renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 660 Z Tenere (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kubal
Vloženo 21.4.2020
Aktualizováno 29.5.2020
Zobrazeno 2 928x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jednoduchý sroj, který svou koncepci zakládá na předchozích modelech. Žádný povrch jí není cizí a je to motorka pro každý den a má i po letech co nabídnout.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Outdoor Liberec s.r.o. - Moto& - Motorka byla v komisním prodeji od jednoho z jejich zákazníků. Firma mě svým přístupem nijak nezaujala, ale nespokojen jsem nebyl. Nicméně předchozí majitel byl velice pečlivý člověk a o motorku se bezvadně staral.

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XRV 750 Africa Twin: Má už svůj věk a vyžadovala by si rozsáhlejší servis. Navíc ceny za tak starou motorku, často s dost těžkým životem, jsou až astronomické.

První dojmy - Hrozná koza! Já se svými 175 cm, malinko s výškou motorky bojuji, ale nic, co by se nedalo zvládnout a snižovat ji rozhodně nebudu. Jinak posez, šířka a ergonomie řídítek pro mě ideální. Ovládací prvky jsou přesně na místech, kde bych si je představoval a i po letech stále fungují tak jistě a vypadají, jako by byly nové.

Motorku bych doporučil pro - Je to motorka pro dobrodruhy a hlavně pro každý den! Nižší postavy ať zváží, jestli si na to troufnou.

Doplňky na motorce - Předchozí majitel motorku "postavil" dle mého gusta, takže: 3x Alu kufry s vnitřníma taškama, držáky PET lahví a rezervního kanystru BigHusky. Vyhřívané hefty Oxford, Padací rám, navigace Garmin Zumo 395, rozšířené spupačky SW Motech s možností montáže gumy na zuby, USB zásuvka, voltmetr, přídavná LED světla R-tech s homologací, Origo alu kryt pod motor Yamaha včetně bočního rámu na ochranu vodní pumpy, mřížka na světlomet, origo vyztužené blastry Yamaha, polepy nádrže jako ochrana laku, KN vzduchový filtr, tankvak s pinsystémem Shad

Recenze

Už jsem ujel něco okolo 1000 km v různých prostředích, tak jsem se rozhodl sepsat své dojmy z této mašiny.

Motor nemusím nějak dlouze představovat. Je to notoricky známý jednoválec, kterým je osazeno spousty modelů různých značek. Obecně je považován za spolehlivější motor a jeho kondice po ujetí 37.000 km, se mi zdá dobrá. Výkonu nemá sice na rozdávání, ale "benzínový apetit", asi okolo 4,5 l/100 km, v kombinaci s 23 litrovou nádrží, opravdu potěší. Průběh výkonu a jeho dávkování je na jednoválec vynikající. V terénu se dá nádherně kontrolovat smyk (a že se pro nějaký to hrábnutí nemusí chodit daleko). Každopádně, stále se tu bavíme o jednoválci, takže při nějakém tom podtáčení musíme počítat s "cukáním" a naopak při vytáčení zase s vibracemi, které začínají u nějakých 5 tis. ot.. Cestovní rychlost vidím na nějakých 130 km/h s originálními převody. k vibracím bych se rád vrátil, protože moje předchozí motorka byla také jednoválec a když je porovnám, tak Tenerka je civilizovaná a vibrace jsou utlumeny mezi jednoválci příkladně.
Pomalu se dostáváme k podvozku, který se mi z prvu zdál dost houpavý. Je možno ho v nějaké míře poštelovat předpětím pružin, tak jsem malinko přitvrdil a jsem spokojený. Stejnak si myslím, že jízda jako taková, je limitována mými schopnostmi - nejsem žádný závodní jezdec. Pokračujme k brzdám, které se mi zdají dostatečně silné a příjemně dávkovatelné - zadní dokáže zablokovat kolo jak nic a přední dva třmeny si poradí s váhou motorky celkem v pohodě. Možná časem vyzkouším pancéřované hadice, ale nezdá se mi to jako nutnost. Zmínil jsem se o váze. To je asi největší problém tohoto typu motorek obecně. Ne že by ta motorka byla vyloženě přetížený prase, ale ta hmotnost se prostě projevit musí. Když zkoušíte nějaký ten drsnější terén, tak opravdu cítíte každé kilo a že jich není málo! Kor když vezmu v potaz instalované doplňky.
Jízdu ve dvou zmíním jen tak okrajově. Problémy jsou spíš spojeny s mou výškou, když při nasedání musíte udržet dva lidi + takový stroj na jedný noze, ale dá se to - zase nejsem ořezávátko. Jinak výkonově asi na nějaký to motání kolem komína pro dva stačí a podvozek to celkem zvládá, ale delší cesty bych raději vynechal.
Co se týče asfaltovýho poježdění, tak to mě vyloženě baví. Zatáčky se s ní dají vykrajovat solidně a i na nějaký to škrtnutí o asfalt může dojít! Klidně bych si na ni troufl delší přesun a to hlavně díky celkem slušnýmu krytí před větrem a pohodlnému sedlu, které má super tvar a sedínku hezky podrží.
K úložnému prostoru vlastně nemám ani co říct, protože žádný není. Pouze jakási výduť pro nářadí v nádrži, v oblasti pod sedlem a na spodní straně sedla uchycení pro lékárničku.

Určitě jsem zapomněl na spoustu věcí a další bych rád zmínil, ale k nim se vrátím třeba v deníku, ať to tu zbytečně nenatahuju. Závěrem bych rád řekl, že to je pečlivě udělaná motorka. Na to že je to relativně nový stroj, tak si cením zpracování a celkově motorka působí robustním a kvalitním dojmem a ne jak nějaká hrachovinka. Má svoje zápory v podobě menšího výkonu a vyšší hmotnosti, na druhou stranu vás doveze všude a před ničím se nezastaví a jako bonus poskytne spoustu zábavy. Nedostatky přeci tvoří charakter.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kubal
kubal napsal 27.04.20 v 17:20

Děkuju, chlapi

krysoid
krysoid napsal 26.04.20 v 09:03 10b.

Slušná recenze a nezničitelná motorka

parmis
parmis napsal 26.04.20 v 08:34 10b.

Moc pěkná, ať slouží!

chipman
chipman napsal 25.04.20 v 07:53 10b.

Taky po ni pokukuji tak dik za informace.Pěkně napsano.A at moto dobre slouzi!

M1Far1osh
M1Far1osh napsal 24.04.20 v 14:13 10b.

Paráda, taky jsem jí pár let jezdil

Více komentářů



TOPlist