renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 600F Hornet (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník hokslik
Vloženo 26.4.2016
Aktualizováno 6.8.2016
Zobrazeno 6 966x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Dlouho jsem vybíral a pak splněný sen, který se decentně a vkusně odlišuje od stovek ostatních Hornetů.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia SL 750 Shiver: Vždycky se mi líbila, ale asi už moc dlouho...výfuky pod sedlem už prostě nejsou in :-) Yamaha MT 07 byla taky ve hře, ale to jsem trochu prováhal, koupit ji novou za 129tis první rok kdy přišla na trh byl kauf století...Bohužel cena rychle letěla nahoru

První dojmy - Při první jízdě jsem měl dojem že letím a jsem rychlejší než šíp, nikdy jsem nic podobného neřídil a nezažil, měl jsem hned pocit že jsem součástí stroje. Jen mě překvapilo, že při druhém rozjezdu mi to potupně chcíplo (naštěstí u toho nikdo nebyl) jóooo výkon je fakt vysoko a rozjezdy na volnoběžné otáčky jako u auta tu prostě nefungujou, takže další rozjezdy už jsou ve stylu velký řev :-) ono to vypadá i víc dramaticky a efektně a aspoň ostatní vědí, že jedu, což je ve městě fakt dobré.

Motorku bych doporučil pro - Pro mě :-) Je to hodná, nezáludná motorka s intuitivním ovládáním, která musí sednout snad každýmu.

Doplňky na motorce - Předchozí majitel nainstaloval na moto nová řídítka, zrcátka, tuningové páčky a rouru od komína, teda vlastně výfuk

Recenze

Motorky mě provází s malýma mezerama v podstatě celý můj život. První vlastní motorka byl Simson ve dvanácti u babičky na vesnici. První zkušenosti s ujížděním policajtům po poli, pokusy stavět to na zadní, hrabat, první pády zejména na sněhu protože dřív neexistovala moto sezóna, jezdilo se vždycky a všude a v zimě na sněhu nebo na zamrzlém rybníku to mělo extra grády ve mě zanechali nesmazatelné a pevné pouto. Potom byla taková menší odmlka v době studií, ale hned jak jsem začal pracovat, že by to souviselo i s penězma asi trochu sem cítil, že můj život potřebuje ještě něco k tomu abych byl opravdu šťastný. A už tenkrát má drahá polovička mi připomněla že to jsou vlastně motorky co mi chybí...A pak už to šlo jak po drátkách, oprava Simsona, který už mi ve 23 letech už nepřipadal jako takové žihadlo jak ve dvanácti, takže sem si pořídíl minibika a to byla legrace, jet 60Km/hod par centimetru nad zemi je prostě nepopsatelný zážitek. No a potom přišla touha jezdit i oficiálně po silnici a furt se neohlížet jestli mě nehoní čerti, takže ještě jako student jsem si pořídíl takového velkého Simsona - MZ 251 ETZ a to byl masakr. Tu motorku si pamatuju z mládí, už tehdy jsem ji strašně chtěl a připadala mi neskutečně krásná a rychlá. Nezapomenu jak ta motorka jela, jak z praku, ale neustálé nakopávání nožní mě přestalo bavit a začal jsem se orientovat na terén...Po dlouhém hledání jsem koupil kompromis-nového dirtbika 250ku a už měli cajti zas koho honit )) Ten zvuk a práskání do výfuku a drny trávy létající při akceleraci od zadního kola byla taky moc velká zábava. Ale zas jsem měl pocit, že potřebuju jezdit i po silnici a na MZ už ne. Takže zase dlouhé hledání a zase jedna stará láska, Honda FMX 650. Tahle motorka ve mě nezanechala moc dobré vzpomínky, pocit výkonu byl srovnatelný s MZtou, jednoválec, karburátor, jako něco to jelo, ale od 650 jsem asi čekal víc...A ještě jedna věc, po delším stání se nějak odpařoval benzín z karburátoru a startování probíhalo pomocí šroubováku s tím že se povolil výpušťák a doplnil se nový benzin, protože jinak bylo startování fakt parádní disciplína s laborováním polohy sytiče a plynu a trváním okolo 5 minut, což docela nasere a zkazí chuť z ostatních zážitků na moto. Když se jezdilo alespoň 2xtýdně, tak to bylo v pohodě, ale delší stání bylo prostě na pikaču. Tak jsem došel k názoru, že už mám motorek dost a Fmxo prodal a koupil si kolo a žil chvíli jen s dirtbikem a ostatníma moto v garáži. Mé rozhodnutí podpořilo také narození syna, myslel jsem, že už budu hodný taťka, kdybych věděl...Jenže pak zas po čase přišel červíček a nutnost jezdit do práce 20 km skrz Prahu a zrodil se další úžasný nápad-koupim si skůtr a došlo na Aprilii SR Motard 125. Jako řikal jsem si že to bude nuda variátor a tááák, ale rád na ni vzpomínám, takové bleskové průlety Prahou jsem ještě nezažil a asi už nezažiju. Skůtr se vešel všude, akcelerace dostačující a člověk se soustředí jen na to jakou mezírku využije aby se dostal před autíčkáře takže suma sumárum, jsem do práce jezdil srovnatelné, možná i lepší časy jako teď na Hornetovi, což je fakt neuvěřitelné a nedokážu to vysvětlit a sám to nechápu No, ale furt to byl jen skůtr, že... Chtělo to víc srandy a něco i na projížďky o víkendu. Nastaly hodiny a hodiny na netu a pročítání moto časopisů a recenzí a starých katalogů. Jediné v čem jsem měl jasno, bylo to, že to bude naháč nebo motárd. Nedělám si ambice, že bych trávil týden dovolené na motorce, nebo jezdil někam na okruhy. Motorku mám vyloženě jen pro radost, když vyjedu o víkendu na mé oblíbené kolečko s pěknýma zatáčkama vesničkama Karlštejnska. Sednout, hodinku si pojezdit, vykouzlit si úsměv a dobrou náladu a hurá s radostí do běhu všedních dní. Mám fakt spoustu dalších koníčků, rodinu a práce kolem baráku, takže času na moto moc nezbývá, bohužel. Dokonce jsem Horneta už degradoval na občasný dopravní prostředek do práce, když je hezké počásí, užijem si to spolu i těch 20 km do Prahy a odpo zpět, hlavně že jsme spolu trochu víc No jeden den jsem chtěl motárd, další naháč, jednou Aprilku, Yamahu, Ducati, Kawu...jako v hledáčku byla fakt spousta motorek a výběr se postupně zužoval, věděl jsem že 600ka bude stačit,max 750, aspoň pro zatím, pže bych tu ještě rád chvíli byl na tomhle Světě...No vždy jsem si myslel že další moto bude Aprilie Shiver -nevím proč, ale přestala se mi líbit. A najednou jsem si vzpomněl na dávný test Horneta od Sršně, jak na tom řádil a říkal, že to má koloběžkoidní ovladatelnost, tak mi to přišlo jako logický krok po FMXu když už toho výkonu bude randál, abych se nemusel ještě soustředit na to, že motorka bude záludná. Jako věděl jsem že chci už nový model od 2007 výš, ale ta maska...takže 2011 bude správná volba, ale je jich všude spousta, chtělo by to nějak odlišit, no a pak jsem ji uviděl na netu a bylo rozhodnuto. Decentní tuning, dle mého názoru vkusný tak akorát, který odlišuje moto od ostatních. Jsem asi divnej motorkář, ale je pro mě fakt důležitý, aby se mi moto v první řadě fakt líbila a aby měla solidní zvukový projev )) Teda jako napoprvé jsem byl ze zvuku trochu zklamanej, měl jsem asi jiné očekávání. Měl jsem dojem, že z takové roury co tam je místo výfuku budou šlehat plameny, bude to práskat, řvát, okenní tabulky se budou třást ještě ve vedlejší vesnici...no a při prvním nastartování se ozvalo jen hluboké brumlání, velice kultivovaného a vibrací prostého motoru, ale...když se za to pořádně veme, tak nakonec zazpívá docela hezky a je to zas takový kompromis. Při hodinové projížďce, nebo cestou do práce mám ze zvuku radost a i plechovkáři už z dálky slyší že letí sršeň , ti slušní (asi motorkáři) udělaj i prostor pro předjetí, čímž naznačí, že o mě vědí a můžu je bezpečně předjet, nebo proklouznout v zácpě mezi auty - úžasná výhoda motorky ve městě, kterou stále část závistivých a zapšklých lidí nepochopilo...jako koho tím zdržuju nebo omezuju když projedu mezi kolonou stojících, nebo pomalu jedoucích aut??? Odpovím si sám a odpovím i blbečkům, kteří, když slyší motorku naschvál zajedou až k autu vedle sebe aby už neproklouzla ani myška, asi je štve, že oni musí stát, ale věřte, že čím víc motorek, skútrů kol atd. ve městě znamená míň aut a lepší dopravu áaaa když se nalepíte autem na druhé vedle vás, vznikne zas mezera na druhé straně a je mi fakt jedno jestli stojící auto předjedu zleva, nebo z prava, takže prosím o volný průjezd mezi, respekt a uznání a já vám na oplátku poděkuju pravou nohou Takže mě moc neštvěte, nebo budu jezdit do práce taky autem a kolony budou větší :-o No to jsem trochu odbočil od toho zvuku, ale prostě chci říct, že řvát to víc, nedovedl bych si představit vyjet někam dál a dýl, pže už takhle mi výfuk ještě chvíli po projížďce burácí v uších. No a teď něco k jízdě, nezažili jsme toho spolu moc (koupě srpen 2015), ale myslím, že už mám nějaké postřehy. Takže asi první věc co mě napadne, je absolutní důvěra k Hornetovi, nikdy jsem neměl pocit, že by se dělo něco nebezpečného, nebo hrozícího pádem, a to opravdu nejezdím po prázdné silnici mezi vesničkama 90 Km/h. Žádné odskakování kol, ponořování, rozhození z přejezdů nerovností, kmitání řídítek, cukání prostě nic, jen radost z jízdy, fakt parádní motorka, která dělá přesně to co chcete. Když je chuť na kochačku, řadí se v podstatě kdykoliv, nakope se to tam na pětku/6ku a moto ani při 60 km/h neprotestuje a při přidání zrychluje, necuká, vše si nechá líbit, skoro máte pocit že máte automat, fakt to pobere cokoliv... Ale když je chuť být tak trochu BAD BOY, není nic jednoduššího po překročení magické hranice 8tis.otáček začíná fakt peklo a můžeš to držet až do 12ti, ale to už je fakt na totální koncentraci a pak to jsou teprv endorfiny Na jedničku se furt bojim motor pořádně vytočit, pže mám pocit, že se chce pak přední kolo nějak zvedat, takže zatím na 1notku řadím trochu dřív Je to dost opojné a návykové, ale fakt už je potřeba být ve střehu, pže auto, nebo zatáčka, kterou tak tak vidíš jak je daleko, při full gas na nějaké rovince, je najednou o pár vteřin dýl a tři přeřazení sakra blízko a to už zas přijde ke slovu brzda, ke které asi nemám co říct. Je citlivě dávkovatelná, nezablokovává přední kolo, mám v ní cit na dva prsty, co víc si přát...Snad jen, že při nějaké manipulaci v nižších rychlostech jsem zkusil i nožní zadní, ale mam pocit, že nebrzdí skoro vůbec. Nevim jestli je to problém pouze mého Horneta, ale když sem chtěl zadní kolo utrhnout do smyku musel jsem na to fakt neskutečně dupnout, ale...zadní brzdu nepotřebuju, jen až časem začnu nacvičovat nějaké Wheelie budu to muset nějak pořešit Jízda ve dvou je taky docela v pohodě, akorát se baťůžek musí držet jak klíště, pže zrychlení je fakt mocné, na jízdních vlastnostech skoro nic nepoznám, zrychlení, průjezd zatáčkami, skoro ani nevím že za mnou někdo sedí, teda je fakt, že mám docela lehkej baťůžek Jen to brždění, auuu. I když máme zmáklou teorii a při brzdění spolujezdkyně používá jednu ruku k zapření o nádrž, tak sklon sedla a přetížení několika Gééé při razantní deceleraci, musím stejně nakonec pobrat já a mé ruce, potažmo nohy svírající úzkostlivě nádrž (mimochodem vše skvěle tvarované a stehna do nádrže zapadnou fakt neuvěřitelně, mám pocit, že mi motorku stavěli na míru 180cm/80kg, i na zem ze sedla dosáhnu moc příjemně) - hurá sportovat ať to příště tak nebolí po jízdě :-) Co víc říct, abych furt jen nechválil, jako nerad, ale napíšu to. ANO, i tak všestraná motorka jako je HORNET má nějakou vadu, takovou malinkatou pihu na kráse a vlastně za to ani svým určením nemůže ale musím to na ni prásknout!!! Zapomeňte na nějaké přejezdy po dálnici se standardním štítkem. Ochrana proti větru je 0 bodů. Maximálku 230 km/h si nedovedu ani představit, při 160ti mám pocit že jakýkoliv pohyb hlavou z přímého směru mi hlavu vítr utrhne, svírám řídítka a cítím že uletím, i když ležím na nádrži v RACINg stylu :-) Jako trochu přeháním, 10 km přejezd po spojce 160kou se dá, ale fakt to není nic příjemného, auta uhýbaj, maj pocit že každá motorka na dálnici potřebuje jet 200 plus, ale mě už raději neuhýbejte :-) není to fakt žádná radost. Jel jsem si takhle z práce za nějakou dvojičkou BMW asi GS 1200 a jeli asi těch 160 schovaní za velkýma štítama, naprosto v pohodě a ja tam za nima vlál a i boční poryv větru není při takové rychlosti nic moc...No abych to uzavřel, mezi vesnicema jet par vterin 170de je v poho a nemáte pocit že je něco špatně, ale držet takové tempo několik minut na dálnici je fakt tortura, ale je to o tom, co člověk jezdí, když chceš jezdit rychle rovně, kup si něco jiného, nebo si namontuj nějakej hnusnej kus plastu na Horneta jako štítek...Nééé to by snad nikdo neudělal, pro krásu se musí trpět!! :-) Jak to celé uzavřít? S motorkou jsem fakt maximálně spokojenej a pro mě je naprosto ideální. Rád se na ni koukám, mám takový zvláštní pocit když kolem ní projdu, třeba i v zimě když stojí, něco uvnitř mě zahřeje a mile polechtá a možná až rozruší... ještě radši jezdim a poslouchám její zvuk. Už jen ten fakt, že jsem ji v říjnu odstavil a jaksi zapomněl dobít baterii přes zimu a v březnu jsem přišel, točil klíčkem, vrklo to a za pikovteřinu motor sametově naběhl, je prostě příjemný. Mám v ní absolutní důvěru a doufám, že i ona ve mě a přeju nám spoustu zábavných kilometrů. Za měsíc bude mít narozeniny, tak ji asi sundám ten divnej a nevzhlednej kryt řetězu a koupím zadní blatníček a nechám ji sfouknout svíčku výfukem, ne to už je fakt moc s tou svíčkou, zas takovej magor nejsem :-)))

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kurt15
Kurt15 napsal 16.04.22 v 19:12 10b.

Moc pěkně napsáno

kulda33
kulda33 napsal 13.04.21 v 20:53 10b.

Hotový spisovatel,vtipné a zajimavé

Asso2
Asso2 napsal 12.03.21 v 19:26 10b.

slleeper2
slleeper2 napsal 21.03.17 v 10:30 9b.

Ať jezdí

Oxford
Oxford napsal 07.11.16 v 07:59

Dobře napsané. Palec nahoru. Chtěl bych slyšet zvuk toho "komínu"

Více komentářů



TOPlist