globalmoto_duben_nolan




Honda Africa Twin Adventure Sports: dobrodruh, kterého jsme porovnali se standardní Africou

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
CRF1000 (91) napsal 26.03.2019 v 14:17

ATAS je na mojí maličkost už příliš vysoká...s batůžkem by to mohl být problém...na AT si musím hlídat kde zastavím, když šlápnu do prohlubně může se stá že půjdu k zemi...

Na ATAS oceňuji větší a širší nádrž, tedy i lepší ochranu proti větru, má z výroby otvory na přední masce kam lze upevnit další deflektory a výrazně měkčí a pohodlnější sedlo...

Plyn ovládaný lankem mi vyhovuje víc, výrobce by se měl konečně zamyslet a motocykl z výroby vybavit zásuvkou k napájeni potřebných spotřebičů někde vedle budíků...
odstrojování plastů a demontáž pomalu celého předku je horší než odstrojování maxiskůtru...borec co přidal zkušenost do manuálů to dělal na ATAS 4.5 hodiny, já na AT celou sobotu..v tom bude ATAS podle všeho lepší

Výrobce by se také mohl zamyslet nad uložením a tvarem baterky...vyndával jsem jí 2x a pokaždé jsem nadával na japonce očekávám že další model jí bude mít lehce dostupnou pod sedlem nebo na ní přidělají praktický kastlík, jaký má moje stará jawa/čz 250

mimochodem, červená candy red je krásná :-P

berry11 (2) napsal 25.03.2019 v 13:34+1

Boro78: moje odpověď i na tento komentář je naprosto stejná, jako ta předchozí (22.3.)... + pokud patříš mezi dobrodruhy, kteří objíždějí půlku zeměkoule a testy od lidí, kteří jezdí méně nejsou pro tebe, přihlas se k vedení redakce - noví redaktoři jsou vítáni!

S pozdravem Martin Hakl

Boro78 (51) napsal 25.03.2019 v 10:42

berry111

Pro psaní článků je potřeba si vybrat kategorii motocyklů ve ktere si doma, kterou jezdis o ktere vis uplne vsechno.

A když nejezdis dalkove cestovaní protože proto... Tak nech psat testy lidi co to jezdí a maji k tomu co rict z pohledu uzivatele dlouhych tratí. Prece to nemuzes videt stejne jako dobrodruzi který objeli pulku zemekoule. A pro takove lidi je AT nebo ATAS.
Boris

alexa7 (101) napsal 24.03.2019 v 09:05+1

ATAS je tazka motorka , z mojho pohladu motorka na vsetko a zaroven na nic. Darmo je tu SUV móda.

mildafleck (-5) napsal 23.03.2019 v 21:55

šindy:naprostý souhlas

šindy (30) napsal 23.03.2019 v 18:53+1

tak dnes jsem měl možnost vyzkoušení starší verzi nové AT. A jako majitel ATASu, jsem dospěl k pár věcem naopak oproti tu zmíněnému testu. Podvozek, kde je rozdíl asi největší. Dle mého pocitu je na ATAS měkčí a to i sedlo. Celkově mi přijde, že podvozek mnohem více pracuje na ATASu. Podle majitele má standartní nastavení, já naopak přitvrzený zadek. Další rozdíl v ovládání plynu. Dlouhý chod na ATAS nepozoruji, spíše mi přišlo že ho má delší lanková verze. Při jízde na špatným povrchu, se mi lanko jevilo jako lepší, protože nebyli tolik znatelný cukání rukojeti jako na el. plynu, který je dost citlivější. S tím mám při offu i trochu problém, že někdy mi ATAS i lehce cuká - citlivý až moc. Při lankovým plynu, se mi to nedělo. Ale možná i proto, že jsem s půjčenou motorkou jel i opatrnějc. Oba jsme měli navi na hrazdě a klepala se úplně stejně jako na mém ATAS a to říkali, že modely 2018 už mají zesílení. Čitelnost starých budíků je horší, ale snáze orientovat se dá naopak na starším. Rozhodně má nový model lepší stupačky a ATAS i lepší vyšší podstavce pod řídítky. Nevím proč, ale taky se mi zdá, že mi to o trochu lépe jede. Vše dle mého pocitu, ale s kolegou jsme se na všem nakonec shodli. Jo a ještě mne štve, že dali docela rychlou jedničku. Chtělo by to na 1. kratší převod.

8547854 (0) napsal 23.03.2019 v 07:52

Pro mně jako spotřebitele s nástupem ATAS vždy zajímal rozdíl v převodovce, ke které jsem měl u AT největší výhrady.
Lze s tím antihopem řádit bez spojky ?
Je tam znát rozdíl mezi AT a ATAS ?
díky

jaro27 (78) napsal 23.03.2019 v 07:11+1

Pred časom som z pre mňa dôveryhodného zdroja počul, že Afriky po 50 000 km prestávajú štartovať a nevie sa prečo.
Samozrejme, nepochopil som z toho, že každá jedna Afrika, ale ten problém tu zjavne bude. Bolo by asi zaujímavé počuť reakcie od majiteľov, ktorý s tým problém mali a aj tých, ktorí nemali.

Za dva roky očakávam verziu:
Honda CRF 1000L Africa Twin Adventure Sports Ultra Sonic Super GP Enduro Cross

Brukev (850) napsal 23.03.2019 v 06:40

Jardo... nic hlavně nebalte

Mig_35 (345) napsal 22.03.2019 v 20:21

Pane Svobodný, duši můžeš strčit i do bezdušového ráfku a takové Anakee Wild jsou naprosto dostačující, pro většinu našich "offroadů".
Prostě je fajn mít možnost.

Svobodný (3) napsal 22.03.2019 v 20:01

Jets: Ty by jsi chtěl mít na off road motorce kardan? Opravdu? A proč má Africa dušové pláště je pochopitelné. Zkus si udělat výběr terenních pneumatik na Africu v Tubeless verzi..

Jarda (281) napsal 22.03.2019 v 19:13

technick: stačí se podívat do motokatalogu, těch článku o AT nebo ATAS bylo spousty. Věřím, že si vybere každý a letos budeme ATAS dal porovnávat.

AT VS 1090R: https://www.motorka...vem-zivlu-38087.html

AT VS F800GS:
https://www.motorkar...rica-twin-36381.html

Vše o AT zde: https://www.motorka...00l-africa-twin.html

Vše o ATAS zde:
https://www.motorkar...dventure-sports.html

Není na světě člověk/web ten, který by se zavdecil lidem všem - to si musím opakovat každý den, jinak bychom to fakt asi už zabalili, když to tady čtu.

Mig_35 (345) napsal 22.03.2019 v 19:05

CZ175: hele, když něco chceš, tak pro to něco uděláš. když nechceš, vždycky dokážeš vymyslet nějakou závadu. moje osvědčené:
- U Ducati - jé ta je nádherná! Tu musím mít! Ale řekněte mi: topí to do koulí?
- U KTM a dvouválcových endur: To je to co hledám! Ale řekněte: umí to jet pomalu?
- U Hondy - no já už jsem jednu Hondu měl a dokonce i Afriku. Tak se bojím, abych znovu nenaletěl:)
To přepletení ráfku by vážně nemuselo vyjít draze. Ale nevím proč se pídit po nižších zdvizích tlumičů - Afra je už tak docela nízko a když přehodíš kola, budeš ještě níž. A sedlo 850 vysoko musí vyhovět prakticky každému...

S tvým problémem ti neporadím, jsem absolutní technický lempl. Ale můžu vznést dotaz ke svému pneu-masterovi...

zmulin (371) napsal 22.03.2019 v 18:40

Mi to srovnání standartního a vytuněnýho modelu přijde naopak dobrý.Jde přeci i o to,co by měl zákazník za prachy navíc očekávat

65km vs TdF a 300km vs velkocestovatel mi přijde jakože denní dávka a při 21 etapách TdF by to bylo dokonce víc jak 1000km v případě kola.Každopádně to je stejně uplně o něčem jinym.Všichni víme,že jiný kolo líp nejede,neřadí a nebrzdí a že to neuveze metrákovýho chlapa a na každou etapu uzpůsobujou převody a hlavně- musí se na tom šlapat

CZ175_1967 (105) napsal 22.03.2019 v 18:39+1

Berry111: díky za tohle srovnání, je také potřeba. Pokud se někdo propracuje až k AT a řeší, zda AT nebo ATAS, takový článek ocení ... a my, co máme rádi motorky, si rádi přečteme srovnání nejrůznější - zvlášť zadáčo, že jo - a ještě s možností to zdrbat. Za sebe oceňuji i srovnání Tiger XR/XC; MTS malá/velká/S/enduro ...; GS/GSA/1200AC/LC/1250/GS/RT; (Super)/Adventure R/S ... Děkuji, jen houšť

CZ175_1967 (105) napsal 22.03.2019 v 18:38

Mig_35: ale jo, předělat jde leccos, mně šlo o tu nabídku přímo od výrobce, ale odkaz zajímavý.
Jinak Migu_35, Ty víš úplně všechno, tak bys mi mohl poradit, čím spolehlivě umeju letité lepidlo po starém závaží na ráfcích. Když je tam ještě kus té "oboustranky", tak to jde opartně sundat, ale když už je tam z té oboustranky jenom tenounká vrstva, tak to z toho nemůžu dostat (12 let stará ojetina, předchozí majitel to tam nechával).

berry111 (57) napsal 22.03.2019 v 18:19+1

technick: Jsem si jistý, že v případě, že by jsme ATAS porovnali s tebou jmenovanými stroji, okamžite by se někdo ozval s tím, proč ji raději neporovnáme s jejími nejbližšími příbuznými - klasickou Africou, nebo starou 750... Ale neboj, porovnání s dalšími značkami určitě bude, a už vidím komenty: opět Afrika?Další kKomerční článek atd...

Mig_35 (345) napsal 22.03.2019 v 18:07

Nicméně si myslím, že pro cestovní /asfaltově zaměřené/ enduro je ten motor dost nudný.

Mig_35 (345) napsal 22.03.2019 v 18:06

Není nic snažšího, ČZ175, než si objednat druhou sadu kol u některého z výrobců, nebo si nechat původní přeplést na jinou velikost ráfků. A velmi pravděpodobně bude potřeba vyřešit ABS a protiprokluz, i když to většinu místních střelců stejně spíš obtěžuje a na motorce to nechtějí:)
Případně to vyrábí a prodává jako hotový set např. Rally Raid, včetně fungujícího ABS
//www.rally-raidproducts.co.uk/Crf1000l-tubeless-low-wheels
snížený podvozek taky není problém, dělá ho např. Tractive.

technick (41) napsal 22.03.2019 v 16:48

Proč se srovnává AT a ATAS ? Taky už jsem viděl nesmyslné srovnání Afriky 1000 a té babičky 750. Proč se nesrovnává s konkurenčními motorkami ? Výhody, nevýhody atd. Konkurenční podobně zaměřené skvělé motorky F850 GS, Triumph Tiger 800, KTM 1090 a pod. ?

berry111 (57) napsal 22.03.2019 v 16:33

Boro78: Nemyslím si - počet najetých kilometrů totiž vypovídá vždy pouze o tom, KOLIK jich bylo najeto a ne JAK byly najety. Opravdu znám dost lidí, kteří na motorce nacestují kvanta kilometrů aniž by uměli pořádně jezdit... Když už jsi přišel s připodobněním k testu kola na TdF, trošku to rozvedu - líbí se mi, jen to chce uvést na pravou míru a lépe zapojit matematiku. Pokud já beru jako denní dávku kilometrů na motorce 300 a ty řekněme 900 (víc už asi není reálné - pokud nebudeme brát cestování po dálnici...), tak jsem na 1/3 tvých kilometrů. Tour mívá mezi 3000 až 4000 kilometry a ty bys tedy na 1/3 musel najet minimálně 1000 kiláků (ne 65 km jak píšeš - to je cca 1/60 TdF), a ano - jsem přesvědčený o tom, že po tisícovce kilometrů bys byl schopný udělat reálný náhled o kole určeném na TdF - tedy v případě, že víš JAK jezdit.
Pokud někdo počet najetých kilometrů bere jako vypovídací hodnotu, přirovnal bych to ke komentu JonhyhoS08 (21.3.2019 ve 13.15) o vhledu do uvažování běžného cenduristy.

S pozdravem Martin Hakl

Brukev (850) napsal 22.03.2019 v 15:50

To ČZ175 - se hlasím... já bych taky radši 19 ve předu. Jinak myslím, že hlavní výhoda AT je hlavně pro majitele GS... bo GS teď už to nebude "Ta" motorka co mají všichni a jsou jich plné Alpy Tak či tak je to krásný stroj a jsem rád za jakýkoliv test

CZ175_1967 (105) napsal 22.03.2019 v 14:37

Milý Migu_35: psal jsem "s tímto jejich dvouválcem" ... Jinak VFR800X Crossrunner má V4 s koly 17/17; NC750X s Ř/2 má též kola 17/17. Takže jsi vedle. VFR1200X Crostourer je 19/17, ale je to také V4 (navíc opravdu velká hmotnost), 19/17 s Ř/2 má CB 500X a mně osobně by se líbilo (a bohatě stačilo) něco takového s motorem z Afriky. KTM, Triumph (Tiger 800 XR versus XC), BMW (u motoru 853 cm3) různé varianty modelů umí nabídnout, tak mě napadlo, proč ne Honda. Toť vše.

Boro78 (51) napsal 22.03.2019 v 14:32+3

když někdo napíše toto..."Hned na začátek totiž musím uvést, že pro mne je stravitelná denní dávka maximálně tři sta kilometrů, pak už je pro mne cestování v jedné stopě spíše trápením a vlastně ani moc nevěřím tomu, že by si někdo nějak zvlášť užíval pětisetkilometrové denní dávky"

Jak muze testovat cestovní motorku!!! za 1) neví vubec očem cestovani je 2) nevi na co se zamerit 3) nevi co hodnotit...Protože vlastne jizdu na motorce nema rad a trapí se když jede dele než 4 hodiny za den.

To je jako kdybych si ja pujcil kolo kterým jezdi na TourDeFrance a psal otom, jak neujedu dal než 65km...A snažil se ohodnotit kolo jestli je dobré...

Redaktori ach zamyslete se jestli to chcete delat dál !!!

jets (522) napsal 22.03.2019 v 12:56-1+1

a aby to bylo vyvážené tak ještě výhody podle mě:
- skvělý motor - táhne od spodu, skvělý krouťák, dobrá spotřeba, podle mě cestovatelský motor na 100%
- pro mě (183cm) dokonalá ergonomie, perfektní posez (o 2cm vyšší sedlo díky přešití), jízda ve stupačkách 100% (po výměně stupaček, zvýšení řídítek a pootočení páček trochu dolů)
- těžiště - když opominu všechny výhody nízkého těžiště tak se ještě zapomíná na to, že se potom motorka líp zvedá ze země
- celková odolnost podvozku - to co moje Afra zažila a nezanechalo to na ní žádné následky je obdivuhodné
- design - subjektivní věc, ale po dotvoření motorky se mi ta moje fakt hodně líbí
- dobré zpřevodování jak pro off tak pro dálkové cestování
atd... prostě přes všechny nevýhody a nedostatky je to pro mě fakt dobrá motorka

jets (522) napsal 22.03.2019 v 12:47

Jarda - jo, tak to je pravda, jenže já su na líný a prokrastinuju jak prase v tomhle , měl bych vložit do mých motorek ještě Explorera, druhou Afriku, panelku, kývačku, Simsona, 2x fechtl a prostě su na to shnilý...
Máš naprostou pravdu v tom, že aby databáze byla funkční, je potřeba tam ty informace dát a já slibuju, že se polepším. Zase na druhou stránku je otázka kolik lidí bude v databázi hledat informace, jednoduší je založit téma ve fóru a čekat na odpovědi

Mig_35 (345) napsal 22.03.2019 v 12:40+1

Crossrunner 800X, NC750X. Mají dvě (c)endura se setupem 17/19 - k čemu by jim bylo třetí? Jen tak, aby ho měli.

CZ175_1967 (105) napsal 22.03.2019 v 11:57-1+1

Ahoj, jen se chci zeptat, jestli by se tu našel někdo jako já, komu by tahle motorka stačila vpředu s devatenáctkou, vzadu se sedmnáctkou, s o 50 mm menšími zdvihy, tím s nižším sedlem a trochu lehčí. Proč tuhle volbu neumí nabídnout Honda (s tímto jejich dvouválcem), když to umí KTM, BMW, Triumph, Ducati? Bylo by to pro nás, co se bez mučení už volbou pneumatik typu Pirelli Scorpion Trail II přiznáváme, že to do bahna nebo velkého terénu nikdy brát nebudeme a ani nechceme, protože nám bohatě stačí využití od polňačky přes rozbité okresky po dálnici. A aby to neublížilo značce Africa Twin, mohlo by se to jmenovat třeba (střední) Evropa Twin

Jarda (281) napsal 22.03.2019 v 11:40+1

jets: Díky za popsání nevýhod a zkušeností. Právě pro tyhle zkušenosti je tady databáze motorkářů, proto jsem to před 18 lety zakládal, aby si lidi sdělovali své zkušenosti s motorkama a měli zde profil. Všechny ty věci, které jsi tady doplnil do komentářů už mohly být dávno napsaný ve tvém profilu, aby jsi pomohl ostatním motorkářům, kteří o stroji uvažují:
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=112232

Díky, Jarda

Kawasaka (37) napsal 22.03.2019 v 11:32

...migu, a není to třeba to hodně divný B - - o ??

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist