globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Liihosračka - praxe
 
3.3.2011 v 08:01
Odkazuji na nedávno zahájené vlákno http://www.motorkar...um-detail/?ft=101976 o "alternativních palivech".

Rozhodl jsem se, že si na uváděné žblechty udělám vlastní názor a tak jsem včera ráno do mašiny, kde bylo 1,5 l benzínu, dotankoval 7,5 litru E85, v Trutnově u TANK ONO. Směs by měla mít o 25% nižší výhřevnost, tj. o to samé by měla vzrůst spotřeba (v létě pak o 40%, protože v zimě je v E85 ve skutečnosti ne 15, ale 30% benzínu, jinak by většina benzínových motorů za nízkých teplot nenastartovala).

Jak to dopadlo? Motorka do kopce 12% jela o 5 km/h pomaleji, po rovině na maximálku o 10 km/h pomaleji, bez ochoty dál zrychlovat /chudá směs/. Jinak zvuk motoru stejný, v běžných situacích akcelerace stejná, od 60 km/h jsem jel pořád na pětku, pohoda.

Docela zvláštně to smrdí, když stojíte na křižovatce. Nejhorší ale byla obědová pauza 20 minut, motor vlahý, ne studený, ale nedržel volnoběh, 2x zhasl se střílením do výfuku. Takže po 150 km jsem dotankoval 5,7 l normálního benálu a další experimenty neplánuji.

Závěry? 5,7 / 150 = 3,8 litru místo běžných 2,9 litru na sto. Takže ekonomicky se to nevyplatí - těď je to šul nul a v létě, až v tom bude jen 15% benálu, to bude žrát 4,2

V létě bych to do motorky nedal, líh hoří při vyšší teplotě a spalování chudší směsi, to také zvyšuje teplotu. Nedal bych to do mašiny, která nemá vstřikování, ale jen karbec. Stříkačka si nějakých 20% paliva přidá, i když je to na hraně, ale u karbce budete mít směs chudou a motor to odsere. Pokud někdo namítne, že karbec dá přenastavit, tak už ho vidím, jak šteluje po každém tankování, když NEVÍ, kolik% lihu v nádrži právě má. Ani stříkačka si nepřidá 40%, to mám ověřené v autě, měřením.

Nejhorší je to, že čichem se nepozná, že se tankuje líh. Psal jsem o tom už na podzim a jsem rád, že jezdím na LPG, do kterého se biosračky nepřidávají ani nikdy přidávat nebudou.

Prosím o další komentáře jen ty, kteří to také zkusili. Zdržte se komentářů ti, co jste o tom jen slyšeli.

--- sorráč, neuložily se mi další odpovědi do ankety ---

E 85 beru čistý, zkušenosti dobré
E 85 jsem vzal čistý, nikdy víc:
E85 ředím a zkušenosti dobré, v diskusi uvedu poměr...

Naposledy editováno 03.03.2011 08:06:43

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 08:16 | Nahoru | #1
jen opravim ze muj nazor je takovej ze strikacka si neprida nic, zvlast ne v souvislosti s nizsi vyhrevnosti paliva... motorky se vstrikovanim totiz nemaj zadnou zpetnou vazbu, ty novejsi co uz maj lambdu tak to je jen skokovka ktera zajistuje jen nejakou castecnou regulaci kvuli katalyzatoru, ale upravuje jen uzke pasmo ve kterem motor funguje(volnobeh) a to jeste omezene...

u aut je situace jina, tam jsou vstrikovani slozitejsi a s o dost jinymi zpusoby regulace - spousta aut ma dve sady lambda sond, pred katem sirokopasmove podle kterych serizuji smes a za katem skokovky ..stejne jako ty motorky...

natryskovat to na E85 nebo trochu pridat nakym commanderem v pripade vstrikovani by mohlo pomoci...

Naposledy editováno 03.03.2011 08:19:04

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 09:23 | Nahoru | #2
Jednorázové srovnání je trochu na nic. Pokud bys měl dva stejné nové skůtry či mašiny, jeden komplet přizpůsobil (jak ostatně píše správně assassin) na E85 a jezdil na něj, druhý jezdil na benzín, najel tak 50.000 tak pak můžeš srovnávat Včetně všech vlivů na životnost a tak dále. Takhle střiknout jednorázově a snažit se na to jezdit je srovnání trochu nefér a stejně z něj nevíš nic, jen jeden momentální stav.

I když osobně je mi to jedno, jezdím na benzín a tak to zůstane Cena benzínu v celkových nákladech je zanedbatelná, kdybych se chtěl dopravovat ekonomicky tak chodím pěšky a žeru kořínky. Jízda na mašině je o něčem trochu jiném

Naposledy editováno 03.03.2011 09:25:07

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 09:30 | Nahoru | #3
Pokut použiva motorku misto MHD proc nesrovnat ale k objektivite to ma asi daleko vyjet jednu nadrz.....

si porid skutr na LPG

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 10:27 | Nahoru | #4
Proč to liješ do motorky co jezdí za 2.9/100km??? S neupraveným karbcem/vstřikováním se dá jezdit tak max v poměru 2díly benzínu a 1 E85, americký velkoobsahový auta jezděj pěkně i na 1 díl benzínu a 2 E85. Ta tvoje zkouška je naprd, on totiž E85 je ůplně něco jinýho než benzín, na neředěnej ti bez úprav nebude jezdit nic (mimo aut upravených už z výroby). Když se něco používá tak jak se používat nemá tak to nemůže fungovat.

Naposledy editováno 03.03.2011 10:39:11

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 12:44 | Nahoru | #5
V současné době jsou vysokoprocentní ethanolové směsi využívány ve vozidlech FFV (Flexi Fuel Vehicle). Tato vozidla mohou být provozovány jak na běžný benzin, palivo E85, tak i na libovolnou směs benzinu s palivem E85. Palivo E85 je možné spalovat i v běžných vozidlech, ale je třeba provést jednoduchou úpravu řídicí jednotky motoru, která spočívá v prodloužení doby vstřiku paliva. Cena takovéto přestavby se pohybuje v závislosti na výrobci zařízení a typu vstřikovací soustavy daného motoru v rozmezí 5–15 tis. Kč

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 12:47 | Nahoru | #6
Liho sracka je uplne k nicemu a hlavne sama EU rekal ze je to slapnuti do pekneho HOVNA a casem se to stejne prestane dotovat.
Je diky tomu jen drazsi zradlo a vyrobne je to narocnejsi nez co se z toho udela.

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 13:46 | Nahoru | #7
co sem pochopil s diskuze předtím tak pokud by si chtěl jezdit na E85 tak by sis to na to palivo měl naladit

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 16:03 | Nahoru | #8
Nooo, hoši, tedy nezklamali jste. Nikdo to nezkusil a každý je chytrý. Assassin se opravil, tak nevím, co původně psal a co pak hroch chválil - nečetl jsem, jezdil jsem.

Dnes jsem najel dalších 120 km, abych měl porovnání, a tankoval jsem 3,95 l.
Takže spotřeba šla na 3,3 l na sto, což přesně odpovídá tomu, že v nádrži
teď bylo jen 35% lihu místo 60% lihu (včerejší směs). Zítra pokud zas vyjedu půlku nádrže, tam bude už jen 10% a spotřeba bude zase 2,8-2,9 jako dřív.

Pokud se nic nestane, bude to přes 600 km za 3 dny, to myslím na porovnání úplně stačí. Nemění se teplota (2-5 C), stav vozovky (suchá), nefouká vítr, netloustnu ani nehubnu
K ladění směsi - když jsem dal místo výfuku rovné trubky, střílelo to při zavření plynu, takže vím, že teď to ŘJ stíhá kompenzovat. Kdyby ochuzení směsi přesáhlo ten údaj, který se dá vypočíst přímo ze složení toho, co je v nádrži, poznal bych to hned.

Stříkačka Delphi r.v. 2009 podle 3D nálepek na ŘJ. Každý válec má svůj svod, lambdu, katalyzátor... žádné 2 do 1 a podobná levná řešení jiných značek

1 reakcí na tento příspěvek Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 16:08 | Nahoru | #9
Motivaci prosím neřešte, to není téma, jsem prostě zvědavý na zkušenosti z praxe.
Technicky "přestavbu" neraďte, když o tom nic nevíte. V ČR je jen pár vykuků co vám za 8000 čipnou ŘJ, aby déle vstřikovala. Pak vám neklesne výkon, ale spotřeba stoupne. Aby stoupl výkon a spotřeba tolik ne, potřebujete skutečně upravený motor, který využije vyšší OČ lihu. Tj. vyšší kompresi, ale nestačí sjet hlavu - to by nemusela vydržet klika.
Jedinou dnes přijatelnou alternativou benzínu je LPG - oktany stejné, výhřevnost jen o 10% nižší, žádný zásah do motoru, jen paralelní sada vstřiků... jo a skůtry na LPG existují a já nejezdím na skůtru

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 17:46 | Nahoru | #10

(reakce na) Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 17:51 | Nahoru | #11
rrss> ...dlouho jsme se nevideli. Jsi se nejak rozvasnil. Ja se ted vracim z Ameru - Albuquerque / Rio Rancho, New Mexico.

... slusne jsem si odpocinul od tech nasich downsizovanych motoru - jedno auto V8 5,7l Triton... druhe 3,5l V6 Turbo...... :D

... kamo, Sandia Peak - tady by se litalo s erem...

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 18:48 | Nahoru | #12
taky sme zkoušeli E85 do Hundaje Sonata 2.0i 16v(102kw) a závěr takto. Spotřeba na N95 10L a na E85 13,8L. Motor běží kultivovaněji a za studena i tepla chytá normálně. Jede to možná trošek lépe. Takže E85 je na KOKOT. By musel stát litr 15kč aby to bylo k něčemu.

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 19:03 | Nahoru | #13
Bubak - neboj, jedem tam v půlce června
Mandela - konečně někdo kdo umí 100% číst i psát, díky za příspěvek

Liihosračka - praxe

3.3.2011 v 19:38 | Nahoru | #14
Co já vím, tak kluci to ředí padesát na padesát s normálním benzínem. To Ečko údajně studený hůř chytá a malinko víc žere. Dneska mi to potvrdil pumpař, kterej to prodává.

Liihosračka - praxe

4.3.2011 v 00:27 | Nahoru | #15
Už jsem to psal, starý Fial 1,5 stříkačka, N95 ku E85 - 1:1. Oproti normálnímu benzínu spotřeba šla o 3deci nahoru - což může být zaviněno nestejnýma jízdníma podmínkama. Motor se mi zdál tišší a kultivovanější, úbytek ani nárust výkonu subjektivně poznat nebyl.

Toť moje zkušenost.

Liihosračka - praxe

4.3.2011 v 07:39 | Nahoru | #16
Skutrem na LPG jsem jezdil po Itosce v Rimini

Liihosračka - praxe

5.4.2011 v 13:08 | Nahoru | #17
včera jsem si nechal dát LPG do auta tak jsem zvědav, o kolik stoupne spotřeba, zatím mám najeto cca 150km a poznatky -> subjektivně tišší chod motoru, malinko urovnanější volnoběh, řekl bych že je to auto línější (felda 1.3MPi 50kw),řekl bych že to může být daný plným toroidem v kufru, přirovnal bych to jako kdybych měl za autem káru. Toť zatím vše a doufám,že to bude minimálně 4-5let bez poruchy fungovat...

Liihosračka - praxe

5.4.2011 v 14:11 | Nahoru | #18
.... vybordelne... pouzivani lihosracky ve svem fungl novem aute mam zakazano primo od vyrobce.

1 reakcí na tento příspěvek Liihosračka - praxe

5.4.2011 v 15:20 | Nahoru | #19
Hygi: uvidíš sám, já to dal do nového auta, za půl roku 16 tkm po výletech a spokojenost.
Bubak: výrobce určitě předepisuje benzín, bohužel benzín dnes obsahuje 7% lihu povinně a v Německu už 10%
Proto jezdím na LPG a nemusím to řešit do plynu to nikdy nepřidají, nemají jak.

(reakce na) Liihosračka - praxe

5.4.2011 v 15:47 | Nahoru | #20
rrss> .. nojo.. budu se muset poptat, jeslti u te me 203 konove turbomrchy lze PLG dodat, myslim ze jo.

1 reakcí na tento příspěvek Liihosračka - praxe

6.4.2011 v 07:41 | Nahoru | #21
Třeba tohle? Jde to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Liihosračka - praxe

6.4.2011 v 10:45 | Nahoru | #22
rrss> měl jsem to dělat už dávno, bylo by to dávno zpátky, ale i tak felda měla v den montáže natočeno 121 tis. km, opravdových,byla koupená nová.
Bubák z Nemecka> zkus se zde optat na montáž

(reakce na) Liihosračka - praxe

6.4.2011 v 12:35 | Nahoru | #23
Hygienik> ... tak zatim smolik, moje je model 2011, jeste neni schvalene....

1 reakcí na tento příspěvek Liihosračka - praxe

6.4.2011 v 15:01 | Nahoru | #24
Ale vždyť to můžeš nechat ukutit v Helmutlandu... tam je víc firem, co drží originální záruku na fungláč auto. Jenže tam to bude o jiných prachách, nejspíš, žejo?

(reakce na) Liihosračka - praxe

6.4.2011 v 18:56 | Nahoru | #25
rrss> ... ani ne cece.. poptam se. Cena dilu je mensi a cena prace je dneska +/- stejna. Navic Helmuti davaji nahradni vozidlo automaticky a zadarmo asi do 100 km.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist