V jednom nejmenovaném motočasopise (MH), se v rozhovoru s Leošem Tržilem (ředitel služby dopravní policie ČR) řešila otázka, jak pomoci zviditelnit motorky na silnici. Zdá se, že konečně někoho od policie zajímá náš názor a možná se podaří dobrý nápad uplatnit, čímž zvýšíme svoji bezpečnost v džungli jménem silniční provoz.
Přemýšlejte, vymýšlejte. Výsledek našeho snažení zašlu klukům do redakce a oni jej předají dál na správné místo.
(pro upřesnění: Nemělo by jít o nějaká další nařízení a buzeraci motorkářů....jde čistě o dobrovolně uplatnitelné prvky pasivní ochrany!!!)
Ps: Řešila se například jiná barva světla do předního reflektoru, vesty......
Na konci uděláme anketu z nejlepších nápadů....
Díky za vaši snahu.
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
UnI>není světlo jako světlo. Některý svícení mi vůbec nevadí a jiný mi trhá přes den oči. Chtělo by to povolit jen slabý světla
Zase jak se to vezme...dobře seřízený světla ti oči trhat nebudou a takový ty slabý kurvy na denní svícení co si spousta "tunerů a šetřílků" montuje kolikrát přehlídnu...mě spíš vadí, když se bytečně ve dne jezdí s dálkovýma, vím že majitelé jsou radši, že je jde vidět, ale nelíbí se mi to a je mi to hodně nepříjemné...ale nic s tím neudělám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
Ale s tím se asi nic neudělá
UnI>Cooker> Nejhorší je to asi večer za deště. Možná mám jenom citlivý oči, ale já prostě na silnici nevidim, když proti mě jede auto, nedá se do toho dívat. (jezdim tak, že se dívám na pravou čáru a čekám až auto přejede)
Ale s tím se asi nic neudělá
Večer a za deště to je nejhorší pro všechny a pokud někdo vozí brýle, tak je to ještě horší ...Já zas v těchle podmínkách jezdím vpravo vedle protijedoucích světel, ale zatím jsem měl štěstí, že všem svítily aspoň levý světla
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
Zanas>Když budou svítit jen motorky, víš, že je to nejspíš motorka a může být u tebe třeba za pět sekund...ne za dvacet, jako většina plechovek...kapiš?
Jakto?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
Luky_CZ>Jakto?
Pokud jseš jen autař a motorkář, tak tomu nemůžeš rozumět...pokud jsi však motorkář střelec, tak ti to přece musí být jasný
Sviceni silnicnich vozidel je dobry, kdyz sem nekde za hranicema tak mi to docela chybi ze tam nemusi svitit.
Naposledy editováno 26.10.2010 09:39:31
Jinak já souhlasím se svícením všech. Je sice pravda že za slunečného dne mezi poli je to zbytečný, ale když jsou lidi tupci a neumí rozsvítit /zhasnout dle aktuální situace, tak holt na to musí být befel
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
K tem autoskolam: Problem je predevsim v nedodrzovani legislativy pri zkouskach a take v samotnych zadatelich. Pokud komisar nezkousi co by mel a pokud lidi jdou do autoskoly proto aby dostali ridicak tak jaka je pak motivace je neco naucit?
Také trochu normální záplatování silnic, v zatáčkách to snižuje přilnavost, na rovině to člověka rozhodí. To samé zvlněná silnice.
V návaznosti na to satelitní mýtné pro kamiony - méně kamionů na silnicích nižší třídy = méně zničené silnice = vyšší bezpečnost...
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
milanmagna>Již jedenadvacet roků se v tomto národu ůspěšně pěstuje zlodějina,bezohlednost,a naprostá neůcta k čemukoli.Život a bezpečnost je na posledním místě žebříčku hodnot a nemyslím jen na silnici.Čím větší zmetek tím výš se dostane aby mohl rozhodovat o věcech o kterých neví ani zbla.Stačí překročit hranice a dívat se kolem sebe jak se lidé jiných národů vzájemě chovají v obchodech,u benzínek,a samozřejmě na silnici.
Lidí je jako sr@ček... Kapitalismus
Haesty>Lidí je jako sr@ček... Kapitalismus
Jak už bylo řečeno, je to o lidech. A na tom musí zapracovat každý z nás pěkně doma a uvědomit si ,jak by se měl chovat. A až tohle bude v pohodě, tak si myslím, že by klidně stačilo nějaký reflexní prvek na mašinu nebo na hadry nebo helmu. Když se to nechá našít na kombinézu( a nemusí to být jen ty žluté nebo oranžové barvy,existují i stříbrné reflexní materiály a udělat z toho nějaký pruh, nebo kdo chce přezdívku na záda nebo nějaký symbol) ale tohle všechno je nepodstatné dokud to na našich cestách bude vypadat tak jako doposud. A to myslím i co se kvality silnic týče.
1.co se barev tyce pripojuji tento odkaz kde EU a dalsi instituti proverili jiz vse potrebne a neni tedy treba vymyslet veci nove
2.co se viditelnosti tyce
a)jsem pro snadnejsi schvalovani pridavnych svetel u STK
svetla ktera by jasne zvyraznila tvar moto, tj. takova ktera nelze namontovat na auto
napr. vertikalni pasky diod na prednich vidlich (moznost nikoliv povinnost)
b)svetla pro denni sviceni u aut - misto normalnich svetel, castecne v procesu, s prumernym starim aut u nas to bude trvat tak 10-15 let a s tim asi nic delat nejde
3. co se bezpecnosti tyce
zacal bych ve vlastnich radach, panuje pomerne velka neznalost ohledne bezpectnostnich norem pro akreditaci obleceni a chranicu a co je napr. nejcasteji zranene misto
viz. bezpecnost
boty - en 13634
bundy, kalhoty a kombinézy CE EN 13595
chranice kosti - CE EN 1621. EN 1621-1:
chranice patere - ce en 1621-2,
obleceni ktere nesplnuje ani zakladni predpoklady pro ochranu nesmi resp. by nemelo byt prodavano jakozto ochranny odev pro moto - bohuzel to neplati
btw. uvital bych nejakou cr, eu instituci podobne jako uk sharp apod.
4. co se minimalizace nasledku stredu tyce
6.60% stretu motocykl/prekazka je stret motocykl/auto - nektere moderni konstrukce aut pocitaji se specialni deformacni zonou pro snizeni nasledku pri srazce s chodcem -> proc prodej takovych aut nepodporit drobnou danovou ulevou
5. co se prizpusobeni jizdy dopravne technickemu stavu tyce
- duslednejsi navrh silnic a staveb kolem silnic - tak aby se pocitalo s nejakym unikovym prostorem, neinstalovat ocelova svoditla ale deformovatelne bariery
- duslednejsi kontrola pretizenym kamionu
- duslednejsi kontrola ohledne znecisteni silnic - po oprave silnice zamest, pokuty za neocistena vozidla apod. -> jednodussi system pro ohlasovani bordelu na silnici - "tisnova linka"
- pruhy pro busy/taxi pro vyuziti i motorkama
- pas pro razeni pres krizovatkami pro moto - 2m
6. co se osvety tyce
- vyuka/kampan k toleranci a respektovani na silnici
7. co se legislativi tyce
- pokud se vydava k B i A do 50 aby alespon jedna jizda (1h) museli ridici odjed na mopedu/scutru
verim ze existuje milion studii udelanych z garantu EU, jen se musi ministerstvo trochu snazit a pouzit selsky rozum efekt/cena
Cest Ef
Naposledy editováno 26.10.2010 13:36:24
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
Cooker>Někteří tu souhlasí, já bohužel nesouhlasím .... není nad to, když např. na pozadí stromů auto (nebo cokoliv co tam jede) nevidíš ...rozhodně si spíš všimneš něčeho co svítí, než něčeho inkognito jedoucího ....kolikrát už jsem chtěl předjíždět (na motorce i autem) a nesvítícího auta nebo motorky si všiml už dost pozdě a měl jsem co dělat, abych se nějak vešel zpátky ....
Tím že auta nebudou svítit se podle mě nic nezlepší, spíš naopak ....a není to o tom, že Tobě když pojedeš na motorce něco vjede do protisměru, ale i o tom, že Ty na té motorce někomu do protisměru vletíš sám, protože pojede bez světel a ty si ho všimneš o vteřinu později...a o tu vteřinu později už máš přidanej plyn a najiždíš do protisměru a tak rychle jako s autem se vrátit do svýho pruhu rozhodně nedokážeš.
Toď za mě všechno k tématu "svítit nebo nesvítit", dál se k tomu nehodlám vyjadřovat.
Většina problémů na silnicích je(jak už to tu někteří zmiňovali) z 99% díky absolutní netoleranci lidí vůči sobě a je už jedno, jestli se jede na motorce, autem nebo na kole.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení bezpečnosti motorkářů.
Cooker>Někteří tu souhlasí, já bohužel nesouhlasím .... není nad to, když např. na pozadí stromů auto (nebo cokoliv co tam jede) nevidíš ...rozhodně si spíš všimneš něčeho co svítí, než něčeho inkognito jedoucího ....kolikrát už jsem chtěl předjíždět (na motorce i autem) a nesvítícího auta nebo motorky si všiml už dost pozdě a měl jsem co dělat, abych se nějak vešel zpátky ....
Tím že auta nebudou svítit se podle mě nic nezlepší, spíš naopak ....a není to o tom, že Tobě když pojedeš na motorce něco vjede do protisměru, ale i o tom, že Ty na té motorce někomu do protisměru vletíš sám, protože pojede bez světel a ty si ho všimneš o vteřinu později...a o tu vteřinu později už máš přidanej plyn a najiždíš do protisměru a tak rychle jako s autem se vrátit do svýho pruhu rozhodně nedokážeš.
Toď za mě všechno k tématu "svítit nebo nesvítit", dál se k tomu nehodlám vyjadřovat.
Většina problémů na silnicích je(jak už to tu někteří zmiňovali) z 99% díky absolutní netoleranci lidí vůči sobě a je už jedno, jestli se jede na motorce, autem nebo na kole.
Co ti pomůže že měl svítit když tam pojede auto co mu praskla pojistka (to za jízdy ve dne řidič nemá šanci poznat) a ty budeš ležet v rakvi? Na světla se spolíhat nedá, pokud fakt nevidím že tam nic nejede tak se tam neseru.
stráťa>Co ti pomůže že měl svítit když tam pojede auto co mu praskla pojistka (to za jízdy ve dne řidič nemá šanci poznat) a ty budeš ležet v rakvi? Na světla se spolíhat nedá, pokud fakt nevidím že tam nic nejede tak se tam neseru.
Bohužel Tvá úvaha na téma "kdyby nebo když" postrádá význam a nechápu její smysl ....když někomu praskne pojistka, tak mě může zabít, protože si ho nevšimnu a zákonitě se mu naseru kam nemám...a proto radši budu sedět doma a koukat na seriály ...i tak se to dá vyložit....