Motoráj 5/2006

Představení květnového čísla časopisu Motoráj.

Motoráj 5/2006

Motocykly


Pan všeuměl


Test Honda CBF 1000
Šedivá myška? Dost možná, ale co všechno dovede!
Přiznám se vám bez mučení, na prospektech mě CBF 1000 nijak zvlášť nezaujala. Taková nevýrazná a bezcharakterní motorka, říkal jsem si. Když jsem ovšem pro CéBeeFko přijel, musel jsem poněkud změnit názor. Mnou zprvu zavrhovaná kýčovitá oranžová barva vypadala v reálu velice atraktivně a ve spojení s chromovanými koncovkami výfuků mé srdce zaplesalo v rytmu čtyř válců. Ve skutečnosti je totiž jiná, hezčí.

Maxipavouk


Test Malaguti Spidermax 500
Kategorie maxiskútrů se nám posledních pár let slušně rozrůstá. Poslední přírůstek do rodiny na našem trhu přerostlíků se jmenuje Spidermax 500 a je to on, který přichází, pro skútr s doslova revolučními rozměry kol a kterého, díky jeho rozměrům i designu, rozhodně jen tak nepřehlédnete.

Malý dravec


Test KTM 250 EXCF
Rozhodili jsme sítě a lapili do nich novou dvouvačkovou EXCF 250 Racing od KTM. Tento malý dravec zdědil motor po krosovém speciálu, a tak jsme byli zvědavi, jestli je skutečně tak „ready to race“, jak hlásá firemní slogan. Ultimativní sportovec se v našich rukou ani na chvilku nezastavil a k naší plné spokojenosti vykazoval všechny známky plné funkčnosti i po tak náročném ježdění...

Ojetina


Aprilia Pegaso 650 - mašina pro kde koho
V roce 1973 ukončila firma Aprilia z Noale u Benátek výrobu kol a zahájila výrobu motocyklů. Od roku 1992 vyrábí model označený Pegaso, který se tentokrát dostal do našeho testu.
Patří do kategorie cestovní enduro. Spíše cestovní než enduro, které si libuje na našich rozbitých silnicích nižších tříd, ale rozumí si i s polními a lesními cestami.

Stroje snů


Harley - Davidson VRXSE Screamin’ Eagle
Bylo nebylo na trati California Speedway a hlavním hrdinou byl smrtelně vážný Harley-Davidson Destroyer, který se dá s přivřenýma očima označit jako sériový stroj. Mašina je postavena na základu V-Roda a je schopna proletět čtyřset metrovou trať během magických devíti sekund. Sériovou motorku s podobnou akcelerací ještě nikdo nikdy nevyrobil...

Techmánie


Frkačky za kačky


Internetové nákupy do 9000,- Kč
Sezona se rozjela na plné obrátky a motorkářské shopy mají pré. Najednou každý zjišťuje, že se přes zimu motohadry ve skříni srazily, že pneumatiky nemá pouze na kolech, a tak si musí koupit hadry nové. Kdo má rychlý metabolismus, toho nechávají módní záležitosti chladným a co ušetří za konfekci, může investovat do motorky, na které si bude půl roku vozit prdel. Výhodou je, že si koupenou výbavičku nemusíte předem vyzkoušet, takže budiž jsou e-shopům dveře otevřeny.

Výměna pneu


Poradna
Sakra práce! Jo, jo, tak takovýhle a jiný proslovy většinou padaj už jen při pomyšlení na přezutí pneumatiky vlastní silou a pěkně „růčo“. Většinou každý vidí procvaklou duši, vystřelující montpáky, šlapání po kole a bouchání palicí ze všech světových stran…

Redakce testuje


Kožená bunda PSI
Kožená bunda je symbol, který k motorkám patří jako k indiánovi čelenka, penzistovi zubní protéza a krávě vemeno. Prostě neodmyslitelně. Ale samo sebou se nejedná pouze o symbol a stejně jako u zmíněného důchodce a skotu, jde o užitečnou věc, kterou doceníte zvlášť v situaci, kdy nedobrovolně opouštíte sedlo svého stroje a díky gravitaci se nezadržitelně blížíte k matičce zemi, která se ovšem v této chvíli mění ve zlou macechu, srovnatelnou s babou z Erbenovi Kytice.

Nová pravidla silničního provozu, II. pokračování


Bodový systém a mnoho dalšího
Přinášíme detailní informace o bodovém systému s uvedením přehledu o počtu bodů udělovaných za jednotlivé přestupky proti pravidlům silničního provozu, dále informace o nových pravomocech policie a zabýváme se také některými praktickými otázkami, které souvisí se změnami zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, které přinesla poslední novela tohoto zákona (č. 411/2005 Sb.).

Ze života pneu


Nové nebo ojeté?
Jediným kontaktem mezi motorkou a silnicí je pneumatika. To, že to jsou občas i kapoty či jiná část motocyklu sem teď nepatří. I když... Bezpečná jízda závisí na všech okolnostech a na možnostech malé gumové plošky vaší pneumatiky. Proto je velice důležité, aby pneu byly udržovány v tom nejlepším možném stavu po celou dobu jejich využití. Když už přijde čas na výměnu, je třeba ji provést co nejlépe.

Sport


Zatraceně hořký víkend


MČR Hungaroring
„Héj, motórok Lájos…“ pokřikoval jeden postarší pán ze zápraží svého domku v předměstské části Budapešti na svého souseda a okolo se prohnal chumel „nájezdných“ bikerů následovaný pestrobarevně pomalovanými kočovnými vozy. Takovému obrázku jsou domorodci poblíž „Bernieho“ Hungaroringu za tu řádku let již přivyklí. Ti zkušenější příslušníci maďarské strany penzistů dokonce již ostřížím zrakem rozeznají, co za akci se na Hungáči bude o daném víkendu odehrávat a zda vůbec stojí za to začít vařit szegedýn, vytahovat tokajské či klobásy z udírny. Poslední dubnový víkend to asi stálo za to.

Zbloudilé texaské tornádo


Rozhovor s Colinem Edwardsem
Tornádo – přírodní jev, jenž v Evropě zrovna moc znám není a lze ho tak v jistém směru považovat v našich zeměpisných šířkách a délkách za ojedinělý. O jednom takovém zbloudilci se v Evropě však ví hezkých pár let a spousta lidí mu dokonce i fandí. Zrodilo se v Texasu a jmenuje se Colin. A že byste ho chtěli na vlastní oči vidět i vy? Není jednodušší záležitost, kvůli které se tedy rozhodně nemusíte stěhovat ani na americký kontinent, dokonce se ani nemusíte obávat o svůj nashromážděný majetek, natožpak třeba o holý život.

Asijské dobrodružství


Seriál MotoGP pokračuje...
Dobrodružná asijská cesta MotoGP začala v Kataru, pokračovala v Turecku a svou konečnou bude mít v Číně. Pak se vše vrátí zpět do zaběhnutých evropských kolejí. No, i když výsledky a zajímavé souboje by mohly zůstat v takovém duchu jako doposud…

MS Racing


Ale vůbec ne! MS znamená Martin Smrž a jeho závodní tým. Ale je to opravdu tak? I když je pravda, že celá záležitost MS Racing týmu byla vystavěna na podobných průvodních příznacích rovnajících se opravdickému syndromu selhání imunity, kterým se nakazíte jedině z motorek.

Naučná stezka


Kategorie dragsterů a další informace
Takhle pěkně před rozjezdem by stálo za to lehce zrekapitulovat, o co na závodech dragsterů vlastně jde a hlavně jaké se u nás jezdí třídy. Je mi jasné, že pro stále příznivce a závodníky to bude nuda, ale nesmíme zapomínat na ty, kteří si cestu k dvoukolovým monstrům našli teprve nedávno.
Princip závodů je velmi jednoduchý, a to dostat se do 1/4 případně 1/8 míle vzdáleného cíle co nejdříve.

Speedway info


Co nového ve světě plošinářů
Tak kdo s koho? Včely, nebo Piráti? Budou lepší Orli či Buldoci? A co Esa, Kladiva anebo Vlci? Jak si povedou Červenky, Čarodějnice nebo Panteři? Uvažujete, komu tady přeskočilo a co to je za nesmysly? Kdepak! To se jen ve Velké Británii roztáčí další ročník plochodrážní ligy. Nebo přesněji lig tří. A naši závodníci u toho už tradičně nesmějí chybět a do konce října budou válčit o body pro své barvy. Specialitou plochodrážních lig na ostrovech je, že nejsou propojené – podobně jako třeba hokejová NHL s farmářskými soutěžemi.

Retro


Werner Haas


Další z pánů jezdců
Jeho kariéra v mistrovství světa byla doslova blesková. Nejenže rychle vyletěl až na samotný vrchol, ale také velmi rychle skončil. Jako blesk. Přesto dokázal během pouhých dvou kompletních sezón, které strávil v MS, získat tři mistrovské tituly a vyhrát jedenáct Velkých cen. V jeho případě se snad nejvíc projevila pravost úsloví „být ve správný čas na správném místě“.

Moto Guzzi


Historie továrny
Dalo by se říct, že na počátku byli tři mušketýři. Dva italští piloti Giovanni Ravelli, který byl vášnivým motocyklistou, Giorgio Parodi, a jejich řidič a mechanik Carlo Guzzi. Seznámili se ve vojenské službě za první světové války a plánovali, co budou provozovat po válce. Nakonec zůstali jenom dva, když Ravelli válku, těsně před jejím skončením, po letecké nehodě nepřežil. A po válce začali svůj sen uskutečňovat.

Hořické zatáčky, část 2.


Z historie legendárního závodu
V pětačtyřicátém válka skončila. Zpočátku byly samozřejmě jiné starosti, a tak na obnovení motocyklových závodů se muselo ještě nějakou dobu počkat. První poválečný závod u nás se jel sice už v září 1945, byla to Velká plochá dráha na strahovském stadionu, kterou navštívilo téměř 90 000 diváků, ale v jiných místech to šlo daleko pomaleji. Stejně tak v Hořicích. První poválečný závod byl plánován na rok 1950.

Cestománie


Přes horské štíty a kamenné koule nazpátek


Tip na výlet
Včerejší koupání doplňujeme ještě ranní koupelí v jezírku. Nikde nikdo, a tak si užíváme soukromí. Dnešní cesta povede podél Tater, údolím Oravy, nedaleko polských hranic a vůbec kolem zajímavých věcí... Vyjíždíme z Kalamenů zpátky na Bešeňovou. Kolem Bešeňovských travertinů sedmi procentním stoupáním podél spodní hráze vodní elektrárny dojíždíme k břehům Liptovské Mary.

Za bagetkou s kamembérem, část 2.


Cestopis
Minule jsme naše dva cestovatele opustili na břehu řeky Verdon zmožené vedrem a dlouhou cestou. Snad je spánek osvěžil a jsou ready na další trmácení. No kdo to kdy viděl, trápit se celou dovolenou na motorce, když můžu ležet u bazénu a užívat si hojnosti švédkých stolů? Mamčo, nahraj sem pivsona, jdu si číst dál. Shop
Komix
Soutěž
Cena: 5x dvě víkendové vstupenky na WSBK v Brně včetně vstupu do paddocku.
Informace o závodech jsou k dispozici na www.worldsbk.cz.

Titulka časopisu Motoráj 5/2006


V prodeji od 15.5.2006


Cena:


  • 60,50 Kč (100,- Sk)
  • Předplatné:


  • půlroční: 330,- Kč
  • roční: 615,- Kč
  • možno objednat na emailu: asistent@motoraj.cz
  • Katalog Motoráj 2006:



    V prodeji od 9.3.2006




    Cena:


  • 150 Kč (230,- Sk)
  • Více informací: www.motoraj.cz

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Průměr: 0.00
    Známkováno: 0x

    Vložení komentáře

    Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



    TOPlist