globalmoto_kveten





Téma: SM nadšenci
 
10.12.2010 v 16:38
Hned na úvod možná některé z vás zklamu - v tomto vlákně totiž nejde o žádné sexuální praktiky, ale o "pokec" o té nejkouzelnější a nejatraktivnější ( ) motoristické disciplíně - supermotu...

Co si budeme nalhávat, těch, co si jako svou "životní" cestu zvolili právě supermoto, u nás moc nenajdeme a málokdy se tak člověk setká s podobně "postiženými" jedinci...

a proto mě napadlo založit toto vlákno..doufám, že se tu pár motardistů sejde a konečně se tu na fóru objeví vlákno, které bude stát za to číst ...
pro začátek sem můžete vkládat fotky svých lehkonohých "kladiv", spolu s nějakým popisem apod...je to na vás, hlavně aby se tu vůbec něco objevilo ..přes zimu bude na tlachání na fóru času až až ...






Naposledy editováno 29.07.2011 08:43:23

SM nadšenci

23.6.2011 v 19:50 | Nahoru | #1531
K těm dvoutaktům. Nevím jestli nebudu kecat kraviny, ale pokud máš antihop na 4 t, tak při prudkém podřazení stejně nemůžeš zablokovat zadní kolo né, a tím pádem si tak dopomoct do driftu? Stejně to všichni honí přes zadní brzdu. 2 t je lehčí a po dobrém poladění asi pojede víc jak leckterý 4 t. Ale stejně to asi nebude žádné terno, protože 99% lidí jezdí na 4 t.

SM nadšenci

23.6.2011 v 21:14 | Nahoru | #1532
Nikdy sem se s nikym nebavil, a závody nejezdim, ale podle záběrů i 4T opravdu jezdí drifty (samo při brždění) přes brzdu. Na DT občas taky jedu bokem, a prostě kvalty dolu a brzdu, bez ní ani ránu. I na takovym fichtlu se na mokru nechá jezdit pěkně bokem Akorád to pořádně rozjed (což bývá kámen úrazu ) a pak za jedna a brzda a jak to jezdí bokem

2 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

24.6.2011 v 17:05 | Nahoru | #1533
tak jsem si dnes zas užil den za všechny prachy

Přitvrdil jsem ty tlumiče dle rady Uvalaka, přeprogramoval jsem tacho na menší obvod kol a vydal se na první jízdu v kombinéze v životě Když jsem ji kupoval na podzim byla mi trochu velká, což jsem přes zimu statečně dohnal, ale krátká zůstala. Ale mám volno na nohy, tak to je hlavní. Motorka se ohřejvá, navlíknu se, vyjedu. Jedu na okresku se zatáčkama, lehce potahuju a první větší zatáčka, na výjezdu vemu za plyn a zadní kolo se vlní jako kráva. To neni možný, že bych to utrh, tak zastavuju hned, sáhnu na matku a úplně povolená Tak krokem do garáže, hlava plná co kdyby... utáhnu, projistotu obejdu všechny důležitý šrouby. v kombinéze. Teče ze mě. Natankuju a jedu. Zkouším zadáky ale motorka jen vystřelí kupředu a stejně mam strach. Beru to na treningovou trasu 6km do kopce zatáčky (jezdí se tu i závody do vrchu). Ale je to dost rychlá trať, takže je mi trochu líto tahat plnej a někde volnim. A taky se docela dost bojím. Dolu chci hlavně zkusit ty nový destičky Brembo a polohu páčky, sundal jsem tu jistící matku a přitáhnul si jí aby reagovala dřív. Brzdí to dobře i když slyším znatelnej hluk od tý brzdy, normální? Dole zkusím topspeed, tak tedy zatím správných 141 a pak volně dojíždím, podřazuju a brzdim jen předkem, potřebuju odbočit mimo cestu a tak musím zbrzdit až na jízdu krokem. Páka trochu tuhne, ale brzdí to, narozdíl od pokusu s prvníma deskama. Odbočím a přejedu na starou silnici kde zkouším přidat a brzdit a tak dokola, abych zjistil maximum těch brzd, než si zaplatím den na okruhu a pak vyhořím na brzdách. Páčka hodně tuhne, bod kdy začne brzdit se limitně blíží pozici nezmáčknuté páčky, až začne přibrzďovat i nezmáčklá, úplně to tuhne, zajíždím ke krajnici až se to skoro kousne. Destičky ale nesmrdí. Nechávám to teda zchladnout, že by se zkřivil malej kotouč? Šroub páčky mi jak na potvoru nejde povolit. Trochu to zchladne, prší, tlačím pod strom, motorka přibržďuje nepravidelně, takže to na ten kotouč vypadá. Po chvilce jde povolit ta páčka, tak to povolím a zkouším startovat kickem. Moc nechce. A pak s každým šlápnutím z laufu kouř. Motorka chytne max na vteřinu, vyhulí dým a zas nic. Panikařím, volám kamarádovi a bojím se s tím jet dál, abych sice vyloučil olej v sání, ale třeba to zničil víc. Nakonec to chytne, kouří to dost, dojedu 100m ke kámošovi do garáže, kde ji nechávám a nechávám se odvést autem v koženejch hadrech, zlomenej člověk . Pak mi to nedalo, sebral pár rad, dojel zpátky, sundal vzdácháč a pod ním viděl zbytky oleje, svitla mi naděje, nakopnul na první a už ani nezakouřila a jela normálně. Hladinu oleje mam přesně dle manuálu tak nevím proč mi to tam frklo, každopádně dobře mi z toho nebylo. Bude to asi ryze bergová záležitost, tak s tím mi tu neporadíte, ale co ta tuhnoucí brzda a ne naopak vadnoucí? Páčku si posunu aby na to byla rezerva, ale stejně to není normální ne?

Naposledy editováno 24.06.2011 17:08:20

(reakce na) SM nadšenci

24.6.2011 v 17:52 | Nahoru | #1534
fallen> Páni. Metál tomu kdo ti poradí. Páč jenom to dočíst je v mezích mejch sil.

2 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

24.6.2011 v 18:12 | Nahoru | #1535
tak jo zkrácena verze - povolený kolo, tuhnoucí brzda, 2takt.

(reakce na) SM nadšenci

24.6.2011 v 19:19 | Nahoru | #1536
fallen>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

24.6.2011 v 20:47 | Nahoru | #1537
fallen> Tak tá zkrácená verze je fakt dobrá Nemohla být ta tuhnoucí páčka způsobená tím,že jak si zkřivil kotouč,tak ti to roztahovalo destičky a tlačilo to kapalinu zpátky do nádobky? Ale to jen tak hloubám Ten olej ve filtru může být,je tam přepad.

(reakce na) SM nadšenci

24.6.2011 v 23:23 | Nahoru | #1538

v4o píše: fallen> Tak tá zkrácená verze je fakt dobrá Nemohla být ta tuhnoucí páčka způsobená tím,že jak si zkřivil kotouč,tak ti to roztahovalo destičky a tlačilo to kapalinu zpátky do nádobky? Ale to jen tak hloubám



Kdyby to bylo způsobeno házejícím kotoučem, tak by páčka musela pumpovat (si myslím)

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

26.6.2011 v 10:27 | Nahoru | #1539
Teď jsem objevila,že 22-23.7. se pojede ve Vyškově Ševčík cup Nepojedete někdo koukat /nebo závodit/? A to jsem ani nevěděla,že tenhle víkend se tam jede slovenský mistrák.Jsem nějaká opožděná...

Naposledy editováno 26.06.2011 10:28:27

SM nadšenci

26.6.2011 v 10:39 | Nahoru | #1540
v4o> ještě uvidím, jestli se tam pojedu aspoň mrknout...protože toho tou dobou bude dost...víkend kolem 10. budu v Brně na SBK a o týden pozděj MČR ve Vyškově, tak nevím, jestli na Ševčík cup ještě bude nálada ...

(reakce na) SM nadšenci

26.6.2011 v 11:09 | Nahoru | #1541

v4o píše: Teď jsem objevila,že 22-23.7. se pojede ve Vyškově Ševčík cup Nepojedete někdo koukat /nebo závodit/? A to jsem ani nevěděla,že tenhle víkend se tam jede slovenský mistrák.Jsem nějaká opožděná...

Ten slovenskej mistrak se jede dneska, Peta Zarubu rikal, ze tam jede (ten s tou YZ 450F co jezdil s nama v Mejte). Jinak ten Vyskov asi nepojedem, ale kdyz to vyjde, tak snad dorazime v trochu vetsim poctu do Hrusovan

(reakce na) SM nadšenci

26.6.2011 v 20:27 | Nahoru | #1542
fallen> ten olej může být, jak říkala v4o, pouze přepad... MZ mi tohle dělala taky... jinak s tou páčkou, skus jí nechat trošku víc povolenou... tohle mi dělala MZ v Sosnový když jsem šel hodně tvrdě na brzdy... a křivej kotouč nebyl... zkoušel jsem i měnit brzdovku a stejně to pořád tuhlo... nevím co s tím bylo, nebo co to je za jev, ale jak to začalo tuhnout, brzdilo to stejně až o něco lépe... tak jsem to neřešil

P.S.: ještě mě napadá jestli to nemůže být tvrdší směsí v destičkách... protože na původní organický směsi jsem tohle nezažil, to spíš začala vadnout... ale když jsem koupil ty sintrový APčka, tak jsem tohle registroval ve velkých vedrech i na silnici když jsem lítal někde v zatáčkách ... tak nevím, chtělo by to zeptat se někoho fušovanýho

Naposledy editováno 26.06.2011 20:30:17

SM nadšenci

26.6.2011 v 22:23 | Nahoru | #1543
Hele, vím, že na MX jsou normálka kolení ortézy ... řešil jste někdo, jak to skloubit s koženou kombinézou? ...

Ješě nevím do čeho nakonec spadnu (SM či MX), nebo jeslti oboj ... ví bůh, ale tohle se neztratí. Včera jsem si škrtnul nohou a trochu mi to s ní škublo ... takže by to asi něco chtělo ... mělo by to zabránit tomu, aby mi to zlomilo nožišku ne? Respektive nezlomit, nevykloubit ... kolena mám rád ... ale přijde mi nemožný to tam nějak pod to dát :-/ ?? A kdybych to dal přes, což bude taky trošku problém, tak to zase po pár pádech odejde :-/

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

26.6.2011 v 22:30 | Nahoru | #1544
orteza ti fixuje koleno, naopak nekdo tvrdi, ze muze pak vest ke zlomenine...
ja je teda nevozim, i kdyz kolena mam pocitove dost slaby, ale holt nejsou penize.

Pres kombinezu si moc nedovedu predstavit jak by to plnilo svoji funkci, takze leda pod a to je dost individualni. Ja mam docela tlusty nohy, takze ja bojuju s nohavicema od kombi i tak

pripadovak> no je fakt ze mi to taky ted udelala ta lepsi smes... na MZ jsem krivej kotouc mel a to se chovalo jinak. Tady me to jen privedlo k tomu to, ze kdyz jsem tlacil moto, tak jsem to lehce citil, jako kdyz mas na bicyklu osmu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

26.6.2011 v 22:44 | Nahoru | #1545
fallen> To je tak vždy, když se vystuží jedna část, náraz se přenese dál, kam by nedošel . Ale pořád si myslím, že je lepší zlomit si rovnou kost než koleno ... kost obvykle sroste a je to ... koleno, to je mega průser ...

Jasné, takže to bude muset vyřešit kombi na míru ... hm hm ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 02:58 | Nahoru | #1546

Breakpain píše: fallen> To je tak vždy, když se vystuží jedna část, náraz se přenese dál, kam by nedošel . Ale pořád si myslím, že je lepší zlomit si rovnou kost než koleno ... kost obvykle sroste a je to ... koleno, to je mega průser ...

Jasné, takže to bude muset vyřešit kombi na míru ... hm hm ...

Jestli jsou lepsi utrzeny vazy nebo zlomena kost si vzpomen az ti stehenni kost vyleze krs kombosku a protrhne tepnu Je to dost diskutabilni co je horsi a ortezy podle me nejsou vsemocny. Osobne ortezy na MX/Enduro jezdim (Asterisk), protoze nemam vazy v levym koleni. Na SM je nevozim, protoze je nenacpu po kombosku. Na okruh bych je vozil, ale na silnici jsou asi zbytecny.

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

27.6.2011 v 06:39 | Nahoru | #1547
Byl někde článek od Mudr.Macha,přimáre traumacentra v Brně a řešil všechny chrániče.Velice vyzdvihl páteřáky,že následky zranění u lidí,co ho měli jsou daleko menší.O ortézách se vyjádřil,že obvykle zabrání utržení kolenních vazů,ale můžou způsobit zlomeninu stehenní kosti.Což se prý ale hojí daleko lépe a rychleji než ty vazy,které se nemusí dát už nikdy do pořádku.Tak si vyber

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

27.6.2011 v 08:30 | Nahoru | #1548
a jak sis vlastně škrtnul při SM?
Při MX se mi to stává často, že nohu za sebou zapomenu až po kyvku, ale při sm ji mám právě hodně dopředu a špičkou vzhůru a brousím jen patou a teda ťuk ťuk zatim nic.

A k tý zlomenině - je tu vlákno Cyborgové mezi námi a já mám pocit, že dneska jsou ty doktoři naadržený na ty nový metody, že by ti do toho stejně necpali půl kila titanu )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 08:46 | Nahoru | #1549
Uvalak> Však já to nechci do provozu - pomalu se chci přeorientovat na tratě ... pouze víceméně . Proto to řeším.

(reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 08:47 | Nahoru | #1550
v4o> No právě - otržený vazy mám a srotlo to velmi špatně ... Takže si raději zlomím nohu, ale při mém opatrném stylu se toho podle mě moc nestane, ale nechci mít nic s kolenem, když mi to trochu drcne s nohou - nikdy nebudu jezdit jako závodnícic takový kalup, tak je riziko snad menší ...

(reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 08:49 | Nahoru | #1551
fallen> No co by ... prostě jsem jel hodně ostrou 180 ku v náklonu a nohu jsem nenatahoval před sebe, ale jakoby pokrčil vedle sebe a vezl se po ní (teda nebyla na zemi). No ke konci jsem zatočil ješě ostřeji, tak se to zavlnilo a já si škrtnul špičkou a nožičku šup dozadu ... Samozřejmě nic se nestalo - ale kdibi to škublo trošku víc, mohlo by to hnout s kolínkem - v případě tohodle by to dle mě ortéza zachránila a zlomenina by pravděpodobně nebyla ...

1 reakcí na tento příspěvek SM nadšenci

27.6.2011 v 14:48 | Nahoru | #1552
Dnes jsem byl v PSI ... prý to není problém (přizpůsobit tomu kombinézu), Vorlíček tak třeba jezdí ...

Nevím, já si myslím, že ortéza má prostě větší plus než mínut, to je jako u helmy ... hlvau ochrání, krk může zlomit atd :( ... zkusím najít ten článek od toho docenta ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 16:53 | Nahoru | #1553

Breakpain píše: Uvalak> Však já to nechci do provozu - pomalu se chci přeorientovat na tratě ... pouze víceméně . Proto to řeším.

Ttj, vercajk mas uz jak na svet a jakou poridis motorku, uz mas vybrano?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 16:54 | Nahoru | #1554

Breakpain píše: Dnes jsem byl v PSI ... prý to není problém (přizpůsobit tomu kombinézu), Vorlíček tak třeba jezdí ...

Nevím, já si myslím, že ortéza má prostě větší plus než mínut, to je jako u helmy ... hlvau ochrání, krk může zlomit atd :( ... zkusím najít ten článek od toho docenta ...

Pockej, jestli budes jezdit trate, tak budes brecet az si ji prosoupes, me se jeste nepovedlo bejt na okruhu a neupadnout, kazdej den minimalne 2x zahodim

(reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 16:57 | Nahoru | #1555
Uvalak> No to nevím, ale snad je to bezpečnější díky tomu ... o to šlo ... ještě ty ortézy ... Většinou chrániče řeším hodně ... párkrát jsem to zanedbal a vymstilo se mi to ... tak holt když chci drandit, tak se obalím pěkně ...

Ještě ne ... zatím mám věci na normální silnici :) ... tj. že v tom jezdím všude ... Ty ortézy nechávám na zimu spolu s kombi. Stroj, pokud spadnu na ten motard asi Suzuki - k vůli Vorlíčkovi, který to jezdí = umí s tím, seženu si nějakou jetou hádám, pomůže poradí .. servisuje to snad i ... Já si na tom ze začátku neudělám ani ťuk ... maximálně vyměním olej ... dílnu nemám ... Je lepší koupit něco, co tu jezdí lidi na vyšší úrovni - aby byla možnost servisu, dílů atd ... znám to ze závodů, sice jiných, ale platí to tak vždy ... je lepší se "vést s většinou" ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 16:59 | Nahoru | #1556
Uvalak> to máš pravdu :( ... jenže ty ortézy pod jinou kombi než na míru nedám :( ... Bez ortéz se bojím dračit a bez kůže to bych byl blázen jet v textilu :p ...

Tenhle rok odjezdím občas v Milovicích na XT, takže padat si nesmím dovolit = budu jezdit né moc ostře, žádné drifty, prostě získat návyky na stopu ... Nechci dobít sebe ani moto ... Oproti hochům - budu šnek no ... Mě jebe už teď že se mi obrousily boty. Jediná výhoda - že jsem koupil s vyměnitelnou podrážkou ... jestli to bude tak rychle mizet, jako se to "odřelo" za těch pár kol ... to je tak co měsíc podrážka :/ ... neumím si v ostřejší zatáčce neškrtnout ... třeba se to zlepší ...

Ještě se chystám vyzkoušet krosku ... začnu tím, že jdu na pitbike s kamarádem na trať :p.

Pak si reálně zhodnotím pro a proti, co mě jak bude bavit a přiští rok, pokud to vyjde SM či MX :) ...

Naposledy editováno 27.06.2011 17:03:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 17:19 | Nahoru | #1557
Breakpain> Ja mam taky chranicu vic nez robocop, potom co jsem se parkrat dobil a polezel par dnu ve spital uz na chranicich nesetrim. S tou komboskou je to problem no, ale po prvnim slincu uz to cloveku tak nevadi Jsem akorat rad, ze jsem si ji koupi za 5000 a ne za 20 000 Suzuki je asi v pohode, ale vubec bych se nebal novy YZ450F, ta jede taky moc pekne a ze spicky ji jede Zarubic, Trawa, Zeman. Pokud nemas dilnu a chces jezdit Supermoto, tak si rychle zrid, protoze, co jizda to minimalne hodina v garazi. Filtry, oleje, prezouvani gum, vymena dolamanejch veci to delas vicemene furt. A k tem podrazkam, to si prodrel jakou cast? Ja mam sedreny akorat vnejsi hrany podrazek + patu, ale po 500km na trati nejak znatelne nezmizely. Tu nohu tam davam prave na vnejsi hranu pri vetsim naklonu a pri mensim jel na patu, ale snazim se to po ty zemi moc netahat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 17:53 | Nahoru | #1558
Uvalak> Pokud se něco sjede - vnější hrana s patou ... Já mám zatím patu - sice se snažím netahat, ale škrtnu si . Zatím nemůžu soudit, třeba je to jen otřep, co se bude šířit dál hodně pomalu ... pokud ne, poser mi nohu a ohobluju si patu jako prase . Nicméně vnější bok od špičky po paty lze vyměnit - jen a šroubky :). Vnitřní strana je lepená, ale to si moc neškrtnu myslím ...

K dílně - no chance ... není kde ... něco udělám v garáži, ale to jsou polní podmínky, není to moje garáž, ale podnájem ...
MX či Sm v tom rozdíl není. Vyměnit olej půjde v garáži, přezout guma asi taky a nějaký základní díly to samé. Něco co vyžduje ponk, hever atd ... to prostě nedám - právě proto bych to nechal Vorlíčkovi (z jeho stránek jsem pochopil, že i tohle dělá, motor si opravdu nerozeberu) nebo případně prostě servis co mám za domem ... Musím se pobavit s Vorlíčkem.

Novou mašinu kupovat nechci - bude to padat, bude se to lámat a jetá bude o dost levnější ;o) ... a to bude znát. Motorku na silnici jsem chtěl novou, že ji budu pěkně servisovat - to jsem si splnil ... ale u motorky, kde počítám s tím, že to bude pravidelný ozembouch? ... Asi ne ...

Teď koukám, že jsi mi doporučoval krosku tu YZF :) ... ještě nevím, jestli chci čistokrevnou kozu nebo silnici ... podle toho ... a pak možná pořídím jen do foroty kola na opačnou disciplínu :).

Naposledy editováno 27.06.2011 18:42:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 21:52 | Nahoru | #1559
Breakpain> Novou jsem myslel, novou generaci s "obracenym" motorem, co se dela od 2010, do funglovky bych taky nesel. Pokud chces jezdit SM/MX tak jdi urcite do crossu a ne do endura, enduro je zbytecne tezky, drahy, musis platit povinny a mas k tomu papiry, ktery ale vubec nepotrebujes. Hlavne ma min vykonnej motor (a to dost) a hrozne mekkej podvozek, kterej bys musel komplet prekopat. Ja jezdim podvozek uplne na tvrdo, ale proste to neni ono. Jinak pokud mas aspon garaz s vercajkem tak to staci, jsem myslel, ze mas jenom mistecko na motorku bez vercajku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SM nadšenci

27.6.2011 v 23:34 | Nahoru | #1560
Uvalak> Vercajk nemám :D ale něco jo a plánuju pořídit sadu s golou a tak ... je to potřeba i na jiné věci. Nicméně je to takový nic moc ... garáž bez zázemí mimo domov je na *** doufám, že se to změní, zase tak moc věcí tam stejně neudělám .

Enduro jsem se přeřekl - mám na myslí ostrý supermoto a ostrý cross ;) ... No, oboje nevím jestli budu jezdit, si musím právě vybrat, do čeho jít a pak jen na občasné kravení vezmu jiný kola ;) ... asi ... :). SM po ozkoušení na trati s tím mým chabým strojkem bylo super :) ... teď se ukáže, jestli MX je lepší (horák v lese mě taky děsně baví ... mnohem víc než na silnici ... ). Ještě mám hezky čas všechno promyslet a propočítat hlavně ;p
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist