bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výhody elektromotorek
21.10.2010 v 10:00
 
Zatím se většinou poukazuje na jejich dnešní nevýhody - hlavně vysokou cenu, menší dojezd, dlouhou dobu "tankování", absenci toho "jediného správného" zvuku spalovacího motoru atd.

Ale co výhody?
Již z principu mnohem menší poruchovost, mnohem menší časové a finanční nároky na údržbu (odpadá např. výměna motorového oleje a filtru, zapalovacích svíček, seřizování ventilů, podtlaků apod.), nulové exhalace, tichý chod, absence převodovky nebo variátoru...

Umíte si sami sebe reálně představit, že fungujete spokojeně v symbióze se dvěma motoricky různými motorkami v garáži - jedna nostalgická klasika se spalovacím motorem, a druhá "užitková" s elektropohonem, na takové to domácí žvýkání?

Kdy myslíte, že přijde ta doba, že se začne i na našich silnicích objevovat stále víc a víc elektromobilů a elektromotorek?
Za dva tři roky, za pět let?

A kdy se bude prodávat více nových elektrovozidel než nových osobních vozů a motorek se spalovacími motory? Za deset let, za patnáct?
 
Anketa: Jak vidíte budoucnost elektropohonu?
Elektromotorka mi nikdy nesmí do domu
44%
50
Zvažuji provoz klasické motorky i elektromoto
32%
36
Až to půjde, přejdu na pohon elektromotorem
25%
28

1 reakcí na tento příspěvek Výhody elektromotorek

26.12.2016 v 10:17 | Nahoru | #1
Ono jde o to co jste kdo řídil, já jel na E-onu, skůtr total na hovno, díky těžišti se to ovládá jak cihla na kolech a na řízení si člověk musí zvykat, hbitost řízení je na houby. Oproti tomu jsem měl možnost již třikrát řídit Teslu (vždy ty nej verze) a to už je jiný kafe, zpráská to na rozjezd všechny auta akorát tě na 250km/h utne omezovač. Sice dojezd cca 500 km, ale po ČR to stačí v pohodě, dojedeš do Brna, píchneš do dok. stanice, dáš oběd, vyřídíš si tam co potřebuješ a pak zase první třídou domů. Tohle auto jako druhý vůz bych snesl, je to pecka. Jediná nevýhoda je ve městě, kde ti chodci skáčou před auto, protože je to hovno slyšet...

(reakce na) Výhody elektromotorek

26.12.2016 v 12:03 | Nahoru | #2

dewwil píše: Ono jde o to co jste kdo řídil, já jel na E-onu, skůtr total na hovno, díky těžišti se to ovládá jak cihla na kolech a na řízení si člověk musí zvykat, hbitost řízení je na houby. Oproti tomu jsem měl možnost již třikrát řídit Teslu (vždy ty nej verze) a to už je jiný kafe, zpráská to na rozjezd všechny auta akorát tě na 250km/h utne omezovač. Sice dojezd cca 500 km, ale po ČR to stačí v pohodě, dojedeš do Brna, píchneš do dok. stanice, dáš oběd, vyřídíš si tam co potřebuješ a pak zase první třídou domů. Tohle auto jako druhý vůz bych snesl, je to pecka. Jediná nevýhoda je ve městě, kde ti chodci skáčou před auto, protože je to hovno slyšet...


Tak je zajímavý, že se tu oživilo vlákno spící 6 let - a po těch 6-ti letech se nezměnilo (v oblasti elektromotorek) prakticky nic. I když to pomalu před šesti lety vypadalo, že motorka se spalovacím motorem bude k vidění leda na veteránských značkách (nadsázka ) A co se týče elektroaut - Tesla je sice skvělá, ale zatím je celej ten projekt jen obrovská černá díra na peníze investorů a dotace (ani ne tak na přímý, ale na nepřímý, co jdou na daňové úlevy a dotace na její pořízení a na podobný elektrovehikly). Zásadní ale je, že jen náš stát má ze spotřební daně na PHM kolem 100 mld. ročně. Při průměrný spotřebě 7 l/100 km je spotřební daň + DPH ze spotřební daně (spotřební daň je daněná vlastně dvakrát) 7x15x1,21 = 127,- Kč. Takže 1 km jízdy osobákem se spalovacím motorem je zdaněnej cca 1,27 Kč jen spotřební daní. Pokud by se elektromobily masověji rozšířily, tak stát si tenhle výpadek nebude moci dovolit, musel by jí nějak doměřit - třeba přímou platbou podle nájezdu. A na nějaký masívní daňový atd. úlevy mít taky nebude. Prostě veškerý kalkulace a očekávání krásných světlých zítřků, jak dojde k masivnímu rozvoji elektromobilů, jak masivně klesne jejich cena a jak si všichni budou vozit prdel v elektromobilu za 0,50 Kč/km jsou jen chiméra. Elektromobilita možná jednou vyřeší problém závislosti na arabských ropných šejcích a přinese čistší ovzduší ve městech, ale levnější, nebo dokonce za hubičku, rozhodně nebude. A když se to bude v rámci zelený revoluce různě dotovat a spalovací motory penalizovat, tak náklady toho přechodu se ještě sakra prodraží a pěkně nám zhořknou...
Systém elektromotor-baterie nebude zásadně levnější než systém spal. motor, převodovka, nádrž. Zbytek auta bude stejně drahej, ať ho pohání cokoliv. Základem baterií bude nejspíš i dál lithium - Mendělejova tabulka se rozšiřuje už jen o nestabilní transurany a jinej prvek který by lithium nahradil znám není. Lithia je nedostatek a jeho cena letí nahoru a s vzrůstající spotřebou dál nahoru poletí. Takže nějaká supr-levná supr-kapacitní baterie je furt jen sci-fi. A budou tu i obrovský náklady na elektro-infrastrukturu - ten příkon do baterií se bude muset protlačit drátama a ty stávající na to nestačí. Měď je taky sakra drahá a natáhnout ke každýmu autu příkon pár kW aby se to všechno dobilo bude hodně drahej - a místa kudy ty dráty dodatečně natáhnout ve městech taky moc není - všechno rozkopat a předělat, všude u parkovacích míst udělat nabíjecí zásuvky - to je práce na desetiletí. Natankuješ za 2 minuty, i to nejrychlejší rychlonabíjení je alespoň půl hodiny, ale ničí to baterii. Buď se to nechá přirozenýmu vývoji a bude to záležitost několika desetiletí, nebo se to protlačí tvrdou direktivou z Eurosajuzu a skončí to zas jen dalším megatunelem - tak to vidím já.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První Skútr/Motorka v životě do měs... Ostatní E scooter, Motorro Skútr, Blata Scooter, Jin... Blejzr 22 16.8.2017 v 19:45 Mr.Dreamer


TOPlist