Rozhodl jsem se, že si na uváděné žblechty udělám vlastní názor a tak jsem včera ráno do mašiny, kde bylo 1,5 l benzínu, dotankoval 7,5 litru E85, v Trutnově u TANK ONO. Směs by měla mít o 25% nižší výhřevnost, tj. o to samé by měla vzrůst spotřeba (v létě pak o 40%, protože v zimě je v E85 ve skutečnosti ne 15, ale 30% benzínu, jinak by většina benzínových motorů za nízkých teplot nenastartovala).
Jak to dopadlo? Motorka do kopce 12% jela o 5 km/h pomaleji, po rovině na maximálku o 10 km/h pomaleji, bez ochoty dál zrychlovat /chudá směs/. Jinak zvuk motoru stejný, v běžných situacích akcelerace stejná, od 60 km/h jsem jel pořád na pětku, pohoda.
Docela zvláštně to smrdí, když stojíte na křižovatce. Nejhorší ale byla obědová pauza 20 minut, motor vlahý, ne studený, ale nedržel volnoběh, 2x zhasl se střílením do výfuku. Takže po 150 km jsem dotankoval 5,7 l normálního benálu a další experimenty neplánuji.
Závěry? 5,7 / 150 = 3,8 litru místo běžných 2,9 litru na sto. Takže ekonomicky se to nevyplatí - těď je to šul nul a v létě, až v tom bude jen 15% benálu, to bude žrát 4,2
V létě bych to do motorky nedal, líh hoří při vyšší teplotě a spalování chudší směsi, to také zvyšuje teplotu. Nedal bych to do mašiny, která nemá vstřikování, ale jen karbec. Stříkačka si nějakých 20% paliva přidá, i když je to na hraně, ale u karbce budete mít směs chudou a motor to odsere. Pokud někdo namítne, že karbec dá přenastavit, tak už ho vidím, jak šteluje po každém tankování, když NEVÍ, kolik% lihu v nádrži právě má. Ani stříkačka si nepřidá 40%, to mám ověřené v autě, měřením.
Nejhorší je to, že čichem se nepozná, že se tankuje líh. Psal jsem o tom už na podzim a jsem rád, že jezdím na LPG, do kterého se biosračky nepřidávají ani nikdy přidávat nebudou.
Prosím o další komentáře jen ty, kteří to také zkusili. Zdržte se komentářů ti, co jste o tom jen slyšeli.
--- sorráč, neuložily se mi další odpovědi do ankety ---
E 85 beru čistý, zkušenosti dobré
E 85 jsem vzal čistý, nikdy víc:
E85 ředím a zkušenosti dobré, v diskusi uvedu poměr...
Naposledy editováno 03.03.2011 08:06:43
u aut je situace jina, tam jsou vstrikovani slozitejsi a s o dost jinymi zpusoby regulace - spousta aut ma dve sady lambda sond, pred katem sirokopasmove podle kterych serizuji smes a za katem skokovky ..stejne jako ty motorky...
natryskovat to na E85 nebo trochu pridat nakym commanderem v pripade vstrikovani by mohlo pomoci...
Naposledy editováno 03.03.2011 08:19:04
I když osobně je mi to jedno, jezdím na benzín a tak to zůstane Cena benzínu v celkových nákladech je zanedbatelná, kdybych se chtěl dopravovat ekonomicky tak chodím pěšky a žeru kořínky. Jízda na mašině je o něčem trochu jiném
Naposledy editováno 03.03.2011 09:25:07
Naposledy editováno 03.03.2011 10:39:11
Dnes jsem najel dalších 120 km, abych měl porovnání, a tankoval jsem 3,95 l.
Takže spotřeba šla na 3,3 l na sto, což přesně odpovídá tomu, že v nádrži
teď bylo jen 35% lihu místo 60% lihu (včerejší směs). Zítra pokud zas vyjedu půlku nádrže, tam bude už jen 10% a spotřeba bude zase 2,8-2,9 jako dřív.
Pokud se nic nestane, bude to přes 600 km za 3 dny, to myslím na porovnání úplně stačí. Nemění se teplota (2-5 C), stav vozovky (suchá), nefouká vítr, netloustnu ani nehubnu
K ladění směsi - když jsem dal místo výfuku rovné trubky, střílelo to při zavření plynu, takže vím, že teď to ŘJ stíhá kompenzovat. Kdyby ochuzení směsi přesáhlo ten údaj, který se dá vypočíst přímo ze složení toho, co je v nádrži, poznal bych to hned.
Stříkačka Delphi r.v. 2009 podle 3D nálepek na ŘJ. Každý válec má svůj svod, lambdu, katalyzátor... žádné 2 do 1 a podobná levná řešení jiných značek
1 reakcí na tento příspěvek Liihosračka - praxe
Technicky "přestavbu" neraďte, když o tom nic nevíte. V ČR je jen pár vykuků co vám za 8000 čipnou ŘJ, aby déle vstřikovala. Pak vám neklesne výkon, ale spotřeba stoupne. Aby stoupl výkon a spotřeba tolik ne, potřebujete skutečně upravený motor, který využije vyšší OČ lihu. Tj. vyšší kompresi, ale nestačí sjet hlavu - to by nemusela vydržet klika.
Jedinou dnes přijatelnou alternativou benzínu je LPG - oktany stejné, výhřevnost jen o 10% nižší, žádný zásah do motoru, jen paralelní sada vstřiků... jo a skůtry na LPG existují a já nejezdím na skůtru
... slusne jsem si odpocinul od tech nasich downsizovanych motoru - jedno auto V8 5,7l Triton... druhe 3,5l V6 Turbo...... :D
... kamo, Sandia Peak - tady by se litalo s erem...
Toť moje zkušenost.
1 reakcí na tento příspěvek Liihosračka - praxe
Bubak: výrobce určitě předepisuje benzín, bohužel benzín dnes obsahuje 7% lihu povinně a v Německu už 10%
Proto jezdím na LPG a nemusím to řešit do plynu to nikdy nepřidají, nemají jak.
1 reakcí na tento příspěvek Liihosračka - praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Liihosračka - praxe
Bubák z Nemecka> zkus se zde optat na montáž