kopie dopisu pro zákazníky
Motorkáři zdraví motorkáře,
děkujeme všem našim zákazníkům, kolegům a přátelům za podporu.
Od počátku roku bude v našich prostorách sídlit společnost Moto prestige - importér a prodejce motocyklů a skútrů značek Husqvarna, MV Agusta, Cagiva, Moto Morini, Piaggio a Vespa, motocyklového oblečení Dainese a přileb AGV - jako dealer končíme svoji činnost.
Přejeme spoustu šťastných kilometrů!
Motorkáři motorkářům
PS Náš mechanik Jirka Veselý od ledna pracuje na Kladně v Moto plus.
Mějte se dobře!
Carlos
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
kawapepek>
já tu nechci rozpoutat nějakou diskuzi která bude kolem faktů jen letmo probíhat, ale svůj názor odprezentuji:
Začnu svou zkušeností,
rok jsem prodával zánovní vozy z Francie, nyní již rok prodávám nákladní techniku. Nové i jeté tahače, návěsy a speciály. Ačkoli se jedná o zboží, kde jsou ceny v milionech,nějak extra místo pro marže tam stejně není. Když bych si dovolil dát tam cenu o dvace tisíc vyšší, zákazník to koupí jinde. Není to tak?
Podle mě u motorky, kde je cena 150.000,- (bandit) nemůžou tu cenu dát vyšší. Otevřu si net a vidim ceny. To je zboží tak levné, že nějakých 5.000,- mě přesvědčí koupit to na druhé straně Prahy než kde to bude o pět litrů dražší. Záruka je všude a barva, jakou bych chtěl taky. Proto mi ten prodejce tu mašinu prostě prodá za jakoukoli cenu, i kdyby tam ta marže měla být těch 5.000,- protože ví, že když ne, tak si to koupim jinde. A jen tak zbůhdarma přijít o návštěvníka servisu, který tam ty peníze prostě fakt nechá, samozřejmě nemůže. Lepší něco, než nic. Vždyť je to prostě jen motorové vozidlo... Je to stejné všude.
Smutné, ale tak se dnes obchod dělá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
1 reakcí na tento příspěvek suzamoto končí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
Bikefell píše: musim malinko nesouhlasit. To, zdali krám přežije nebo ne, neni na počtu prodaných kusů... na prodeji samotném jen výdělek krámu začíná, jestli mají z prodané motorky 5.000 Kč? je to možné, kolik jich denně prodají? 1 za dva dny?
Tak to jsi mě taky rozesmál a fest Dealer podle tebe prodá novou motorku co dva dny? To by vycházelo na 2500 kusů ročně.. Asi jsem nedával v počtech pozor V celé ČR se prodalo 562 kusů nových motorek za celý rok, aktuálně je minimálně 17 dealerů, to je v průměru 33 motorek na dealera.. Takže to měsíčně nejsou ani 3 prodané kusy.. Když si člověk veme, kolik stojí provoz prodejny, jaké jsou personální náklady na lidi, kteří tam nemají do čeho píchnout, když se za celý měsíc jsou 3 prodeje..
Naposledy editováno 02.01.2011 10:19:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
pedal píše: Bikefell> no viš vono je něco jineho prodavat rohliky a auta nebo motorky, chytrej podnikatel ti cenu neřekne nikdy, ani svojim zaměstnancum a ceny motorek nebo aut nebo něčeho si s generalnim prodejcem pro republiku dohodne každej sam. a potom si určuje zakolik co proda. z jednoho prosteho duvodu, jde o jeho penize. a z duvěrou v lidi di s prominutim doprdele. nahodnou se stane že bude zaměstnanec nespokojen s vejplatou a pak by tahle informace mohla sloužit jako předmět vydirani nebo hadani. maš vysoke marže dej mi větší plat. jinak to že ty dělaš cenu ti prostě a jednoduše nevěřím, pokud to nejsou tvoje prachy, za kere si zboži kupuješ k dalšímu prodeji. a mužeš mi tvrdit co chceš. jestli sis nevšiml tak ceny aut a motorek jsou zhruba všude stejne je na tobě jaka bude cena za kterou si motorku koupíš, dohodneš se s prodejcem. jinak neomilej bandita ani něco jineho když neznaš nakupní cenu, taky by se mohlo stat že doporučena prodejni cena dealerem je 140000,- a prodejci to davaj o desitku draž aby měli prostor oblbnout trouby jako ty možna seš šikovnej kluk, ale tebe bych v obchodě mit nechtěl skončilo by to brzo jako v suzamotu
můžu Tě poprosit o soukromé lekce obchodních dovednosti? :D
chlape nebuď hned tak vztahovačnej. Urážim Tě?
Nejhorší srážka je s blbcem.(teď trochu jo) Nic, jestli Ti nestačí vysvětlení od Kawapepka tak už k tomu nic nemám :) žij v představách že marže na moto jsou 30% a že trh je bez konkurence.
System ohodnocení zaměstnanců je následující - tam kde dělám. Na každém obchodě je určena zaměstnavatelem marže, kterou máš splnit. Splníš? Pohyblivá částka mzdy se zvedne. Splníš nad stanovenou marži? Dostaneš víc do výplaty. Nesplníš stanovenou marži a vyděláš na obchodu méně než máš naplánováno - nedostaneš obchod uznaný do výplaty. Ani bych neřekl že je to tak složité. A čim bych jako vydíral?? Mám jasnej platovej výměr, nelíbí se mi to? půjdu pryč... Od toho se mnou dělali přijmací pohovor. Kdybych byl takovej debil jak řikáš, tak by mě asi nevzali...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
Co se týče mé GSX-R byla cena velice dobrá... Vem si,že jsem kupoval model K8 to znamená model pro rok 2008,v dubnu 2008 za 299tis...Zkus koupit ted na jaře model 2011 za 299tis...Myslím,že se ti to nepodaří..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
c.j. píše: Tak to jsi mě taky rozesmál a fest Dealer podle tebe prodá novou motorku co dva dny? To by vycházelo na 2500 kusů ročně.. Asi jsem nedával v počtech pozor V celé ČR se prodalo 562 kusů nových motorek za celý rok, aktuálně je minimálně 17 dealerů, to je v průměru 33 motorek na dealera.. Takže to měsíčně nejsou ani 3 prodané kusy.. Když si člověk veme, kolik stojí provoz prodejny, jaké jsou personální náklady na lidi, kteří tam nemají do čeho píchnout, když se za celý měsíc jsou 3 prodeje..
Hele já nevim jak je to s číslama... to jsem plácnul, asi když si mě na to uporoznil, jsem to fakt nadhodnotil, to jo... Ale spíš jsem celou svou účastí v týdlenstý dyskuzi upozorňoval na to že obchod je prodejem pouze začátek. Že dnes není trendem vydělávat na prodeji zboží, ale na následnym servisu. Zákazník bude tak z 80 % jezdit tam, kde si moto koupil... Já vim že třeba Ty ne, nebo někdo jinej ne... ale myslim si že tak 80% lidí jo.
Tu jim tam přislíbí slevu - že když to u nich teda koupil... a tak.
Jo a ještě si myslim že ta tabulka s těmi číslami nemá moc s realitou společného.
to zjistím v pondělí...
kawapepek píše: pedal> Dobrá,kašlu na to... Co se týče škodovek,tam jsem řekl popravdě jak to je s nejlevnější Fabií...
Co se týče mé GSX-R byla cena velice dobrá... Vem si,že jsem kupoval model K8 to znamená model pro rok 2008,v dubnu 2008 za 299tis...Zkus koupit ted na jaře model 2011 za 299tis...Myslím,že se ti to nepodaří..
Pedalovi jo :D :D
Myslim že Pedala jednou uštka kobra. Po dvou dnech zemřela v ukrutných bolestech na otravu krve :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
Bikefell píše: dnes není trendem vydělávat na prodeji zboží, ale na následnym servisu. Zákazník bude tak z 80 % jezdit tam, kde si moto koupil... Já vim že třeba Ty ne, nebo někdo jinej ne...
Jasně, že na záručním servisu a garančních prohlídkách se bude rýžovat nejvíce, taky bych nejel s novou motorkou jinde než k prodejci.. Jenže při tomhle prodaném počtu toho bude zoufale málo.. Počítám, že garanční prohlídka vyjde jednou ročně a při 30ti prodaných motorkách to stěží zaplatí plat toho technika..
pedal píše: Bikefell> tak to maš říct hned že si diler , něco jako herbalajf, oreflajn a podobně a pak je diskuse mezi nama dvouma zbytečna, ale ja myslim že je zbytečna i tak, je vidět že ti na tom školeni dukladně vyplachli mozeček nebavim se o způsobu prodeje aaa auto kde každa uklizečka vi za kolik auto vykoupili. to si trošku někde vedle
jakej dealer avonu? :D ježiš jak si až tomuto došel... co dělám jsem psal na čátku diskuze.
Mimochodem, když od září jsem neviděl servis, který by mě byl schopnej vzít na proměření ventylů jinak než 4 dny se dopředu objednat... takže kšefty budou. Neprodej nových motorek bude znamenat více servisu těch starších. Nebo že by ubylo motorkářů? nene, těch přibývá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
E: prodej nových kusů sotva pokryje náklady na obchodní oddělení...ziskovej je až následnej servis a prodej ND
Naposledy editováno 02.01.2011 12:24:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzamoto končí
trins píše: pedal> pepek má pravdu,já jako zaměstnanec si taky určuju cenu za jakou prodám...mám dannou nejnižší a pod tu se nesmím dostat...a co mám kámoše z VW,tak ti prodávají i bez marže a peníze pro salon jim vypočítá a vyplatí VW na základě počtu prodaných kusů za rok
E: prodej nových kusů sotva pokryje náklady na obchodní oddělení...ziskovej je až následnej servis a prodej ND
zcela se s výše uvedeným ztotožňuji.