globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: polo nebo plná syntetika?
18.11.2010 v 18:22
Zdravím, vím, že se to už nedělí na polo a full syntetiku, ale v mojí ZRX se mi vydrolili postupně obě vačky. Jednou jsem je nechal spravit a po cca 20tis je to zpátky. Sehnal jsem teda jetý vačky v dobrým stavu a šupl je tam s tím, že bude alespoň zase na 20tis klid. Můj mechanik mi radí přejít z polosyntetiky na plnou, že prý by to mohlo pomoct.Jenže já už jsem koupil 4l Castrol GPS. Ten tam liju celou dobu a i předchozí majitel ho tam dával. Už jsem si víckrát pohrával s myšlenkou, že bych tam koupil ten polosyntetickej Motul, ale vždycky s toho sešlo, protože nebyl důvod. Měl jsem strach, aby mi třeba nezačla klouzat spojka. Co si myslíte vy? Nalít GPS, nebo koupit plnou syntetiku a GPS nalít do sekačky?
Anketa: Jaký olej?
Castrol GPS
21%
8
Castrol Racing
8%
3
Něco úplně jinýho
71%
27
Předchozí
1 2
Následující

polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 18:56 | Nahoru | #1
To je divný,to nebude olejem.Mraky starších motorek jezdí na horší oleje.

1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 19:02 | Nahoru | #2
V tvym případě bych rozhodně nedával plnou syntetiku.Jestli to jezdilo na polo.Plná rozpouští všechny usazeniny a ty dělají velký paseky.

polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 19:03 | Nahoru | #3
Nalil bych tam to, co doporučuje výrobce. Zadíraní vaček po 20 tis mi teda normální nepřijde, nejezdil jsi náhodou s malým množstvím oleje? Když jsi to nechal poprvé opravovat, tak to provedli jak? Dal vačky nový, nebo to nějak zbastlil (vyvařil apod.)?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 19:23 | Nahoru | #4

banda1250: V tvym případě bych rozhodně nedával plnou syntetiku.Jestli to jezdilo na polo.Plná rozpouští všechny usazeniny a ty dělají velký paseky.


Na to nelze reagovat jinak, než:
"Často diskutovaným problémem je vzájemná náhrada "minerálního" oleje a "plné syntetiky". V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. Při provozování těchto olejů se v motoru vytvářely nánosy karbonových usazenin, které se po použití kvalitnějších olejů, ty se již tehdy objevovaly na trhu, začínaly uvolňovat, ucpávaly olejové filtry a způsobovaly problémy při čerpání a dopravě oleje na mazaná místa v motoru.
U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost.

Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha"

Celý článek je tady: Mýtus sedmý - Náhrady motorových olejů

hery...: Pokud se ti opravené vačky rafly znovu, tak buď byly opravené blbě, nebo někdo opravil důsledek, ale ne příčinu. Olejem, pokud vyhovuje požadovaným specifikacím, to nebude a jeho náhradou nic nezlepšíš. Chce to zjistit, jde je chyba v mazání, která to vydírání způsobuje. Pokud vím, není to pro ZRX nijak charakteristická vada.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 19:40 | Nahoru | #5
1100Virago> Já jsem takhle zničil motor u Peugeota 309 r.v.91.Koupil jsem ho v roce 97.2 roky jsem dával 15w40 a v poho.Pak jsem začal dělat v servisu kde se dával Total 5w40,tak jsem ho dával taky a do roka motor v hajzlu.Modrej kouř,nevídaná spotřeba oleje,atd.
Vlastní zkušenost

polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 19:50 | Nahoru | #6
Co to, já dávám Motul 5100 Ester což je něco jako technosytéze a že by se něco lupalo ???
V Polsku jsem vyhrál 4l kvalitního britskýho Castrolu a na jaře ho tam dám s naprosto klidnou hlavou.
Vůbec se divim, že se ti něco takovýho stává a že z toho viníš značku oleje ....

Co takhle né zcela dobře fungující olej čerpadlo který třeba dává nišší tlak než je zapotřebí ???

1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 19:53 | Nahoru | #7
Taky bych to viděl na problém v mazací soustavě, nechci tě obviňovat z nějakých zvěrstev ale setkal jsem se jendou s podobným problémem na starým XJ 900 postupně v tom motoru odcházelo všechno až umřel uplně zjistili jsme že v olejovým chladiči byli chuchvalce silikonu asi tam nějakej inženýr na motoru něco lepil silikonem nakydal tam toho vagón a ono se to dostalo právě do mazací soustavy sice část oleje to propouštělo ale ne dost tak že se zadírala vačka a celkově se nedostatečným mazáním ten motor prostě jak to napsat no vylágroval, nebo může bejt vadný olejový čerpadlo. Abych sem nepsal nějaký bluby jak to má uloženou vačku ložiska? kluzný pouzdra? nebo nepochopitelně třeba jako big ? nebude vada tam?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 19:58 | Nahoru | #8
HlavaXBR>

V dnešní době maj motorky a možná i auta (nevim) vačky uložený přímo v v hliníkovým domečku kterej je hodně citlivej na nedostatek oleje . Ale když vše funguje jak má, tak problém nenastane.
Neni nad starý dobrý bronzový pouzdra .

1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 20:03 | Nahoru | #9
Měl jsem rozdělaný vačky na ZRX 1100 48000 km a naprosto netknutý .
Jak bylo řečeno, problém není v oleji. Taky jsem lil GPS 10W 40, ale už vím o lepších a levnějších olejích.
Kde je problém - na uložení vaček nebo hupech?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 20:11 | Nahoru | #10

NitroTT>Měl jsem rozdělaný vačky na ZRX 1100 48000 km a naprosto netknutý .
Jak bylo řečeno, problém není v oleji. Taky jsem lil GPS 10W 40, ale už vím o lepších a levnějších olejích.
Kde je problém - na uložení vaček nebo hupech?



Dávám ho taky a 180kaček za litr mi nepřijde až taková rána

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 20:17 | Nahoru | #11
Orgovany> No jo no proto se ptám mám starou motorku a mám vačku na ložisku pak znám uložení v bronzovým pouzdru no a pak v tom hliníkovým domečku jak píšeš ty a to mel právě i big a tam se to permanentně sralo ale to byla asi spíš nemoc bigů.

polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 20:25 | Nahoru | #12
Moje zkušenost - Mercedes 124 200D -minerální oleje všech značek - najel jsem 750 000 km a motor už dědkovatěl,pokuřoval,bral olej a byl hlučnější,dal jsem polosynt a motor ztichnul byl jakoby iniciativnější spotřeba klesla.Dnes mám najeto o sto tisíc víc a používám už výhradně plnou syntetiku a motor jde jak zamlada.Za mně plnou a hned.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 20:45 | Nahoru | #13

parezi>Dávám ho taky a 180kaček za litr mi nepřijde až taková rána


Tak to já kupoval za 270,- . Asi jsem nějakej divnej

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 21:31 | Nahoru | #14
NitroTT> Já ho kvůli záruce platil přes 3 kila/l v suzuki.Na jaře dojedu 1500 do výměny a jdu do Motulu 5100.Mám ho za dumping.Jezdil jsem ho ve starších motkách a spokojenost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 21:46 | Nahoru | #15

banda1250: Já jsem takhle zničil motor u Peugeota 309 r.v.91.Koupil jsem ho v roce 97.2 roky jsem dával 15w40 a v poho.Pak jsem začal dělat v servisu kde se dával Total 5w40,tak jsem ho dával taky a do roka motor v hajzlu.Modrej kouř,nevídaná spotřeba oleje,atd.
Vlastní zkušenost


Za prvé: Jaký olej byl do toho motoru předepsaný? SAE, API?
Za druhé, co má viskozitní index (15W40, 5W40) společného s tenchologií výroby (minerál/polosyntetika/syntetika)?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 22:12 | Nahoru | #16
1100Virago> 15 hustej minerál,5 řídká syntetika a stím související rychlost dostání se oleje po startu na patřičná místa.Po zahřátí už je to cca nastejno.Největší opotřebení vzniká kdy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 23:18 | Nahoru | #17
banda1250: Neodpověděl jsi na první otázku. A 15 může být klidně syntetika a 5 se dá udělat i z minerálu.

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 09:11 | Nahoru | #18

1100Virago>banda1250: Neodpověděl jsi na první otázku. A 15 může být klidně syntetika a 5 se dá udělat i z minerálu.


Tak tak.Lidi jako banda1250 žijou ohledně olejů 30 let na zpět a co víc. Chtěj o tom přesvědčit i ostatní.

2 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 09:36 | Nahoru | #19
O.K. končím.Já jsem syntetiku ve viskozitě 15w ještě neviděl.Asi žiju několik desetiletí zpět

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 09:58 | Nahoru | #20
banda1250>Shell Rotella Amíci tyhle truckový oleje rádi lejou do motorek, Q8 je dokonce pro motorky povoluje na jejich stránkách, konkrétně Q8 T520.

e: pardon, blbej odkaz, nicméně tohle je syntetika taky, píšu o viskozitě 15w40

Naposledy editováno 19.11.2010 10:07:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 10:01 | Nahoru | #21
banda1250: Tak koukej



Motocyklový olej, deklarovaný jako plně syntetický, viskozitní index 15W. Dej si do googlu "15W full synthetic" a nebudeš se stačit divit.
A že se dá v plné syntetice vyrobit i mazut 20W...



edit: A ještě doporučuju přečíst další mazivářský mýtus: Mýtus třetí - minerál, polosyntetika, syntetika

Naposledy editováno 19.11.2010 10:06:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 11:02 | Nahoru | #22
1100Virago> Dostali jste mě,sypu si popel na hlavu.Teď si připadám jako zelená Kateřina Jacques co nevěděla co to je biomasa.Sorry já to do příště nastuduju

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 12:04 | Nahoru | #23

banda1250>1100Virago> Dostali jste mě,sypu si popel na hlavu.Teď si připadám jako zelená Kateřina Jacques co nevěděla co to je biomasa.Sorry já to do příště nastuduju


Ale tak to se zase cení Lidí co umí přiznat chybu je málo

polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 12:28 | Nahoru | #24
Já plánuju výměnu oleje a protože mám v anglickém manuálu viskozitu 10W30, tak mi to přišlo divný. Ptal jsem se jak v Hondě ČR, tak ve dvou značkový servisech v Praze, zda to není viskozita někam do Norska...
Honda ČR potvrdila, že manuál je na 10W30, nicméně, že lze alternativně použít 10W40. Oba značkové servisy používají 10W40. No tak si z toho vyber
Vzhledem k teplotní specifikaci jednotlivých viskózních tříd půjdu do 10W40.

1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 13:25 | Nahoru | #25
Kdysi dávno jsem při rozebírání motoru CX 500 zjistil taky piting - důlkovou korozi na vačkách - na plochách zdvihu. Ptal jsem se mechanika, co s tím. No a odpověď byla - nic, jezdi s tím dál, je to nekvalitní materiál a bude to jezdit ještě moc dlouho... A jezdí...
Taky mi to bylo proti mysli, ale cena novýho vačkovýho hřídele a článek v Motorradu - že je to po 50 000 km u CX běžný jev mě uklidnily. A to jsem nedávno o motorech CX četl, že to byly vůbec největší držáky a 500 000 km nebylo vyjímkou... tak nevím. Fakt je, že jezdí bez nejmenších problémů dál.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 15:19 | Nahoru | #26
fzr> zdravím!pokud vím,tak motor ZRX vychází ze starých GPZ 900,1000RX,ZX-10,a ty měly s opotřebením vaček problémy.Já osobně bych nějaké menší opotřebení nebo piting moc neřešil a jezdil dál.Plnou syntetikou to opotřebení nezachráníš,jen možná zpomalíš.

1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 16:44 | Nahoru | #27
Chtělo by to opravdu pochopit,v čem je rozdíl mezi minerálním a syntetickým olejem. Budem trošku slovíčkařit:minerální-minerál-nerost-ropa-příroda-přírodní-získaný z přírody. Syntetický-syntetika-umělý-uměle vyrobený. To že je olej minerální,neznamená,že má horší mazací schopnosti. Může však mít větší degradační vlastnosti tudíž se začaly vyrábět oleje syntetické a ty si pánové v bílých oblecích namíchali tak,aby byly "ideální". Fyziku a tření však nejde jen tak ojebat,tudíž by ses měl podívat na mazací čerpadlo,zda dává dobrý tlak,příp. pak jít po dalších segmentech mazacího systému. A taky si někteří nepleťte pojmy jako viskozita- do motorek se nejčastěji používá polo a plně syntetický olej viskozity 10W40,15W40,15W50 a normy SAE. Viskozita(zjednodušeně "hustota") udává mazací schopnosti oleje při různých teplotách

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 17:12 | Nahoru | #28

NitroTT>Tak to já kupoval za 270,- . Asi jsem nějakej divnej



Divnej určitě nejsi - jen to chce více hledat !!!!
PRO lidičky,kteří chtěj pořídit CASTROL levněji - zkuste se podívat na www.auto77.cz
např. 400ml sprej CASTROL na řetěz zde vychází na 240kč

(reakce na) polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 21:32 | Nahoru | #29

faikis>fzr> zdravím!pokud vím,tak motor ZRX vychází ze starých GPZ 900,1000RX,ZX-10,a ty měly s opotřebením vaček problémy.Já osobně bych nějaké menší opotřebení nebo piting moc neřešil a jezdil dál.Plnou syntetikou to opotřebení nezachráníš,jen možná zpomalíš.



spiš bych řekl ze ZZR...
jinak zdar Hery vono dyš ten rex tahas kolem 8mi navrch tak si neco teho oleja spapa, vim ze na ceste kolem 8mi tisic km sem dolival cca 0,7 litr sem se divil ze to tk chlastá, ale to zem jeli kolem stoosumdesati a zralo to o dva litry n sto vic jag zx12,hold ta 6 tka temu chbi
[URL= with [URL=

polo nebo plná syntetika?

19.11.2010 v 21:45 | Nahoru | #30
Rex na konci sveta (Cabo de Roka nebo tak nejak) pri cca 55 tis

[URL= with [URL= zminovanou zx twelw

[URL= with [URL=

Naposledy editováno 19.11.2010 21:49:31
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ZRX 1200S zvysenie podvozku Kawasaki ZRX 1200 kw110 10 16.5.2023 v 06:09 kw110
Rada s výběrem pneumatik na Kawasak... Kawasaki ZRX 1200 LoboTony 9 19.3.2023 v 16:00 Johnyprague
spetne zrkadlo Kawasaki ZRX 1200 kw110 8 17.12.2022 v 13:36 Dargas
ZRX 1200S otvorenie vyfuku Kawasaki ZRX 1200 kw110 12 17.8.2022 v 17:23 CBRlitrRR
klin pod motor Kawasaki ZRX 1200 kw110 7 17.7.2022 v 12:26 hondaman1


TOPlist