globalmoto_kveten





Téma: Náporové sání 2T
 
25.9.2010 v 18:13
čus chtěl bych na tu svoji 2taktní mrchu(honda NSR 125) udělat náporový sání něco ve stylu hondy rs 125 vim že má v airboxu karburátor a ten je přidělanej na válec ale jelikož vim že karburátor je řízenej podtlakem tak bych byl nerad kdyby se mě ochudila směs což by vedlo k zadření :/

(reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 11:52 | Nahoru | #31

Dave3991>KedaR_K> když seš na to specialista proč se závodí na Aprilii rs a mito není moc vidět ? U NSRa mě je to jasný tam posrali rám, ale třeba u mita je divný že se na něm nejezdí ...

2stroke> honda nsr je 4 válec Honda NSR 500 wikipedia



myslím, že první NSRa byly ale i 3 válcové...ale to máš fuk, seženeš max. RG 500, nebo RD 500...a to za nehorázný peníz...

jasný, a všechno to jsou kopie 2T 4válcové jawy z 60. let

1 reakcí na tento příspěvek Náporové sání 2T

26.9.2010 v 11:55 | Nahoru | #32
jsem slyšel že 4válcová 350ka neměla konkurenci ale když jsem viděl ty tůzný přepouštěcí kanály u válce z motoGP to je mazec

hele nevim co turbo udělá, ale vim že to zvýší výkon ... to jsou ty pokusy na fichtlovy s kompresorem ...




Naposledy editováno 26.09.2010 11:58:58

(reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 11:59 | Nahoru | #33
Dave3991> Nejsem tak úplně specialista, ale na RS se specializuji. DVOUTAKTY že by při závodech jezdilo RSek nějak víc než Mit se mi nezdá.Do určité míry je to asi ovlivněno tím, že Aprílek je celkové víc, ale že by ta jedna byla nějak výrazně lepší než ta druhá??? To asi ne. Popravdě s Mitem tolik zkušeností nemám. Každopádně i já bych si koupil RS 125 i přes to, že má nešťastně řešenou přívěru.

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:02 | Nahoru | #34
Ano, to jsem chtěl napsat že taková alternativa mezi turbem a náporovým sáním by byl kompresor.Navíc by to vůbec nebylo složité pokud by se sehnaly správné díly.

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:07 | Nahoru | #35
KedaR_K > ale já myslel normalní kompresor ten co je doma a používá se na foukání kol nebo nějaký to domácí stříkání barvou ne ten motorovej ale když jsem u toho tak



ale na tomhle grafu vidíš že je to dobrý ledatak pro motory co točej maximálně 6k


tady je video


Naposledy editováno 26.09.2010 12:09:54

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:13 | Nahoru | #36
Jasně, kompresor je účinný především v nízkých otáčkách, pro vysoké (vyšší) otáčky se používá turbo.

(reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:19 | Nahoru | #37

Dave3991>jsem slyšel že 4válcová 350ka neměla konkurenci ale když jsem viděl ty tůzný přepouštěcí kanály u válce z motoGP to je mazec

hele nevim co turbo udělá, ale vim že to zvýší výkon ... to jsou ty pokusy na fichtlovy s kompresorem ...




No, jak se tak koukám na ten 2. obrázek, tak kroužky dostávají celkem zabrat, vidím tam jenom 2 místa, kde můžou jezdit zámky...no prostě masakr...

Naposledy editováno 26.09.2010 12:19:49

1 reakcí na tento příspěvek Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:22 | Nahoru | #38
Tlakové potíže s karburátorem při náporovém sání vyřeší zatěsnění a napojení odvětrání a přepadu plovákovky do airboxu. Stejně by ale bylo potřeba doladit směs.
Zásadní potíž je ale v tom, že je to 2T. Co se stane při větším přetlaku směsi v klikovém prostoru? Při otevření kanálků jí více prolítne do výfukového kanálu a tlak ve válci zůstane zhruba stejnej. Výkonovej přínos žádnej, spotřeba prudce vyletí. Musel bys tedy doladit výšku (časování) kanálků ve válci a doladit i výfuk, aby to mělo nějaký přínos. Máš na to? Pokud ano, nestrácej čas s dvácou a nech se zaměstnat ve vývoji závodních motorů.

2 reakcí na tento příspěvek Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:25 | Nahoru | #39
Deadman> tohle řeší tlaková vlna proč by se asi jinak dělali vejfuky s rezonanční komorou nebo jak se tomu nadává prostě rozšířený vejfukový potrubí ... jinak mě by to bavilo ve vývoji závodních motorů ale 2takty jsou už na pokraji vyhynutí a 4takty mě moc neberou ...

(reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:34 | Nahoru | #40

Deadman>Tlakové potíže s karburátorem při náporovém sání vyřeší zatěsnění a napojení odvětrání a přepadu plovákovky do airboxu. Stejně by ale bylo potřeba doladit směs.
Zásadní potíž je ale v tom, že je to 2T. Co se stane při větším přetlaku směsi v klikovém prostoru? Při otevření kanálků jí více prolítne do výfukového kanálu a tlak ve válci zůstane zhruba stejnej. Výkonovej přínos žádnej, spotřeba prudce vyletí. Musel bys tedy doladit výšku (časování) kanálků ve válci a doladit i výfuk, aby to mělo nějaký přínos. Máš na to? Pokud ano, nestrácej čas s dvácou a nech se zaměstnat ve vývoji závodních motorů.



Asi tak, nechtěl jsem se o tom rozepisovat a dávat tak podnět k další zbytečné diskuzi...

(reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:37 | Nahoru | #41

Dave3991>Deadman> tohle řeší tlaková vlna proč by se asi jinak dělali vejfuky s rezonanční komorou nebo jak se tomu nadává prostě rozšířený vejfukový potrubí ... jinak mě by to bavilo ve vývoji závodních motorů ale 2takty jsou už na pokraji vyhynutí a 4takty mě moc neberou ...



No ono obecně spalovací motory budoucnost nemají...

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:40 | Nahoru | #42
2stroke>souhlasim, ale nic lepšího zatim není

1 reakcí na tento příspěvek Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:47 | Nahoru | #43
Pánové, dokud se nebudou baterie (případně obrovské kondenzátory) schopny z nějakého zdroje dobít za cca 5 minut, bez spalováků to prostě nepůjde! A na takové baterie nebo ještě hůř kondenzátory si ještě pár let počkáme

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:56 | Nahoru | #44
KedaR_K> další možností je spalovat něco čeho tady je hodně ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 12:57 | Nahoru | #45

Dave3991>Deadman> tohle řeší tlaková vlna proč by se asi jinak dělali vejfuky s rezonanční komorou nebo jak se tomu nadává prostě rozšířený vejfukový potrubí ... jinak mě by to bavilo ve vývoji závodních motorů ale 2takty jsou už na pokraji vyhynutí a 4takty mě moc neberou ...



tak vzhůru do toho
estli si myslíš, že tohle vyřešíš airboxem a vyfukem,tak je to super Jestli to dovedeš do zdárného konce, tak se o Tebe týmy poperou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 13:04 | Nahoru | #46

KedaR_K>Pánové, dokud se nebudou baterie (případně obrovské kondenzátory) schopny z nějakého zdroje dobít za cca 5 minut, bez spalováků to prostě nepůjde! A na takové baterie nebo ještě hůř kondenzátory si ještě pár let počkáme



Smysl by měla síť jakýchsi "benzínek" , kde by člověk přijel, vyhodil z auta baterii a vzal jinou - akce na 5 min, ti by tam tu "vyjetou" mezitím dobili...tzn. baterie by člověk nevlastnil, byly by v majetku nějaké firmy...prostě něco jako s flaškama na propan-butan...asi by to mělo i jeden další pozitivní dopad, při vělkém rozšíření elektromobilů, by cena baterií šla hodně dolů..

(reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 13:04 | Nahoru | #47
Axel> Ono tam to náporové sání při rychlosti kolem 150 taky tak hodně vzduchu nenarve a tak to s tou zbytečně uniklou směsí do výfuku nebude tak tragické. Samozřejmě v případě turba či kompresoru u dvoutaktu je problém s velkým P.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 13:07 | Nahoru | #48
2stroke> Ano, to by řešení bylo, ale to je hodně vzdálená budoucnost.Dále pak otázka, zda by výroba el. energie nebyla ekologicky ještě horší než výroba benzínu.
edit: a výfukové vzplodiny

Naposledy editováno 26.09.2010 13:09:29

1 reakcí na tento příspěvek Náporové sání 2T

26.9.2010 v 13:31 | Nahoru | #49
už někdo řešil přeplňování 2taktu - je to řešený nějakym ventilem .. někde jsem čet že u 2takt se nedá přeplňovat víc než 2 atmosféry nevim co je na tom pravdy ...
z knihy : "Jaroslav Jakoubek - Dvoutaktní motory"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 13:31 | Nahoru | #50
KedaR_K> tož tak jenom počkat na to spuštění toho tokamaku a bude

(reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 13:37 | Nahoru | #51
Dave3991> lodní motory jsou 2T diesely s turbem a jedním ventilem, jestli ten autor nemyslí zrovna tohle...
Jinak dobrá četba na nedělní odpoledne ...no, taky by se mi hodila, rád bych něco nastudoval...

Naposledy editováno 26.09.2010 13:38:45

(reakce na) Náporové sání 2T

26.9.2010 v 13:38 | Nahoru | #52
2stroke> A nebo s tím prorazit jako první a vydělat miliony

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 13:42 | Nahoru | #53
jo jo já to všechno čet o tý lokomotivě s 2taktnim dieslovym motorem atd já nejsem jako ostatní já si nejdřív něco přečet a pak to napsal tady tak že vim o co go nejlepší knížka co jsem kdy čet je od grahama bella two stroke perfomance je v angličtině ale je super!

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 13:44 | Nahoru | #54
2T diesely se dávaly v Rusku do lokomotiv.

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 13:49 | Nahoru | #55
a tomhle jste slyšeli?
YEIS
tady to borec dal na Cagivu (uplně dole,akorát nevim proč dal obrázky na uloz.to ???)
Cagiva forum

Naposledy editováno 26.09.2010 13:50:33

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 14:05 | Nahoru | #56
Popravdě jsem o tom kloudně neslyšel nic. Docela rád bych dostal vysvětlení jak to funguje. Je to až moc zajímavé.

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 14:09 | Nahoru | #57
ok tak že když se zavřou klapky za karburátorem (myslim jazyčkovej ventil) tak vzduch začne proudit zpátky do airboxu přes karburátor po otevření klapek zase do válce přes karbec což vede k nadbytečnýmu obohacení směsi já to taky nechápal ale stačí se jen pořádně dívat a googlit :)

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 14:15 | Nahoru | #58
úsporu paliva chápu dobře, ale už mě tak neni jasný jak to tak rapidně pomůže k lepšímu tahu

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 14:16 | Nahoru | #59
to je jako když do karburátoru dáš velkou trysku -> moc bohátá směs tohle to by tomu mělo zabránit protože tam je nějaká setrvačnost plynu atd tak ti to naplní to YEIS a když se klapky otevřou tak ti to tam zase tu směs natlačí ...

Naposledy editováno 26.09.2010 14:19:08

Náporové sání 2T

26.9.2010 v 14:20 | Nahoru | #60
Jen aby to nebylo na úkor výkonu ve vysokých točkách
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist