Okolo republiky

1. DEN - ROČOV – HEJNICE „SEVEROČESKÁ JEDNIČKA“

Z Chomutova po 7 k hranici – za parkovištěm těsně před hranicí vpravo odbočka na Reitzenhain – první křiž rovně ne vpravo, druhá křiž doprava – rovně končí polňačkou- do
NAČETÍN kde rovně do
KALEK (první křiž rovně až vlevo, druhá křiž vlevo a za rybníčkem na konci vsi vpravo na první křiž v polích vpravo a druhá vlevo po chvíli křiž v lese rovně kolem Volárenského rybníka další lesní křiž rovně. Další křiž Y v zatáčce vpravo
RUDOLICE V HORÁCH za vsí velká křiž vlevo, dále malá křiž rovně ne vlevo a stále rovně nikam neodbočovat na osadu
MALÝ HÁJ za vsí stále rovně po silnici, která se později stáčí vpravo. Později v lese křiž Y kde po hlavní jakoby vlevo. Další křiž opět po hlavní vpravo. další křižovatka po hlavní která prudce vlevo a za chvíli prudce vpravo. Velká křižovatka jakoby vlevo, ale ne úplně vlevo hlavně ne doprava, ale držet se na
HORA SVATÉ KATEŘINY před obcí vpravo na  MIKULOVICE  následně vlevo na
NOVÁ VES V HORÁCH a hraniční přechod na křiž vpravo a hned vlevo
DEUTSCHNEUDORF těsně před hranicí odbočkou vpravo na
MNÍŠEK kde vpravo najet na 271 ke konci vsi tato silnice na křiž odbočuje vlevo a stále tedy po ní a nikam nesjíždět a neodbočovat až do
KLÍNY těsně za začátkem vsi odbočit z 271 vlevo další křiž v obci rovně ne vpravo. Křiž v lese vlevo a v následující osadě se držet po hlavní a nikam neodbočovat, patrně pojedeme po té nejširší silnici co bude k mání. Kolem Černého rybníku a kolem nádrže Fláje na křižovatce na Fláje držet se rovně na
ČESKÝ JIŘETÍN a na HORNÍ VES a následně se držet stále vpravo až skoro na konci vsi vpravo a u rozcestí Na Vlašťovce rovně, je možno i vlevo – obě cesty se později spojují, lepší patrně levá. První a druhá křiž v lese rovně. Třetí křiž ve tvaru Y držet vpravo. Křiž Y v poli jet rovně až jakoby vlevo. Na třetí křiž Y se opět držet vlevo a najet na větší silnici. Větší křižovatka Y opět držet vlevo hlavně ne doprava na Osek. Nikam neodbočovat a držet se stále po nejlepší možné silnici  na křižovatku s 382 kde vpravo na Nové Město a Mikulov, kde vlevo. Jet po této silnici až do
NOVÉ MĚSTO kde 382 odbočuje vlevo a Mikulov za křížením se železniční tratí (trať jede pod silnicí z tunelu) na křižovatce za mostem ihned vlevo a opustit 382 a jet do osady Vitiška, kde rovně po hlavní, bacha na různé odbočky, je jich tu víc na jednom místě u chaty Mikuláška spíše vlevo, dále poměrně velká křižovatka v lese ve tvaru X projet rovně, stejně jako další křižovatky až do
CÍNOVEC vpravo na 8 a na kruháku se držet vlevo zpět do Cínovce. Následně jet po hlavní téměř ke státní hranici a těsně před ní odbočit vpravo  kolem hřbitova a Dlouhého rybníku. U pomníku pochodu smrt vpravo do  na
FOJTOVICE na křižovatce vlevo a po cca 10 m opět vlevo na
HABARTICE kde první křižovatka rovně a druhá doleva na dalším křížení spíše vlevo jako po hlavní a po dalších cca 500 m
ADOLFOV kde na začátku vsi rovně na
VĚTROV  za osadou spíše vlevo po hlavní a do
KRÁSNÝ LES u kostela v první části obce vpravo  a ke konci vsi u zámečku vlevo a přejet nadjezdem D8 až do
PETROVICE po vjezdu do obce na první křiž T vpravo a po cca 200 m se napojit vlevo na 248 z níž po cca 1 km severním směrem odbočit vpravo na 528 a jet na
TISÁ  asi 300 m  za úřadem odbočit vlevo a opustit 528 a jet rovně stále po stejné silnici a kolem chaty Tisá, následně na křižovatce neodbočovat na Ostrov vlevo, ale jet stále rovně až na křiž u Hřebenové boudy u
ZADNÍ VES kde vlevo, projet po hlavní celou vsí, nikam neodbočovat a následně asi 1 km za Zadní Vsí odbočit vpravo a jet stále po stejné silnici rovně, neodbočovat na Kristin hrádek a stále rovně na
MAXIČKY neodbočovat do obce, ale před obcí odbočit vpravo na
DĚČÍN kde přejet Labe po prvním možném mostě a tedy vlevo. Za mostem po hlavní vlevo přes Masarykovo náměstí až ke kruháku, který rovně a najet na 62 po které jet rovně, pak se zatáčí vpravo a po pár metrech vlevo skoro podél vody a nádraží dále po této silnici, nikam neodbočovat až do
HŘENSKO kde odbočit vpravo a opět nikam neodbočovat až na
MEZNÍ LOUKA a dále po stejné silnici, nikam neodbočovat prostě jet po té nejširší cestě na
VYSOKÁ LÍPA  zde se silnice nejprve stáčí vpravo a později vlevo a
JETŘICHOVICE kde rovně(trošku jako doleva) tady je někde 200 km Nejbližší pumpa, Česká Kamenice cca 10 km tam a 10 zpět. Pokud na pumpu tak na náměstí odbočit vpravo. Pokud ne, pokračovat rovně, pozor na odbočku vlevo, která se mění na písčitou cestu k Falkenštejnu. Ke konci vsi se držet vpravo. Vlevo je odbočka tak maximálně na Falkenštejn
RYNARTICE zde stále rovně  na křižovatce Y vlevo a odtud do
DOLNÍ CHŘIBSKÁ  hned na začátku obce na křižovatce Y vlevo. Za chvíli, na hranici lesa, je křižovatka X, kde nikam neodbočovat. Patrně se jedná o odbočky k nějakým chatkám a podobně. Po další chvíli před prudkou pravou zatáčkou, je odbočka vpravo na Chřibský hrádek – zřícenina. Dále dojet na
DOUBICE kde na rozcestí u penzionu vlevo na
KYJOV rovně do DLOUHÝ DŮL vlevo, takřka rovně do
VLČÍ HORA  po 265 do
BRTNÍKY po zhruba 1,5 km sjet z 265 vlevo na křiž Y na
MIKULÁŠOVICE na začátku Mikulášovic se silnice stáčí trochu vlevo a znovu doprava, asi to bude hlavní. a po této silnici jet hodně dlouho a nikam neodbočovat až do
VILÉMOV zde na křižovatce Y vlevo na (pumpa po 140 km zvážit odbočku na Krásnou lípu – zajížďka max. do 10 km Na další křižovatce Y – u úřadu, opět vlevo, další křižovatka rovně, spíše jako vlevo až do
DOLNÍ POUSTEVNA zde vpravo na 267 a po ní se držet stále, nikam neodbočovat hlavně na jedné křiž Y držet vlevo až do
HORNÍ POUSTEVNA zde nikde neodbočovat z 267 až do
LOBENDAVA zde, kousek za poštou odbočit vlevo z 267 směrem k hranici a držet se na první odbočce Y vpravo, na smyčce opět vpravo, silnice se později stáčí vlevo a zanedlouho opět ostře vpravo  do
SEVERNÍ zde najet vpravo na 267 směrem na Lobendavu, ujet asi 1 km, ale před koncem vsi odbočit vlevo na
ŠLUKNOV zde se promotat městem a odbočit vlevo na 266 později 266 odbočuje vpravo, ale my pojedeme rovně po ul. TGM a tedy už ne po 266. kolem nádraží přejet šraňky až na křižovatku Y, kde držet pravou a u ubytovny  na Y odbočit vlevo do
KRÁLOVSTVÍ  a dále rovně na
JIŘÍKOV kde odbočit vpravo na 263 a dále na
RUMBURK zde projet Rumburkem stále po 263 rovně a pokračovat až na obří kruhák, který rovně na 9 (pumpa Robin oil nonstop) dále na
STUDÁNKA odbočit vlevo na 265 kterou držet a nikam neodbočovat až do
VARNSDORF následně sjet z 265 vpravo a držet se spíše vpravo nebo rovně až ke kruháku který rovně a pak spíše vpravo a projet městem a skoro na konci vlevo na 264 po které přes
DOLNÍ PODLUŽÍ za nímž se 264 stáčí vlevo a dále na kruhák před Jiřetínem pod Jedlovou. Na kruháku vlevo na 9 a dále do
LESNÉ dále po 9 rovně a u osady
NOVÁ HUŤ odbočit vlevo a nikam z této silnice neodbočovat a rovně až na 13 ve SVOR kde vlevo na
CVIKOV, JABLONNÉ V PODJEŠTĚDÍ a rovně  stále po  E442/13 až do
RYNOLTICE zde na konci vsi vlevo na
ČERNÁ LOUŽE na konci obce držet rovně jakoby vpravo, HORNÍ SEDLO, DOLNÍ SEDLO obě vsi projet po hlavní a nikam neodbočovat až do
HRÁDEK NAD NISOU zde vpravo po ul. Donínská až do CHOTYNĚ kde odbočit vlevo, přejet most přes řeku za mostem vlevo a na dále na křižovatce u školy vpravo a projet Chotyní směrem na Grabštejn, ale neodbočovat do Grabštejna a najet vpravo na 35 rovně na Chrastavu, napojit se na 13, ale těsně před Chrastavou ostře vlevo na křiž Y na
DOLNÍ VÍTKOV,
HORNÍ VÍTKOV a
ALBRECHTICE U FRÝDLANTU kde vlevo na 13 kolem
DĚTŘICHOV a následně přes FRÝDLANT zde odbočit na KRÁSNÝ LES, kde vpravo do RASPENAVA kde vlevo na 290 a do
HEJNICE (19:20) zde rovně a jet po ní až do pravoúhlé zatáčky vlevo a kousek za ní je odbočka vpravo k campu
393 km

2. DEN – HEJNICE – ADRŠPACH „SEVEROČESKÁ DVOJKA“

zpět do Dětřichova, kde z původního směru vpravo na
KUNRATICE  zde doprava a hned doleva na
VÍSKA, zde a stejně tak i v dalších vesničkách bude naše trasa patrně značena jako hlavní a proto na žádných křižovatkách neodbočovat někam jinam než na uvedené vsi
MINKOVICE zde jet až na konec vsi, kde jsou po pár metrech dva přejezdy, tak jet na ten druhý
VIŠŇOVÁ zde na křiž T vpravo a následně na Y vlevo k přejezdu kolem nádraží rovně a opět přes přejezd
FILIPOVKA zde nejprve vlevo do ANDĚLKA kde dojet ke hranici a následně se vrátit zpět do  FILIPOVKA kde vlevo na BOLESLAV  ale do té nedojet a těsně před ní přes most vpravo a později za přejezdem vpravo
ČERNOUSY (zřícenina) zde vjet do obce a držet se vpravo a následně vlevo. na Y pak doprava a za obcí vpravo na 13 a následně až do
PERTOLTICE kde za bus smyčkou odbočit vlevo a 150 m rovně, následně mírně vlevo na Y a na dalším Y vpravo skoro na konci vsi u pole se držet vlevo podél pole až na křiž X kde se držet vpravo na
HORNÍ BULOVKA těsně před křižovatka kde vpravo na
ARNOLTICE zde najet vlevo na na 13  a přes
KRÁSNÝ LES  zde vlevo do RASPENAVA kde opět vlevo na 290 do
HEJNICE a kolem kempu po 290 přes
BÍLÝ POTOK dále až do osady
SMĚDAVA zde stále po 290 přes ČERNÁ ŘÍČKA do DOLNÍ POLUBNÝ kde najet vlevo E65/10 přes KOŘENOV a dále až na křižovatku
MÝTO u této osady je křižovatka E65/10 do Harrachova a 14 po které pojedeme za pumpou my a tedy jakoby vpravo na Jablonec nad Jizerou. Tam ale nedojedeme, ale na křižovatce s 294 odbočíme vlevo do
HORNÍ ROKYTNICE po této silnici dlouho až do
VÍTKOVICE kde na křižovatce najet vpravo na 286 a pokračovat po ní
DOLNÍ ŠTĚPANICE kde stále rovně až na křižovatku se 14 před JILEMNICE kde vlevo na kruhák před VRCHLABÍ zde na 295 do DOLNÍ BRANNÁ následně zpět na kruhák u
VRCHLABÍ na zde vpravo na 14 a projet městem stále po hlavní 14 a dále přes
LÁNOV do ČISTÁ a stále po 14 do
MLADÉ BUKY za vlakovou stanicí Kalná Voda odbočit vlevo na 300 a po cca 200 m stále po 300 na křižovatce vlevo a dále do BABÍ a následně až do
ŽACLÉŘ kde stále po této silnici až těsně před
KRÁLOVEC zde odbočit vpravo na 16 a do
BERNARTICE, ZLATÁ OLEŠNICE
VOLETINY  když se trefíme odbočit vlevo do ulice Voletinská tak přejedeme šraňky a po pár metrech se napojíme vlevo na 14
TRUTNOV odbočit vlevo na 14 asi po 3 km odbočit vlevo na 301 následně podjet patrně železniční dvojmost a na Y se držet vlevo do
PETŘÍKOVICE
CHVALEČ zde za úřadem cca 100 m odbočit vlevo, později v lese držet rovně jakoby vlevo a u osady Krčmov také vlevo na (tady je zhruba 200 km)
HORNÍ ADRŠPACH  za obcí vpravo směrem na Teplice nad Metují se nachází camp BUČNICE
252 km

3. DEN

PĚŠÍ VÝLET DO ADRŠPAŠKÝCH SKAL a následně přejezd ke hradu SKÁLY alias BISHOFSTEIN dohromady přesně 20 km

4. DEN – ADRŠPACH – OSOBLAHA „KONČÍCÍ SEVERNÍ ROUD“

Z campu vyjet na
TEPLICE NAD METUJÍ projet městečkem na
POLICE NAD METUJÍ rovně stále po 303 VELKÉ PETROVICE, ŽABOKRKY a
HRONOV, VELKÉ POŘÍČÍ, PLANÉ POŘÍČÍ, BĚLOVES a
NÁCHOD zde se 303 napojuje na 14 po které se dáme na kruháku vlevo, na dalším kruháku, kde se připojuje E67 se dáme vpravo, ale ve druhé polovině na dalším kruháku města odbočit vlevo a kolem nemocnice vpravo (špitál po levé ruce) obkroužit špitál po Bartoňově ul, která se stáčí kolem špitálu doleva. Za špitálem odbočit na Y vpravo na
LIPÍ  vlevo na  JIZBICE a dále nikam neodbočovat a dojet na
DOBROŠOV a dále
ČESKÁ ČERMNÁ  kde vpravo na BOROVÁ za ní odbočit na Y vlevo a skrz DLOUHÉ dojet na křižovatku s 285 odbočit vlevo na
OLEŠNICE V ORLICKÝCH HORÁCH  kde odbočit vpravo na 310 na křižovatce rovně jakoby vlevo na
SEDLOŇOV v obci se držet stále po 31, která na konci odbočuje vpravo a za Sedloňovem  stále po 310 po níž až na křižovatku, kde vlevo
DEŠTNÉ V ORLICKÝCH HORÁCH za Deštným se 310 stáčí vlevo a v osadě ZÁKOUTÍ odbočit vlevo (skoro rovně) na 311 ze které nikam neodbočovat a u Šerlichu se stáčí vpravo stejně jako později na Bedřichovce na
ORLICKÉ ZÁHOŘÍ kde je S a dále po 311 do tady zhruba 100 km následně se držet stále po 311 a nikam neodbočovat a u křižovatky za Záhořím rovně jakoby vlevo
NERATOV) a dále po 311 na
BARTOŠOVICE V ORLICKÝCH HORÁCH kde vlevo a dále po 311 až do
ČESKÉ PETROVICE kde je kruhák, který rovně a za nim se silnice stáčí vlevo a stále po 311 a opět nikam neodbočovat až na
MLADKOV zde odbočit u lékárny vlevo na 312 přes LICHKOV za nimiž se k 312 přidává 43 na
KRÁLÍKY a dále sjet ze 43 vlevo na 312 přes ČERVENÝ POTOK do
HANUŠOVICE za železničním mostem vpravo najet na 446 a následně vlevo na 369 která se ke konci vsi stáčí vpravo a později v lese se držet vlevo a ne přes první přejezd a teprve druhý přejet stále po 369 na
JINDŘICHOV zde S stále po 369
BRANNÁ OSTRUŽNÁ, RAMZOVÁ  a dále až do
LIPOVÁ-LÁZNĚ zde teprve opustit 369 a dát se vlevo na 60 na
VÁPENNÁ zde stále po 60 na
ŽULOVÁ následně dále po 60 na
BERGOV, VLČICE, UHELNÁ, HORNÍ FOŘT a tady je zhruba 200 km
JAVORNÍK Zde vpravo na 457 která po chvíli na křiž odbočuje vpravo a my jedeme stále po 457 na
BERNARTICE, HORNÍ HEŘMANICE a
VIDNAVA a nikam neodbočovat, za Vidnavou se zprava bude připojovat 456 a tu ignorovat a proto se na Y držet vlevo směrem na VELKÉ KUNĚTICE, tam ale nedojet a odbočit u cikánské samoty vpravo na  455 do
SUPÍKOVICE a PÍSEČNÁ kde odbočit vlevo na 44 do ŠIROKÝ BROD a pak jet dále do Mikulovic před kterými se 457 stáčí na T křiž vpravo.
MIKULOVICE zde ze 44 odbočit vpravo po 457 později se na křižovatce připojuje 454 a zde odbočit vlevo na
ZLATÉ HORY zde vpravo na 445 následně vlevo zpět na 457 do
PETROVICE stále po 457 vlevo,
JANOV, JINDŘICHOV, ARNULTOVICE až na křižovatku s 87, kterou přejet rovně stále po 457. Další křižovatky projíždět rovně a na Y křiž nad Dívčím hradem vlevo. Další Y opět vlevo a hlavně ne na Karlov a dále 457. Těsně před Osoblahou křiž Y kde opět vlevo stále po 457 do OSOBLAHA zde camp
277 km

5. DEN – OSOBLAHA – LEDNICE „MORAVSKÁ SEVEROJIŽNÍ AVENY“

Z Osoblahy vyjet po 457 ale na konci vsi na křižovatce K odbočit vlevo jakoby rovně vlevo (ne úplně rovně) na BOHUŠOV zde na prvním Y vpravo na DOLNÍ POVELICE a dále na HORNÍ POVELICE, kde odbočit vlevo na
SLEZSKÉ RUDOLTICE ty projet víceméně rovně kolem zámečku, kde doprava a následně k Novému Dvoru kolem nějž rovně a na křižovatce v poli po polňačce doprava na PELHŘIMOVY za je křiž na začátku lesa Y držet spíše vpravo jinak Polsko po asi 20 m a nedá se o kus dál najet zpět v lese pak ještě asi 100 m dlouhé S a PISKOŘOV za Piskořovem blbá křižovatka, první tedy vlevo po 20m držet levou a po 40 m rovně a rovně až do
MĚSTO ALBRECHTICE kde se silnice mírně stáčí doprava a napojit se  na 57 vlevo a dále KRÁSNÉ LOUČKY stále  57
KRNOV první kruhák doprava, zde se připojuje 45. Druhý kruhák vlevo zde se 45 zase odpojí a my stále po 57 Třetí kruhák rovně průjezd městem a odtud dále po stále po 57 nikam neodbočovat do
ÚVALNO zde se držet vlevo stále po 57
SKROCHOVICE, HOLASOVICE, JAKTAŘ) za pumpou se 57 spojuje s 11 kruhák, 3. výjezdem jakoby rovně či snad trochu vlevo a míří společně do
OPAVA pak dlouho rovně a 11 se stáčí vpravo kousek předtím se připojuje zprava 46 odtud jedeme tedy dále po 11 a 46 pak se vpravo odpojí konečně 57 a my stále po 11 a 46 vlevo. Pak větší křižovatka, kde 46 odbočuje vlevo a my začínáme držet jen 46 a projet po ní dále nikam neodbočovat, stále rovně až na křiž T s 56, kde odbočit vlevo stále po 46 dále na
PUSTÉ JAKARTICE kde rovně a nikam neodbočovat až na SLUŽOVICE kde Y držet vlevo stále po 46 HNĚVOŠICE kde u prazvláštního kostela vpravo stále po 46 na
KOBEŘICE kde první Y vlevo stále po 46  na druhé Y také vlevo po 46 a dále nikam neodbočovat až do
ROHOV kde vpravo na 466 u hospody dělá silnice S první vpravo do
STRAHOVICE  na začátku obce vlevo stále po 466 a nesjíždět z ní ani na konci, kde skoro Y a my s 466 vpravo do
CHUCHELNÁ na začátku X kde vlevo a později Y kde vpravo stále po 466 stejně jako na další křiž kde vlevo a za obcí na Y vpravo. V lese pak křiž Y a my s 466 vlevo hlavně ne doprava kde Bělá a stále po 466 až do
PÍŠŤ kde se stáčí vlevo a pak rovně až na Y na konci vsi, kde stále po 466 do Polska, kde první vesnice OWSISZCZE kde se držet rovně. Na náměstíčku je Y které vpravo až rovně, myslím, že to bude hlavní a asi po 100 se stáčí doleva a později za vsí u nějaké osady doprava. nikam z ní neodbočovat a další křiž v poli rovně až do KRZYŽANOWICE není patrná ortomapa a tak se hlavní asi na Y drží vpravo a na další vlevo až na křižovatku s 45 kde doprava a přes ROZSKÓW do RUDYSZWALD zde po 45 vlevo až na křižovatku se 78 kde vpravo do
BOHUMÍN projet městem stále po stejné silnici následně po 67 až do
DOLNÍ LUTYNĚ  kde stále po 67 rovně nikam neodbočovat až na velké  až na velké Y které rovně jakoby vlevo na
DĚTMAROVICE a po 67 stále nikam neodbočovat až do
KARVINÁkde je poměrně velká křižovatka s 59, ale držet se stále po 67 stále držet průjezd městem přes kruhák rovně stále na 67 a stále po stejné silnici na LOUKY až do odbočky vlevo a najet tak na E75/11  po které projet obchvat Českého Těšína, Třince, Bystřice, Jablinkova a Mostů u Jablunkova následně překročit státní hranici směrem na zde pak opět není ortomapa
SVRČINOVEC  zde vpravo stále po E75/11 do
ČADCA odbočit vpravo na 487
RAKOVÁ, STAŠKOV tady
PODVYSOKÁ, TURZOVKA zde vlevo stále po 487, která se později drží vpravo na VYSOKÁ NAD KYSUCOU, MAKOV zde rovně, spíše vpravo napojit na E442/18 na hraniční přechod, Přechod není značen, je za zajímavými serpentýnkami ve stoupání do kopce u nějaké chaty uprostřed křižovatky na křiž Y kde odbočit vlevo na 487
VELKÉ KARLOVICE zde rovně možná je tu kruhák, který rovně druhým výjezdem stále po 487 na KAROLINKA NOVÝ HROZENKOV, HALENKOV, HUSLENKY, HOVĚZÍ, JANOVÁ za vsí křižovatka kde končí 487 a odbočit vlevo na 57
ÚSTÍ, LESKOVEC, VALAŠSKÁ POLANKA stále držet vlevo 57 zprava se připojuje 49 a tu ignorovat
LUŽNÁ, LIDEČKO, HORNÍ LIDEČ na křižovatce držet vpravo stále 57 zde se odpojuje vlevo 49
VALAŠSKÉ PŘÍKAZY, VALAŠSKÉ KLOBOUKY zde držet vlevo stále 57 zprava se připojuje 494
BRUMOV-BYLNICE zde odbočit vpravo na skoro T křižovatce na 495 a nikam z ní nikde neodbočovat
ŠTÍTNÁ NAD VLÁŘÍ, JESTŘABÍ tady je zhruba 300 km
HRÁDEK NA VLÁRSKÉ DRÁZE zde držet 495 která jede rovně, možná se mírně se stáčí vlevo hlavně neodbočit doprava na 488 a hezky pokračovat po 495 na
PITÍN, BOJKOVICE zde u pošty pozor a odbočit po 495 vlevo a za železničním mostem odbočit vlevo na 496
KOMŇA u památníku J.A.Komenského silnice zatáčí vpravo ale stále je to  496 a po 100 m vlevo pak za obcí cca 1 km křižovatka na které vpravo E50/50 do na Bystřici pod Lopeníkem. Po cca 100 m je odbočka vlevo a jet kolem Nového dvora, který je kousek za touto křižovatkou a kolem rekre zařízení Kopanka , které je vlevo od silnice, zde se držet spíše vpravo. Po dalším cca 1 km za táhlou levotočivou zatáčkou  je odbočka vpravo na Lopeník špatně značená a nutno hledat turistickou a cyklistickou cestu, ale silnice je dobrá. Po cca 1 km křižovatka T, kde vlevo na
LOPENÍK na začátku obce je prudší pravotočivá zatáčka – držet vpravo a nikam z této silnice neodbočovat, patrně to bude jako hlavní až do
BŘEZOVÁ v Březové se držet spíše rovně až vpravo, také patrně po hlavní silnici na konci vsi protáhlé serpentýny s první levotočivou zatáčkou  a cca 1 km za Březovou je odbočka vlevo na
STRÁNÍ kde odbočit vpravo na 54 za vsí stále po 54 a neodbočovat na křižovatce vpravo, prostě jet rovně jakoby vlevo
SLAVKOV zde držet rovně až mírně vlevo stále 54 nikam neodbočovat
BORŠICE U BLATNICE, BLATNIČKA, BLATNICE POD SVATÝM ANTONÍNKEM stále po 54 na
VESELÍ NAD MORAVOU kde vlevo na 55 směrem do
STRÁŽNICE a dále stále po 55 v městě z ní nikam neodbočovat, kdyby nebylo značeno, tak je to směr Hodonín, ale stále po 55
PETROV za ním se od 55 odděluje vlevo 70, ale my držíme stále 55 na
HODONÍN za Hodonínem je odbočka vlevo na 424
MORAVSKÁ NOVÁ VES kde stále po 424 která po chvíli odbočuje vlevo a stále po ní  a u kostela dělá S s první vpravo
TÝNEC  první Y rovně jakoby vpravo a druhé, ke konci vsi vlevo stále po 424 asi zase hlavní do TVRDONICE  zde dělá 424 protáhlé S s první vlevo, ale držet ji dál až do KOSTICE  zde velké T, které projet rovně opět po 424 do  LANŽHOT zde nikam neodbočovat a přijet až na křižovatku T, kde odbočit vpravo na 425
BŘECLAV zde jet stále po 425 a k železničnímu podjezdu za nímž vpravo stále po 425, kterou držet i na další křiž Y kde vlevo a přejet vodu. Pak na náměstí s prapodivným kostelem odbočit vlevo na 55 po které přejet další vodu a pokračovat rovně. Potom 55 odbočuje vlevo a my se dáme rovně po 40 ta za chvíli odbočuje na křiž u červeného kostela vpravo Po další chvíli 40 odbočuje vlevo a my musíme jet rovně na
CHARVÁTSKÁ NOVÁ VES dále směrem na Lednici a sjet do camp Apollo.
442 km

6. DEN – LEDNICE – BABYLON „JIŽNÍ TRASA“

Z campu vyjet vpravo do LEDNICE zde na náměstí odbočit úplně (ostřeji) doleva a na další křiž odbočit vlevo na 422 po které jet stále rovně a nikam neodbočovat až dojet do
VALTICE zde odbočit vpravo na  40
DYJÁKOVICE, HRÁDEK na křižovatce s 397 odbočit vlevo na
JAROSLAVICE zde za zámkem sjet z 397 rovně a pokračovat vsí na
SLUP přes STRACHOTICE, DERFLICE a NAČERATICE dojet do
ZNOJMO jet až na křižovatku s E59/38 z níž až za Znojmem je odbočka vlevo na 408 na CITONICE a VRACOVICE do
LESNÁ zde po 408 projet obcí a za muzeem motocyklů a úřadem na Y držet levou na 398 serpentýnama dolů k vodě ve
VRANOV NAD DYJÍ po 398 dále  a v městečku odbočit stále po stejné silnici vlevo zase nahoru k hradu a dále po 398 do
ŠAFOV zde rovně až ke hřbitovu, kde vlevo stále po 398 a skoro za rybníkem vpravo na
STÁLKY na začátku vsi se silnice stáčí vpravo a dále rovně a silnice se zde mění na 409 a rovně dále až na křižovatku v lese, kde stále po 409 a tedy vlevo na
UHERČICE kde rovně  a u zámku se silnice stáčí vlevo a u úřadu jet rovně po 409 hlavně neodbočit vpravo na 411
VRATĚNÍN první vpravo další rovně celou obcí až na konci vsi asi po hlavní S první vlevo stále rovně na RANCÍŘOV na křižovatce X rovně stále po 409
PÍSEČNÉ  rovně  za vsí v polích na křiž Y vlevo po 409 ne na Modletice, další Y opět vlevo ne na Václavov po 409 až do SLAVĚTÍN jakoby stále rovně, patrně bude 409 značená jako hlavní. V lese později držet spíše vlevo, nikam neodbočovat, Y v poli vpravo
SLAVONICE před městskou bráno silnice odbočuje vpravo a po pár metrech se napojuje na 152 po které vlevo. Později se držet stále po 152 rovně. Ta se následně stáčí vlevo a míří k pumpě u níž odbočuje vpravo a my se držíme stále po ní nikam neodbočujeme až do
STARÉ MĚSTO POD LANDŠTEJNEM  zde na křižovatce u zvonice vlevo a hned vpravo, takže skoro jako rovně ale stále po 152 přes KLÁŠTER, ALBEŘ až do
NOVÁ BYSTŘICE zde přejet rovně 128 a 152(162) zde končí jet tedy rovně na Y držet levou a na další křižovatce vpravo na
SMRČNÁ na velkém Y se držet vlevo do slepé ulice. Na konci malý zákaz vjezdu, ale jedná se o pár metrů a jste v Rakousku. bacha prý tam stávají cajti následně dojedete do HAUGSCHLAG a HÖRMANNS do LITSCHAU kde odbočit vlevo na SCHLAG přes ten rovně a přejet hranici do
STAŇKOV  a těsně před vsí odbočit na Y vpravo a kolem campu U čerta
CHLUM U TŘEBONĚ tady je 200 km kde se napojit na 153 a přes hráz rybníku Hejtman za níž doprava stále po 153 do HAMR na konci vsi pumpa kolem níž rovně stále po 153 po cca 3 km odbočit vlevo na E49/24 tuto silnici sledovat stále jižním směrem
SUCHDOL NAD LUŽNICÍ zde vlevo stále po stejné silnici až do TUŠŤ a HALÁMKY kde vpravo na 103 do  DVORY NAD LUŽNICÍ kde vlevo stále po 103
NOVÁ VES NAD LUŽNICÍ kde vpravo na ŽOFIINA HUŤ kde rovně jakoby vlevo a následně po cca 2 km na T vpravo do
VYŠNÉ kde při vjezdu vpravo kolem rybníka a na konci vsi vlevo NAKOLICE na začátku držet vpravo další rovně a nikam neodbočovat až do
NOVÉ HRADY zde na Y vpravo kolem zámku  a hned za zámkem rovně  a projet k hradu kolem nějž v levotočivé zatáčce se napojit vlevo na 154
SVĚTVÍ před Horní Stropnicí nějaká osada, kde Y které vpravo do
HORNÍ STROPNICE zde za kostelem druhá křiž vlevo kolem stadionu  a za vsí asi 1 km za rybníkem odbočka vlevo na
DOBRÁ VODA zde se spíše držet vpravo a dále na HOJNÁ VODA zde také spíše vpravo a za vsí rovně  STARÉ HUTĚ na konci na Y vlevo a v lese spíše vpravo až těsně před výjezdem z lesa před vsí vlevo na  ČERNÉ ÚDOLÍ   obcí stále rovně nikam neodbočovat a za vsí po přejetí mostu asi 100 m za mostem vlevo a v lese spíše vpravo a později rovně na
POHORSKÁ VES skoro před koncem vpravo na 158
MALONTY odtud po 158 do KAPLICE po vjezdu do města spíše vpravo a projet městem až na křižovatku s E55/3 kde odbočit vpravo a jet na
ČESKÉ BUDĚJOVICE zde odbočit na E49/20 a projet kolem Vodňan za nimiž odbočit vlevo na  22 na STRAKONICE, HORAŽĎOVICE, NALŽOVSKÉ HORY, KLATOVY, KDYNĚ do
DOMAŽLICE ty projet po 22 do
DRAŽENOV za ním odbočit doleva na 26 na
BABYLON kde vpravo proti rybníku  camp
494 km

7. DEN – BABYLON – REGENSBURG – BABYLON „NĚMECKÁ ANABÁZE“

V Babylonu zpět na 26 směrem na
FOLMAVA (pumpa několik druhů), státní hranice změna silnice z českého na německé značení B20 FURTH IM WALD zde vpravo stále po B20 až na velkou křižovatku u Chamu  zde odbočit jakoby vlevo na B85
RODING zde sjedeme vlevo na B16 RODING, KLENHOLZ,  REGENPEILSTEIN, TRASCHING, GERESDORF asi 0,5 km za vsí odbočka vlevo na ST2148
AU, SCHWEINSBERG, MÜHLTHAL, FALKENSTEIN zde odbočit vpravo na ST2153
BRENNBERG tato silnice se před FORSTMÜHLE mění na ST2145
SULZBACH AN DER DONAU zde odbočit vpravo na neznačenou trasu – snad bude značena
WALHALLA když nebude tak po ST2145 dojet až na křižovatku s ST2125
DONAUSTAUF a zde se nějak vpravo odbočkou dostat k Walhalle – odbočka hned na začátku vsi Po prohlídce návrat do DONAUSTAUF a najet vpravo na ST2125
TEGERNHEIM, REGENSBURG,  tady je 100 km zde najet vpravo na B15  prohlídka města následně zpět na B15 která na konci města pokračuje rovně ale my odbočíme vpravo na B16
WENZENBACH  ta se později mění na B16N RODING zde se mění na B85  z níž před Chamem odbočit vpravo na  B20
FURTH IM WALD, státní hranice, DOLNÍ FOLMAVA (pumpa) změna na české značení 26 BABYLON
194 km

8. DEN – BABYLON – ROČOV „ZÁPADOČESKÁ ZÁVĚREČKA“

Z Babylonu po 26 severně cca 3 km za přejezdem a na křižovatce odbočit vlevo na  195 a nikam neodbočovat až do
TRHANOV projet po 195 do
KLENČÍ POD ČERCHOVEM kde vlevo na 189  po které směr státní hranice kde LÍSKOVÁ proti pumpě odbočka vpravo na
NEMANICE zde na Y vlevo a vše držet spíše vlevo i na dalších křižovatkách na NOVOSEDLY za na Y vpravo – rovně a jet cca 1,5 km zde vlevo na ZÁVIST zde u stromu rovně a na Y vlevo a po cca 700 m na T opět vlevo na RYBNÍK jet stále mírně vpravo až rovně severním směrem a na konci obce na Y vlevo a na dalším T vpravo rovně a v poli na křiž rovně na MOSTEK kde rovně na SMOLOV  a dále až na křižovatku se 197 kde vlevo na ŽELEZNÁ tam však nedojet a odbočit na konci lesa vpravo na 198 která míří do
PŘIMDA zde vlevo na 605 do
SVATÁ KATEŘINA na začátku vsi  na začátku vsi Y vpravo a druhé a třetí Y vlevo na ROZVADOV ale před dojetím do obce je odbočka vpravo na
HOŠŤKA zde vlevo a hned vpravo na  ŽEBRÁKY, DLOUHÝ ÚJEZD a
TACHOV zde se nepojit na 198 vlevo na
PLANÁ zde vlevo na 21
CHODOVÁ PLANÁ, TRSTĚNICE, DRMOUL, VELKÁ HLEĎSEBE,
STARÁ VODA po 21  dále kolem ŽDÍRNICE, OKROUHLÁ  a po hrázi vodní nádrže Jesenice až  odbočit vlevo na křižovatce s E48/R6 a objet Cheb a následně odbočit vpravo na 21 u Františkových lázní, ale pozor 21 za chvíli odbočuje a je nutno se držet na 64 do
AŠ a projíždět a následně odbočit v levotočivé zatáčce vpravo kolem Lidlu a rovně až k přejezdu za nímž doleva a na hned vpravo na ul. Okružní po které se držet až na křižovatku, kde Okružní navazuje skoro rovně trošku jako doleva na ul. Sibiřská, která vede do KRÁSNÁ za úřadem Krásná větší Y držet vpravo následuje složitější křižovatka kde se držet jako mírně vlevo , ale hned doprava na menší uličku do ČERNÝ LUH a KAMENNÁ a zde první Y vlevo a druhé Y doprava. Za vsí pak na opačném Y odbočit ostřeji vlevo a za přejezdem na T se držet doleva z této silnice nikam neodbočovat a pokusit se držet tu nejširší až na větší křižovatku u
PASTVINY kde odbočit vlevo do Pastvin kde rovně a pak na T vpravo a na konci vsi u statku na Y vlevo. Na Y v poli vpravo a pak už nikam neodbočovat až na větší křižovatku za potokem kde je X a po něm ostřeji doprava na TROJMEZÍ na začátku vsi za statkem doprava a přejet 217 ve
HRANICE jet ulicí Vítězná, která se později na Y napojuje vpravo na ul. Vítězná po které podjedeme železniční most a odbočíme vlevo na ul. Ruská podél kolejí a pak se stáčí vpravo a vede ke státní hranici a dojet do německého města BAD ELSTER zde jet rovně a v městě se nejprve pohybovat po Rossbacherstasse, u Parkrestaurantu odbočit na Parkstrasse a na konci ulice u Sachsenhofstübl vpravo na Badstrasse a asi po hlavní, která se mírně stáčí vlevo až ke Quelenpark kde vlevo na Untere Reuth směrem a stále po této ulici na  SOHL zde dojet na křižovatku, kde se stáčíme vpravo na křižovatku s B92/E49 a odbočit vpravo na tady někde je 200 km dále jet kolem
BAD BRAMBACH, na státní hranici která je patrně na mostě - státní hranice, VOJTANOV projet kousek Vojtanovem a za pumpou odbočit vlevo na 213 smyčka kolem nádraží a stále po 213
STARÝ RYBNÍK kousek před Skalnou je odbočka z 213 vpravo přes VONŠOV a NOVÝ DRAHOV kde vlevo na HÁJEK následně se stejnou cestou vrátit do Skalné
SKALNÁ po 213  KŘIŽOVATKA, HRZÍN a dále dojet na křižovatku s 212 kde rovně až vlevo na
LUBY po 212 se držet vpravo až k úřadu, kde začíná i 218 která navazuje na 212 – ta odbočuje vlevo a my jí opouštíme. Na 218 projedeme na T kde vlevo z ní po cca 2 km v pravotočivé zatáčce odbočit vlevo VALTÉŘOV  v na konci lesa a začátku pole Y kde vlevo KOSTELNÍ a rovně a na Y držet levou a následně na T rovně na POČÁTKY  kde vpravo a stále dále víceméně rovně až cca 5 km opět na 218 T a tedy vlevo, patrně se jedná již o část Kraslic
KRASLICE zde rovně, následně na T vlevo a zanedlouho vpravo stále po 218 po které za mostem následuje kruhák na němž odbočíme vlevo a na větší křižovatce odbočit vpravo na ul. Wolkerova směr TISOVÁ a
BUBLAVA u úřadu vpravo na zhruba kilometr za Bublavou je křižovatka, kde vlevo (vpravo je na Stříbrnou, tam NE) Po silnici je celá řada odboček, opět držet pravděpodobně tu nejširší a spíše se držet vpravo. Dále po silnici až na křižovatku u nějaké osady (asi 6 baráčků po jedné straně silnice) před PŘEBUZ na které ostřeji vlevo další křižovatečka T také spíše vlevo a následně vpravo a později 2 odbočky rovně. další dvě vpravo a za osadou Jelení vlevo a druhou vpravo na
NOVÉ HAMRY  zde za úřadem vlevo. mimo jiné menší odbočky jsou 2 větší v pravotočivé zatáčce, takže vpravo následně v levotočivé zatáčce dvakrát vlevo o kus dál opět dvakrát vlevo v levotočivé zatáčce HORNÍ BLATNÁ  kde se rovně na RÝŽOVNA hotel a u něj doleva a u osady Myslivny rovně a spíše vpravo jinak nikam neodbočovat a držet se rovně po hlavní a nejširší na BOŽÍ DAR zde se držet spíše vpravo až na 25 a následně po ní rovně ke kruháku kde najet na 219  vpravo a držet se jí kolem větrných elektráren dále ke Klínovci – možno popojet kousek odbočkou na Klínovec a zpět a pokračovat až na křižovatku za mosty se sjezdovkami, kde 219 odbočuje vlevo a odbočit tedy vlevo a o cca 200 dále odbočit vlevo a sjet tedy z 219 na
LOUČNÁ POD KLÍNOVCEM nikam neodbočovat až do ČESKÉ HAMRY zde na začátku odbočka doprava a následně se opětovně napojit na 219 a odbočit vlevo na
VEJPRTY kde na Y odbočit z 219  vpravo na  224 až ke kolejím a následně vlevo podél kolejí které později přejet po mostě a držet se stále na 224 nikam neodbočovat a projet ČERNÝ POTOK a stále se držet na 224 a projet levotočivou za kterou následuje pravotočivá a v ní je odbočka vlevo na následně v lese po dlouhé rovině odbočka vpravo na dalším T rovně (ne vlevo) a stále rovně do tak pokračovat po 224 a kolem vodní nádrže Přísečnice na křižovatku s 223
VÝSLUNÍ na křižovatku se  7 u kde vpravo na KŘIMOV (pumpa OMV ???) stál po 7 kolem Chomutova, Postoloprt a Loun do ROČOV