Motoráj 12/2006

Představení prosincového čísla časopisu Motoráj s vánočním nášupem - 96 stran a pořád za stejnou cenu!

Motoráj 12/2006

Letu zdar, piloti!


Cítíte TO? Jak je velký a tlustý to, co právě držíte v ruce? Nééé, počkejte, myslím tenhle časák. :-)
Jsou Vánoce a k těm neodmyslitelně patří přibírání váhy. No a ani my nejsme výjimkou, protože v tomhle čísle máte tentokrát o 16 stran zajímavostí víc než jindy. Ke konci roku se nám totiž sešlo nějak moc informací naráz a my tak (jako spousta adolescentů) museli řešit nerudovský problém – Kam s ním. Mnozí z vás se již těšíte na Ježurku, který vám stoprocentně přinese nějaké doplňky na mašinu nebo motohadry, a pokud jste byli celý rok hodní, tak i celou strojovnu. Ale jestliže jste stejně jako já zlobili, nezbývá než zajít do garáže, pěkně zazimovat svoji kočičku (nebo z ní alespoň vyndat baterku) a společně s hadrem vzpomínat na ty krásné okamžiky, které jste společně v tomto roce zažili. Přiznávám se bez mučení, mně to hodně pomáhá.
Ale abych vás trochu navnadil, tak od příštího čísla přibudou ve vašem Motoráji nové rubriky. A to takové, které potěší nejen sportovce a brusiče sliderů nebo chopperisty či bahňáky, ale i zaryté cestovatele. O co že jde, když to může zajímat všechny kategorie bikerů? Na to si budete muset počkat do příštího dvojčísla, které bude na stáncích v únoru 2007.
!GAS!

Motocykly


Boží bojovníci


Ducati Multistrada 1000 vs. KTM 950 Supermoto
Jako bych se vracel do dětských let, když jsem občas zavítal do lunaparku. Na těchto strojích je to jako na horské dráze a adrenalin stříká i ušima. Každý z nich však nabízí něco trochu jiného a výjimečného. Stojí tu dva protichůdné individuální stroje, u kterých si každý může najít to, co ho přitahuje víc.
Budeme-li motocykly porovnávat mezi sebou, musíme se nejprve podívat na jejich stavbu a konstrukci. Základ, ze kterého vyšly, ukazuje jejich vzájemnou odlišnost. Ducati si vzala svůj osvědčený litrový motor, spíše cestovní, rám a podvozek se sportovním charakterem. Ryze závodní továrna KTM jako obvykle osadila svůj motocykl čistě sportovními elementy.

První letmé seznámení


Moto Guzzi V12 Sport
Když se naskytla možnost osahat si na živo novou „Sportku“ od Moto Guzzi, nechali jsme v redakci všechno válet, tak jak nám to odpadlo od ruky, a pelášili do A Spiritu pro tuhle krasavici. A udělali jsme rozhodně dobře, protože něco tak nádherného jsme v rukách už dlouho neměli.
Jako základ nové Moto Guzzi Sport posloužila její klidnější a o drtínek starší sestra Breva 1100. Na první pohled toho mají obě holky celkem dost společného. Provedením nádrže počínaje, identickou podsedlovkou a vizuálně stejným motorem konče. I když ten byl spíše vypůjčen z cestovního modelu Norge. Díky tomu Sportka oproti Brevě disponuje výkonem 95 koní, což je o 9 víc, a vyšší je i kroutící moment. Ten činní 100 Nm oproti 85 Nm.

Ojetina


Létající boxer – BMW R1200 HP2
Dneska se proletíme na ultimativním enduru od baworského výrobce s vrtulí ve znaku. Držte si klobouky, protože všechno, co si tu přečtete je čisto čistě zablácená pravda! Žádný kecy, žádný přehánění! Někdo možná namítne, jak může být HP2jka ojetina, ale věřte, že těch 20 tisíc kilometrů v terénu o stroji už dokáže říci mnohé!

Made in Most


Suzuki VS 1400 Maxipervers
K nepoznání překopané čtrnáctikilo má na svědomí parta mosteckých úpravců aut, které mezi fanoušky tuningu proslavil brutální Mini Copper s uřízlou střechou, nespočtem dílů z chopperu a plameny z výfuků. Kluci si mezi sebou říkají hovada, stejně nazývají i svoje vozidla a celou partu poznáte podle kožených vest s nášivkou „Maxi Pervers“.

Techmánie


E-Frkačky za kačky


Nákupy do 12 000,- Kč
Pomalu se ochlazuje, ale to rozhodně neznamená, že by sezona končila. Možná tak pro „leštěnky“, co nevyjedou, pokud není nad 20 stupňů. Ale komu to na levé straně hrudního koše buší v tom správném taktu, nedbá na ranní mlhy ani na místy rosící se plexi, a dokud pneumatiky drží, stále dál vyráží na cesty.
Tak doufám, že vám ještě nějaká ta korunka v kešeni zbyla. Je třeba se na následující dny náležitě vybavit těmi správnými věcičkami, co potěší, udělají radost a hlavně jsou praktickými doplňky pro každodenní jízdu.

Poradna – zazimování


A zase ta zima!!!
Jasně, zase ta zima! Pro většinu z vás nutný zlo a měsíce strávený za okny s čekáním na lepší časy. Ale ne všichni z nás házej flintu do žita a bez problému využívají schopnosti své i motorky za každého počasí. Proto se podívejme na obě strany mince a podebatujme na toto téma…

Redakce testuje


Miss Ariel – textilní bunda
No konečně došlo i na textilní hadry, řeknete si. Někdo má rád blondýny, jiný tmavovlásky, stejně tak se lid dvoukolých vozíčků rozděluje na příznivce kůže a příznivce textilu. No a já patřím k těm druhým. Dneska jsem ten perex ale odbyl. Ale čtěte dál…
Jak se vlastně Arielka ke mně dostala?

Jsem to já, nebo můj bike


60ti minutová rychlá kůra, jak zrychlit sebe i stroj
Sedím na vysněné mašině, jedu po super hladké silnici, kde znám každý milimetr asfaltu, a stejně to nestačí na mého kolegu, který vingl co vingl natahuje odstup a s prsty v nose pomalu mizí z dohledu. Je to ve mně, nebo v mém stroji? Znáš to? Čti dál a už se ti to víckrát nestane, příčin je hned několik a ty o nich ani nemusíš vědět.
Zatáčení, to je věc, kterou by chtěl dokonale zvládat snad každý, kdo jednou posadil svůj zadek na mašinu. Není to o rychlosti, ale o plynulosti, bezpečnosti a jistotě. Ani po letech, co jezdíme (v redakci), si nejsme jisti, jestli projíždíme zatáčky dobře, ale jsme si jisti, že to můžeme dělat lépe.

EICMA 2006 Miláno


Další nášup novinek pro rok 2007
Byli jste v na výstavě v Miláně? Nebyli? Škoda, o dost jste přišli. Ale nezoufejte, my s tím tak trochu počítali. A protože redakci Motoráje najdete všude tam, kde je krásně zamotorkováno, nesměli jsme na výstavě EICMA 2006 zákonitě chybět.
Než se ale budeme věnovat konkrétním značkám, modelům a novinkám, musíme si povzdechnout – těm Italům můžeme v jistém směru opravdu závidět.

Ze života pneu


Co dělat s pneumatikou v zimě?
Spousta z nás bude v zimě plánovat, kam vyrazit v létě, podstatně méně z nás, co si s sebou vzít na Elefanty 2007. Drtivá většina bude taky přemýšlet nad tím, bude-li za co jezdit, na čem se bude jezdit a taky jestli jezdit, či nejezdit.o) Spousta našich motorek skončí v méně či více značkových servisech na výměnu olejů a jiných záležitostí, někdo vymění i holku, psa či byt, případně i gumy na motorce... Ať již jsou naše pneumatiky nové či staré, zaslouží si na zimu něco naší starostlivosti...

Sport


Evropské pódium pro Šrámek Racing


Šrámek racing team
Byla to v počátku souhra mnoha náhod. Mladý nadějný jezdec vybojoval v MČR 3. místo a chtěl se připravovat na další výkonnostní růst. jenže do hry vstoupil osud a všechno tak trochu převrátil naruby. Vzhledem ke zranění, která v průběhu sezony utrpěl, nebylo už jeho zdraví nakloněno závodnímu nasazení. Z Jirky Šrámka jezdce tak stal takřka přes noc manažer vlastního závodního týmu. Protože pokud člověk jednou závodům opravdu propadne, nehodlá se jich za žádných okolností vzdát.

Složené zbraně


Dražďák & Svoboda
Nabyli jste dojmu, že jsou jiné? Není to jen oční klam! A není to ani tím válečným zmalováním, jež je nejenom nutí proti sobě stát, ale také navzájem bojovat. Celé je to o to složitější, že obě pocházejí opravdu z jednoho kmene, přestože jsou opravdu tak odlišné.
Po čtyřech letech „volna“ se značka Yamaha rozhodla pro návrat do královské produkční třídy, nebo chcete-li do MS Superbiků. A s kým jiným by tenhle ten krok zpět měla provést než se svým čajíčkovým „hříšníkem“, ale zároveň i vicemistrem světa z roku 2001, Japoncem Noriyuki Hagou.
Best of MotoGP 2006
Možná to nejsou zrovna ty nejlepší fotky pozičně, světlem či kompozicí záběru, ale v každém případě by bylo škoda vám je neukázat. Vždyť konec roku je tady proto, abychom si odlehčili, pobavili se a zapomněli, že ten rok stál za…, ale to je jedno! Snad ten příští bude o hodně lepší!
Moto GP - divadlo
Nepřipomíná vám MotoGP poslední dobou tak trochu divadlo? Hlavní aktéři se mění, navíc, aby to nebylo tak jednotvárné, neustále převlékají své barevné kostýmy. O výměně nutných rekvizit ani nemluvě. A když pak není ani jasné, jaký žánr se bude vůbec hrát, jaká by měla být asi reakce publika?
Důležité je, že v tom má aspoň pan režisér jasno. Teda doufejme, že v tom „snad“ má jasno, protože i když se to zpočátku tak jevilo, dnes už o tom nejsou přesvědčeni ani herci samotní. O to zajímavější pak bude sledovat, zda se budou lidičky v hledišti smát, tleskat, plakat, či případně na prkna, jež znamenají svět, přiletí i nějaký ten nesouhlasný předmět. Potom se třeba dostane i na konstatování, že to byl opravdu nádherný tyátr. Když totiž zástupci motocyklových značek, společně s promotérem motocyklového šampionátu, společností DORNA, začali uvažovat o momentální tváři MotoGP, došli k chytrému poznání, že vše, co je úspěšné, je potřeba včas změnit, aby se to co? No přece neokoukalo! Navíc se jim nynější litrové speciály zdály být nejen zbytečně předražené a náklady na jejich vývoj neúměrně vysoké, ale ke všemu také nebezpečné. No a tak přišli na nápad, jak napsat nový scénář, který měl všechny tyhle aspekty akceptovat a – jednoduše řečeno náklady na vývoj z části i eliminovat. Spousta týmů je totiž momentálně opravdu ve finanční tísni a bez pomoci promotéra se dnes obejde jen málokdo.

Za foto týden s MotoGP


Jak dopadla soutěž s výletem do Valencie
Vzpomínáte si ještě na soutěž „Zmáčkni a leť na MotoGP“, kterou jsme pro vás na sklonku léta pořádali ve spolupráci se značkou Canon? Doufáme, že určitě ano!? Vždyť kdo by taky nechtěl „zadarmo“ nahlédnout do světa MotoGP?

Dakar 2007 aneb velmi kořeněný koktejl


29. ročník legendárního pouštního závodu & Ivo Kaštan
Motoristická sezona 2006 skončila, ani si nestačíme vydechnout a za pár dní odstartuje nová. Zatímco všichni motorkáři připravují svoje dvoukolové miláčky na dlouhé zimní měsíce, v dílnách Ivo Kaštana se staví celkem tři motocykly pro 29. ročník legendárního pouštního závodu Rallye Lisabon – Dakar 2007.
Tentokrát se všichni příznivci tohoto motoristického klání začnou scházet v portugalské metropoli až po Novém roce, 3. ledna, kdy oficiálně začínají administrativní a technické přejímky.

ISDE 2006, Nový Zéland


81. mezinárodní motocyklová Šestidenní soutěž
Taupo, malé městečko na pobřeží stejnojmenného jezera na Novém Zélandu hostilo letošní, v pořadí již 81. ročník šestidenní soutěže. Nutno podotknout, že ta letošní šestka byla v jistých ohledech unikátní a rekordní. Rekordní co do počtu startujících, protože šest stovek jezdců a ještě dva navrch, to tu skutečně ještě nebylo. Další zajímavostí byla nepřítomnost českého Trophy týmu a juniorů – prý kvůli nedostatku peněz. Celkem překvapení. Ani ne tolik pro české fanoušky, jako spíše pro zahraniční konkurenci. Naše barvy tak hájily pouze týmy v soutěži klubových družstev.

Backflip night


Nokia Freestyle Motocross v Sazka Aréně
Už posedmé se do Prahy vrátila Freestyle motokrosová show zvaná Nokia Freestyle Motocross. Zapomeňte na to, co bylo předtím, ve vysočanském kotli Sazka Areny se totiž bořily mýty. Salto už není pro tyhle létající borce věcí neobvyklou, a tak jako koření přišla například varianta bez nohou na stupačkách, letu bez držení řídítek, whip varianty, kdy jde celá motorka do „štorcu“, nebo „Pilníkovy“ varianty „opilec“ s rozházeným řízením. Dosti mrzela neúčast Petra Kuchaře, kterej bohužel nestihl rekonvalescenci po zranění z tréninku, a tak se z Kuchty jumpera stal Kuchtič bavič a komentátor. Zkrátka a dobře, všechno bylo vzhůru nohama.

Speedway info


Jak se letos dařilo na oválech
Konec éry Tonyho Rickardssona – jeho nástupcem Australan Jason Crump – naši ve světovém suterénu?
Pomalu se nám zase sešel jeden motoristický rok s rokem, a i když nám počasí dopřálo krásný a dlouhý teplý podzim, ve kterém se i v polovině listopadu dalo rajtovat na motorce bez akutního nebezpečí umrznutí (vida, k čemu nám milovníkům jedné stopy je globální oteplování dobré!), přece jen závodní sezona skončila. Motory kromě nějaké té haly vrčí na jižní polokouli a my můžeme bilancovat: co, kdo, jak, pokolikáté a tak dále. Prostě letem světem, co se na škvárových oválech letos událo.

Koncem roku šrotu trochu


Czech Drag Serie
Závody speciálně konstruovaných monster na čtvrtmílové rovině jsou velmi atraktivní především pro blízký kontakt s jezdci, extrémně nadupané stroje, brutální zrychlení a v neposlední řadě kvůli destrukcím všeho druhu. Nic veselého pro závodníky a doprovod, ale žádané koření pro přihlížející diváky.
Jezdci prominou, ale co upoutá více pozornosti – za a) slušná jízda Competition Dragsteru na hranici 8,5 s, za b) neslaný nemastný ohřev pneumatiky, nebo za c) motorka zahalená v oblaku kouře s dírou v bloku jako pěst? „C“ je správně, a proto jsem si pro vás stejně jako loni připravil snůšku šrotu z letošní dragsterové sezony.

Retro


Rudi Thalhammer


Další z pánů jezdců
Na naši Velkou cenu do Brna v době, kdy ještě nesla jméno Závod družby národů a nepatřila do světového mistrovství, jezdívala celá řada jezdců z Maďarska, Polska a také z blízkého Rakouska. Tedy z těch států, odkud to měli soukromí jezdci blízko a nestálo je to mnoho peněz. Mezi ně patřil i jezdec, o kterém si budeme povídat dnes.

Benelli


Historie továrny
Jedna z nejznámějších italských motocyklových značek má proti všem ostatním ve svém původu výjimku. Tím, kdo vlastně způsobil její založení, nebyl muž nebo skupina mužů, jako u ostatních motocyklových firem, ale žena.

Odposlechnuto


vzpomínky závodníků, mechaniků, rozhodčích
a vůbec všech, kdo mají něco společného se závody
Když se sejdou závodníci, mechanici, rozhodčí a vůbec všichni, kdo mají něco společného se závody a děním okolo nich, je možné odposlechnout leccos zajímavého, a hlavně zábavného. Leckdy se dějí věci neuvěřitelné, a když všechno dobře dopadne, často se o tom vypráví. Tak i my v posledním, dejme tomu silvestrovském čísle časopisu něco z toho, jak se říká, „dáme do oběhu“.

Cestománie


Moravské Holandsko a tajemné Karpaty, II. část


Tip na výlet
Druhá smyčka vejletíků zamíří na rozdíl od první do kopců. Valašsko jimi oplývá, skrývají mnohá známá i neznámá místečka, všechna přinesou zážitky a poznání, pro která se vydáváme zpoza stínu rodného bydlíku do světa. A navíc ani projetí na motorce tu není jen nutná nuda, samo o sobě může být i cílem. A budete-li mít v těch končinách kámoše či dobrého známého, večerní tečka za putováním také nemusí být suchá a nezáživná realita. Místní destiláty (a ty se tu pálí za každým rohem) mají své kouzlo, k jejich obdivovatelům, propagátorům a čilým konzumentům se hlásí i autor…

Grossglocknerská anabáze


Cestopis
Chci vám napsat o jedný, myslím, že dost odvážný (až lehce šílený) výpravě na Grossglockner v rakouských Alpách. Na té by nebylo nic tak zvláštního, kdyby ji ovšem (po vlastní ose) neujely motocykly staré 75 let! Ale od začátku.
Jednoho dne za mnou přišel můj brácha s prosbou, jestli bych jim začátkem září, od pátku do neděle, nejel s dodávku jako doprovod právě na tenhle výlet… Kdo by nesouhlasil. Start byl naplánován na pátek, osmou hodinu ranní z Českých Budějovic.

Redakce
Aktuality
Shop
Komiks

Titulka časopisu Motoráj 12/2006


V prodeji od 15.12.2006


Cena:


  • 60,50 Kč (100,- Sk)
  • Předplatné:


  • půlroční: 330,- Kč
  • roční: 615,- Kč
  • možno objednat na emailu: asistent@motoraj.cz
  • Více informací: www.motoraj.cz

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Průměr: 0.00
    Známkováno: 0x

    Vložení komentáře

    Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



    TOPlist