globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Má první jízda na 4V
 
5.10.2010 v 09:08
Ahoj všichni.
Tak jsem se konečně odhodlal pujčit si od kámoše CBR600F na jedno odpoledne.
Jsem pln zážitků a chci se o ně podělit, jelikož si nejsem jistý, jestli nejsou zkreslené tím, že jsem ji měl půjčenou jen jedno odpoledne(obzvláště,co do počtu válců se týče)..srovnávat budu hlavně se svou GS500E:

Pohled na motocykl...první osedlání:

CBR je konečně velká motorka. Necítím se na GS vyloženě špatně, ale po osedlání CBR musím konstatovat, že i přes sportovní posaz(který mě teda neuchvancancuje) se na ní sedí a jede opravdu lépe, pohodlně (a tím možná i dále)

Váha:
Mě trochu překvapila. Na netu čtu kolem 180kg...jenže v TP bylo napsáno 280kg. nedokážu si to vysvětlit? Každopádně byl to docela dost velký rozdíl, není to tak snadné jak s GS..ale je to prostě větší mašina. Možná s tím souvisel trochu průjezd zatáčkami a k tomu ještě velká papuč. Přišlo mi, že hravost v zatáčkách je ta tam. Musel jsem víc klopit(velká papuč) a zdálo se mi, že jsem ji musel do zatáček jaksi víc nutit. Je prostě větší, než GS, ale méně hravá a to obojí podstatně.

Motor:
Dostáváme se k zásadní věci. Motor má asi o 60koní více jak GS. Kopa, která přichází v 8 tisících je opravdu pěkná a tuším v 10,5 se do ní dokopne ještě další menší kopa. Rafičky frčí nahoru opravdu pěkně...ale?? Ve spektru cca 2 - 8 tisíc se neděje zhola nic. Musím se přiznat, že nevím, jestli jsem byl uplně nadšený.
U mého GS se zábava rozjíždí při 4,5tis...pak trochu pomlka a znovu se probouzí v 8 tis a to už hodně pěkně.
Nechci se nikoho dotknout..ale první dojem 4V v životě na mě zanechal trochu ,,nudný" dojem, přestože srovnávám 45 vs 105koní. Chápu, že fígl spočívá asi v tom, nechodit pod 8 tis...ale já to nechci pořád tak točit?! zábava může přece začít o mnoho dřív, záhy po rozjezdu.

Brzdy:
zadní brzda nebrzdila vůbec téměř...ale to jsem přesvědčen, že je problém toho konkrétního motocyklu. Ani přední brzda mě nijak zásadně nepřekvapila. Na 2 kotouče jsem čekal teda větší kousačku o trochu. Nicméně mám stále podezření na stav toho konkrétního motocyklu.

Rám:
..se nevlnil ani při vyšších rychlostech..což oceňuji. U GS přestává být stabilní asi od 140km/h. Ale žádné zásadní zjištění to není že...GS není sportovní motorka a rám na běžné ježdění zcela dostačuje.

Spotřeba:
Abych se přiznal, čekal jsem ji nižší. GS žere 4,3 - 4,5. Pokud zapnu režim sport( ) tak max 5,3.
Na CBR jsem ujel asi 140km...sem tam zkoušení jednotlivých kvaltů, zkoumání křivky...a režim polosport sem zapl až po alespoň základním očichání a spotřeba vyšla na 8,4l/100km. Což teda přiznám se...čekal jsem tak kolem 7.

Závěr?
Zajímavá zkušenost...ale od té doby mám v hlavě brouka a tím je ten motor a jeho projev. Nevím nevím...ale opravdu si nejsem 4V jistý. O to víc mě mrzí má vysněná Suzuki GSX Inazuma(ať už 750 nebo 1200), která je samozřejmě 4vál.
Musím se ještě někdy projet alespoň na SV650, které se výkonem CBRu sice neblíží, ale je to větší 2V než mám já a potom si ujasním cestu mezi válci, která zatím je víc přikloněna tomu, co právě sedlám trochu mě mrzí, že se vytrácí hravost souvisejíci s rozměry a váhou motocyklu...ale je to logické a už to asi nikdy stejné nebo lepší jak u GS nebude u vyšších kubatur



Naposledy editováno 05.10.2010 09:14:04
Anketa: Otázka nemůže znít jinak
2V
65%
68
4V
35%
37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 18:24 | Nahoru | #1

verybusy>Naháče to mívají upravené víc odspodu,protože maximálku stejně nevyužiješ.Jel jsem nejvíc 274 tacho a o prožitku z jízdy se nedá hovořit.Navíc nezoufej,pokud ti chybí spodek a nechceš se pohybovat v pásmu opravdu vysokých rychlostí,tak stačí zpřevodovat dle vlastní libosti a po dvouválu ani nevzdechneš.


strašně rád bych tomu přišel na chuť. Budu si to muset ještě jednou pujčit a pořádně se zasoustředit na všechny tady ty probírané věci
jinak ke spotřebě: jak tu kdosi psal? 2V je žíznivější? Pokud vím, tak třeba se SV650 se dá jezdit stejně ba snad i úsporněji jak s GS. S nějakým Banditem taky? to sem ještě neslyšel. Nepotřebuju jezdit za 2 litry..ale to CBR600F co sem jel? sem tam nějaký zrychlení...obzvláště posledních 40km ze celkových 140, jednou rychlost 230...jinak špíš jen tak do 150. No prostě žádná velká kudla..taky nebyl žádnej pěknej terén a spotřeba 8,3?? Nevím, jestli to měl rozhašené nebo co..ale kdyby to projel někdo zkušenější na pěkné trase, tak bude spotřeba 12 nebo co?

Naposledy editováno 05.10.2010 18:25:56

(reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 18:29 | Nahoru | #2
špilas>

jezdím SV 3tí sezonu,moje postřehy kolem spotřeby,informativně...

ježdění do 80-80kmh,byl jsem párkrát nucen jet,jel jsem jako garde pohodářům,tak spotřeba 4.5 L

normální ježděni do práce,do rychlostí 130 kmh a otáček cca 7-8 tis,6-6.5.

Když jedu Dubou,Křivoklát,Sosnovou či to vážně ,,držím,, není problém,žádný problém jet 8-8.5 L a věřím tomu jet delší drom ( Most,Brno) tak to půjde za 9 et jako nic...

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 18:34 | Nahoru | #3

špilas>strašně rád bych tomu přišel na chuť. Budu si to muset ještě jednou pujčit a pořádně se zasoustředit na všechny tady ty probírané věci
jinak ke spotřebě: jak tu kdosi psal? 2V je žíznivější? Pokud vím, tak třeba se SV650 se dá jezdit stejně ba snad i úsporněji jak s GS. S nějakým Banditem taky? to sem ještě neslyšel. Nepotřebuju jezdit za 2 litry..ale to CBR600F co sem jel? sem tam nějaký zrychlení...obzvláště posledních 40km ze celkových 140, jednou rychlost 230...jinak špíš jen tak do 150. No prostě žádná velká kudla..taky nebyl žádnej pěknej terén a spotřeba 8,3?? Nevím, jestli to měl rozhašené nebo co..ale kdyby to projel někdo zkušenější na pěkné trase, tak bude spotřeba 12 nebo co?



No,spotřeba 12 opravdu není problém,v tom tě asi zklamu.Strašně záleží na řidiči,ale pod 7 se nedostanu ani při pohodový jízdě,jenomže to co mě přijde jako pohodová jízda může jinýmu připadat jako kudla,je to hodně o lidech.Každopádně jsem většinou v rozmezí 7-11 dle stylu jízdy. Ale to ji opravdu,ale opravdu nešetřím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist