globalmoto_duben_nolan




Václav Rathouský na tandemu s Vláďou: Během dvou roků jsem postavil třistapadesátku z ničeho

Hostem pátečního seriálu rozhovorů Na tandemu s Vláďou je pan Václav Rathouský, který na motocyklech závodil a také špičkové závodní motocykly vyvíjel a stavěl. Jestli se zajímáte o historii motocyklových závodů, pak určitě znáte značku Ahra, kterou založil. Pokud ne, poslechněte si rozhovor, který vám tuto značku přiblíží, stejně jako příběh skvělého konstruktéra a závodníka pana Václava Rathouského. Ten i přes to, že je to už dávno, co oslavil devadesátku, stále pracuje a tráví hodně času v dílně. Klobouk dolů!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O čem se mluvilo:

  • Jak pan Rathouský propadl kouzlu motocyklových silničních závodů
  • O nápadu postavit vlastní závodní stroj
  • Jak se vyrábí a vyvíjí malolitrážní závodní speciály
  • O závodění doma i v zahraničí
  • Jak se motocyklům Ahra dařilo a jak se podařilo získat body v mistrovství světa
  • O setkání s Mikem Hailwoodem a přátelství s Františkem Šťastným
Náš tip

Dlouhá verze rozhovoru ke stažení zde: rathousky.mp3

Pan Václav Rathouský stojí za vznikem značky Ahra, která vyvíjela a vyráběla vlastní závodní motocykly, převážně malých objemů. A co název Ahra znamená? Jde o zkratku a složení slov Autoopravny Hradec. Poslechněte si rozhovor s člověkem, který propadl silničním závodům a který dokázal postavit vlastní závodní stroje, co dokázaly bodovat v mistrovství světa. Prvním strojem byla závodní tříválcová třistapadesátka a jak sám říká, byl to docela bláznivý projekt a dodnes nechápe, jak se to podařilo dotáhnout do zdárného konce.

Pan Rathouský v rozhovoru přiblíží, co všechno obnášelo vyrobit vlastní závodní motorku a poslat ji na závodní tratě. V sedmdesátých letech dokonce pravidelně startovalo v Československém mistráku několik strojů Ahra a je neuvěřitelné, že ještě nyní je možné viděl Ahru například v Hořicích při závodě veteránů. Poslechněte si rozhovor, ve kterém uslyšíte, jak se dřív závodilo, jak se ladily motorky a jaké stroje pan Ratrhouský přivedl na závodní okruhy.

Přečtěte si také:

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 30 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
callowsick přispěl 30 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist