Takže uvidíme a uslyšíme, jakým způsobem se náš stát staví k problematice financování Grand Prix České republiky a motorsportu obecně.
ps - akorát nevím jestli to bude na ČT1 v první části, nebo až ve druhé hodině vysílání na ČT24.
Co vím tak Brno finančně podporuje, ale přeci jen možnosti města a státu jsou snad trochu jinde...
1 reakcí na tento příspěvek pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
Bohužel, svět nás bere asi jako "východní" Evropu a to se nám nikomu nelíbí!
Bohužel, vlády se střídaj jak na běžícím pásu a stejně je to k hownu.
Je opravdu jedna možnost, jak zajistit, aby ČR měla dotaci. Přestěhovat okruh k PRAZE!!!!!
1 reakcí na tento příspěvek pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
1 reakcí na tento příspěvek pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
JV: nj tak občas napíšu něco s nadsázkou a ono to pak vyzní že jsem hulil, ale je to docela sranda
1 reakcí na tento příspěvek pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
PityGPX píše: No né, není žádným veřejným tajemstvím, že z 18 GP co MGP jezdí jediná ČR nemá podporu státu, ostatních 17 GP ano! To ví každý, kdo se o tuhle problematiku zajímá.
Řiká kdo ?1 reakcí na tento příspěvek pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
1 reakcí na tento příspěvek pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
1100Virago píše:
Tady jde spíš o to, že dotace na MS v lyžování v Liberci se ve státní kase našly, i když skončilo prodělkem. A takových akcí dotuje stát víc. Zatímco na podnik, který diváky přitáhnout dokáže celkem zaručeně, nepřispěje ani korunou. Osobně jsem odpůrcem jakýchkoli dotací, ale stejně tak jsem odpůrcem dvojího metru "tomu ano, tomu ne".
...spíš to bylo naopak - protože se dotace našly tak byl odstaven původní organizační výbor pijavicemi typu Jindry a pod., jako záštita byl nastrčen ksicht Neumannové
...a kdybych chtěl být ještě trochu mimo téma, pak by se dalo začít o tom, kmotry které politické strany tyto konkrétní severočeské pijavice jsou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
_xy_ píše: ...spíš to bylo naopak - protože se dotace našly tak byl odstaven původní organizační výbor pijavicemi typu Jindry a pod., jako záštita byl nastrčen ksicht Neumannové
...a kdybych chtěl být ještě trochu mimo téma, pak by se dalo začít o tom, kmotry které politické strany tyto konkrétní severočeské pijavice jsou
tak toto je největší gól od ustavení Kateřiny prezidentkou organizačního výboru
Původní organizační výbor a pijavice typu Jindry...??? Nějak neznáš souvislosti, protože Jindra byl hlavní dojič a Nemannová jeho píchačka (česky "přítelkyně"). Snad sis do teď nemyslel, že Jindru vyměnili Neumannovou??? Zůstalo to v rodině.
foxtrot píše: Takže podle vás všude umístěná loga Czech tourism, Jihomoravský kraj a BRNO jsou přátelským gestem zdarma? Navíc omračující čísla diváků si vynásobte 1000,- ( 150.000 x 1000 = 150.000.000,- ze vstupnýho ). Překvapující by bylo, kdyby platili za veškerou policejní asistenci... Rozhodně není důvod si myslet že GP by byla v červených číslech.
Kolik z těch 150ti mega musí zaplatit Dorně, to víš taky...???
Kolik ročně stojí údržba a opravy dráhy a celého Xtisíc hektarového areálu...???
To fakt myslíš, že to zaplatí jeden závod...???
kdepak česká naivita je nekonečná
Proč by měla "roční údržba...." být zaplacena z GP? V sezonu je dráha téměř denně pronajata.
Dorně nezaplatí ani půlku toho co jsem p.sal ( ale i to jsou velký peníze ). Samozřejmě je tam spousta dalších nákladů, ale i příjmů.
Třeba musí čekat až zas povládnou socani, jejichž delegace se tam jezdí fotit ( Sobotka, Urban atdatd. ). V době Topolánkovy vlády netaktický..., teď taky.
demon73 píše: Řiká kdo ?
No je fakt, ze s Ezpeletoou jsem o tom nemluvil, abych mohl opravdu na 100% zodpovedne rict, ze CR je jedina bez zastity statu, nicmene staci pohled do kalendare GP a je celkem jasny, ze CR je prinejmensim jedna z mala. Mozna USA a Holandsko se jede bez garanci, mozna (ale to uz hodne mozna) Portugasko. U zbytku velkejch cen bych se hodne divil. A nove okruhy, ktere se snazi dostat do kalendare jsou napr. v Singapuru, Indii, SAE, Rusku... a kazdymu je snad jasny, ze tady se o podpore statu taky neda pochybovat.
Na druhou stranu chapu, ze kdyz je starej Abraham tak ve vate, ze muze platit klukovi zavody, tak by mel tu GP taky zalepit celou. A spravne by kazdymu z nas mel jeste koupit motorku. A cesi by meli jezdit na okruhu zadarmo. A meli by mit bonus 5 vterin na kolo.
Je mi z vas smutno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
1 reakcí na tento příspěvek pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
_xy_ píše: hondacbf1000> ...nečetl jsi, na co odpovídáš
Nojo, to máš naprostou pravdu četl jsem to blbě, jakoby Jindru nahradili Neumannovou.
Takže pardon Tobě
Na foxtroty, neznamyscootery a další reagovat nemá cenu. Jednak nikdo režijní náklady okruhu nezná, jednak nezná nikdo poplatek Dorně a kromě toho: bez srpnové MotoGP by okruh samozřejmě něml ten věhlas, jaký má a tím pádem by tam nikdo nepotřeboval prestižně jezdit ani se fotit
Jde jen a pouze o blbou závist, což se tady v různých vláknech řeší už milionkrát...
V Čechách se schopným lidem neodpouští...
1 reakcí na tento příspěvek pan Karel Abraham hostem Otázek Václava Moravce
trins píše: no a k tématu...na jednu stranu pana Abraháma chápu že se snaží získat peníze pro okruh i jinak než svým podnikáním,na druhou stranu tím co jsem o něm slyšel a tím že daně platí ve Švýcarsku u mě kladný body moc nesbírá
To by mohl požádat o podporu Švícary? Jo, kdo umí, ten umí! Aspoň nemusí řešit s naším finančákem, kolik měl platících diváků při Mistrovství světa!
Ty seš zas typicky předposranej...
Nejde o žádnou závist. O tom že svůj job zvládaj dobře svědčí vyprodanej okruh a vysoký čísla návštěvnosti. Ale mediální masaž o prodělkovosti jsou mimo. Ale jak je vidět, takoví jak ty to žerou jak se jim to servíruje.
"Automotodrom podporujeme pravidelně zhruba deseti miliony ročně, aby okruh nevypadl ze základních podniků. Stále říkám, že peníze dávat budeme, dokud to půjde," prohlásil náměstek primátora Daniel Rychnovský (KDU-ČSL).
Podle předsedkyně představenstva Automotodromu Ivany Ulmanové jsou však peníze z magistrátu určené jen na propagaci nejslavnějšího mezinárodního podniku, MotoGP.
Proč někdo dostává peníze a okruh ne?
"Tak je to ve smlouvě s magistrátem. Navíc město z těch deseti milionů s DPH ještě část odčerpá," podotýká Ulmanová. (čtěte o financování okruhu)
"Je to otázka na stát i na město. Proč někdo může dostávat na malé podniky hodně a někdo na velké podniky, které oblast propagují, ani korunu?" dodává.
Náměstek Rychnovský se domnívá, že podpora ze strany Brna je dobrá. "My přece nemůžeme suplovat sponzory, kteří v době krize přispívají méně. Vždyť i město má své problémy. Paní Ulmanová by měla být ráda, že jsme naši podporu nesnížili, ale udrželi na deseti milionech," argumentoval náměstek.
Je to velká ztráta, říkají hoteliéři
Příští rok se v Brně nepojede mistrovství světa Grand Tourismo, cestovních vozů a možná ani mistrovství světa superbiků, jehož letošní ročník právě startuje. Podle odborníků na cestovní ruch tím Brno hodně ztratí.
"Určitě to bude pro všechny, kdo jsou napojení na cestovní ruch, znamenat pokles. Velké hotely v Brně mají asi i jinou klientelu, než jen fanoušky motorek. Ale i pro ně to bude jistě znamenat pokles zisků," reagoval generální sekretář Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek.
Stejný názor zastává i Asociace cestovních kanceláří. "Brno tím určitě utrpí. I tak je to město, které absolutně neláká turisty a představuje nevyužitý potenciál. Teď se zbavuje jednoho z posledních lákadel, která ho nějak mediálně zviditelňovala ve světě," tvrdí šéf asociace Tomio Okamura.
Moto GP chtějí zachovat
Že je zrušení některých mezinárodních závodů pro Brno nevýhodné, potvrzuje i náměstek Rychnovský. "Určitě je to obrovská ztráta. Superbiky jsou páteří závodění v Brně. Ale nedokážu říct okamžitě, jaká by vedla cesta k nápravě," dodal Rychnovský.
Nejvýznamnější podnik, který Masarykův okruh každoročně hostí, MotoGP, chce Automotodrom udržet za každou cenu. "Smlouvu máme do roku 2013, ale podepsaná smlouva nemusí nic znamenat. Pokud nebude na zápisné do kalendáře, smlouva nic nezachrání. Co se týká ostatních parametrů, v zajištění služeb patříme k nejlepším a naše dráha taky," zdůraznila Ulmanová. Zápisné činí 65 milionů korun.
O konci některých velkých závodů na Masarykově okruhu se mezi motoristickými fanoušky z odlišného důvodu spekulovalo už v květnu. Při závodu Lamborghini Super Trofeo tehdy havaroval na cílové rovince Ital Giorgio Bartocci a minutu zůstal uvězněný v hořícím voze.
I slavné okruhy krachovaly, Brno má ale naději
Jak by mohl brněnský Automotodrom získat peníze na pořádání prestižních závodů? Starat se o dráhu a pořádat na ní závody nikdy nebylo snadné. Zavřít musela řada slavnějších tratí, než je brněnský Automotodrom.
Nejezdí se třeba na rakouském Österreichringu, který ještě před sedmi lety vítal závod Formule 1. Už rok poté ale majitel nechal strhnout tribuny a doteď se řeší, jakou budoucnost bude prodělečný okruh mít. Zdá se, že už žádnou.
Jak se může podobného osudu vyvarovat brněnská trať? A jak opět získat peníze na pořádání prestižních závodů? Nabízí se několik možností, i když žádná z nich není snadná.
Využít sportovní areál k jiným účelům. Přímo u dálnice D1 leží pětikilometrová dráha s obřími přírodními tribunami. Tak zajímavé místo může posloužit nejenom motoristickým závodům.
Německý okruh Hockenheimring pořádá každoročně festival Sonisphere, a to ani nemá tak skvělý přírodní amfiteátr, jako je na autodromu na tribuně C.
Na oválu v Indianapolis se pořádají závody v jízdě na kolečkových bruslích a běhá se tu maraton. Řada okruhů láká návštěvníky na muzea a další stálé atrakce. Nemějme iluze o tom, že takové akce zázračně přinesou prosperitu, nicméně Automotodrom si nechává ujít řadu příležitostí, jak si přilepšit.
Posílit partnerství se státem. Vedení okruhu nese většinu nákladů na akce, z nichž profituje celý region. Zastupitelé přitom před měsícem přiťukli hokejové Kometě deset milionů za propagaci města, jako by v Pardubicích slyšeli o Brně díky Kometě poprvé.
Další miliony použije magistrát na uvítací brány na dálnicích a na lanovku na Špilberk. Všechny tyhle investice jsou nekoncepční a riskantní. Nikdo neví, zda se městu peníze díky turistům vrátí zpět.
U prestižních závodů to tak není. Přijede-li na superbiky přes 60 tisíc diváků, znamená to desítky milionů korun utracených v Brně a okolí za služby. Město a okolní obce z nich díky daním uvidí velkou část, nemluvě o reklamě pro region a výdělku pro soukromníky. Brány "Vítejte v Brně" na D1 nic takového nepřinesou.
Rozvoj vlastní cestovní kanceláře. Automotodrom expandoval do cestovního ruchu. Pokud se nebude omezovat jen na vlastní akce, ale začne nabízet delší pobyty na Moravě, mohl by se stávajícím zázemím vybudovat zajímavý zdroj příjmů. A opět: pomoci celému regionu. I když to může být nevděčná práce.