globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: polo nebo plná syntetika?
18.11.2010 v 18:22
Zdravím, vím, že se to už nedělí na polo a full syntetiku, ale v mojí ZRX se mi vydrolili postupně obě vačky. Jednou jsem je nechal spravit a po cca 20tis je to zpátky. Sehnal jsem teda jetý vačky v dobrým stavu a šupl je tam s tím, že bude alespoň zase na 20tis klid. Můj mechanik mi radí přejít z polosyntetiky na plnou, že prý by to mohlo pomoct.Jenže já už jsem koupil 4l Castrol GPS. Ten tam liju celou dobu a i předchozí majitel ho tam dával. Už jsem si víckrát pohrával s myšlenkou, že bych tam koupil ten polosyntetickej Motul, ale vždycky s toho sešlo, protože nebyl důvod. Měl jsem strach, aby mi třeba nezačla klouzat spojka. Co si myslíte vy? Nalít GPS, nebo koupit plnou syntetiku a GPS nalít do sekačky?
Anketa: Jaký olej?
Castrol GPS
21%
8
Castrol Racing
8%
3
Něco úplně jinýho
71%
27

1 reakcí na tento příspěvek polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 19:02 | Nahoru | #1
V tvym případě bych rozhodně nedával plnou syntetiku.Jestli to jezdilo na polo.Plná rozpouští všechny usazeniny a ty dělají velký paseky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) polo nebo plná syntetika?

18.11.2010 v 19:23 | Nahoru | #2

banda1250: V tvym případě bych rozhodně nedával plnou syntetiku.Jestli to jezdilo na polo.Plná rozpouští všechny usazeniny a ty dělají velký paseky.


Na to nelze reagovat jinak, než:
"Často diskutovaným problémem je vzájemná náhrada "minerálního" oleje a "plné syntetiky". V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. Při provozování těchto olejů se v motoru vytvářely nánosy karbonových usazenin, které se po použití kvalitnějších olejů, ty se již tehdy objevovaly na trhu, začínaly uvolňovat, ucpávaly olejové filtry a způsobovaly problémy při čerpání a dopravě oleje na mazaná místa v motoru.
U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost.

Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha"

Celý článek je tady: Mýtus sedmý - Náhrady motorových olejů

hery...: Pokud se ti opravené vačky rafly znovu, tak buď byly opravené blbě, nebo někdo opravil důsledek, ale ne příčinu. Olejem, pokud vyhovuje požadovaným specifikacím, to nebude a jeho náhradou nic nezlepšíš. Chce to zjistit, jde je chyba v mazání, která to vydírání způsobuje. Pokud vím, není to pro ZRX nijak charakteristická vada.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ZRX 1200S zvysenie podvozku Kawasaki ZRX 1200 kw110 10 16.5.2023 v 06:09 kw110
Rada s výběrem pneumatik na Kawasak... Kawasaki ZRX 1200 LoboTony 9 19.3.2023 v 16:00 Johnyprague
spetne zrkadlo Kawasaki ZRX 1200 kw110 8 17.12.2022 v 13:36 Dargas
ZRX 1200S otvorenie vyfuku Kawasaki ZRX 1200 kw110 12 17.8.2022 v 17:23 CBRlitrRR
klin pod motor Kawasaki ZRX 1200 kw110 7 17.7.2022 v 12:26 hondaman1


TOPlist