Cesta skrz ALPY 2009

7. den Passo di Valles ( I ) => Weyer ( A )

Vstáváme okolo půl osmé a počasí je opět super, úplně modré nebe. Nálada je hned lepší a pomalu mažeme na snídani. Snídaně formou bufetu, tak se snažíme se pořádně nacpat, abychom dlouho vydrželi. Malá hygiena, nanosit kufry a v 9:15 vyrážíme směr Rakousko. Než vyjedeme, tak dělám ještě pár fotek okolí. Nastavuji na navigaci první bod Cortina d´Ampezzo.
Začínáme sjíždět po SP25 dolů k prvním vesničkám. Cesta je klikatá a projíždíme po celkem úzkých cestách. Navigace nás vede nejkratší cestou a podle toho to vypadá. Po chvilce se ukazují první vrcholky Dolomit a je to úplně něco jiného, než Alpy.
Po chvilce se napojujeme na SP346, poté na SR203 a míjíme dalších z jezer Lago di Alleghe. Přijíždíme do městečka Caprile, kde odbočujeme na SP251 směr Passo Giau ( 2236 m n.m ). O půl jedenácté přijíždíme nahoru po celkem drsných vracečkách a pohled je opravdu parádní. První fotky jsou opět u značky a poté mě zaujal jeden kopeček, který je opravdu zajímavý. Těšil jsem se také na nejvyšší vrchol Dolomit Marmolada ( 3343 m n.m ). Počasí nám přálo a tak jsme se zdrželi asi hodinu. Bylo na co se dívat, ale nejvyšší vrchol se nám stále schovával v mracích. Nakonec jsme odjeli a vrchol Marmolady se nám neukázal celý, jak jsem si celou hodinu přál. Co se dá dělat, tak někdy příště.
Nastavuji na navigaci další záchytný bod a vyrážíme. Sjíždíme dolů a tady jsou vracečky ještě více utažené než ze západní strany. Přijíždíme do města Cortina d´Ampezzo, kde najíždíme na SS51 a pokračujeme směr sever. Pomalu opouštíme Dolomity a blížíme se k rakouským hranicím. Dolomity si zaslouží více času, neboť je to tu nacpané samými passy, ale letos není čas a tak to musíme nechat na příští rok. Míjíme další z jezer a po chvilce se
napojujeme na E65 směr Lienz. Po 15 km jsme již v rakouském Sillianu, kde musíme dotankovat. Cena benzínu je 1,112 €/l. Pokračujeme dál a za 15 minut jsme v Lienzu, kde se musíme rozhodnout, kudy dále. Sice je teplo, ale obloha se zatahuje. Dívám se nahoru a nakonec se napojujeme na B108 a pro letošek vynecháváme Grossglockner. Je to skoro nepochopitelné vynechat Glockner, ale byli jsme tam loni a počasí nám říká, abychom tam nejezdili. Obloha je zatažená, takže bychom stejně nic neviděli a nevím, jestli bychom i nezmokli. Volíme cestu skrz tunel druhou stranou, která je kratší, rychlejší, o 10 € levnější a je to i krásný rychlý úsek stoupání. Byl jsem tu před čtyřmi roky a tak jsem za to trochu vzal. Jsou tu skoro celé stoupání dva pruhy a tak se nikdo nemotá. Projíždím pár krátkých tunelů a za chvilku jsem nahoře a závory. Chvilku čekám na Libora, poté zaplatíme každý 8 € za průjezd Felbertauren-tunnel ( 5304 m ) dlouhý a můžeme vyrazit. Všude jsou kamery, zákaz předjíždění a max. 80 km/h. Přijíždíme na konec tunelu, nebe je zatažené a vrcholky jsou v nedohlednu. Zvolili jsme správnou cestu a Glockner dáme někdy příště. Přijíždíme do Mittersillu, kde odbočujeme vpravo na B168 směr Zell am See. Kousek před zastavujeme na odpočívadle dát něco k jídlu a zároveň dělám pár posledních fotek na naší cestě po Alpách. Je 15:40 a pomalu dojídáme poslední zásoby jídla, které si vezeme celou dobu z domů. V klidu pojíme, neboť jsme docela v časové pohodě.
Po chvíli pokračujeme dál směr co nejblíže domovu. Nyní už to není tolik o Alpách, ale ujet co nejvíce a nechat si na poslední den co nejméně kilometrů. V Zell am See se napojujeme na B311 směr Bischofshofen, dále pak na B99 směr Radstadt přes Schladming do Stainachu. Tady odbočujeme vpravo na B320 směr Liezen, dále pak na B146 směr Hieflau. Projíždíme posledním zajímavým místem a to národním parkem Gesäuse . Přijíždíme do města Hieflau, kde v centru města odbočujeme vlevo na B115 a pokračujeme směr Weyer. Před Angerem odbočujeme vpravo na B121 na Weyrer. Hodina pokročila a znovu hledáme nějaké ubytování. Na začátku města je pumpa, kde zastavujeme a ptáme se na nějaké ubytování. Začíná se stmívat a zastavili jsme už na třech místech a zatím nic. Je tady jeden hotel , ale tam se nám nechce, tak jsme vyjeli z města a pokračovali dál. Po pár kilometrech jsme to otočili a jeli zpět. Nakonec jsme skončili v hotelu Post, kde jsme původně nechtěli zůstat. Volno bylo a cena nejdražší za celou dovolenou 36,60 € za kus se snídaní. Zaparkovali jsme vzadu na hotelovém parkovišti naše stroje, ubytovali se, pojedli něco k večeři, dali sprchu a poté zašli na jedno pivko. Okolo půl jedenácté jsme šli spát.

Najeto 444 km, obloha slunečná 18-24°C, cena ubytování 36,60 € se snídaní

8. den Weyer ( A ) => Vysoké Mýto ( CZ )

Budíme se kolem osmé a čeká nás poslední den našeho putování. Počasí venku vypadá mizerně a tak se připravujeme na mokrou variantu. Jdeme na snídani a venku už začíná jemně pršet. V klidu posnídáme a tak trochu doufáme, že přestane. Po snídani malá hygiena, zabalit, nanosit kufry a hurá na to. Chvíli ještě čekáme, jestli si to počasí rozmyslí, ale bylo to čím dál horší. Nezbývá nic jiného, než navléknout mokré hadry. Nastavil jsem ještě navigaci a můžeme vyrazit směr domů. Pokračujeme po B121 směr Waidhofen. Cesta nebyla nic moc, neboť moje přední guma postrádala na bocích vzorek a tak jsem musel jet velmi opatrně. Projíždíme skrz spoustu vesniček a pochvíli jsme ve Waidhofenu. Pokračujeme dál na Amstetten po B121, tady odbočujeme doprava na B1 směr Unteregging, kde se dáváme doleva na B25 a pokračujeme dál po hlavní silnici. Po chvilce přejíždíme Dunaj a napojujeme se na B36 směr Yspertal. Chvilku prší víc a chvilkami je to bez deště. Silnice jsou stále mokré a tak musíme opatrně. Teplota se pohybuje někde kolem 12°C a tak si to moc neužíváme. Pro nás bylo důležité, že nám vyšlo počasí, když se bylo na co dívat. Stále jedeme po B36 až do města Zwetl-Niederösterreich. Tady to projíždíme stále po hlavní, nikam nemusíme odbočovat a valíme dál na Vitis. Nic nefotíme, jen se soustředíme na cestu a už si přejeme být co nejdříve doma. Z Vitisu to bereme přes takové prdelky směr Heidenreichstein. Tady se napojujeme na B5, po které pojedeme až na české hranice. Ještě po cestě tankujeme za drobné eura, abychom je nevezli domů. Kolem poledne přejíždíme hranice, přestává pršet a konečně jsme v Čechách. Projedeme Novou Bystřici a za chvilku jsme v Jindřichově Hradci. Tady ještě trochu dotankuje a už by to mělo vyjít až domů. Pokračujeme dál směr Pelhřimov a pomalu hledáme, kde se konečně pořádně najíme za rozumné prachy. Nakonec jsme skončili v motelu Velký Rybník mezi Pelhřimovem a Humpolcem. Dali jsme něco k jídlu a skoro po hodince pokračujeme dál. Už neprší, tak jedeme bez pláštěnek. Za chviličku projíždíme Humpolcem, pokračujeme dál směr Havlíčkův Brod kde to uhýbáme na Ždírec nad Doubravou. Ze Ždírce na Hlinsko, poté Skuteč, dále Luže a konečně po chvilce domov „Vysoké Mýto“. Parkujeme u mé garáže přesně v 16:19 hod. Chvilku ještě pokecáme a za pár minut Libor odjíždí domů směr Choceň.

Najeto 351 km, počasí deštivé 12-15°C

Závěr

Dojeli jsme oba v pořádku, zanechali pár milimetrů našich pneu na super cestách a naše stroje fungovali perfektně. Počasí nám vyšlo, jenom ty přesuny z domova a zpět byli deštivé. Není to moc příjemné, ale určitě je lepší, když počasí v Alpách je slunečné, než naopak. Teď už se můžeme znovu těšit na příští rok, až znovu vyrazíme brázdit nepoznané. Rád bych si to namířil na pár dní do Dolomit a znovu projel ještě nepoznanou část Švýcarska, popř. i Mont Blanc.