globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa Betka
 
1.10.2010 v 10:35
Moped 50ccm JAWA Betka, vyráběný v Číně se čtyřtaktním motorem... Nemá s tímto mopedem někdo zkušenosti, chtěl bych si ho pořídit na takové krátké popojíždění.

Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Betka

1.10.2010 v 10:52 | Nahoru | #1
ty vole tak s tímhle fakt zkušenosti nemám :D vždyť to je jak babeta sice to má 4 taktní motor , ale je to hnus, radši bych pořídil skútra než tohle

Jawa Betka

1.10.2010 v 10:52 | Nahoru | #2
Jezdil sem na ni a dase je v tom koncepce motoru Honda monkey jen u toho praskali vybracema zarovky a brzdy sou taky slabsi,jinak ale na popojizdeni a na ryby tak do 20 km na pohodu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Betka

1.10.2010 v 11:00 | Nahoru | #4
jean192> ty vole tak to bych radši jezdil na kole :D:D

Jawa Betka

1.10.2010 v 11:04 | Nahoru | #5
...kámoš maj v rodině tři a furt to funguje bez problémů ...ale je to hnusný, to zas jo

Jawa Betka

1.10.2010 v 11:35 | Nahoru | #6
Má jí kolega z práce.Je s ní spokojenej.Je to sice čína (Motoscoot),ale všude,včetně víka motoru jsou nápisy JAWA a BETKA.Prej se z toho dá na rovince vytáhnout i 65km/h.Vždycky jenom našlápne a jede Je to tušim 4 kvalt a spotřeba je pod 2 l/100 km

Jawa Betka

1.10.2010 v 11:38 | Nahoru | #7
Má to super zvuk, máloktorá 125ccm má taký, nič iné o nej z vlastnej skúsenosti neviem

4 reakcí na tento příspěvek Jawa Betka

1.10.2010 v 13:20 | Nahoru | #8
Jako každej správnej čech a motorkář zvracím když vidím značku jawa na takovýhle sračce !!
Styděl bych se na tom jezdit !!

(reakce na) Jawa Betka

1.10.2010 v 14:05 | Nahoru | #9

babajezi>Jako každej správnej čech a motorkář zvracím když vidím značku jawa na takovýhle sračce !!
Styděl bych se na tom jezdit !!



Přesně tohle jsem chtěl napsat. Naprosto s Tebou souhlasím.

Jawa Betka

1.10.2010 v 14:38 | Nahoru | #10
20tis bych za to určitě nedal ,,, Navíc kdyby si to chtěl prodat tak to neprodáš ani za polovič

Naposledy editováno 01.10.2010 14:38:36

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Betka

1.10.2010 v 14:40 | Nahoru | #11
Na kratké popojižděni si kup normalni babetu !

Naposledy editováno 01.10.2010 14:40:22

Jawa Betka

1.10.2010 v 14:51 | Nahoru | #12
doporučuju z osobní zkušenosti Jawa Robby 50. má to prakticky stejnej motor a jede to na padesátku solidně (pro srovnání - o něco líp do kopců i maximálku, než jezdí Pionýr).
krásnej zvuk, na pade dobrej průběh výkonu.
je ovšem dražší.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Betka

1.10.2010 v 15:18 | Nahoru | #13
Chudák Janeček, ten musí rotovat v hrobě..
Proboha svatýho, pokud si to někdo koupíte, buďte tak laskaví a strhněte z té číny samolepku JAWA.

Jawa Betka

1.10.2010 v 15:27 | Nahoru | #14
Já měl new pionýra, vesměs akorád přestrojená betka. Viz muj profil. Určitě bych to nedoporučil někomu, koho by sralo abčasný řešení čínských neduhů Jinak za ty prachy, a ta možnost úprav, jako motory až 180ccm

(reakce na) Jawa Betka

1.10.2010 v 17:13 | Nahoru | #15
PetrXX> to jo po tomhle se tam točí jak turbína

Jawa Betka

1.10.2010 v 17:22 | Nahoru | #16
V motoscootu jsem měl brigádu. Přesně tyhle Betky jsem skládal. Vozí se v krabicových bednách z Číny. Zpracování a kvalita dílů je na dvě věci. Motor bezproblémový, lze navýšit objem. Z výfuku se line docela pěkný zvuk, až na jízdu kdy se všechno třepe a vlivem vibrací vypadavají šroubky. Všude nápisy Jawa ale Jawa to není. Plasty jsou tenké a měkké. Jezdí zadarmo a na popoježdění do práce +/-3 km bych možná uvažoval.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Betka

1.10.2010 v 18:59 | Nahoru | #17
Dovolil bych si pouze poznamenat par věcí a to na základě vlastních zkušeností.

1. uznávám, že užití značky JAWA je spekulativní. Jiné to asi bude s New Pionýrem, vyrábí se sice v Číně, ale s účastí české firmy /mimo motoru/, která má přímo v Číně výrobní a montážní závod.

2. Čínské neduhy. Ano jsou tu a je s nimi třeba počítat. Na druhou stranu se netýkají na 99.9% motoru, viz dále.
Čínské problémy se týkají především tedy pojezdu. Je třeba zkontrolovat sváry a dotažení všech šroubů a spojovacího materiálu. Vlastním čínskou motorku. Nikoli Betku, ale zmenšeninu klasického choppera asi v poměru 1:0.8 a to z důvodů ryze zdravotních. V mládí jsem utrpěl těžký úraz při dopravní nehodě. Následky, včetně omezené hybnosti nesu dodnes. Mám sice papíry na velkou motorku, ale těžko bych ji vytlačil garáže, pokud by mi padla, třeba jen tím, že bych ji blbě postavil na stojánek, bylo by vymalováno. Musel by mi ji někdo zvednout.

Tedy ty moje problémy s čínou:
V 700 km mi praskl nekvalitní svár držkáku přepákování řadičky. Opraveno.
V 12.000 km byl nahrazen airbox a fitr aiboxem vlastní konstrukce a filtrem z Jawy 350. Starý mi nevyhovoval.
V 16.000 se uklepal držák krytu řetězu. Opraveno. Závada se opakovala ještě jednou v 17.000 km. Držák upraven a navařena výztuha. O.K.
V 17.800 km byl vyměněn palivový kohout. A to z toho důvodu, že jsem nemohl sehnat odkalovací nádobku, jež byla jeho součástí a kterou jsem neopatrností rozbil. Kohout sám byl v jinak v pořádku. Kohout tedy vyměněn za stejný typ bez nádobky a doplněn průchozím benzínovým filtrem za 150,- peněz.
Jinak rám polštářového typu je pevný a nevlní se ani nekroutí. Brzdy brzdí, tak jak je od nich očekáváno /buben, v předu kotouč dvoupístek/. Jízda je pohodlná a bezproblémová. Letos v červenci za dva dny /s přespáním/ 630km. Bez únavy a nepříjemných bolestí, i s mou namlácenou páteří. Ovšem to na Betce asi nebude platit, moje motorka má široký choppreský sedlo 550mm nad silnicí, tedy téměř o polovinu níže než Betka.
Také byla letos vyměněna původní klasická zadní čínská guma dušovka za bezdušovou. Vzorek měla stále /16.000 km/ tak na hranici. Ale děsilo mne to šílený zouvání zadního balónu při případným defektu. Knoty jsou lepší řešení. Přezouval jsem zejména kvůli tomu.

3. Motor.
Stejný jako u Betky. Jedná se o padesátku Honda Monkey, řadu 139FMB. Pravda u mé motorky je luxusnější verze s chromovanými kartery a elektrickým startérem. Některé Betky se s elektrickým starováním dělají, /alespoň u nás je v krámě měli/ ale jsou citelně dražší.
Nyní důležitá poznámka. Motor není čínská kopie, ale řádná /japonsko-čínská/ licence. Honda má ve výrobním závodě tým několika pracovníků jako dozor. V případě častých fatálních problémů by se tento motor a motorky s ním nemohly exportovat do Evropy a USA. Přesněji pokutováni a sankciováni by byli prodejci tamtéž.
Řada 139FMB je motor typově vycházející asi z roku 1969. Tedy se vším co to obnáší. To znamená absence jakékoliv řídící elektroniky /mimo CDI/, trochu více hlučnějšími převody /kolečka nemají šikmé ozubení/ a vždy manuálním řazením se všemi nectnostmi, tedy nutnosti rovnání otáček a meziplynu /není nutné, ale je to lepší/. Na druhou stranu ale hardcore klasika, oldtimer jako z učebnice. Mě osobně to vyhovuje, dále zazimování /pokud bylo provedeno obvyklým způsobem/, přesněji starty po zimě jsou zcela bezproblémové.
Řazení je bezproblémové a přesné, pokud tedy neřadíme jako prase. Rychlosti nikdy nevypadávají. Nesnáz může nastat, pokud tedy trefíme "malý" neutrál mezi 3 a 4kou. Mne se to stalo za čtyři roky 2x. A to ještě nedomáčknutím řadičky /nevhodná obuv/.
Motor nesnáší jedinou věc a to trvalé podtáčení, ale to všechny čtyřtakty, klasika, kterou tento motor je, to nemá rád obzvláště. Sice táhne, ale neprospěje mu to.
Motor je celkem dobře vyvážený téměř vůbec nevibruje. A to i po překitování. Pak může nastat v třeba problém, že se mi zdá že nejedu nějak rychle a při vjezdu do obce mne překvapí na radarovým ukazateli číslo, které se ve sportce už zdaleka nelosuje

Výkon:
Mne osobně záhy nestačil, vážím okolo metráku. Skončilo to překitováním na 110ccm, kdy už se musí mimo pístu a válce měnit klika s ojnicí a hlava s ventily /větší zdvih/. S tím bylo nutno upravit zadní kolo, posílený motor by urval gumové tlumící bloky v zadním náboji. To udělali v servise hned, mají s tím zkušenosti /uchycení rozety napevno/. Též byl změněn sekundární převod na rychlejší a tím i těžší o tři zuby na pastorku. Nyní jezdím vše za 4. I kopce okolo 10% stoupání, podřazuji jedině pokud jsou tam ostrý zatáčky. Na nízkých převodech 1, 2, /který používám stejně jen k rozjíždění/ má nakitovaný motor neskutečně brutální tah, tedy na svou kategorii. Není divu, motorka sama váží jen 80 kg a s tímto obsahem do už docela fičí. Kitovat možno bez obav i Betku, ale tam to asi nebude, vzhledem k její váze a optimálnímu převodu třeba. Ostatně se vyrábějí i tyto motocykly v 70ccm verzi.
Olej:
Klasika 10W40, kterou měním po 2000 - 2500 km, jak praví manuál. Úbytek oleje při výměně náplně /1. litr/ i po čtyřech létech používání není znatelný, z motoru nic neteče.

Motor ale vyžaduje dobré zajíždění /minimálně 1000 km/ ale vyplatí se to. Též občas zkontrolovat ventilovou vůli.

Pokud mohu hovořit o problémech, vím pouze o jednou člověku, který novou Betku reklamoval kvůli motoru. Sám prodejce tvrdil /znám se s ním osobně/ že je to za existenci dovozu těchto motorek do jeho podniku první případ.

Teď možná zase naseru babajziho, i když nerad, viz:

babajezi>Jako každej správnej čech a motorkář zvracím když vidím značku jawa na takovýhle sračce !!
Styděl bych se na tom jezdit !!



V roce 2007, nebo 2008 /nevím přesně/ zcela nový kus New Pionýra co má stejnej motor jako Betka, tedy ten New Pionýr přímo z krámu, projel trasu přes celou Evropu, včetně severní Afriky, kdy se první část cesty padesátkový motor zajížděl. Zpět, když už bylo zajeto, si ten týpek na tom New Pionýru vystřihnul návrat do ČR přes švýcarský a rakouský Alpy. Celkem dohromady asi 8.000 km. Bez problému. Jediná závada byla prasklá žárovka v předním světle. A mám takovej dojem, že snad jednou i píchnul, ale to nevím jistě.
Takže s tím zhnusením by to nemuselo být zas tak horký. Pařez, kterému New Pionýr typově odpovídá, jako že to byla dobrá malá motorka /dnes patří mezi kultovní stroje/, by hlavně v těch horách asi problémy stejně měl. Ostatně to popisuje jeden z našich legendárních cestovatelů, Tuším Potužník /jel taky přes Saharu na Babettě/, tak v jeho výpravě přes Alpy mimo skůtra Tatran, Pařez v roce 1964 byl. Zkusím sehnat někde odkaz. Četl jsem to a jinak dobrej Pařez měl Alp dost plný kecky, přehřívání motoru a hlavně spojka...

Shrnutí:
Nejsem propagátor, ani dealer čínskejch motorek. Kdyby mi prodejce nabídl odpovídající malý choppřík, klidně i český, koupím jej. Jiná motorka v té době a v té kategorii nebyla. Uvažoval jsem tehdy i o Suzuki Savage, ta však tenkráte nebyla vhodná k sehnání. A když byla, byla drahá. Vždy měly najeto minimálně okolo 30.000 /tedy papírově/ a ten řemen, je po 40.000 na výměnu. A za 8.500,- je to docela rána.
Problém čínských strojů nevidím v kvalitě, ta jde pomalu nahoru; Čína mne osobně nasírá spíše bezohlednou obchodní politikou a devastací Evropského trhu, částečně si za to můžeme /tedy západní svět/ sami. Ale to je na jiné povídání a nepatří to sem.

Jasně bylo řečeno, že to chceš pouze na pojíždění. Pokud chceš malou a velmi levnou motku s minimální spotřebou jen na to, proč ne. Mnoha lidem tento stroj bezproblémově slouží. Pokud malou motorku pořizuješ na víc a nějaký cesty, zkus skůtra. I značkových a někdy za rozumnou cenu je na trhu dost.

Naposledy editováno 01.10.2010 19:16:21

(reakce na) Jawa Betka

1.10.2010 v 19:31 | Nahoru | #18
........ dokonce prodává světoznámou značku TM s vylepšeným výfukovým systémem
[URL= .... propagovat jen blbec nebo darebák !

Nebudu kvůli darebákovi zase někde lítat po soudech. Radši jsem to smazal

Naposledy editováno 01.10.2010 19:55:22

2 reakcí na tento příspěvek Jawa Betka

2.10.2010 v 01:52 | Nahoru | #19
tvl proč si od někoho nekoupíš normální československou babetu poctivý značky jawa než takovej čínskej sráč

(reakce na) Jawa Betka

2.10.2010 v 09:43 | Nahoru | #20
350.632: Možná proto, že ten čínský sráč je na tom motorově mnohem líp, než letitá babeta. Bohužel.

Jawa Betka

7.10.2010 v 11:41 | Nahoru | #21
...hlavně nebýt donucený emisníma normama, tak nás Jawa krmí 350 kama, který jsou na tom kvalitativně přinejlepším srovnatelně s průměrnou čínou(mám, co srovnávat)...
a kolik, že stály, když končily? 60 litrů? 70 za Trampa? výbava?

Jawa jako značka zdevalvovala

(reakce na) Jawa Betka

7.10.2010 v 22:34 | Nahoru | #22

350.632>tvl proč si od někoho nekoupíš normální československou babetu poctivý značky jawa než takovej čínskej sráč


Babettu mam, mužu říct že vydrží neskutečnej záhul, ale průser je, když se vysere. Nejčastěji trpí ta soustava spojek a řadicí automat, a opravovat to je fakt porod. Navíc origo díly už neseženeš, jen polskou druhovýrobu(na nový lamely startovací spojky sem ujel 1000km a šlo to znova do kytek... Další průšvih jsou úniky oleje z klikovky-mastnota se dostane na lamely a ty začnou klouzat-motor pak nenastartuješ, ani kdyby ses posral... Koupíš nový gufero a po 1000km z něj začne chcát znovu. Nemluvě o úžasný schopnosti přepalovat žárovky jak na běžícím pásu.
Bohužel i čínskej moped je už lepší než babetta, nehledě na vyšší výkon a rychlost a menší spotřebu(babka bere 2,5 až 3l ale umí i víc... betka si veme max 1,5l a prej se dá stlačit i pod 1 litr...) a odpadá míchání oleje do benálu. Uplně nejideálnější by bylo dát do babetty motor z betky...

Jawa Betka

14.10.2010 v 15:17 | Nahoru | #23
Mám Tmec Betka, což je ten samej bazmek na který se lepilo i logo Jawa. Zpracování je jedním slovem prasárna a to ve všech směrech. Sváry, lakování, chromy. Mám model s 6V instalací, což je mizérie. Blinkry ve dne nejsou skoro vidět a pořád čekám kdy mě někdo sestřelí. Světlomet po tmě upožňuje rozeznat, jestli jedeš po silnici, nebo příkopem a když zapneš zároveň i blinky, jedeš chvíli po paměti.
Jedno velký plus ale tahle čínská srágora má a to je motor. Chytá kdykoliv na první šlápnutí, spotřeba do 2l a má dostatečný výkon, navíc se může nakitovat až na 110 ccm. . Po rovince jede i 70km/h. Tachometrově je 80km/h.
Mimo toho, že se neustále povoluje kyvka a špatně funguje palivový kohoutek, jsem neměl za 3500 km žádnou závadu, nebo problém. Jak jsem psal, je to strašná srágora, ale vzhledem k tomu, že to beru jako užitkovou věc, koupil bych to znovu.

Jawa Betka

15.10.2010 v 15:11 | Nahoru | #24
Jenom doplním, že motor se dá nakitovat, resp. motory se vyrábí až do 190ccm,.. čína. Japonci (Takegawa, Honda, Daytona,..) je dělají taky, jsou o poznání dražší (asi tak od 20tis), ale je to japonec. Kdo si chce za jistotu připlatit, připlatí,..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Betka

13.4.2011 v 20:03 | Nahoru | #25
Také vlastním tento moped a jsem s ním celkem spokojený.
Akorát z něho na rovince dostanu jen cca 55km a motor už hodně řve.
Slyšel jsem o odškrcení, nemá s tím někdo zkušenosti?
jak se to dělá a jestli je to legální?
Stačilo by mi na max cca 65km.
Díky

Jawa Betka

13.4.2011 v 21:14 | Nahoru | #26
Nemám zkušenosti z Betkou, ani z New Pionýrem,jen ten cestopis jak z New Pionýrem projel ten týpek pomalu celý svět bez problému sem četl také. Jestli můžu- z vlastní zkušenosti, bych preferoval toto- Derbi Atlantis(výrobce Španělsko) - 50ccm-výkon 7koní. Papírově rychlost 45KM/h. Se mnou to jezdilo 80 km/h a to mám 120kg živé váhy. V kolínku výfuku, je to přidušené, kvůli záběhu. Je tam takový malý plíšek,který se utrhne a tím se odevře motor. Z karburací a variatorem není třeba nic dělat. Dá se samozřejmě i tůnit. Prodávaj na to kit výfuku,karburátoru,kliky válců ,variatoru,pruzin,válečků atd... Ale tak jak je to origo -to jede dostatečně-jak říkám se mnou a mími 120kg -80km/h.Novej Atlantis stál 50 000kč- dnes jetý se dá pořídit za 20 000 až 25 000kč.Kupoval sem ho v roce 2000. Jediná závada, která se vyskytla - Ve 3000 kilometrech sem můsel vyměnit origo svíčku LODGE za naší svičku BRISK. Skůtr jezdí bez závad-leju do něj pouze benzín a do nádržky vedle olej. Po Mé zkušenosti byh se poohlídl,asi po něčem takovém a Betku bych pustil ze zřetele,i když je tam prý dobrý motor z Hondy Monkej.Je to Můj názor a samozřejmě ho nikomu nevnucuji.

Naposledy editováno 13.04.2011 21:16:16

Jawa Betka

14.4.2011 v 15:18 | Nahoru | #27
Skůtra nechci, s moto neprve začínám a chci se učit na něčem s manuální převodovkou.
Jinak záběh už mám za sebou i první výměnu oleje a dalších věcí.
Jen mi jde o to odškrcení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Betka

14.4.2011 v 18:24 | Nahoru | #28
Vitic> V sacím potrubí je nálitek, který se musí odfrézovat. Potom by to mělo těch 60km jet,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Betka

14.4.2011 v 18:31 | Nahoru | #29

Hyacint píše: Vitic> V sacím potrubí je nálitek, který se musí odfrézovat. Potom by to mělo těch 60km jet,


čekal jsem, že to bude jednodušší, že stačí neco třeba povolit nebo tak.

(reakce na) Jawa Betka

15.4.2011 v 11:42 | Nahoru | #30

Vitic píše: čekal jsem, že to bude jednodušší, že stačí neco třeba povolit nebo tak.



Nebo to kolínko koupit za 200 nový. Taky to bývá omezený na CDI, restrikce v sání a katalyzátor ve výfuku - když se to upraví, je to uplně jinej stroj.
Jinak pokud chceš jezdit rychle, tak si do toho kup 125cc/140cc/150cc/160cc motor z pitbiku (koncepce, je úplně stejný) a bude ti to lítat i 120.. ale je to o hubu .
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist