Je to babička, ale líbila se mi na první pohled, vybíral jsem ze dvou kusů tohoto modelu. Někde již upadla ale nevypadá, že nějak zásadně. Takže nějaký ten škrábanec a popraskané plasty. Ovšem nic co by bránilo jawařovi naučit se na něčem silnějším.
Motorka koupena od FIRMA:Miroslav Křeček - Benemoto (Benešo - Pán, velice slušný, ochotný, mě jako zarytému jawaři vše blbuzvdorně vysvětlil a předvedl. Na motorce udělal poměrně velký servis. Destičky, olej v kardanu v motoru + filtry, nová baterie. Ale abych zase jen nechválil nějak zapomněl dolít chladíci kaplinu v expanzce nebyla ani kapka a o výměně brzdové kapaliny, kterou říkal, že dělal mám pochybnosti. V nádržce na řidítkách je čistá ale v nádobce pod sedlem je špinavá jak bota. Konečné hodnocení si zatím nechám na později vzheldem k okolnostem, které nastaly.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki XF 650 Freewind: neseděla mi
Yamaha XV 535 Virago: vibrator a dělala rámus :-).
První dojmy - Po přesednutí z jawice jsem nabyl dojmu především větší bezpečnosti. Nerozhodí vás kdejaká nerovnost, v zrcátku je dokonce i něco vidět a neklepe se při přidání plynu jako ratlík se zimnicí. Jinak strach z větší váhy rychle překonán. Když vezmu za plyn tak jede. Vítr trochu kope do helmy, sneslo by to vyšší plexi.
Motorku bych doporučil pro - Ideální pro jawaře, kteří se rozhodnou pořídit si něco svižnejšího
Recenze
Najeto cca 300 km. Spokojenost s jízdou super a společně se zžíváme. Žádný učený z nebe nespadl ale je to motorka co mi vyhovuje. Po technické stránce...během těchto prvních kilometrů jsem narazil na problémy se startováním. Po týdenním stání to hůře startovalo, ale vždy to chytlo. Nepřikládal jsem tomu větší význam protože to točilo motorem a podezíral jsem svíčky, nebo benzin, nebo přicpaný karbec. Během pár takových to pauziček mezi ježděním se to zhoršovalo a hůře točil startér. Pak už nenastartovala. Jako první jsem šel klasicky po elektrice.
Zjištění 1 pokud to točí motorem nemusí to mít dost energie pro jiskru...
zjištění 2 nová baterie vytlačený špunty a byla bez elektrolitu, úplně na suchu
zjištění 3 při 2000 otáčkách motorka dobíjí 18V při 5-6A , napětí se zvyšuje přímo úměrně otáčkám až kamsi. Maximum jsem z pochopitelných důvodů nezjišťoval. Tedy přebíjení.
zjištění 4 po načtení fór a konzultaci s prodejcem pravděpodobně vadný regulátor dobíjení
Závěr Vadný regulátor dobíjení a usmažená baterie, která "vaří" i na normální nabíječce.
Pan Křeček to přijal docela s klidem jako reklamaci, takže motorku tento týden povezu na podválu do servisu. Jet po ose si netroufnu, protože mi při představě, že se mi pod koulema vaří baterie, běhá mráz po zádech. Snad to pan Křeček opraví a bude to jedinná závada.
Po čase jsem našel chvíli abych popsal jak vše dopadlo. Všechna čest a díky za slušného prodejce. Jak jsme se domluvili tak bylo. Problém způsobil vadný regulátor napětí. Skladem měl pan křeček hned několik kusů. Asi ne nových, ale ihned poté co jsem k němu motorku přivezl se jí pověnoval. Vyměnil, vyzkoušel, vysvětlil, hotovo. Součástí reklamace byla i nová baterie. Takže za mě prst nahoru. Od té doby jsme najeli 800km a bez nejmenší závady.
Máme za sebou cca 5000km. A mocná spokojenost. Udělal jsem na ní další servis protože jsem zjistil, že se jí nechce za studena, zejména po delší době např. po zimě moc startovat. S kamaradádem jsme přemeřili vůle ventilů byly ok, repasovali a vyčistili karcbce. Dostala nové svíčky a nová střívka podávacího čerpadla. I přesto přezevšechno jsem dospěl k závěru, že je čas posunout se dál a osedlat jiného oře. Půjde tedy nejspíš do světa k novému majiteli. Lákají mě nějaké svižnější cesťáky.
Tak... a je to tady. Musíme se rozloučit. BMW 1200 GT již stojí v garáži a je tam dosti těsno. Deauville jde do světa. Kdyby bylo místo rozhodně bych si ji nechal. Je to spolehlivá a hodná motorka, na kterou si člověk velmi rychle zvykne. Ale mít dva cesťáky je trochu rozežranost . Svezení na každé z těchto motorek má své a je na ní zábavného něco jiného. Vůbec mi nevadí se střídavě vozit na jedné a pak zase na druhé. Ale stáj není nafukovací.
Máme za sebou cca 5000km. A mocná spokojenost. Udělal jsem na ní další servis protože jsem zjistil, že se jí nechce za studena, zejména po delší době např. po zimě moc startovat. S kamaradádem jsme přemeřili vůle ventilů byly ok, repasovali a vyčistili karbcce. Dostala nové svíčky a nová střívka podávacího čerpadla. I přesto přezevšechno jsem dospěl k závěru, že je čas posunout se dál a osedlat jiného oře. Půjde tedy nejspíš do světa k novému majiteli. Lákají mě nějaké svižnější cesťáky.
Dobrá volba, klidná a spolehlivá motorka. I ta barva je pěkná.
Souhlas. Přesně tak. Jawice je Jawice a kus mého života.
Po Jawě určitě rozdíl a lepší svezení. Znám to, přešel jsem z Jawy 350 na 650 a potom 660, ale Jawě jsem věrný.