globalmoto_duben_nolan





Téma: Motor TDI bere olej - čím to je?
 
23.12.2010 v 22:03
Čím je to způsobené, že motor TDI z r. v. 2006 a při najetých 145tis. km (poctivých!!!) bere 1 litr oleje na 3tis. km? Díky za případné zkušenosti. Vím, že to po fóru asi nepůjde přesně určit, ale tak obecně by mě zajímalo, co to způsobuje. V expanzce na vodu emulze není a pod autem kaluž oleje taky ne.

(reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

23.12.2010 v 23:26 | Nahoru | #31
Dave81> no máš pravdu, já taky ne. mějte se a zejtra doufám dostanem aspoň něco od ježury na mašinu.dobrou všem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

23.12.2010 v 23:27 | Nahoru | #32
cyklista> nerekl jsi nam panacku zda mas starej 1.9 nebo uz ten vysranej 2.0 tdi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

23.12.2010 v 23:29 | Nahoru | #33

1100Virago píše: U koncernových TDI je olejožrání opravdu vlastnost. Zajímavé je, že se to liší kus od kusu. Některé motory neberou nic (spotřeba je zanedbatelná), jiné kusy stejného typu spolknou až k tomu litru. Každopádně koncern na to v manuálech upozorňuje a reklamace kvůli spotřebě oleje neuznává a opravy neprovádí.
Mám štěstí, že jsem natrefil na kus, který jezdí na naftu a ne na olej.



čím je to ovlivněný?? přece když jeden motor nežere nic a druhej právě i ten litr?? neřeknu třeba po 5 a víc letech, to s tím autem mohl dělat každý bůhví co, ale v podstatě u nového auta?? mě udivuje jak se může jedinou větou zbavit odpovědnosti, dyt přece pustit něco takového do výroby to snad ani není možný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

23.12.2010 v 23:34 | Nahoru | #34

Lion píše: dyt přece pustit něco takového do výroby to snad ani není možný...



hlavně že se všude řěší emise..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

23.12.2010 v 23:41 | Nahoru | #35
dva_hrnce> neasi ale že litr oleje na tisíc km prohulí komínem to neva, to je v normě

(reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

23.12.2010 v 23:47 | Nahoru | #36

z-x-r píše: cyklista> nerekl jsi nam panacku zda mas starej 1.9 nebo uz ten vysranej 2.0 tdi...



Myslim, ze ma fabii 1.4..

(reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

23.12.2010 v 23:47 | Nahoru | #37
Lion> vždyť je to obarvená řepka, stejně jako nafta kterou lejou do nádrží, takže je to vlastně všechno bio, nature a nezávadné

(reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:08 | Nahoru | #38

z-x-r píše: cyklista> nerekl jsi nam panacku zda mas starej 1.9 nebo uz ten vysranej 2.0 tdi...



06 je myslim uz 2.0tdi...
jinak litr oleje na 3t km je nic, me auta prumerne zerou 1l oleje na 1000km ale zpravidla po 2-3t km menim i s filtrem takze je mi to nak fuk
kdyz sem mel rx7 tak zrala 2l na cca 500km a to byla 1.3....wankel (ale skoro zadny apexi seals)

1 reakcí na tento příspěvek Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:09 | Nahoru | #39
uplne normalni, znam skoro nove kousky co tohle zerou. Navic to chce plnou syntetiku a to uz je pak paleta to tam porad lit. Oprava znamena vymenit pistni krouzky , v autorizovanych servisech za ne chcou i osm litru + prace. Daji se sehnat za dvojku origo a prace podle mechanika.

Ja ti rikal kup si 1.6 MPI Nejlepsi motor z tech uspornych co VW kdy vyrobilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:14 | Nahoru | #40
Creck> je pravda, že pokud 1km = téměř 1 Kč jen na oleji, tak to moc příjemný není a docela to zasťiňuje "nízký provozní náklady" motoru TDI.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:17 | Nahoru | #41
Dave81> navic ten olej musis menit casteji a opravy turba , vaha vzduchu, EGR ventil atd.. to je mazec.
TDI je usporne tak mozna kdyz ho koupis jako taxikar nove a za tri roky ho stocis a prodas.
Dneska kdy je prestavba na plyn v ochcavce za 25 litru, tak nejuspornejsi varianta 1.6 MPI + plyn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:23 | Nahoru | #42
Creck> Bohužel kombinace Octavia + motor 1.6 MPI je tragedie i bez plynu (co se dynamiky týče). Plyn alespoň provozní náklady dostane na rozumnou mez, ale za mě - kdo chce šetřit, ať si koupí malý auto, kdo na to má, ať koupí pořádný auto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:25 | Nahoru | #43

Creck píše: ... tak nejuspornejsi varianta 1.6 MPI + plyn.



nevím jak poslední kusy 1.6. MPI, ale starší 1.6. si s LPG ne a ne rozumět.. doladit to na jakousi bernou mez funkčnosti je nadlidský úkon, takže taky nic extra nápad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:28 | Nahoru | #44
Dave81> Tak bavime se tady o 66 KW ochcavce TDI , 1.6 MPI ma 75 KW a jizda s ni je .... no dost podobna , nechci rict lepsi , mam osobne radsi kdyz muzu auto trosku potocit. Ale je to vicemene to stejne.
Pokud TDI cipnes , dostavas pak spotrebu a udrzbu nesrovnatelne vetsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:31 | Nahoru | #45
dva_hrnce> sekvencni vstrikovani LPG + MPI 1.6 , ani nepoznas ze mas v aute plyn. Jezdis da se rict za 3-4 l na sto.

(reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:34 | Nahoru | #46

Creck píše: Dave81> Tak bavime se tady o 66 KW ochcavce TDI , 1.6 MPI ma 75 KW a jizda s ni je .... no dost podobna , nechci rict lepsi , mam osobne radsi kdyz muzu auto trosku potocit. Ale je to vicemene to stejne.
Pokud TDI cipnes , dostavas pak spotrebu a udrzbu nesrovnatelne vetsi.



Co se týče naftovýho motoru, tak celou dobu jsem podvědomně myslel motor 2.0 TDI (103 kW), ale to je pouze nedorozumnění. Co se dynamiky týče, tak i starej 1.9 TDi 66 kW strčí MPi motor do kapsy. Prostě ten nesrovnatelnej rozdíl v krouťáku je sakra znát. Obě auta (Tdi 81 kW vs 1.6 MPi) jezdim v práci, navíc sám mám Fabii 1.4, 74 kW a ani ta se dynamikou naftovým TDíčku nevyrovná. To je prostě fakt. V nafťáku těch 66 (81, 103...je to fuk) kW reálně využíváš zatímco v benziňáku je to teoretická hodnota.

Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:37 | Nahoru | #47
tady zase lítaj sračky , TDi, no a ješte napiš jaké Tdi, to bude bud PD čko a nebo comouš. takže to upřesni, PD- vyměnit kroužky co těsní vstřiky, a v motoru nechat projet čistič Tec 2000 tak 3/4 hodiny a vylejt a nalej nový olej , kontrola turba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:39 | Nahoru | #48
Creck> dobrá, budu ti věřit, bo ted´ na ochcávu stejně nemám, takže se mě to až tak netýká..

Ale bylo by to celkem fajne, jestli to funguje, časem mě obměna plechovky nemine a ač jsem byl zapřísáhlej antiškodovkář, tak bych tu 1.6 s LPG klidně bral..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:42 | Nahoru | #49

dva_hrnce píše: Creck> dobrá, budu ti věřit, bo ted´ na ochcávu stejně nemám, takže se mě to až tak netýká..

Ale bylo by to celkem fajne, jestli to funguje, časem mě obměna plechovky nemine a ač jsem byl zapřísáhlej antiškodovkář, tak bych tu 1.6 s LPG klidně bral..

já bych plyn v aute nechtel samej ventilek ,revize, výmena naádrže .. plyn je na vražení a topení ne do aut

1 reakcí na tento příspěvek Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:49 | Nahoru | #50
TDI vs Benal je vecny marny boj Ja osobne muzu rict ze s 1.6 MPI nemam sebemensi problem, olej od vymeny k vymene ani kapku, opravy krome spotrebaku vubec zadne (klepu na drevo ) S prestavbou na plyn se dostavas ke spotrebe 3 - 4 l na sto.
Neni to samozrejme zadny zavodak, na blbnuti mam motorku

edit : jo a maf2 mam 7,2 , tudiz neni to ani zadny velky zrout benalu.

Naposledy editováno 24.12.2010 00:51:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:52 | Nahoru | #51
Mirek12> o tom nic nevim, jezdím s tím skorem čtvrtej rok, na revizi jsem ještě nebyl, tlakovka už je dávno prošlá, ventilky znám jen ty na kolech, jen filtr už jsem měnil, jinak je to bezúdržbový (zatím..)
zavraždit by s tím asi taky někoho šlo a topí to docela dobře, takže no problem

Creck> hele i kdyby to jezdilo za 7 - 8 litrů, tak je to pěkný.. Ale že by brala plynu méně než benzínu? jsi si jist 4 l/100?

na beneli se dostaneš možná lehce pod 6 při velmi lehké noze, ale tohle se mi moc nezdá..

nejezdíš jen z kopce, že ne?

(reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:53 | Nahoru | #52

Creck píše: TDI vs Benal je vecny marny boj Ja osobne muzu rict ze s 1.6 MPI nemam sebemensi problem, olej od vymeny k vymene ani kapku, opravy krome spotrebaku vubec zadne (klepu na drevo ) S prestavbou na plyn se dostavas ke spotrebe 3 - 4 l na sto.
Neni to samozrejme zadny zavodak, na blbnuti mam motorku



já nemám zase problém z TDi ty benzinové vyhžívače vzduchu akorát opravuji , jezdi pořád na ten plyn a ten motor toho taky moc nevydrží, takže sřídat béčko ,plyn a úspora jde taky dolů , nebo nejde a potom se ten vyjeté prodá

(reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:55 | Nahoru | #53
dva_hrnce> Dalkovou jizdu zajedes klidne 5,8 , mesto tam to leze samozrejme uuuup MAF2 mam 7,2 , to litam prevazne mesto , tudiz da se rict 3,5 l na sto pri plynu.

1 reakcí na tento příspěvek Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 00:58 | Nahoru | #54
Pipo kdyby za tohle litala motorka , to by bylo zuzo labuzo

(reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 01:07 | Nahoru | #55
Creck> mě bere moto lehce přes 5 N95 a plech lehce přes 10 LPG, takže v tomhle je to srovnatelný..
Ale ten zbytek, to už jsme v počtech jinde a lepší na to nemyslet, jinak by mě ta jedna stopa nemohla bavit

Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 07:49 | Nahoru | #56
Díky za zajímavé postřehy. Jo, mám Fábii 1.4 TDi PD

1 reakcí na tento příspěvek Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 11:11 | Nahoru | #57
u TDI nevím, ale já s Peugeotem 307 2.0 HDi najeto cca 318000km a nějaký drobný nedolévám žádný olej, vždycky se vymění po 20000km a je klid

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 11:24 | Nahoru | #58
Stratocaster2> Kámoš má Volvo S40 1.9 TDi a taky dolévá, jak psal: to jsou ty naftožrouty. Jinak gratuluju k tomu, že nemusíš hlídat olej a jen jezdíš!

1 reakcí na tento příspěvek Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 11:33 | Nahoru | #59
mě u BMW pomohlo přejít s 10w40 na 15w40 a přestalo ho to chlastat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor TDI bere olej - čím to je?

24.12.2010 v 11:37 | Nahoru | #60
Mandela> já tam musím lít 5W-30, takže "levné" oleje...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist