globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přidření motoru
26.11.2010 v 07:31
Zdravím, moc sem tu na tohle tema nenasel tak ho zalozim, docela by me zajimalo jak se pozna ze je motor pridrenej. Ztratí tah ve vysich otackach ? Nebo se i na volnobeh spatne vytaci ? Da se to poznat treba i na zvuku toho motoru, napriklad ze neco klepe va valci nebo tak a co na vyfuku treba ze se z jednoho malo kouri po startu ( de o dvouvalec ktery ma pro kazdy valec jeden vyfuk ((cagiva raptor 650)) ) ? No a da se to vubec nejakym zpusobem opravit ( asi vybrus ) ? Vim ze v takovym pripade je nejlepsi dat jinej motor ale proste me to zajima. Jedna se o motor ze suzuki SV650

Přidření motoru

26.11.2010 v 07:58 | Nahoru | #1
Sundat hlavu a mrknout se, jinak poznáš prd. Tohle mi dělalo sv, když jelo na jeden válec

Přidření motoru

26.11.2010 v 08:04 | Nahoru | #2
Než tu začnou vtipálci, tak dáme jeden příspěvek k věci. Jednoznačný signál neexistuje. Každý motor se dle poškození zachová jinak, (záleží co je příčinou, kde se zadírá). Některé motory těsně před poškozením jedou jak šlak, (většinou ty co si přisávají falešný vzduch) jiné začnou klepat, ťukat...
K otázce ztratí tah? Ano může být, ale taky už jsem viděl dorodruha který laboroval se "přidírajícím se motorem" a ve zkutečnosti úplně malinko špičkou boty přimačkával nevědomky zadní brzdu a ta prostě se zvyšující se teplotou víc brzdila a tak mu motka po chvíli jizdy netáhla... Stejně tak někdy začnčne malilinko prokluzovat spojka a taky se zdá že to nejede...
Těch průvodních jevů je celá řada a často mohou být zaměněny... Nicméně, přidřené motory špatně startují ...

Přidření motoru

26.11.2010 v 08:38 | Nahoru | #3
Tak abych nezačal jako vtipálek: U běžnýho motoru, ne u nějaký vytáčený malorážky, většinou nedojde ke klasickýmu přidření, který je dílem okamžiku a poznáš ho hned kdy k němu dojde buď kvůli nedostatku oleje (špatnýmu oleji) nebo kvůli přehřátí - motor v tom okamžiku kdy se přidře (na válci) ztratí razantně výkon - úplně se jakoby "utaví" a po vychladnutí se to zas o něco zlepší, ale motor většinou pak začne klepat, zvonit nebo mít nějaký jiný pazvuky, hlavně za studena. Většinou spíš ale postupně dojde opotřebováním k vyběhání motoru a k zapečení pístních kroužků - motor pak hůř chytá, nemá potřebnou kompresi - ta se dá změřit - a žere olej, netáhne a kouří pomalu jak 2-takt - takovej ten modrobílej kouř z nespálenýho oleje. Pokud je ten motor opravdu hodně zapečenej, tak začne foukat do klikovky a může házet olej ven nějakým odvzdušněním klikovky nebo kolem měrky atd.

Přidření motoru

26.11.2010 v 10:40 | Nahoru | #4
Dobre, a myslite ze by byla mozna oprava nebo se opravujou jen ty dvoutaktni malorazky apod.

Přidření motoru

26.11.2010 v 11:59 | Nahoru | #5
vsecko jde opravit ale za kolik. pak jestli neni levnejsi sehnat druhy motor sv jezdi/li/ mraky.....

Přidření motoru

26.11.2010 v 12:25 | Nahoru | #6
Když by byl přidřenej tak samozřejmě ztratí tlaky ve válci,záleží jak moc jsou velké rýhy v pístu. Když jsem ještě dělal servis v Husqvarně (lesní a zahradní technika) tak se to většinou projevovalo tím že teplé špatně startovaly,nedržely volnoběh,málo síly v zátěži. Nejjednoduši bude když necháš motor ohřát a pak změříš kompresní tlaky ve válcích. Třeba u pil Nová má kompresi kolem 12Bar,letitá ale ještě dobrá kolem 10bar a když máš cca 7 Bar tak už nestartuje. Neber to jako směrodatné ale tu kompresi bych určitě změřil

Přidření motoru

26.11.2010 v 12:31 | Nahoru | #7
u SVcka se obavam se nepridira pist ve valci, ale klekne na klice, tzn tam se to pozna spis podle charakterisickeho zvuku, konkretne by ti vic rekl mm-art-airbrush kterej takhle minimalne jedno SVecko "udelal", dlouhou jizdou po zadnim... opravit to samo jde, ale cena dilu bude celkem vysoka, casto vyssi nez jineho motoru.. kterej teda ale ma riziko ze je na tom podobne:)

3 reakcí na tento příspěvek Přidření motoru

26.11.2010 v 12:54 | Nahoru | #8
no me de o to ze sem po ujeti asi 50 km kouknul na olejoznak a olej byl presne na spodni rysce, tak sem ted dostal strach jestli sem mu nemohl neco udelat( po zadnim rozhodne nejezdim ). No kazdopadne kdyz sem ted zkusil moto projet, poslechnout a tak vse vypada ze je v pohode. Takze se jeste zeptam : pokud by byl motor pridrenej a presto by mel vse co potrebuje ( v tomhle pripade asi dostatek kvalitniho oleje ) pokracovalo by to pridirani az k uplnymu zadreni nebo by se to proste zastavilo v jedny fazi poskozeni ? Díky vsem za odpovedi

(reakce na) Přidření motoru

26.11.2010 v 14:34 | Nahoru | #9
Gulda> Moc rešíš, ten olejoznak má taky rezervu, fakticky moto maže i notnej kus pod poslední ryskou. Olejový čerpadlo je přecijenom uplně dole v motorový skříni. Samo, že když se přidře a běháš ho dál, tak půjde po schůdkách nahoru až k vrcholu zvanému zadřený motor. Kde to ale obvykle odnese víc komponentů nep při přidření,..

(reakce na) Přidření motoru

26.11.2010 v 15:51 | Nahoru | #10
Gulda> Dokud nezačne problikávat kontrolka mazání tak to maže. Když je míň oleje než má být, tak spíš je problém že se ten olej přehřívá, protože motor je z velký části chlazenej i olejem a to oleji ani motoru nesvědčí. Ale i když je olej mírně pod spodní ryskou a neni nějaký vedro a nejedeš na plnej plyn tak se rozhodně nic neděje - ta ryska má furt dost velkou rezervu - odborně se tomu říká BLBOVZDORNOST. Neřeš, jezdi, všechno se opotřebovává a vždycky je lepší (se) opotřebovat než zrezivět!

(reakce na) Přidření motoru

26.11.2010 v 16:04 | Nahoru | #11

Gulda píše: no me de o to ze sem po ujeti asi 50 km kouknul na olejoznak a olej byl presne na spodni rysce, tak sem ted dostal strach jestli sem mu nemohl neco udelat( po zadnim rozhodne nejezdim ). No kazdopadne kdyz sem ted zkusil moto projet, poslechnout a tak vse vypada ze je v pohode. Takze se jeste zeptam : pokud by byl motor pridrenej a presto by mel vse co potrebuje ( v tomhle pripade asi dostatek kvalitniho oleje ) pokracovalo by to pridirani az k uplnymu zadreni nebo by se to proste zastavilo v jedny fazi poskozeni ? Díky vsem za odpovedi



hele tak to ses zbytecne vystrasenej, olej na spodni rysce neni nic tak hroznyho, sice je to prasarna ale da se rict ze dokud neproblikne kontrolka mazani tak to maze ok:)

1 reakcí na tento příspěvek Přidření motoru

26.11.2010 v 16:16 | Nahoru | #12
no prave ze mi blika kontrolka oleje ale jen pred natocenim motoru kdyz se natoci tak to zhasne

(reakce na) Přidření motoru

26.11.2010 v 16:18 | Nahoru | #13

Gulda píše: no prave ze mi blika kontrolka oleje ale jen pred natocenim motoru kdyz se natoci tak to zhasne



to je normalni.. snima tlak oleje.. dokud se motor netoci,tlak tam neni... jak nastartujes musi po chvilce zhasnout...

Přidření motoru

26.11.2010 v 19:44 | Nahoru | #14
jednoznačně se to pozná pokud buď sundáš koleno - mluvím o dvoutaktnim motoru - a podíváš se dovnitř že je píst oleštěnej jen v jednom místě černo lesklá skvrna "zrcátko" chytá se to většinou na výfukovym kanále a je to vidět proti když pístem sjedeš až dolu protože když se zadře tak se opře, a většinou když ten motor rukou protáčíš tak v určitym místě jde stužeji a může jakoby šoupat... stuha to jde vždycky v místě kde to bylo chycený...podle zvuku se to moc nepozná, maximálně to trochu zleniví...

[img]

Přidření motoru

26.11.2010 v 19:45 | Nahoru | #15
2

[img]
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist