bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Na jawě 150 000 km
18.12.2010 v 20:43
Nevím zda to tu už nebylo.

Našel jsem velice zajímavé povídaní o této Jawce z let 90, asi poslední s čekým motorem a to o obsahu 250ccm a výkonu 27 koní. Je moc škoda že se tento model dál nevyráběl nebo aspoň ten motor nemontoval do další generace českého motocyklu značky Jawa

Jawa 250/593

No neni to nádhera

enduro

enduro 2


Naposledy editováno 18.12.2010 20:51:46

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 06:48 | Nahoru | #31
Je to škoda no. Ty endura jsou moc pěkný, myslim, že by vyplnily díru na trhu a navíc je to vhodnej komplet - silná 250ka, technikou na úrovni, jednoduchá, robustní a lehká. Ideální univerzální malý enduro. A domácí produkce - přijatelný ceny dílů. Fakt by se mi líbilo. A moc ...

Jednou když jsme jeli na víkend na Šumavu se s náma pár desítek km svezl nějakej chlapík na tom Tempu 250. Svištělo mu to fakt pěkně ...

(reakce na) Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 09:06 | Nahoru | #32
[quote=Sofía]Tady jsem pro vás nascanoval originál leták k neduru ze svého archivu...tak snad se povede implementovat

[img] kouknu na ten obrázek vidím DOMINÁTORA jak vyšitýho

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 10:05 | Nahoru | #33
Jawa motor 250/593 nikdy nevyráběla, protože na to neměla vybavení. Jen ho nakreslila a zakázku svěřila pražské Technometře. Odebrala pak jen pár kusů - na zbytek neměla peníze. Motory pak zůstaly na dlouhé roky skryty v regálech odkud je pak vyndala až sama Praga, když Technometru koupila..
Jinak opravdu na tomhle typu najel p. Šíma tu porci kilometrů. Ten motor je opravdu povedený a má slušnou životnost. I když pár mušek by se taky našlo.. Dělala se i verze 280ccm, jeden kus byl chlazen vzduchem a objevil se i prototyp ze starterem. Přívěra funkřní byla, ale zůstala jen u pár prototypových kusů. Jezdí to moc pěkně. Říkám tomu dvoutaktní čtyřtak a to díky obrovsjé pružnosti už od volnoběžných otáček. Zajímavé je svezení na nejvýkonější verzi, která atakoval až 35 koní.
zde pár fotek z mé rozborky po 9 letech tvrdého používání v hobbyendurosoutěžích.

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 10:10 | Nahoru | #34
Zde Rozborka nového motoru rozebíraného na ND.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 14:45 | Nahoru | #35
MartinED250> Koukám že to má stejnej druh řazení jak ČZ 516.Je to škoda,s tímto motorem by Jawa určitě ještě něco dokázala,kor s těma dalšíma verzema.Ale věřím kdyby Jawa ten motor dnes dala do nějakého endura,tak by to mohlo mít i prodejnost,sice nevím jak to s emisema,ale když aprillie dělá stále RS 125 ve 2T,tak proč by Jawa nemohla udělat 250,že osobněho bych si ho hned koupil,nebo cokoliv jiného co by mělo na výrobním štítku made in czech republic Bohužel to už se asi nestane

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 15:37 | Nahoru | #36
Už když homologovala Praga tento motor pro běžný provoz někdy v roce 1998, byly problémy. Válčilo se hlavně s hluky. Homologovaná verze nakonec byla utišena jako pionýr a měla nějakých 15 koní. Dnes by to už neprošlo.. Pouhou výměnou výfuku tam bylo okamžitě o 10 koní více.. Pro zájemce o tyto stroje. Veškeré info na www.jc3.wz.cz

1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 16:33 | Nahoru | #37
Tak to je škoda,to ho potom jedině upravit pro použití na krosu,kde se na tyhle věci tak nehledí.
Co je vlastně s tou Pragou? Někde jsem četl že ji někdo koupil myslim že v roce 2003/4 přesně nevim.Pak už nic nevyrobila??

Jinak ty stránky jsou velice zajímavé,moc hezké České kousky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 16:46 | Nahoru | #38

czechino píše: osobněho bych si ho hned koupil,nebo cokoliv jiného co by mělo na výrobním štítku made in czech republic



Na Vánoce dostanu hodinky. Co to s tim má společnýho? Nevybral jsem si žádný Casia, nebo Festiny. Chtěl jsem PRIMky

Naposledy editováno 20.12.2010 16:47:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 16:49 | Nahoru | #39

Piwell píše: Na Vánoce dostanu hodinky. Co to s tim má společnýho? Nevybral jsem si žádný Casia, nebo Festiny. Chtěl jsem PRIMky


...taky se mi líbili,...jsem si je prohlížel na netu.Ale ty ceny.

(reakce na) Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 16:54 | Nahoru | #40

Matess727x píše: ...taky se mi líbili,...jsem si je prohlížel na netu.Ale ty ceny.



No, nejsou to takový ty od 20 do 100 tisíc (zakázkový). Pak je adresa www.prim-hodinky.cz kde najdeš normální nabídku. A na ty ceny taky pozor. Já chtěl nostalgicky Prim sport automatic, který na těch stránkách nabízejí za 4990,- a já je koupil na jiným e-shopu za 1990,-Kč. což za automatický Primky je dost slušná cena. Bůra bych za to taky jen tak nedal ...

Edit: tyto

Naposledy editováno 20.12.2010 17:06:18

(reakce na) Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 17:09 | Nahoru | #41
czechino> Praga už moto nevyrábí. Čtyřdobý program od ní koupil p.Vácha z Písku a vykřesal z ní krásné motorky. www.vmmotor.com/www/vmmotor/rs/download/20091203133937791.pdf edávno to tu ve fóru proběhlo.

1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 17:30 | Nahoru | #42
JJ,o VM jsem četl,přehazuje se to jak horký brambor,nejdříve Jawa pak Praga a teď to VM,ale hlavní je že to je pořád české a doufám že to tak zustane.

Pročetl jsem plno článků o té Pragě ED 250 a myslím že vím která bude moje další motorka Jinak moc pěkné stránky, všem co maji rádi české motocykli doporučuji

(reakce na) Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 17:52 | Nahoru | #43
czechino> Ale pospěš si. Ona Praga jako taková už asi na ceně padat nebude.. Je vyrobeno jen něco kolem 250 kusů a u nás a na Slovensku zůstalo jen něco kolem 190Ks. Pomalu, ale jistě se stává předmětem sběratelů.. Já měl tenkrát taky jasno (mám jí desátým rokem) Chtěl jsem něco novýho,do terénu a taky se netajím postojem, že mám rád "naše" výrobky.. Navíc mě už před tím hodně zajímal ten český vodník z Tempa.

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 18:09 | Nahoru | #44
Bohužel nejdřív si ji koupím k 18,což jsou necelé 2 roky Teď mi stačí Číza která nepatří zrovna mezi ekonomické stroje,ale kompenzuje to jízdou a čekým původem
Tu Pragu bych chtěl s TP a STK,doufám že na to bude stačit řidičák co je od 18? Nebo při nejhorším je tu ještě Tempo

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 19:14 | Nahoru | #45
Zavřená Praga 003 má 13Kw. Tak sand ano. Já se v tom novém dělení ŘP nevyznám, ale těžko už jí takhle seženeš. Převážně jsou otevřené a pak se správným převodem v poho atakují 140Km/h.. To ale nic nemění na tom, že v dokladech je zavřená. Na pohled se liší jen karburátorem, jinou tlumivkou výfuku a homologačními štítky na výfuku, kterým na STK stejně nerozumí. Tempo je fajn, ale je hůře j sehnání jak praga. navíc na Pragovce zažiješ více srandy. Má o mnoho lepší podvozek.

[img]

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 19:22 | Nahoru | #46
Tak mě by to bylo fuk,hlavně aby měla TP a mohl na ni od 18,kdyby byla zavřená tak bych ji stejně otevřel.

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 19:26 | Nahoru | #47
Nějak tak bych ji chtěl,na motardech ji to sluší

Praga

Naposledy editováno 20.12.2010 19:26:56

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 19:59 | Nahoru | #48
Prd. Bláto mezi zuby musí být.. PS. Tahle fotka je stará osm let... To už to na šeastihodinovce v Dobřanech jaksi nešlo a bolely snad i vlasy...

[img]

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 20:01 | Nahoru | #49
A když Motardy, tak jedině s pořádnými koňíky..

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 20:02 | Nahoru | #50
Tak tahle Jawka, o které je původně vlákno kdysi byla vystavená v nějakým kšeftě na Svoboďáku v Brně a já se na ní, jako jezdec fechtla, chodil se zálibou dívat. Moc pěkná. Kdysi byl na ní i test v Motocyklu a docela příznivej. No nevím, proč to muselo jít tak do sra.ček. škoda.
Dneska skládám starou panelku 250 a je mě taky fajn...:)

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 20:02 | Nahoru | #51


[img]

Na jawě 150 000 km

20.12.2010 v 20:29 | Nahoru | #52
Nádhera,ty motárdi jsou vážně suproví a s těma 26Kw to stačí na to normální poježděníčko,teda mě Na bláto mezi zuby mám Čízu

lubin: Takové lidi jako si ty uznávám a moc jim fandím,ať se stavba povede

Naposledy editováno 20.12.2010 20:30:56

Na jawě 150 000 km

22.12.2010 v 22:28 | Nahoru | #53
Motory Pragovek 250 - tuším, že v počtu 500 kusů skutečně někdy v roce 1988 vyrobil podnik Technometra na objednávku. Uvažovala se produkční série enduro motocyklů odvozených od ostré soutěžní verze Jawa.
Než-li se podařilo projekt zrealizovat přišel 17. listopad.
Pak se okolo všech podniků spustilo "privatizační peklo". Podnik Technometra se po několika "saltech" již řádně "obřezaný" dostal svazku s Pragou objevili maníci z Pragy "na půdě" tychle zaprášené motory z roku 1988. K postavení motorky už byl jen krůček.
Mimochodem s výrobou dalších motorů 250 se nepočítalo = myšlenka byla pouze zrealizovat ony stávající již vyrobené motory/část na díly a část na motocykly.
Ona už v té době neexistovala ani žádná výroby schopná fabrika pro pokračování výroby=a to bylo už cca 5 let po "finančním převratu" iniciovaném gaunery a provedeném snílky.
Stejně je to paradox - v roce 1987 se vybírala fabrika, která dostane zakázku a motory bude vyrábět! A podnik Technometra / včetně oštěpných závodů / vyrábějící především hydraulická čerpadĺa tehdy zvítězil.

(reakce na) Na jawě 150 000 km

22.12.2010 v 23:14 | Nahoru | #54

czechino píše: MartinED250> Koukám že to má stejnej druh řazení jak ČZ 516.Je to škoda,s tímto motorem by Jawa určitě ještě něco dokázala,kor s těma dalšíma verzema.Ale věřím kdyby Jawa ten motor dnes dala do nějakého endura,tak by to mohlo mít i prodejnost,sice nevím jak to s emisema,ale když aprillie dělá stále RS 125 ve 2T,tak proč by Jawa nemohla udělat 250,že osobněho bych si ho hned koupil,nebo cokoliv jiného co by mělo na výrobním štítku made in czech republic Bohužel to už se asi nestane



Bohužel Aprilia RS 125 je pro rok 2011 už ve 4T

Na jawě 150 000 km

23.12.2010 v 11:10 | Nahoru | #55
Praga dvoutakta vůbec neměla v plánu stavět.. Od začátku razila čtyřdobý program. Když ale získala Technometru i s hotovými motory (mimochodem i s rozpracovanou výrobou součástek na 2000ks) dostala nápad agregáty 593 zužitkovat. Tak se i stalo a z bran vyjely ED250. Všechny motory se nezpracovaly, některé byly rozebrány kvůli servisu na součástky a další byly k odprodeji při nárazových cenových akcích. Například v roce 2006 stál celý motor bez zapalování 9520kč.. Upínám obrázek výše popsaného jawského projektu endura

[img]

Na jawě 150 000 km

23.12.2010 v 11:12 | Nahoru | #56
A motor ze slevových akcích minulých let..

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Na jawě 150 000 km

25.1.2011 v 21:04 | Nahoru | #57
škoda je všech těhlech motorek njn ale s tim už se asi nic dělat nedá a přitom češi byly v dobách dřívěších machci na výrobu motorek.....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na jawě 150 000 km

25.1.2011 v 22:31 | Nahoru | #58
Dzasty> Češi byli machři na vše! Bohužel tam je to "byli" Zkurvení komouši,vše tu posrali,hned po revoluci se to mělo postřílet,každá debilní uvědomělá palice měla bejt rostřílena na sračky! Sorry,ale to ty emoce

(reakce na) Na jawě 150 000 km

26.1.2011 v 01:17 | Nahoru | #59

czechino píše: Dzasty> Češi byli machři na vše! Bohužel tam je to "byli" Zkurvení komouši,vše tu posrali,hned po revoluci se to mělo postřílet,každá debilní uvědomělá palice měla bejt rostřílena na sračky! Sorry,ale to ty emoce



Chlapče, chlapče. Kdo ti tu hlavu takhle vypláchnul Víš kdo děla ty motorky, víš kdo na nich vítězil a získal tolik titulů a medailí, víš kdo z Jawy udělal ve své době jednu z nejlepších motocyklových továren na světě ??????????

víš co je tohle?

[URL= kdo je tohle???

[URL= kdo je tohle ???

[URL= kdo je tohle ???

[URL= to moc smutný co ti do tý hlavy nalili. Tyhle bys střílel???

(reakce na) Na jawě 150 000 km

26.1.2011 v 07:30 | Nahoru | #60

czechino píše: Dzasty> Češi byli machři na vše! Bohužel tam je to "byli" Zkurvení komouši,vše tu posrali,hned po revoluci se to mělo postřílet,každá debilní uvědomělá palice měla bejt rostřílena na sračky! Sorry,ale to ty emoce


....ty to máš dobře pomotáno,...copak ty v 16-ti něco z toho pamatuješ? Počítám, že i tvůj tatík chodil v době převratu tak někam na základku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Problém s babettu 210 Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 2... DrevoKocurik 6 6.10.2021 v 19:59 DrevoKocurik
2T olej do motorky vs skůtru Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang,... Váša04 10 21.7.2019 v 00:02 jawakain


TOPlist