globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne
4.10.2010 v 22:51
Čau čau. Konečně jsem se rozhodl koupit novou řetězovku. Místo 16/43 dám převod 15/45. Zanechám stejnou původní délku řetězu (114 čl) o co mě taky jde. Chtěl jsem 16/47 ale musel bych dávat o 2 články víc a rozeta by taky byla o dost těžší. Hlavní dotaz. Vadí když je počet zubů na obou kolech lichý? Kdesi jsem četl že jo. Takže proč? Celočíselný poměr mě vychází dobře. 114:45 = 2,533 114:15 = 7,6. Kdyby byly čísla celá je to špatně. A u nových motorek se často stane že jsou obě kolečka v serii lichá. Takže si myslím že to neva. Popřípadě dám jen 15/44. Díky za rady


Naposledy editováno 04.10.2010 22:53:00
Předchozí
1 2
Následující

3 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 18:35 | Nahoru | #31
ty voe vy jste bedny tejdense nejezdi a uz se tu řešej prvočisla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 18:38 | Nahoru | #32
Jindra650> ono jde o to, ze kdyz to bude celociselny "aspon trochu", rekneme treba 4.5 (cislo s kratkym rozvojem za desetinnou carkou), tak se budou s jednim clankem potkavat porad stejny 2 zuby (misto jen 1 zubu pro pravou celociselnost), a to taky teoreticky neni dobre, resp. je to horsi nez kdyz to jezdi na vsech zubech kola (coz se stane az pri uplny nesoudelnosti)... je to uz spis jen oblast teorie, takze nad tim uvazuju predevsim pro zajimavost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 18:41 | Nahoru | #33
Milosek.m> a komu se to nelibi, at radsi vymysli jeste nejakej stoduleckej vejlet nez bude uplna zima

EDIT: koukam zes upgradnul vozovej park

Naposledy editováno 05.10.2010 18:45:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 20:08 | Nahoru | #34
Skalda> jj ale zustal jsem věrnej je teda fakt ze na to ze sme ze stejny dědiny tak sme se snad jeste nepotkali ani nepodnikli nejakej ten vejlet:) hele a co ses vubec zac?me prides jak chodici encykilopedie s tvejma znalostma

(reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 20:12 | Nahoru | #35
Milosek.m>

EDIT: letos jsme se skoro ani potkat nemohli, protoze pro me tentokrat sezona "zacala" prakticky az v pulce srpna, takze jsem najezdil prd a marne se to snazim na posledni chvili dohnat

Naposledy editováno 05.10.2010 20:17:01

Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 20:49 | Nahoru | #36
skalda: Co máš z toho já jezdil od června a taky jsem toho nenajel

Naposledy editováno 05.10.2010 20:50:37

(reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 21:58 | Nahoru | #37

(reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 22:07 | Nahoru | #38

Milosek.m>ty voe vy jste bedny tejdense nejezdi a uz se tu řešej prvočisla


Ty si nejel tejden? ja teda jel naposledy v patek, v sobotu a v nedeli ....kazdej den vyjizdka cca 200km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 22:12 | Nahoru | #39
Skalda> jakmile tam bude i mala nesoudelnost, tak minimalne o jeden zub na celou otacku retezu se zuby posunou. to, ze by pri maly nesoudelnosti se misto 1 paru zubu potkavaly dva je prece evidentne blbost... v dalsi otacce totiz nastane to samy, ne opak a tim se ti zaber stale meni i kdyz pomaleji jak pri vyraznym rozdilu prevodovych pomeru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 22:23 | Nahoru | #40
Jindra650> jenze neprirozeny podil prave neimplikuje nesoudelnost... predstav si, ze budes mit kolo 20 zubu a retez 50 clanku... pojede ti to takhle (zub-clanek):

0-0 1-1 2-2 ...
0-20 1-21 2-22 ...
0-40 1-41 2-42 ...
(10-0 11-1 12-2)
0-10 1-11 2-12 ...
0-30 1-31 2-32 ...
0-0 1-1 2-2 (opakovani 1. radku)
...

tzn. clanky 0,20,40,10,30 budou prejizdet jen zuby 0 a 10 - 2 zuby, protoze 50/20 je 2.5 (podobne jako 4.5 v mym predchozim prkladu)... jde o to, ze ono se to sice posune "minimalne o jeden zub", ale nevhodne tak daleko, ze velice rychle se to zase vrati k puvodnim hodnotam (zde to prejede jen 1. jiny zub - 10, a pak hned zpatky).

Pokud bys chtel, aby se ti zaber menil stale (a kazdy clanek prejizdel pres vsehcny zuby), musel bys dosahnout nesoudelnosti tech cisel (coz 20 a 50 neni, protoze jejich nejvetsi spolecny delitel je 10 a to neni 1). Vhodny matematicky aparat na analyzu tohoto jsou napr. Diofanticke rovnice a obecne modularni aritmetika...

1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 22:45 | Nahoru | #41
Skalda: Diofanticke rovnice a obecne modularni aritmetika... Je na čase abych šel spát

(reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 22:51 | Nahoru | #42
adosmoto> chtel jsi se v tom nimrat (ackoliv jsme ti rikali, ze to bude mit v amaterske oblasti jen minimalni vliv)? chtel... tak studuj

(reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

5.10.2010 v 23:35 | Nahoru | #43

Skalda>narozdil od vetsiny predchozich zkusim odpovedet:

celociselny pomer rozety a pastorku by vadit nemel. Kontakty zde vznikaji na rozhranich pastorek-retez a retez-rozeta, takze relevantni jsou podily poctu clanku a zubu 114/45 a 114/15.

V idealnim pripade by byla distribuce clanku na zubech rovnomerna - kazdy clanek prejede pres vsechny zuby stejnekrat, cimz se dosahne rovnomerneho opotrebeni na vsech kontaktech. Pokud ten podil bude celociselny, kazdy clanek bude v kontaktu jen s jednim zubem (pri otoceni celeho retezu se bude potkavat stale se stejnym zubem).

Presneji to spocitam pomoci nejmensiho spolecneho nasobku - lcm(114,15) = 570 a lcm(114,45) = 1710, coz znamena ze na kazdy zub pastorku pripadne 5 ruznych clanku retezu (570/114) a na kazdy zub rozety 15 ruznych clanku retezu. Pro retezovku 16/43 to bude 8 a 43 (cili o neco lepsi), pro rozetu 44 to bude 22.



Hezký

1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

6.10.2010 v 08:33 | Nahoru | #44
Hmm... Je vidět, že si ty čísla vyloženě užíváte. Já se ztratil někde v půlce první stránky :D
Tak když máte ty počty tak rádi, tak mi spočítejte, jaká je nejvhodnější řetězovka například na Y-R1 (2010) na cestu od nás z domu do pekárny, když víme, že trasa je 6km a z 30% má zatáčky které se projíždí 65Km/h, 20% zatáčky na 80Km/h a zbývajících 50% je rovina, ale nikdy není delší jak 500m :D
Kdo to propočítá, má u mě 10 bludišťáků
:D :D :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

6.10.2010 v 12:33 | Nahoru | #45
Skalda> no, pekne se v tom vrtame ...ale tohle uz je fakt teoretizovani, ona rozeta retez v podstate nenici, slabym mistem je pak pastorek a ten ma daleko min zubu s horsima zaberovyma podminkama, maly opasani, malo zabirajicich zubu a retez prezvejka daleko casteji, takze pri castecny nesoudelnosti, jak si to tady pekne ilustroval je ale skutecne stridani zubu daleko vetsi nez u malyho rozdilu jen nasobku 2,5

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

6.10.2010 v 13:08 | Nahoru | #46
Jindra650> jo, je to teoretizovani (jak uz jsem psal) a bude tam jeste rada jinych aspektu. Vsak tady taky vyvracime mytus o tom, ze nemuze bych lichy pocet zubu na obou koleckach... a to se myslim podarilo (i s naznakem dukazu)

PS: to stridani muze bejt stejny (jako v tom mym schematu) i pro pastorek... staci si vzit retez 119 clanku a pastorek 14, abychom zustali u beznych hodnot (podil 9.5 a kazdej clanek bude patrit jen dvema zubum kola). Tys tou poznamkou myslel asi to, ze cim mensi kolecko tim naopak na jeden zub pripadne vic clanku (coz se taky projevi pozitivne na rovnomernosti opotrebovani)... s tim souhlasim (ale uz to neni problem "same tooth - same link")

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

6.10.2010 v 18:02 | Nahoru | #47
Skalda> presne ...bohuzel moje vyjadrovaci schopnosti vzdycky byly lehce podprumerne
...jeste jedna vec, pri opotrebovavani se nejprve znici pastorek, kterymu se postupne obrousi zuby, nasledne jeste v horsim pripade jeste ohnou a ty pak zaberem pres jeden "nabihajici" zub pretezujou clanek po clanku, jinak by retez vydrzel daleko dele. vytahovani by bylo pomale, viz prevody, kde jsou vetsi pocty zubu na kolech pastorku a druhy retezky, ne jako u motorek, kde pocty zubu pastorku jsou hodne blizky minimu, taky dneska motorky nemivaj zadny tlumeni jako mivaly driv, plynulejsi zaber bez razu taky dela hodne. jeste treba kamosovo FJ ma rozetu tlumenou gumovejma blokama a to retezu hodne pomaha, ma tam 1 retezovku 70tis km!!! a to prosim za 3roky s beznou udrzbou, spis mensi a ne nejaky setreni, bezne sprinty na letisti a poradna soda. ale to trochu ubiham, nicmene tyhle faktory provozu maj daleko nejdulezitejsi roli nad pocty sudy, lichy, nebo prevodovy pomer

Naposledy editováno 06.10.2010 18:14:03

(reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

6.10.2010 v 19:16 | Nahoru | #48

PetrC>Hmm... Je vidět, že si ty čísla vyloženě užíváte. Já se ztratil někde v půlce první stránky :D
Tak když máte ty počty tak rádi, tak mi spočítejte, jaká je nejvhodnější řetězovka například na Y-R1 (2010) na cestu od nás z domu do pekárny, když víme, že trasa je 6km a z 30% má zatáčky které se projíždí 65Km/h, 20% zatáčky na 80Km/h a zbývajících 50% je rovina, ale nikdy není delší jak 500m :D
Kdo to propočítá, má u mě 10 bludišťáků
:D :D :D

lol

1 reakcí na tento příspěvek Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

6.10.2010 v 20:25 | Nahoru | #49
Ja mam 15/45 od vyroby a nic spatnyho se nedeje.

(reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

7.10.2010 v 20:58 | Nahoru | #50

Wiblyz>Ja mam 15/45 od vyroby a nic spatnyho se nedeje.



No teď už víš, že děje

Místo počítaní radši už chystejte kanystry, až tady budou na jaře nabízet loňskej benál

Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

7.10.2010 v 22:51 | Nahoru | #51
Zajímavé čtení , někdy se tím pokusím prokousat ať jsem chytřejší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

7.10.2010 v 22:56 | Nahoru | #52
Jindra650> tjn, na J350 mam taky tlumenou rozetu (oceni zejm. aplikovatele retezu CZ Favorit )

(reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

8.10.2010 v 09:21 | Nahoru | #53
Skalda> jj no, tam pomaha jeste kardan pro chudy a socialisticka nahrada Scotoileru v podobe protekajiciho oleje z prevodovky pak 1 retez na zivotnost motorky

(reakce na) Lichý počet zubů na obou řetězových kolech? Ano-ne

30.1.2014 v 19:05 | Nahoru | #54

Skalda píše: Jindra650> jo, je to teoretizovani (jak uz jsem psal) a bude tam jeste rada jinych aspektu. Vsak tady taky vyvracime mytus o tom, ze nemuze bych lichy pocet zubu na obou koleckach... a to se myslim podarilo (i s naznakem dukazu)

PS: to stridani muze bejt stejny (jako v tom mym schematu) i pro pastorek... staci si vzit retez 119 clanku a pastorek 14, abychom zustali u beznych hodnot (podil 9.5 a kazdej clanek bude patrit jen dvema zubum kola). Tys tou poznamkou myslel asi to, ze cim mensi kolecko tim naopak na jeden zub pripadne vic clanku (coz se taky projevi pozitivne na rovnomernosti opotrebovani)... s tim souhlasim (ale uz to neni problem "same tooth - same link")



Ja nechci byt nejak prehnane chytrej ale at delam co delam tak se mi nedari napojit retez s lichym poctem clanku. zatim jsem videl jen delky na sudy pocet... 110, 112 atd ale jestli je nejaky lichoclankovy atyp tak mlcim

edit: http://www.mch-rete...zu/valeckove-retezy/ tak zde jsem se dozvedel ze existuje jakysi redukcni clanek ktery to umozni ovsem o 30% klesne pevnost...

Naposledy editováno 30.01.2014 19:13:13
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35305 Včera v 15:43 Ozzy_
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 3 Včera v 06:46 Gahan37
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist