globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorky s největším dojezdem ?
 
30.11.2010 v 22:13
Jak jsem tak procházel ten cestopis od yeuopa, jak jel do Mongolska a zpátky, tak mě kromě Melusiny z Francie ještě zaujala tady tato fotka:


fotka je odtud (teď ta stránka nejde, nevím proč), popř. info je tady

Ta nádrž, co si asi vyrobil doma, má 55 litrů !
Na motorce, která má spotřebu na dálku 4 litry to dává neuvěřitelný dojezd 1375 km !!!!!
A i kdyby jela za 5 litrů, tak je to dojezd 1100 km !

To by někteří zajeli k benzínce třeba jen 4x za rok

No znáte motorku s větším dojezdem?
BMW GS Adventure s větší nádrží mají dojezd kolem 800 km, ne?
I nějaké dieslové endura pro americkou armádu měly dojezd 800km, jestli si dobře pamatuji.

--

A kolik jste maximálně najeli na plnou nádrž na své motorce vy?
Na jaké motorce a nádrž byla původní?
Já dal jednou necelých 400km, ale to jsem myslel, že jedu už na vzduch

Jinak další kategorie jsou ti, co si vezou sebou kanystry, to ale teď nemyslím.


Naposledy editováno 30.11.2010 22:51:53
Anketa: kolik jste maximálně najeli na plnou nádrž na své motorce?
do 99 km
1%
4
100 až 149 km
4%
17
150 až 199 km
6%
26
200 až 249 km
15%
61
250 až 299 km
16%
65
300 až 349 km
18%
72
350 až 399 km
18%
75
400 až 449 km
8%
31
450 až 499 km
5%
19
500 až 549 km
4%
18
550 až 599 km
2%
10
nad 600 km
2%
8
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující

1 reakcí na tento příspěvek motorky s největším dojezdem ?

28.6.2013 v 12:44 | Nahoru | #151
 
Zajímavé vlákno...


Spotřeba Hondy CBF 125 (čtyřtaktní dváca se vstřikováním):


Dlouhodobá průměrná spotřeba mé Hondy CBF 125 zatím činí 1.60 l/100 km.

Od záběhu motoru se spotřeba paliva postupně snižuje; na poslední dvě nádrže jsem ujel 952 km a 964 km, přitom jsem nádrž nevyjel až do sucha.
Motor při dojezdu k benzínce stále šel, čili dojezd by byl v případě nutnosti ještě o něco delší.

Při těchto dojezdech byla spotřeba 1.49 a 1.47 l/100 km.

Vždy tankováno za stejných podmínek - motorka na vodorovné ploše stojící na centrálním stojanu, dotankováváno až po hrdlo, ke konci opakovaným dokapáváním za občasného zakývání motorkou (vzduch ze vzduchových kapes ven).

Výrobce sice u Hondy CBF 125 udává "na 13 litrovou nádrž dojezd až 600km", ale ta nádrž je více než 14 litrová.
Naposledy při těch svých dosavadních rekordních dojezdech jsem dotankovával 14.16 a 14.13 l N95.

P.S.
Pro jistotu - odometr je v pořádku (přesnost okolo 1%).
Kontrolováno dle hektometrů i pomocí GPS a mapy.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

28.6.2013 v 22:10 | Nahoru | #152
Dovi> Spotřebu pod 1,5 litru na sto ti fakt nevěřím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

29.6.2013 v 06:35 | Nahoru | #153

Kov píše: Dovi> Spotřebu pod 1,5 litru na sto ti fakt nevěřím


Proč, už jsem (Ti) někdy lhal?

Nebo Ty máš se spotřebou Hondy CBF 125 dlouhodobou osobní zkušenost opačnou než já?

Snad si nemyslíš, že při těchto rekordních dojezdech a spotřebách se za to může tahat, jak je při "normální" jízdě na motorce takřka pravidlem?

Samozřejmě, že ne!!


Jezdím s touto úspornou dvácou maximálně ekonomické jízdy po okreskách a přes vesnice cestovní rychlostí okolo 40 km/h. Je to pro mne něco jako mnohem lepší a řádově spolehlivější moped Jawa Stadion blahé paměti (se spotřebou od 1.5 do 1.8 na sto), akorát že tady u CBF 125 odpadá starost o olej do benzínu, nekouří to, nesmrdí to, neodcházejí svíčky, je to tichý (možná až moc) a hlavně je to maximálně spolehlivý stroj, a je tam i velká rezerva výkonu pro případ potřeby, takže akcelerace, vysoká maximálka, a taky sedadlo pro spolujezdce, 4T motor s velkou životností atd. - mluvím stále o srovnání této dvácy s mopedem.

Dlouhozdvihový motor skvělé CBF 125 má zátah už hodně odspodu - na rozdíl třeba od srovnatelného vzducháče Yamaha YBR 125 (provozovaného mým synem), který je oproti CBF 125 nutno citelně víc točit, a na pětku (její nejvyšší kvalt) se dá s CBF 125 bez zátěže (ustálená rychlost po rovině) jet 45 km/h bez náznaku podtáčení zajetého motoru.

Výrobce sám udává dojezd "přes 600 km na 13 litrovou nádrž" - když pominu rezervu paliva v nádrži, tak dle výrobce je spotřeba 13/6 == 2.15 l/100 km {tudíž se započítáním rezervy ještě menší), a to na to mají nějakou vše zahrnující metodiku, a určitě nejezdí s takovou snahou o co největší dojezd jako já, a určitě přitom nejezdí padesátkou, jsou tam jistě i simulace jízdy po městě apod.
Já třeba (paradoxně) na té dváce jezdím z kopce pomaleji než po rovině nebo do kopce (z kopce to jen tak co nejmíň lechtám na pětku, aby motor nebrzdil - mít tu možnost jako v autě, jel bych s vyhozeným kvaltem), nejrychleji jedu před kopcem, kdy je potřeba se rozjet a "vyplachtit ho"...

Občas (jednou dvakrát za vyjížďku) z motoru vyženu pavouky - krátkodobě ho trochu protáhnu, aby nezlenivěl, ale to samozřejmě vždycky až u zcela zahřátého motoru.

Obce nejsou pro mne u této dvácy omezením - nemusím vůbec snižovat rychlost při míjení cedulí, jedu si svým tempem, sice mě venku kromě cyklistů všichni předjíždějí (a z kopce občas i pumpičkáři), ale tu dvácu nemám na závodění - adrenalin na nule.

Když tak tady mám výpis z tabulky v motodeníku:







Jinak pro srovnání moje další motorky:

Yamaha WR 250X (výkonný 250 ccm 4T motard):
Celková průměrná spotřeba 2.83 l/100 km, dílčí spotřeby od 2.65 do 2.96 l/100 km.

Honda Shadow VT 750 (750 ccm krujzr s kardanem):
Celková průměrná spotřeba 3.41 l/100 km, dílčí spotřeby od 3.26 do 3.64 l/100 km.

BMW R 1100 GS (cestovní enduro, 1100 ccm boxer s kardanem):
Celková průměrná spotřeba 4.34 l/100 km, dílčí spotřeby od 4.14 do 4.57 l/100 km.


EDIT:

P.S.
Až na výjimky všechno sólo jízda (bez spolujezdce), většinou kochací jízdy spíš kolem komína (nic dálkového, až na výjimky žádné dálnice a/nebo nabalený bagáží apod.)

Naposledy editováno 29.06.2013 06:50:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

29.6.2013 v 10:15 | Nahoru | #154
Dovi> ty si strašnej vědátor , ty snad tankuješ napřed do ocejchované nádoby
Já Ti tu spotřebu věřim, ale takhle se plazit na poslední kvalt při volnoběhu s motorkama - požitek žádnej, nebezpečí velké. Každého dle jeho chuti, každopádně když tu budeš někde ohromovat spotřebou uváděj i ty rychlosti (u wrka odhaduju 60kmh-cestovka, 40kmh průměrná).

A dostane někdy cbf napít přes rychlost 100kmh, aby nezlenivělo?

motorky s největším dojezdem ?

29.6.2013 v 10:21 | Nahoru | #155
Kov>

A když se mrkneš do půl roku staré diskuze "Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost"
http://www.motorkari...ft=137415&fid=59

hlavně na příspěvek z 1.1.2013 16:40,

tak je snad zřejmé, že jsem si tu nízkou spotřebu ani ten velký dojezd Hondy CBF 125 a vůbec její celkový způsob používání nevycucal z prstu, abych tady teď v tom předevčírem obnoveném vlákně "motorky s největším dojezdem?" sepisoval nějaké báje a pověsti pro ukrácení dlouhé chvíle...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

29.6.2013 v 10:44 | Nahoru | #156

bledemon píše: Dovi> ty si strašnej vědátor , ty snad tankuješ napřed do ocejchované nádoby
Já Ti tu spotřebu věřim, ale takhle se plazit na poslední kvalt při volnoběhu s motorkama - požitek žádnej, nebezpečí velké. Každého dle jeho chuti, každopádně když tu budeš někde ohromovat spotřebou uváděj i ty rychlosti (u wrka odhaduju 60kmh-cestovka, 40kmh průměrná).

A dostane někdy cbf napít přes rychlost 100kmh, aby nezlenivělo?


Ale vždyť o tom (ne)zlenivění přece píšu

A to "plazení se" s dvácou o klidném víkendu na okresce je pro mne taky požitek, kochací, to mi múzeš věřit.
Nebezpečný je to mnohem mín než jezdit střelbu nebo naopak se kymácet při šlapání na kole - na motorce držim svoji stopu, mám zpétný zrcátka a přehled o dění i za sebou, motorku nemůže auto tak snadno ignorovat jako pedálistu, jsem rychlejší a v případě potřebu můžu ješté zrychlit atd.


Jinak pro zjištění spotřeby paliva nepotřebuješ tankovat do ocejchované nádoby - stačí si při tankování zapsat stav odometru na paragon z benzínky a pak doma podělit množství natankovaného paliva ujetými kilometry.


P.S.
S těma silnějšíma mašinama se samozřejmě neplazím 40kou až 50kou, ale na druhou stranu - ke svému štěstí a relaxování na dvou kolech nepotřebuju adrenalin a rychlou jízdu.
Asi je to i věkem, ale to přijde časem - neboj, taky se dočkáš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

29.6.2013 v 10:51 | Nahoru | #157
Dovi> já to až k těm pavoukům nedočetl, sorry
Nádobku bych použil na zjištění, jestli tě pumpař neokrádá a nemá ty zaplombované stojany nějak ošáleny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

29.6.2013 v 11:00 | Nahoru | #158
Dovi> plný souhlas,čím jsem starší,tím víc zjištuju,že těch kw potřebuju čím dál méně.
Co se týká průměrné spotřeby,Honda CBF 250(dělník do práce)-dlouhodobá 2,8 l/100km,Tenérka 660-3,6 l/100km.Krásně jde vidět rozdíl mezi karbecem a stříkačkou,Tenérka je těžší,o hodně vyšší,díky ergonomii musí mít mnohonásobně větší odpor vzduchu,jezdím s ní relativně rychle(i když všichni ostatní tvrdí opak ) a rozdíl ve spotřebě 0,8 l/100km.

(reakce na) motorky s největším dojezdem ?

29.6.2013 v 14:01 | Nahoru | #159

bledemon píše: Dovi>Nádobku bych použil na zjištění, jestli tě pumpař neokrádá a nemá ty zaplombované stojany nějak ošáleny.


No jo, ale to pak ta mašina měla ve skutečnosti ještě menší spotřebu...
A napsat to sem, to by tady taky mohlo i někoho klepnout.


EDIT - oprava:

Ale to BY pak ta mašina...

Naposledy editováno 29.06.2013 15:02:17

(reakce na) motorky s největším dojezdem ?

29.6.2013 v 14:58 | Nahoru | #160

ready1200 píše: Dovi> plný souhlas,čím jsem starší,tím víc zjištuju,že těch kw potřebuju čím dál méně.
Co se týká průměrné spotřeby,Honda CBF 250(dělník do práce)-dlouhodobá 2,8 l/100km,Tenérka 660-3,6 l/100km.Krásně jde vidět rozdíl mezi karbecem a stříkačkou,Tenérka je těžší,o hodně vyšší,díky ergonomii musí mít mnohonásobně větší odpor vzduchu,jezdím s ní relativně rychle(i když všichni ostatní tvrdí opak ) a rozdíl ve spotřebě 0,8 l/100km.




Já taky, čím jsem starší, tím mám víc roků...

A teď vážně - fakt je, že nějak rychlejc to všechno ubíhá.
Jak ta rolička toaletního papíru, co se při odmotávání točí ke konci stále rychleji a rychleji...

motorky s největším dojezdem ?

14.7.2013 v 22:24 | Nahoru | #161
GSR600 dojezd 310km, průměrná spotřeba 4.87l/100km, já su spokojený

2 reakcí na tento příspěvek motorky s největším dojezdem ?

15.7.2013 v 01:07 | Nahoru | #162
Chlapy, netlačíte ty motorky? Já mám spotřebu 6,5 - 7,5 litrů kochačka(V-Strom DL 1000). Když jedu jó moc opatrně, tak se dostanu maximálně na 6 litrů a to jedu dlouhodobě 80km/h bez prudké akcelerace. Je fakt, že jezdím dost naložený, ale i tak je to úplně někde jinde, než máte spotřebu vy... V Něměcku, když už chci být doma, tak jsem na 11 litrech a to nejedu nijak extrémně rychle... Dělám asi dobře, že k 22 litrům v nádrži vozím ještě 5 litrů v kanistru, pro jistotu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

15.7.2013 v 07:11 | Nahoru | #163

rutat01 píše: Chlapy, netlačíte ty motorky? Já mám spotřebu 6,5 - 7,5 litrů kochačka(V-Strom DL 1000). Když jedu jó moc opatrně, tak se dostanu maximálně na 6 litrů a to jedu dlouhodobě 80km/h bez prudké akcelerace. Je fakt, že jezdím dost naložený, ale i tak je to úplně někde jinde, než máte spotřebu vy... V Něměcku, když už chci být doma, tak jsem na 11 litrech a to nejedu nijak extrémně rychle... Dělám asi dobře, že k 22 litrům v nádrži vozím ještě 5 litrů v kanistru, pro jistotu...


Tak založ vlákno Motorky s NEJMENŠÍM dojezdem ...

(reakce na) motorky s největším dojezdem ?

15.7.2013 v 21:35 | Nahoru | #164
Dovi> asi bych měl, ale tam bych uvedl spíš svoje Tuono, se kterým najedu 100km a už hledám pumpu Proti tomu je V-Strom světoběžník

1 reakcí na tento příspěvek motorky s největším dojezdem ?

15.7.2013 v 22:36 | Nahoru | #165
Na svém GS teď jezdím průměrně za 2.5 l/100km s membránovým karburátorem, dojezd je necelých 400 (nádrž 10.5 nebo 11 litrů, teď si nejsem jistý). Když jsem měl nasazený starý typ karburátoru bez membrány, kde se ještě klasicky tahalo lankem přímo za šoupě, tak jsem se nedostal pod 3 litry. Je zajímavé, co dokáže modernější karburátor. Mimochodem rozdíl ve výkonu jsem nezpozoroval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

16.7.2013 v 14:54 | Nahoru | #166
MEK0TA> A teď si představ nasadit stříkačku

(reakce na) motorky s největším dojezdem ?

16.7.2013 v 15:00 | Nahoru | #167
Anti> No to by byl docela nářez, to už bych jezdil skoro na vzduch

motorky s největším dojezdem ?

24.7.2013 v 22:51 | Nahoru | #168
CBR125, když jsem ještě měl, tak 3,5L/100km a to už byla stříkačka ale je pravda že ta motorka zažila jenom plyn na bodu 0, nebo full gas aby to trošku jelo. Tedkon GSR600 dlouhodobá najeto 5000km se pohybuje v rozmezí 4,6 - 5L, ze začátku než jsem se s tou motorkou zžil jsem jezdil za 6,5, tedkon už se skoro snažím abych se dostal přes 5, ale vždy při tankování mi vyjde spotřeba 4,6-4,9. Spotřeba 5L je vyjímečná. Moto sraz Prague night ride cesta tam a z5 projíždka po praze v koloně najeto celkem 130km a spotřeba 5L rovných

(reakce na) motorky s největším dojezdem ?

18.8.2013 v 22:58 | Nahoru | #169

rutat01 píše: Chlapy, netlačíte ty motorky? Já mám spotřebu 6,5 - 7,5 litrů kochačka(V-Strom DL 1000). Když jedu jó moc opatrně, tak se dostanu maximálně na 6 litrů a to jedu dlouhodobě 80km/h bez prudké akcelerace. Je fakt, že jezdím dost naložený, ale i tak je to úplně někde jinde, než máte spotřebu vy... V Něměcku, když už chci být doma, tak jsem na 11 litrech a to nejedu nijak extrémně rychle... Dělám asi dobře, že k 22 litrům v nádrži vozím ještě 5 litrů v kanistru, pro jistotu...



no jo, kamarád s SV1000 říkal, že má spotřebu od 7 do 13 l/100km podle stylu jízdy

A to jestli je motorka naložená, tak by zas nemělo u litru hrát takovou roli... ne?
Mám Stroma 650, jezdím s přítelkyní myslím že dost naložený (a asi i přetížený) a když jedeme na pohodu, tak se dokážu dostat na 4 litry




motorky s největším dojezdem ?

20.8.2013 v 13:18 | Nahoru | #170
Když jsme teda u těch detailů, eviduju si spotřeby, takže níže přikládám FZS 1000 a moji ex GS 500E.

Jezdim po vetšinu času svižně, kombinuju to s kochačkou.

FZS 1000 + moje poznámky

Data,"Odo (km)","Fuel (litres)","Full","Price (optional)","l/100km (optional)","latitude (optional)","longitude (optional)","City (optional)","Notes (optional)"
2013-07-21,"34795","18.7","1","646","5.74",,,,""
2013-07-20,"34469","14.63","1","519","5.95",,,,"ve 2,svižná jízda, naloženo"
2013-07-18,"34223","7.88","1","290.8","5.36",,,,""
2013-07-16,"34076","15.06","1","583","5.84",,,,""
2013-07-13,"33818","15.65","1","546.18","6.24",,,,"ve 2,svižná jízda"
2013-06-23,"33567","7.29","1","261.71","5.93",,,,""
2013-06-22,"33444","13.87","1","484.06","5.59",,,,""
2013-06-19,"33196","11.87","1","420.2","6.9",,,,"ve 2, hodně svižná jízda, naloženo"
2013-06-17,"33024","14.12","1","499.85","6.17",,,,""
2013-06-16,"32795","15.27","1","532.92","5.76",,,,""
2013-06-16,"32530","21.0","1","748",,,,,""

GS 500 E

Data,"Odo (km)","Fuel (litres)","Full","Price (optional)","lp100 (optional)","latitude (optional)","longitude (optional)","City (optional)","Notes (optional)"
2013-05-05,"41707","10.33","1","350","4.65",,,,""
2013-04-21,"41485","11.01","1","375.6","4.59",,,,""
2013-04-14,"41245","9.05","1","315.85","5.29",,,,""
2013-03-20,"41074","10.96","1","400.04","5.62",,,,"ve 2 lidech"
2012-09-01,"40879","14.45","1","494.7","4.52",,,,""
2012-08-18,"40559","17.0","1","586.5",,,,,""

1 reakcí na tento příspěvek motorky s největším dojezdem ?

20.8.2013 v 14:08 | Nahoru | #171
Kdo si takto eviduje spotřebu, nemůže bejt normální.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

20.8.2013 v 14:19 | Nahoru | #172
PEPAFJR>
A kdo je z motorkářů normální

Bylo to pro zajímavost... teď už na to taky seru

Naposledy editováno 20.08.2013 14:20:29

(reakce na) motorky s největším dojezdem ?

20.8.2013 v 14:23 | Nahoru | #173
Lucas87>

motorky s největším dojezdem ?

21.8.2013 v 00:39 | Nahoru | #174
taky znám jednoho, kdo si to takto vede
já si většinou spočítám jen největší spotřebu (když začne kontrolka blikat moc brzo) a nebo nejmenší (když začne blikat naopak později)

na Stromu 650 to mám tak, že běžně se první upozornění ozve po 370 km, to vím že mám ještě 130km a jak je najeto 500 km, tak je nádrž prázdná.
No a když je větší spotřeba, tak první kontrolka se ukáže při 350 nebo dříve.
a když je nízká, tak třeba při 410 nebo i později

motorky s největším dojezdem ?

21.8.2013 v 12:53 | Nahoru | #175
DL1000 V-Strom a spotrebu nepocitam :) ale na plnou pohodovou ( ne kochackou ) najedu na nadrz cca 320-330 km ale to uz asi jen na vypary tech poslednich 20km
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist