná, jak ji BMW stvořil. Akorát ty kufry by to chtělo.
Kecám přešité sedlo (pohodlné), zvýšené řídítka (pohodlné), větší plexi a deflektor (pohodlné), vše ještě předchozí majitel. Já jen sundal snížené stupačky a vrátil původní, řazení jde mnohem líp.

Recenze

Po 3 sezónách na R1150r jsem chtěl něco jiného. A kamarád má stejnou, jen v nahate verzi. Podle něj to je na klidné courani krajinou, sportovní vyblbnutí i cestování (jezdí min. 1x ročně Alpy). Uvěřil jsem mu a zkusil kapotovanou verzi. Za mě je to lepší ve skoro všech směrech, kromě pohodlí. Rockster byl v tomhle nedostižný a naprosto chápu, proč mají velcí cestovatelé GSo. Neberte to špatně, hned po koupi jsem jel domů 350 km a nebýt prázdné nádrže, neslezl bych a jel to v kuse. Jen prostě...bylo líp.
Ale brzdy, podvozek (mám verzi s ESA)... Super. Motor? Nevím přesně, ještě se ho bojím je nádherně pružný, ovšem když přejde přes 4 tis. tak se ten krásný mechanický svist ztrácí a přichází nasraný řev, jak se pod vámi budí Godzilla. Quickshifter je v tu chvíli požehnání.

Edit: po sezóně 2022- najeto cca 3000 km. Občas na “hopsání” do práce po dálnici. Velký špatný. Problém je totiž v tom, že dobře se cítí tak od 160. Nedá se jet podle předpisů (nebo dá, ale já to neumím). Pár kratších výletů (každý cca 350 km jedním směrem, druhý den zpátky), to jedno zastavení na dotankování bylo nutné jen kvůli benzínu, jinak pohodlí dobrý. Závady - prdla mi žárovka v předním světle. Palubovka to hlásila, já měl strach, jaký bude opruz to vyměnit. Lidi...obyč H7, mají samozřejmě na každé pumpě a bez nářadí do minuty hotovo.
Odešly senzory tlaku v pneu, to ještě minulému majiteli, poctivě mi to říkal při prodeji. Nové 8000 plus práce, celkem tak 12000. Nasrat. Nechal jsem sundat gumy a vyndat čidla u místního servismana a vyměnil jsem v nich baterky. Je to půl hodina práce s nožem a tavnou pistolí. Cena cca 50 Kč za dvě nové baterky CR2032 a pětikilo za prezuti. Jo, ty úplně obyčejné knoflíkové co má vaše panimáma v kuchyňské váze a možná i v klíči od auta. Výhoda je, že se nemusí znovu párovat s řidiči jednotkou. A navíc jste Eko, bo neničíte planetu vyhozením něčeho, co jde spravit.
Edit: po sezóně 2023 - najeto cca 5000 km, furt chybí čas. Už bydlím kousek od práce, takže dojezd spíš obec a město, na to raději vytáhnu skútr. Naštěstí mi práce občas dopřeje výlet jak služební, tak pro radost - dodavatel nám nabídl akci "Rakousko-Itálie-Slovinsko", takže jsem si odškrtl místo, kam musíme všichni - Grossglockner. Moto v podstatě bez problémů, jen to chce nové gumy. Asi mi je někdo žere :D

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
daveova
daveova napsal 21.09.22 v 14:57

Black_Tea: nemůžu sloužit seděl jsem na obou, ale jel jen na S. Posez je podle mě stejný u mého Ska, ale mám zvýšené řidítka, takže ve standardu bude asi pohodlnější pozice na Rku.
Šedé kufry jsou povinnost, už je mám taky. Mají v návodu doporučení nejezdit přes 180 kmh, ale kamarád na R s nima litá přes 200 a údajně to nekurvi aerodynamiku motorky nijak zásadně.

Black_Tea
Black_Tea napsal 17.09.22 v 12:09 10b.

Krásná:)) Ať to jezdí a máte se rádi. Můžu se zeptat, jak byste hodnotil rozdíl mezi K 1300 R a K 1300 S? Mně se hrozně líbí to K/Rko, mám ho teď hlavě jako potenciální příští motorku (líbí se mi ten Neo Retro/Sci fi vzhled). Projedu se a uvidím, ale zajímal by mě předtím názor někoho, kdo na obou jel. Na to K/Rko bych chtěl cestovní plexi a takové ty šedé BMW kufírky, co vypadají jako z filmu Mad Max Fury Road...hahaha

Kali88
Kali88 napsal 12.08.22 v 17:58 10b.

Docela si ten zátah u takovýho objemu dovedu představit

daveova
daveova napsal 12.08.22 v 15:10

Díky, teda máš můj obdiv, začít touhle bestií jako prvním strojem ... Já si i na tom předchozím říkal, že možná bylo lepší zkusit nejdřív nějaké hodné šestikilo.

freccia_rossa
freccia_rossa napsal 12.08.22 v 14:40 10b.

Mám to podobně. Užívej.

Více komentářů



TOPlist