mám takovej debilní dotaz, ale snad mě hned neukamenujete. Chtěl bych se zeptat, jestli se může něco stát, když bych připojil nabíječku na baterku, která bude normálně připojená k motorce? Jsem asi levej, ale přijde mi, že se strašně blbě vyndává, takže kdyby to ničemu nevadilo tak bych to tam připojil rovnou. Nemůžu tam tím něco odpálit nebo tak něco?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce
Dostal jsem vysvětlení, že záleží čím to nabíjím. Že např udržovací nabíječka cca 100mA by neměla vadit.
Ale rychlo nabíječka s větším proudem, už jsou nevhodné a člověk riskuje poškození elektriky.
Ber to, že moderní nabíječky dávají klidně 2-4A proud....takže doporučuji vyndat.
Pokud jezdíš třeba přes zimu doporučuji takové ty udržovačky do autozásuvky. Stojí to pár stovek a trošku to tu baterku probere. Já mám na moto autozásuvku a občas dojedu a zastrčím to tam na den dva...
NIC nemusíte odpojovat. teda tak mě napadá že pokud by zrovna byla bouřka a uhodil blesk do vedení tak by mohla elektronika vyhořet. takže si to každej přeberte jak chcete
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce
Obyčejný nabíječky z hobbymarketů za pár korun jsou schopný dávat i 18 V! - doporučuju přeměřit Multimetrem. Bezúdržbová baterka, který jsou dneska na motorkách a v autech, pak začne brzo plynovat a může se i roztrhnout. Taky už se mi stalo (u auta), že baterie po nabíjení při bezprostředním následném startu explodovala - asi, jak plynovala, tak při startu nějaká jiskra v článku zapálila vodík nad elektrodama a baterka se rozlítla na kusy. Už sem taky viděl bouchnout baterku, když se od nabíječky odpojovala pod napětím (nevypnuli nabíječku!) a jiskra mezi pólem baterky a svorkou nabíječky zapálila plyny v okolí baterky a plamen prošleh až do baterie a roztrhnul jí (byla to klasická baterie s vyšroubovanýma nalevacíma zátkama).
Takže běžný údržbový dobití baterie dobrou nabíječkou (nejlíp nějakou s elektronickou regulací a testem stavu baterie), která dává max. 14,4 V, aby baterie neplynovala klidně v motorce, ale nabití vyflákaný baterky (nebo baterie, která má poškozenej některej z článků!), kdy dojde k plynování, radši mimo vozidlo, nabíječku vypnout a až pak odpojovat svorky a baterkou jemně poklepat, aby se odplynovala, nechat jí chvíli v klidu a až pak zapojit a startovat. Kyselina sírová v cichtě, nebo v motorce (autě)není nic příjemnýho! U starší baterky je dobrý i hlídat teplotu rukou, když je nabíječka silná a je sesypanej některej z článků, tak se může pořádně ohřát.
Mám silnou nabíječku (dává max. 50 A a při zapnutým pomocným startu dokonce 120 A) a při startu třeba po zimě ji používám jako pomocnej zdroj a žádnej problém - ale má dobrou regulaci a napětí nepřeleze těch 14,2-14,4 V.
charlie.vtx1800>Když máš vypnutý zapalování, tak je elektronika odpojená, takže je to úplně jedno - z hlediska odpálení elektroniky. Jsou tu ovšem nějaký "ale".
Obyčejný nabíječky z hobbymarketů za pár korun jsou schopný dávat i 18 V! - doporučuju přeměřit Multimetrem. Bezúdržbová baterka, který jsou dneska na motorkách a v autech, pak začne brzo plynovat a může se i roztrhnout. Taky už se mi stalo (u auta), že baterie po nabíjení při bezprostředním následném startu explodovala - asi, jak plynovala, tak při startu nějaká jiskra v článku zapálila vodík nad elektrodama a baterka se rozlítla na kusy. Už sem taky viděl bouchnout baterku, když se od nabíječky odpojovala pod napětím (nevypnuli nabíječku!) a jiskra mezi pólem baterky a svorkou nabíječky zapálila plyny v okolí baterky a plamen prošleh až do baterie a roztrhnul jí (byla to klasická baterie s vyšroubovanýma nalevacíma zátkama).
Takže běžný údržbový dobití baterie dobrou nabíječkou (nejlíp nějakou s elektronickou regulací a testem stavu baterie), která dává max. 14,4 V, aby baterie neplynovala klidně v motorce, ale nabití vyflákaný baterky (nebo baterie, která má poškozenej některej z článků!), kdy dojde k plynování, radši mimo vozidlo, nabíječku vypnout a až pak odpojovat svorky a baterkou jemně poklepat, aby se odplynovala, nechat jí chvíli v klidu a až pak zapojit a startovat. Kyselina sírová v cichtě, nebo v motorce (autě)není nic příjemnýho! U starší baterky je dobrý i hlídat teplotu rukou, když je nabíječka silná a je sesypanej některej z článků, tak se může pořádně ohřát.
Mám silnou nabíječku (dává max. 50 A a při zapnutým pomocným startu dokonce 120 A) a při startu třeba po zimě ji používám jako pomocnej zdroj a žádnej problém - ale má dobrou regulaci a napětí nepřeleze těch 14,2-14,4 V.
I při vypnutém zapalování zůstává u nových motorek část elektroniky pod napětím.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce
Přitom vpodstatě stačí 30W trafáček z nabíječky co se používá k akuvrtačkám, předělat střeva a máme krásnou 1 až 1,5A nabíječku a ne nějakou co zblajzne skoro 1kW za hodinu jako pomocný strat je u ní dobrý, ale to zvládá akumulátor když má člověk náhradní aku do auta, byť ten nejslabší a občas jej dobije, tak má v záloze 100% spolehlivý "startovací vozík".
Dingo>charlie....: Tak to je fakt super ekonomické nabíjet nabíječkou se schopnostma svářečky malé akumulátory
Přitom vpodstatě stačí 30W trafáček z nabíječky co se používá k akuvrtačkám, předělat střeva a máme krásnou 1 až 1,5A nabíječku a ne nějakou co zblajzne skoro 1kW za hodinu jako pomocný strat je u ní dobrý, ale to zvládá akumulátor když má člověk náhradní aku do auta, byť ten nejslabší a občas jej dobije, tak má v záloze 100% spolehlivý "startovací vozík".
I ty rejpale! Ta nabíječka má stupňovitou regulaci, takže na první stupeň dává nějakých 1-5 A, což pro 18 Ah baterii není nijak přehnaný a hlavní je, že má fakt přesnou regulaci na 14,2-14,4 V. Je jasný, že primár má asi velký ztráty, při takhle malých odběrech, ale při těch 2-3 oživovacích nabitích do roka je mi to fuk. Lepší by bylo mít ještě nějakou Optimate či něco podobnýho, uznávám, ale takhle mám jednu univerzální nabíječku i s pomocným startem od motorky po kamion 24 V a funguje to. Když musíš rozpohybovat techniku při nějakých - 20 mrazu, je pomocnej start k nezaplacení. Hlavně varuju před levnejma šitama z hobbymarketů, z těch klidně leze 18 V a to je pro bezúdržbovou baterii vražda!
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce
Osobně jsem se totiž setkal s několika takovými nabíječkami, na kterých bylo přímo napsáno, že hlídají nabíjecí proud i napětí, po nabití proud omezí, atd. atd... na jedné dokonce stálo, že má detekci "deltaV", ta má však význam u accu NiCd a NiMH, u klasického Pb accu je téměř k ničemu. Jejich společným rysem ovšem bylo to, že po rozebrání v nich bylo jen SAMOTNÉ TRAFO S USMĚRŇOVAČEM... kde je potom nějaká regulace? Možná se dá trochu spoléhat na "měkkost" sekundárního napětí, ta by však spíše omezovala velký počáteční proud, ale u nabité baterky by nijak nepomohla! Někde bylo trafo dokonce vzhledem k uváděnému výstupnímu proudu až nebezpečně poddimenzované (hrozí potom přehřátí, zkrat a vznícení). Také v některých byl dokonce za Gratetzovým můstkem kondenzátor, což je už úplná blbost, neboť u nabíječky je zbytečný, ba naopak na škodu - baterce svědčí naopak pulsující proud než vyhlazený.
Mohu tedy konstatovat, že od kvalitní nebíječky žádné poškození elektriky v motorce nehrozí, nicméně i když jsem tu zahlédl pár vláken typu "nabíječka z lidlu" apod. a v nich i kladné ohlasy, jako elektrikář z vlastí zkušenosti doporučuji se těmto věcem vyhnout a když už, tak ji proměřit, lépe rozebrat (pokud se v tom vyznáte, jinak dát nějakému známému elektrikáři) a zjistit, co je ta nabíječka SKUTEČNĚ ZAČ.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce
Zde prikladam opis z navodu pro ty,kteri si mysli ,ze nabijecka neni svarecka a tudiz kde by se tam treba vzalo az 80 A a nebo pro Ty ,kteri navod nectou, ze....
Die Entladevorgänge bestehen dabei aus einem ca.100µs dauernden Entladeimpuls von max. 80 A. In diesem Modus werden absichtlich keine Hochspannugs Ladervorgänge durchgeführt, wie dies bei einigen Ladegeräten anderer Hersteller implementiert ist, da dieses Verfahren vom Anwender einen Ausbau oder ein Abklemmen der Batterie verlangt , was nicht immer erwünscht ist. Falls der Anwender dies ignoriert, kann es zur Beschädigung dieser hochempfindlichen elektronischen Geräte in modernen Fahrzeugen führen.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | Včera v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |