globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorky s největším dojezdem ?
 
30.11.2010 v 22:13
Jak jsem tak procházel ten cestopis od yeuopa, jak jel do Mongolska a zpátky, tak mě kromě Melusiny z Francie ještě zaujala tady tato fotka:


fotka je odtud (teď ta stránka nejde, nevím proč), popř. info je tady

Ta nádrž, co si asi vyrobil doma, má 55 litrů !
Na motorce, která má spotřebu na dálku 4 litry to dává neuvěřitelný dojezd 1375 km !!!!!
A i kdyby jela za 5 litrů, tak je to dojezd 1100 km !

To by někteří zajeli k benzínce třeba jen 4x za rok

No znáte motorku s větším dojezdem?
BMW GS Adventure s větší nádrží mají dojezd kolem 800 km, ne?
I nějaké dieslové endura pro americkou armádu měly dojezd 800km, jestli si dobře pamatuji.

--

A kolik jste maximálně najeli na plnou nádrž na své motorce vy?
Na jaké motorce a nádrž byla původní?
Já dal jednou necelých 400km, ale to jsem myslel, že jedu už na vzduch

Jinak další kategorie jsou ti, co si vezou sebou kanystry, to ale teď nemyslím.

Naposledy editováno 30.11.2010 22:51:53
Anketa: kolik jste maximálně najeli na plnou nádrž na své motorce?
do 99 km
1%
4
100 až 149 km
4%
17
150 až 199 km
6%
26
200 až 249 km
15%
61
250 až 299 km
16%
65
300 až 349 km
18%
72
350 až 399 km
18%
75
400 až 449 km
8%
31
450 až 499 km
5%
19
500 až 549 km
4%
18
550 až 599 km
2%
10
nad 600 km
2%
8

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

29.6.2013 v 06:35 | Nahoru | #1

Kov píše: Dovi> Spotřebu pod 1,5 litru na sto ti fakt nevěřím


Proč, už jsem (Ti) někdy lhal?

Nebo Ty máš se spotřebou Hondy CBF 125 dlouhodobou osobní zkušenost opačnou než já?

Snad si nemyslíš, že při těchto rekordních dojezdech a spotřebách se za to může tahat, jak je při "normální" jízdě na motorce takřka pravidlem?

Samozřejmě, že ne!!


Jezdím s touto úspornou dvácou maximálně ekonomické jízdy po okreskách a přes vesnice cestovní rychlostí okolo 40 km/h. Je to pro mne něco jako mnohem lepší a řádově spolehlivější moped Jawa Stadion blahé paměti (se spotřebou od 1.5 do 1.8 na sto), akorát že tady u CBF 125 odpadá starost o olej do benzínu, nekouří to, nesmrdí to, neodcházejí svíčky, je to tichý (možná až moc) a hlavně je to maximálně spolehlivý stroj, a je tam i velká rezerva výkonu pro případ potřeby, takže akcelerace, vysoká maximálka, a taky sedadlo pro spolujezdce, 4T motor s velkou životností atd. - mluvím stále o srovnání této dvácy s mopedem.

Dlouhozdvihový motor skvělé CBF 125 má zátah už hodně odspodu - na rozdíl třeba od srovnatelného vzducháče Yamaha YBR 125 (provozovaného mým synem), který je oproti CBF 125 nutno citelně víc točit, a na pětku (její nejvyšší kvalt) se dá s CBF 125 bez zátěže (ustálená rychlost po rovině) jet 45 km/h bez náznaku podtáčení zajetého motoru.

Výrobce sám udává dojezd "přes 600 km na 13 litrovou nádrž" - když pominu rezervu paliva v nádrži, tak dle výrobce je spotřeba 13/6 == 2.15 l/100 km {tudíž se započítáním rezervy ještě menší), a to na to mají nějakou vše zahrnující metodiku, a určitě nejezdí s takovou snahou o co největší dojezd jako já, a určitě přitom nejezdí padesátkou, jsou tam jistě i simulace jízdy po městě apod.
Já třeba (paradoxně) na té dváce jezdím z kopce pomaleji než po rovině nebo do kopce (z kopce to jen tak co nejmíň lechtám na pětku, aby motor nebrzdil - mít tu možnost jako v autě, jel bych s vyhozeným kvaltem), nejrychleji jedu před kopcem, kdy je potřeba se rozjet a "vyplachtit ho"...

Občas (jednou dvakrát za vyjížďku) z motoru vyženu pavouky - krátkodobě ho trochu protáhnu, aby nezlenivěl, ale to samozřejmě vždycky až u zcela zahřátého motoru.

Obce nejsou pro mne u této dvácy omezením - nemusím vůbec snižovat rychlost při míjení cedulí, jedu si svým tempem, sice mě venku kromě cyklistů všichni předjíždějí (a z kopce občas i pumpičkáři), ale tu dvácu nemám na závodění - adrenalin na nule.

Když tak tady mám výpis z tabulky v motodeníku:







Jinak pro srovnání moje další motorky:

Yamaha WR 250X (výkonný 250 ccm 4T motard):
Celková průměrná spotřeba 2.83 l/100 km, dílčí spotřeby od 2.65 do 2.96 l/100 km.

Honda Shadow VT 750 (750 ccm krujzr s kardanem):
Celková průměrná spotřeba 3.41 l/100 km, dílčí spotřeby od 3.26 do 3.64 l/100 km.

BMW R 1100 GS (cestovní enduro, 1100 ccm boxer s kardanem):
Celková průměrná spotřeba 4.34 l/100 km, dílčí spotřeby od 4.14 do 4.57 l/100 km.


EDIT:

P.S.
Až na výjimky všechno sólo jízda (bez spolujezdce), většinou kochací jízdy spíš kolem komína (nic dálkového, až na výjimky žádné dálnice a/nebo nabalený bagáží apod.)

Naposledy editováno 29.06.2013 06:50:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?

29.6.2013 v 10:15 | Nahoru | #2
Dovi> ty si strašnej vědátor , ty snad tankuješ napřed do ocejchované nádoby
Já Ti tu spotřebu věřim, ale takhle se plazit na poslední kvalt při volnoběhu s motorkama - požitek žádnej, nebezpečí velké. Každého dle jeho chuti, každopádně když tu budeš někde ohromovat spotřebou uváděj i ty rychlosti (u wrka odhaduju 60kmh-cestovka, 40kmh průměrná).

A dostane někdy cbf napít přes rychlost 100kmh, aby nezlenivělo?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist