globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ ETZ150 problém
13.10.2010 v 16:44
Ahoj MZťáci, jsem rád, že mezi Vás všechny patřím. Nedávno jsem si přivelz MZ ETZ150 a mám takový problém. Zkusím Vám nastínit celou situaci...
Takže MZ má původní motor najeto 16700km, na nádrž ujedu 220km což je nějakých 6 litrů maximálku mám tak 100km/h z kopce. Po rovině těch 80-90 což mi přijde málo. Jednou se mi stalo, že když jsem dal plný plyn tak se to dusilo, dal jsem jen půl plynu a bylo to dobrý, najednou se to samo spravilo

Filtr vyčištěný, karbec vyčištěný (trysky), plovák OK. Svíčka hazí dobrou jiskru, akorát jsem se nedíval na zbarvení svíčky. Mažu 1:33, myslím, že to bude taky zanesený výfuk. Nebo předstih??? Máte nějakou užitečnou radu? Díky moc Jarda
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:01 | Nahoru | #1
urcite zkontrolovat predstih, zkontrolovat serizeni karburatoru, vycistit vzduchovy filtr, a podivat se na vyfuk a kdyztak vycistit ( nekdo tam leje nejaky aceton a zamicha to a necha par hodin, nekdo ho rizne a vypaluje horakem ). Tolik by zrat nemela, takze tohle zkontroluj a snad to bude ok Jinac to mazani nevim, myslim, ze to bylo 1:50 - jako simson, ale nevim... Hlavne nepouzivat M2T!!! To je lepsi snad sadlo z pekace pak Mozna jeste mrknout na svicku a kdyztak dat novou, ale ta takovej vliv na spotrebu nema, resp. zadny nema... No a 16tkm, to je akorat zajety... takze takto...

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:07 | Nahoru | #2
1:33 je podle mě zbytečně moc, obzvlášt jestli používáš nějakej modernější olej.

(reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:07 | Nahoru | #3
sooky> díky za reakci, můžu se zeptat čím mažeš ty? a eventuálně jak bych mohl vyčistit ten výfuk, máš něco vyzkoušeného? slyšel jsem, že to dělají propan butanem... Myslíš, že může mít předstih vliv na spotřebu? Filtr je jako novej, karburátor jsem šteloval. A ten předstih, nevíš kde by se to eventuálně dalo seřídit? Dá se to udělat doma na koleni?

(reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:08 | Nahoru | #4
BagoBorec> nn M2T právě, tankoval jsem jen 2x zatím

2 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:20 | Nahoru | #5
sakra kecam jak proteklej,mazat 1,50 i v dobe zabehu a syntetikou 1,100

prominte

Naposledy editováno 13.10.2010 17:36:09

MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:22 | Nahoru | #6
VYHOD TO M2T!!!!!!!! NESER Pouzij nejakej lepsi olej A myslim, ze se to fakt maze 1:50... muzu se kdyztak mrknout... Mam doma knizku o MZ150, tak ti ji za pivko muzu poslat Tam mas vsechno, takova zluta kniha... To si pis, ze predstih ma kurva vliv na spotrebu kdyz mas volnobeh a motor je zahraty tak akora, tak kdyz das rychle plnej, musi to jit hned za plynem a ne aby to udelalo takove to hůůůůůůůůůůů a pak to slo do otacek. Sestelovani karbece je veda , ale je to hodne dulezite, bud to nastavis aby to jelo bole a nebo jen na hore, to je 2T, takze abys to mel nastavene aby to jelo nahore. M2T ti zasere fyfuk hned!!! A to ma taky sileny vliv na vykon (potazmo spotrebu) - coz jde ruku v ruce) ja jsem mazal ( to je i mozna uz zbytecne, al mam ho za dobrou cenu ) Castrol 2T ( spis to je pro vysokootackove 125 malorazky typu NSR, RS atd ). predstih se udela doma na koleni, neni problem, mas uz elektronicke zapalovani a nebo jeste kladivka? jinak vyfuk jsem rozriz a vzal ho vevnitr propanbutanovym horakem, byla to silena drbacka, ale byl asi tak o 3 kilalehci predchozi majitel asi jezdil M2T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:25 | Nahoru | #7

Pawka>zapalovani mas tedy kontaktní ,jo? nevim rpoc v manualu pisou ze kdyz mas jeji olej co byl kdysi..tak pomer je 1:33 normalne a 1:50 pri zabehu. a kdyz pouzivas syntetiku,tak mazat 1:50



taky nevim, ale asi aby se to "rychleji zajelo a sedo", bude tam vyssi treni a vic se to opatrebi a sedne si a pri tech malych zajizdecich otackach se to zajede rychlejs...

MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:27 | Nahoru | #8
je hoši tak to něm, ale myslím, že by tam mělo být bezkontaktko. Nejsem momentálně doma. Čím tedy navrhujete mazat? A za plynem bych řekl, že to jde, ale ta maximálka je na prd. Zkusím vypálit ten výfuk a uvidíme co bude.

MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:33 | Nahoru | #9
maximalka tak nejak souhlasi, me to jelo 100-115 tak nejak a to sem na to musel cekat roky nez tam raficka vystoupala Ale ta spotreba je desna!!! nerves ten plyn nadoraz? Jinak typ zapalovani poznas po sundani tech tri sroubku zprava, tam je alternator Mazat? mrknu se na nejake oleje a pisnu, ale v podstate vsechno na 2T mimo toho posrateho M2T!!!

(reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:36 | Nahoru | #10
sooky> spatne sem si to pamatoval,uz sem to opravil a precetl sem si to

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:38 | Nahoru | #11
nema nekdo 3 plechove krouzky na spojku k MZ 150?

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:41 | Nahoru | #12
nevim jestli je dobre pouzit po M2T olej lepsí,bez toho aniz bys vedel jak hodne je motor ve vnitr zakarbonovany

MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:41 | Nahoru | #13
normalne najed na seznam a do vyhledavace a nebo pres zbozi a nebo na bazaru motorkaru najdes, ale volil bych alespon polosyntetiku, plna je zbytecna a mineralni to bych zase nedaval...

(reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:41 | Nahoru | #14
Pawka> bohuzel

(reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:44 | Nahoru | #15

Pawka>nevim jestli je dobre pouzit po M2T olej lepsí,bez toho aniz bys vedel jak hodne je motor ve vnitr zakarbonovany



tohle bych spis videl u 4T, kde se ten karbon uvolni napriklad pokud by se dlouho pouzival mineral a pak by se dala plna syntetika, ale i tak by to mel zachytit filtr, ale ja bych to na svem motoru nedopustil. U 2T to neni problem, ten motor se cisti, ten se nema jak zanest... U 4T se prave zanesou ty kanalky kudy se tlakove dostava olej na mista aby mazal, u 2T to neni, takze tohle je zbytecne resit a nedava to smysl pak

MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:50 | Nahoru | #16
u mz mas prave taky kanalky , ktere mazou lozisko z obou stran na KH,je ale pravda ze vetsinou byva motor zakarbonovany jen u svicky a ve vyfuku,jestli na tom neni motor tak spatne, tak bych se toho tak nebal, ale jestli je silne zanesen ,tak bych mel obavy

delal sem jednou babetu nebo pionira, uz nevim co to bylo, sundam kolinko pod hlavou a tam dirka, ze bych tam ani malicek nedal, asi tak prumer 8. musel sem to odvrtavat opatrne,jak to bylo tvrdy mozna bych u ty MZ zacal prave cistenim toho vyfuku, nikdy to neni na skodu a sajrajt tam byva, jinak mame doma traktor s 2T motorem a kdyz s nim pracujes na poli, tak smrad ti celkem vadí, letos sme tam nalili olej co pouzivame do krovinaku, pisou na nem i NO SMOUG ci jak a vubec to uz nekourí

Naposledy editováno 13.10.2010 17:56:56

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:52 | Nahoru | #17
já mazal olejem Sunoco Green cenově skoro stejný jako Mogul TS.To Sunoco je určený i pro motorovky.A aspon mi MZ nekouřila

MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:55 | Nahoru | #18
kanalky na mazani loziska? to slysim prvne... loziska ve kterych byva ulozena klikova hridel jsou kulickova a jsou zapouzdrena... Pak jsou tam jehlickova klecova loziska, jedno mezi ojnici a klikovym hridelem a druhe mezi ojnici a pistem ktere se prave mazou z oleje v benzinu ( nebo v pripade oilmasteru pri primazavani)... Kanalky u 2T jsou jen ty prepousteci a ty by se tezko zanesly, protoze maji hodne velky prumer a pruplach. Ale vliv na vykon a spotrebu maji fantasticky... vim ze jsem je lestil na pinckovi a ten pak jen o tridu vic, ale pekne taky zral...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 17:56 | Nahoru | #19

honza511>já mazal olejem Sunoco Green cenově skoro stejný jako Mogul TS.To Sunoco je určený i pro motorovky.A aspon mi MZ nekouřila



mogul asi taky nic moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 18:02 | Nahoru | #20
sooky> žadny lozisko v motoru MZ 150 neni zakrytovane(jen predlohovy a hlavni hridel muze mit kryt z jedne str a pak se musi take patricne naistalovat)!!! a na KH se maze z obou stran!! v prostoru klikove skrine je sterbina ,tzv zachytavac oleje a tece k loziskum vlevo a zvlast vpravou,loziska KH jsou mazana olejem ze smesi z obou stran.

(reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 19:02 | Nahoru | #21
sooky> Mogul jsem nepoužíval...jen to bylo cenově skoro stejný.Mogul myslím tehdy byl za 140 a Sunoco asi za 134...nebo tak nějak...už to pár let je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 19:26 | Nahoru | #22
Pawka> aha, tak na tech kilickovych loziskach jsou jen gufera...

(reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 19:36 | Nahoru | #23
sooky> ano zvenku je víčko na 4 srouby s guferem,vcea sem to lepil do kupy, tak proto sem tak chytrej ted

1 reakcí na tento příspěvek MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 19:53 | Nahoru | #24
levá půlka



kde seženu ty kovový lamely, to nikdo nema doma šrot?

MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 20:36 | Nahoru | #25
Syntetiku tam nelej, to je hovadina (navíc se našli borci, co tam lili full syntetiku po výbrusu a zadřeli to )... Maže se standardně 1:50, jak už tady někdo uvedl (po výbrusu je to nějakou dobu jinak, ale to ty asi neřešíš). Klidně můžeš používat minerální oleje, to ničemu nevadí... Tím M2T taky nic nezkurvíš, ale nelil bych ho tam, i když já na něj před 20-ti lety jezdil a stopadina mi šlapala jak hodinky, ale v té době tu víceméně jiný dvoutaktní olej nebyl, zasírá víc výfuk a tak. Pokud chceš ověřený a spousty Mz-ťáků doporučovaný olej, tak Motul 510 - polosyntetika, jinak třeba Castrol 2T, Mogul TS, Mogul TSF - je o něco kvalitnější, taky polosyntetika (na ten jezdím já)... Je to přes 20 let starý dvoutaktní motor, tak v tom nehledej žádnou vědu...

Pokud je 150 v dobrém stavu měla by na rovině udělat tak 105-110, víc bych to nehonil...

Jinak spoustu věcí se dozvíš tady MZ Faq

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 20:49 | Nahoru | #26

Pawka>levá půlka



kde seženu ty kovový lamely, to nikdo nema doma šrot?



zkus zavolat P.L.Szabó do Staré Boleslavy ten to ma za hubičku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 23:11 | Nahoru | #27
sooky> díky, kouknu, vím ze sem tam kdysi taky neco hledal http://plszabo.cz/eshop/

MZ ETZ150 problém

13.10.2010 v 23:12 | Nahoru | #28
kdyby se neco muselo kupovat,tak tady to neni spatny http://plszabo.cz/eshop/

MZ ETZ150 problém

14.10.2010 v 02:21 | Nahoru | #29
ja sem vždycky ředil 1:50 (je to myslimže dokonce napsaný aji na víčku, ale nesu si tím jisté ) a celou dobu sem lil zásadně Valvoline, žádný ty M2T sračky. Spotřebu sem měl vždycky tak kolem 3,5 l +-. Určitě bych zkusil poštelovat karbec, vyměnit filtr, ale tipoval bych to na ten véfuk, kamošovi to jednou taky dělalo něco podobnýho, že při plným céresu se to začalo dusit a byl to véfuk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ ETZ150 problém

14.10.2010 v 07:55 | Nahoru | #30

Pawka>sooky> díky, kouknu, vím ze sem tam kdysi taky neco hledal http://plszabo.cz/eshop/


Dobrý ceny! Díky ti
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 34 10.5.2024 v 21:21 Zdenalbenal
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist