založil jsem tohle vlákno pro to, abych získal nějaké zkušenosti a informace o tom, jestli se vyplatí jezdit na ethanol, co to dělá s motorem, a prostě všechno kolem toho.
Nevyhýbám se ani problematice LPG, CNG a podobných.
Pište své zkušenosti, myslím si že tohle vlákno pomůže více lidem v rozhodování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Tudiz tady ten ,,odpad,, vznikly vitr muzes pouzit pro pohon turbiny, ktera ti to vrati v podobe el. energii zpet.
Otazka je spis navratnost, takove zarizeni by stalo vic nez cela uspora za deset let.
Pokud se o tohle aspon trosku zajimas, uz existuji turbiny bez magnetu , jedna takova dokaze pri mirnem vetru pokryt 1/5 spotreby ctyrclenne domacnosti.
Creck píše: Tak kdyz to vis, proc pri premene vetru na el. energii vyskakujes ze je to perpetum mobile ?
Aha, pán si dal dohromady něco s něčím co jsem ani nechtěl aby bylo s něčím spojováno a vytvořil z toho něco co považuje za můj názor a já přitom nechtěl aby ono s tím vůbec souviselo, tím ti chci říct že to tvoje s tím mým nemá nic společnýho, ono to vypadá jako že ono s oním má mít něco společný ale oním s ono nemá společný vůbec nic. Tak a teď jsem ti to objasnil Edit:spletl jsem jedno písmenkoNaposledy editováno 01.03.2011 21:22:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Dolph-cz píše: dovolím si oponovat-LPG jde pančovat a dělá se to ve velkém.sám si určitě poznal,že plyn z jedné pumpy jede líp a z druhé zase hůř.ale daleko horší je to,když je plyn nekvalitní a má vysoký obsah síry a jiných sraček-osobně jsem řešil případy,kdy po kujetí 200km na pančlý plyn byly zničené membrány ve splynovači-a né u jednoho auta...-ale to už byl samozřejmě extrém.
osobně jsem měl asi 7 aut na LPG a to 13 let vkuse a už ho nechci ani vidět.vždycky příjdou menší,nebo větší problémy...to si raději zaplatím generálku čerpadla na dieslu....
Ne, budeš se divit, nepoznal, od té doby, co na většinu pump vozí plyn Flaga, prostě nemáš pravdu. Na palivo se vztahuje stejná norma EN590 jako na benál, pro tvou informaci ropa se odsířuje předtím, než se z ní destilují různé frakce takže si dál mel bludy, ale bral jsem plyn i teď v lednu při cestě na Balkán a auto po půl roce má ujeto 15 tisíc km a nikdy nekucklo spotřeba pořád 8 l plynu místo 6,5 l benzínu, což přesně odpovídá rozdílu ve výhřevnosti LPG vs. benzín. Takže jezdím "za 4" s 1,4 tuny vážícím autem - to nedá žádný nafťák. Chystám se jednou ročně vyměnit papírový filtr za 80 Kč, můžeš to udělat se šroubovákem za 2 minuty kdekoli na cestě, což tedy pokud nejsi David Copperfield, u nafťáku nedáš - ani dvouhmoťák, ani váhu vzduhu, ani zakarbonované VGT, dvouhmoták, natož vyviklané vstřiky z hlavy
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Ja to tady se svymi spolustraniky vyresil na motorkarskem foru za dve stranky
www.hybrid.cz/tagy/vetrna-turbina
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Pro me je tato debata fakt uzavrena. Ta vase banda proste neprizna :zmylil jsem se , i kdyby v tom aute jeli, vy se dokazete vylhat proste ze vseho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1100Virago píše: A protože při každé přeměně energie vznikají ztráty, tak množství energie kterou takhle vyrobíš bude vždycky nižší, než ta spotřebovaná.
Nerad bych se pouštěl do technický debaty protože bych dopadnul podobně jak Creck, ale nepopírá tak trochu tohle tvrzení princip fungování přeplňovaných motorů? Jinak řečeno benzínový motor má poměrně malou účinnost, takže jestli se dá nějakejma bazmekama zvýšit pořád to nepopírá zákon o zachování energie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Neboli - turbína může být přínosem, pokud k pohonu používáš vnější zdroj - vítr, gravitaci (jízda s kopce). Pokud používáš vlastní, tak budou ztráty vždycky vyšší, než přínost.
Stev: Ta Creckova turbína ale účinnost nezvýší, pokud je jejím primárním pohonem samotný pohyb vozidla, odvozený od vlastního motoru. Jak píšu výš, může fungovat jen z kopce, kdy motor není zapotřebí, nebo na místě, když fouká. Je to úplně totéž, jako když dáš alternátory do kol - budou ti vyrábět proud, ale zároveň způsobí dodatečný odpor, který spotřebuje víc energie než vyrobí.
Naposledy editováno 02.03.2011 09:26:08
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
rrss píše: Ne, budeš se divit, nepoznal, od té doby, co na většinu pump vozí plyn Flaga, prostě nemáš pravdu. Na palivo se vztahuje stejná norma EN590 jako na benál, pro tvou informaci ropa se odsířuje předtím, než se z ní destilují různé frakce takže si dál mel bludy, ale bral jsem plyn i teď v lednu při cestě na Balkán a auto po půl roce má ujeto 15 tisíc km a nikdy nekucklo spotřeba pořád 8 l plynu místo 6,5 l benzínu, což přesně odpovídá rozdílu ve výhřevnosti LPG vs. benzín. Takže jezdím "za 4" s 1,4 tuny vážícím autem - to nedá žádný nafťák. Chystám se jednou ročně vyměnit papírový filtr za 80 Kč, můžeš to udělat se šroubovákem za 2 minuty kdekoli na cestě, což tedy pokud nejsi David Copperfield, u nafťáku nedáš - ani dvouhmoťák, ani váhu vzduhu, ani zakarbonované VGT, dvouhmoták, natož vyviklané vstřiky z hlavy
já se tady s tebou nemám chuť hádat.
už více než 15 let se živím opravami aut,jsem vyučen v oboru a myslím si,že mám slušný přístup k informacím a dané problematice-protože za mnou jezdí lidi když jim auto nejede.plyn je fajn co se týká spotřeby,ale věř mi,že nejsou jen spokojení zákazníci jako ty,jsou i takoví,co mají s plynem dost velké problémy... ostatně když si projdeš fóra o autech tak najdeš hromady takových případů.tím nechci říct,že je plyn na hovno,ale je třeba si dobře zpočítat,jestli se to vyplatí a počítat i z případnými problémy,které jistě přijdou-protože kazí se všechno-rádio,televize,motorka a nutně se tedy kazí i celé to heblo co montáž LPG obnáší.
PS: a už vůbec není argument nějaká norma na palivo-stačí otevřít oči a podívat se kolem sebe,jaké problémy máme v ČR s kvalitou benzínu a nafty a nežij v nějaké pohádce o tom,jak u LPG takové věci nejsou.
dobře si zapatuj co jsi mi psal a až půjdeš do servisu s tím,že ti blbne plyn a oni ti řeknou-no jo pane,to je tím,že tankujete nekvalitní plyn-tak jim to všechno odvyprávěj.
1100Virago píše: Je to úplně totéž, jako když dáš alternátory do kol - budou ti vyrábět proud, ale zároveň způsobí dodatečný odpor, který spotřebuje víc energie než vyrobí.
Jak to muze byt totez ? Copak pusobi na elektromotory pridelane na kolech jeste nejaka jina energie nez pohyb vozidla benzinem ?
Copak by treba neslo vyuzit treba vody k chlazeni , kdyby auto dokazalo fungovat pri vysokych teplotach, klidne bys vzniklou parou mohl pohanet turbinu , ktera by vytvarela el. energii.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Dolph-cz píše: jprotože za mnou jezdí lidi když jim auto nejede.
sry, ale tohle je tak krásná věta, že jsem jí musel vytáhnout z kontextu
jinak nic ve zlém, jen že čeština umí být krásná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Ale to co tady popisuje ten pan na crecu je fakt blbost. Jediny smysl by ta vrtulka mela pri rekuperaci, ale proc to proboha delat, kdyz jsou technicky mnohem jednodussi a ucinejsi reseni /elektrodynamicke retardery/??
Ono samozrejme zakon o zachovani energie je pravdivy, ale tady odpor vzduchu pekonavame tak jako tak. Proc ho nevyuzit ?
.
.
Nemyslim si ze by dve male turbinky , mely vetsi odpor vzduchu nez treba zrcatka.
Pri vysouvani elektromotoru vracis pouze energii auta, tady ve velke mire vydava energii proudeni vzduchu.
.
.
To mi tady chces tvrdit ze by se auto kvuli tomu zastavilo ? Nebo ze by rapidne vzrostla spotreba paliva ?
Zapominate ze tady opravdu nejde o zadne vytvareni energie z niceho, tu energii vytvari proudeni vzduchu.
Dva alternatory pri prevodu s velkeho kola na male , by dokazali vytvorit spousty e. enrgie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
e: ale zase abych nemachroval, nebyl jsem si jistej jestli poměr energie vydaný motorem navíc při zvýšeným odporu a získaný vrtulkou účinnost trochu nezvýší, něco jako když jsou dneska elektromobily co maj spalovací motor jako generátor.
Naposledy editováno 03.03.2011 08:19:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
Budu muset zajet koupit větší trysku, nebo se na to spíše vyseru.
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol a jiné alternativní paliva v automobilu
c.j. píše: No právě 2T jezdí přece na všechno
To máš sice pravdu, ale zkus si tohle palivo nalít do průhledné PET-ky a nalít tam olej..
Můj pokus vyšel tak, že to po hodině bylo oddělené (jako když smícháš vodu a olej)..
Pokud dáš E85 s N95 v poměru 1:1. tak už to funguje, ale z hlediska úspory je to nesmysl..
Buď rád že jen nejede a že jsi nezadřel, ještě že jawka není PET-ka a díky vibracím atd. to pravděpodobně zustalo ve stavu rozmícháném..