yamaha_demo_tour




Mondial Du Deux Roues 2005

Kapitoly článku

I Kawasaki představila svoje novinky pro rok 2006: ER-6n, ER-6f, ZZR 1400 a ZX 10R v krásné expozici na výstavě v Paříži. Fotogalerie uvnitř článku.

ZX-10R


Mezi supersporty se ukázala v novém kabátě ZX-10R. Výrazně se změnila přední část kapotáže, kde jsou zcela nové koncepce přední světlomety ve tvaru protažené kapky. Zadní partie prodělala také určité změny oproti předešlé verzi. Zejména dvě koncovky výfuku vyvedené pod sedlo a obměněný zadní světlomet z LED diod. Samozřejmě, že i pod kabátem, který se pro nastávající rok bude nabízet v klasické zelené a černé barvě se upravili některé detaily. Částečně se přepracoval řadový čtyřválec, která nyní disponuje větším výkonem a některé menší změny prodělal i podvozek.



ZZR 1400


Další novinkou od Kawasaki je téměř zcela nový stroj ZZR 1400. Zcela nový píši záměrně, protože vůbec celá řada ZZR, která je ve výrobním programu Kawasaki od roku 1990 v posledních letech kromě barevného provedení nic nového nepřinesla. Navíc objem vzrostl z 1200ccm na 1400ccm a jsou zde využity moderní technologie v podobě náporového sání či nahrazení karburátorů elektronicky řízeným vstřikováním paliva. Již od počátku uvedení této řady na trh, jsou tyto stroje trochu zastíněny řadou ZX-R, která přibližně v roce 1989 nahradila řadu GPX-R. Jelikož řada ZX-R má konstrukčně podobné motory (řadové čtyřválce vodou chlazené) a celkově svými parametry vycházela ze závodních strojů, řada ZZR patřila do sportovně-cestovní kategorie. Letos však byla ZZR 1400 přeřazena do kategorie supersportovních strojů. Osobně si ale myslím, že toto přeřazení je jen díky výrazné redukci hmotnosti a výkonu kterým disponuje, protože parametry sportovně-cestovního stroje v sobě i nová verze nezapře. Třeba tím, že je nabízena ve verzi s ABS nebo díky podstatně cestovnějšímu posedu než například na ZX-12R. Působí ale hodně lákavě a myslím si, že na trhu výrazně postoupí v žebříčku prodávaných motocyklů nahoru. Otázkou zůstává, jestli podobný osud čeká také menší, velice úspěšnou sestřičku ZZR 600. Nechme se překvapit.



ER-6n


Dalšími novinkami, zejména mezi stroji pro všesměrné použití jsou řadové dvouválce ER-6n a ER-6f. S těmito stroji se dají vychutnat jak pěkné silnice plné zatáček, tak i řádění po městě v zácpě. Působí dost futuristicky a i konstrukční provedení je hodně zajímavé. Zejména tvar rámu, uchycení pružiny k zadní kyvné vidlici, či koncovka výfuku vyvedená pod motorem jsou toho jasným důkazem. ER-6n je v provedení bez kapotáže, ER-6f je celokapotovaná. Oba stroje disponují výkonem 53 kW a díky tomu budou jistě oblíbené i u jezdců vyhledávají méně výkonné stroje. Barevné provedení ve kterých jsou tyto lahůdky nabízeny je velice příjemné a dost neobvyklé. Co takhle stříbrného ďáblíka neseného v červeném rámu? A i ostatní kombinace nevypadají špatně, posuďte sami.





ER-6f






VN900 Classic


Mezi cruisery se letos objevil VN900 Classic. Tento stroj je dost podobný VN800 Classic, který i nadále ve výrobním programu zůstává. VN900 však žene kupředu motor dosahující většího výkonu a navíc je i vzadu vybaven kotoučovou brzdou. Celkově tak doplňuje stroje této kategorie a pro koho je 800ccm málo a 1600ccm moc, může být zajímavou volbou.

KX250F a KX450


Posledními představenými novinkami pro rok 2006 jsou motokrosové stroje KX450F a KX250F. Tyto dva stroje obohacují tak řadu dvoutaktních motokrosových speciálů o čtyřtaktní stroje. Disponují výkonem 41,5 kW (KX450F) , respektive 32kW (KX250F). Je pravdou, že výkonnostní parametry dvoutaktních strojů stejné objemové kategorie sice nedotáhnou, ale mnoha jezdcům vyhovují a navíc budou také vhodným náčiním pro hobby jezdce.









Wallpapers


Vybrané pozadí otevřete v novém okně, kliknete na obrázek pravým tlačítkem myši a následně zvolíte "Nastavit jako pozadí". Nebo si obrázek nejdříve uložíte ("Uložit obrázek jako...") na svůj počítač a posléze zpracujete.










Video: KAWASAKI
Délka: 2,40 min.
Velikost: 13,8 MB
Pro spuštění videa klikněte na odkaz značky nebo na odkaz velikosti. Všechny videa jsou ve formátu WMV.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist