bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení baterky přímo v motorce
24.9.2010 v 15:09
Zdravím,
mám takovej debilní dotaz, ale snad mě hned neukamenujete. Chtěl bych se zeptat, jestli se může něco stát, když bych připojil nabíječku na baterku, která bude normálně připojená k motorce? Jsem asi levej, ale přijde mi, že se strašně blbě vyndává, takže kdyby to ničemu nevadilo tak bych to tam připojil rovnou. Nemůžu tam tím něco odpálit nebo tak něco?
Díky
Předchozí
1 2
Následující

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 15:14 | Nahoru | #1
no minimálně odpojit by jsi ji mohl, vyndavat nemusíš, ale jinak si myslim, že by se nic stát nemuselo

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 15:22 | Nahoru | #2
Kdysi jsem to řešil auta a volal do obchodu s baterkama.

Dostal jsem vysvětlení, že záleží čím to nabíjím. Že např udržovací nabíječka cca 100mA by neměla vadit.
Ale rychlo nabíječka s větším proudem, už jsou nevhodné a člověk riskuje poškození elektriky.
Ber to, že moderní nabíječky dávají klidně 2-4A proud....takže doporučuji vyndat.

Pokud jezdíš třeba přes zimu doporučuji takové ty udržovačky do autozásuvky. Stojí to pár stovek a trošku to tu baterku probere. Já mám na moto autozásuvku a občas dojedu a zastrčím to tam na den dva...

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 15:22 | Nahoru | #3
U některých dobíječek ( Optimate 4 ) jsou přímo očka na baterku abys jí nemusel vyndavat a kdykoliv jí mohl připojit . Takže je to snad jedno .

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 15:24 | Nahoru | #4
nabíjej jí tam...akurát odpoj konektory od baterky

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 15:24 | Nahoru | #5
No jo Kawa a její umístění baterie . Já běžně na ZR-7 nabíjím baterku v motorce. Mám na konektory napojenou takovou spec. zásuvečku pro propojení s nabíječkou AccuMate. Žádné konektory neodpojuji.

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 15:37 | Nahoru | #6
Neustále nabijím v motorce a nikdy se tomu nic nestalo a taky nic nestane, nemá jak
Nebo si někdo myslí, že tam nabíječka pouští proudy jak svářečka?

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 16:15 | Nahoru | #7
soused takhle nabiji casto akorat ze tu motorku postavi pred hlavni dvere aby mu kabely z nabijecky dosahly ze zadveri k motorce,takze jedinej problem bych rek ze muze bejt akorat vtom ze to vyhejbani se kabelu a motorky nekoho nasere;) vtomhle pripade bych ji radci vyndal

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 16:35 | Nahoru | #8
stačí odpojit jeden kontakt (pro jistotu) a jinak to tam nech taky to tak dělám zbytečná práce navíc

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 16:42 | Nahoru | #9
Klidně nabíjej. Nemá se co stát. A jestli si to chceš usnadnit. Zabuduj si na moto autozásuvku a máš vystaráno. Venku z ní dobiješ třeba mobil a doma do ní připojíš nabíječku. Jo ještě předpokládám,že maš z baterie vyveden odfuk hadičkou někam do pryč. To je tak jediný co by se motce na tom nelíbilo. Kyselina na rám

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 17:26 | Nahoru | #10
Já sem si před týdnem koupil chytrou nabíječku od Saita a tam je přímo zásuvka na baterky, nemusíš nic vyndávat, sundávat, jen si tam někde kam dosáhneš třeba pod kapotou přiděláš zásuvku a kdykoliv tam můžeš píchnou nabíječku a nabíjíš, je to jako kdybys nabíjel mobila Jediný, co, tak vypnutej klíček. Je to tak přímo v návodu, takže no problem

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 18:00 | Nahoru | #11
Nic nevyberaj a nabijaj.Ako pise Majk-fox
Vela dnesnych moto ma vyvedenu zasuvku (od vyroby)na nabijanie bez toho aby si cokolvek rozoberal

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 19:12 | Nahoru | #12
v klidu nabíjej

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 19:34 | Nahoru | #13
Já jí pro sichr vždycky vyndavám,ale pokud odpojíš konektory,tak by se nemělo nic stát

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 21:16 | Nahoru | #14
Mno , a tedka vážně, . PROČ by ji měl odpojovat ????
Jsem zvědavej na libové odpovědi.

Naposledy editováno 24.09.2010 21:17:01

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 21:29 | Nahoru | #15
nabíjím v motorce přes dělanou zásuvku...jeden pol nabíječky na válec a druhej píchnu pře zásuvku do zástrčky a pohoda.

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 22:07 | Nahoru | #16
nic kluci neodpojujte je to zbytečný... elektronika většinou vydrží i to když se podělá regulátor a motorka přebíjí... v případě nastaveného napětí do 14,4V není důvod k panice, nevyndavete nic neodpojujte jen si maximálně dejte bacha na hladinu a hadičku u klasické olověné baterie, u bezúdržbové olověné baterie hadička není ale tam se nedoporučuje nabíjet trvale větším proudem než 0,7 A záleží na konnkrétním typu baterie, u gelových baterií je to něco podobnýho. nejlepší jsou elektronické nabíječky které hlídají jak napětí tak i nabíjecí proud. u klasické nabíječky z marketu s trafem je to již trošku riskantní radši bych si pořádně proměřil co z takové nabíječky leze, já nabíjím baterie málokdy - a to proudem 0,7 A při uplném vybité a 20mA při nabití, nabíječka samodomo.

NIC nemusíte odpojovat. teda tak mě napadá že pokud by zrovna byla bouřka a uhodil blesk do vedení tak by mohla elektronika vyhořet. takže si to každej přeberte jak chcete

Nabíjení baterky přímo v motorce

24.9.2010 v 23:14 | Nahoru | #17
Odpojení je naprosto zbytečný a je spíš nevhodný, jak u moto, tak u čehokoli jiného.

Nabíjení baterky přímo v motorce

25.9.2010 v 00:55 | Nahoru | #18
nabijel sem uz mockrat pres 12V cigaretovou zasuvku pod sedackou pripojenou na baterku, nebo auto primo na baterii, nema se co stat, nabijecka neudela vic nez dela dobijeni auta/moto samotnyho, neni treba cokoliv odpojovat

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce

25.9.2010 v 09:07 | Nahoru | #19
Když máš vypnutý zapalování, tak je elektronika odpojená, takže je to úplně jedno - z hlediska odpálení elektroniky. Jsou tu ovšem nějaký "ale".
Obyčejný nabíječky z hobbymarketů za pár korun jsou schopný dávat i 18 V! - doporučuju přeměřit Multimetrem. Bezúdržbová baterka, který jsou dneska na motorkách a v autech, pak začne brzo plynovat a může se i roztrhnout. Taky už se mi stalo (u auta), že baterie po nabíjení při bezprostředním následném startu explodovala - asi, jak plynovala, tak při startu nějaká jiskra v článku zapálila vodík nad elektrodama a baterka se rozlítla na kusy. Už sem taky viděl bouchnout baterku, když se od nabíječky odpojovala pod napětím (nevypnuli nabíječku!) a jiskra mezi pólem baterky a svorkou nabíječky zapálila plyny v okolí baterky a plamen prošleh až do baterie a roztrhnul jí (byla to klasická baterie s vyšroubovanýma nalevacíma zátkama).
Takže běžný údržbový dobití baterie dobrou nabíječkou (nejlíp nějakou s elektronickou regulací a testem stavu baterie), která dává max. 14,4 V, aby baterie neplynovala klidně v motorce, ale nabití vyflákaný baterky (nebo baterie, která má poškozenej některej z článků!), kdy dojde k plynování, radši mimo vozidlo, nabíječku vypnout a až pak odpojovat svorky a baterkou jemně poklepat, aby se odplynovala, nechat jí chvíli v klidu a až pak zapojit a startovat. Kyselina sírová v cichtě, nebo v motorce (autě)není nic příjemnýho! U starší baterky je dobrý i hlídat teplotu rukou, když je nabíječka silná a je sesypanej některej z článků, tak se může pořádně ohřát.
Mám silnou nabíječku (dává max. 50 A a při zapnutým pomocným startu dokonce 120 A) a při startu třeba po zimě ji používám jako pomocnej zdroj a žádnej problém - ale má dobrou regulaci a napětí nepřeleze těch 14,2-14,4 V.

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

25.9.2010 v 09:47 | Nahoru | #20

charlie.vtx1800>Když máš vypnutý zapalování, tak je elektronika odpojená, takže je to úplně jedno - z hlediska odpálení elektroniky. Jsou tu ovšem nějaký "ale".
Obyčejný nabíječky z hobbymarketů za pár korun jsou schopný dávat i 18 V! - doporučuju přeměřit Multimetrem. Bezúdržbová baterka, který jsou dneska na motorkách a v autech, pak začne brzo plynovat a může se i roztrhnout. Taky už se mi stalo (u auta), že baterie po nabíjení při bezprostředním následném startu explodovala - asi, jak plynovala, tak při startu nějaká jiskra v článku zapálila vodík nad elektrodama a baterka se rozlítla na kusy. Už sem taky viděl bouchnout baterku, když se od nabíječky odpojovala pod napětím (nevypnuli nabíječku!) a jiskra mezi pólem baterky a svorkou nabíječky zapálila plyny v okolí baterky a plamen prošleh až do baterie a roztrhnul jí (byla to klasická baterie s vyšroubovanýma nalevacíma zátkama).
Takže běžný údržbový dobití baterie dobrou nabíječkou (nejlíp nějakou s elektronickou regulací a testem stavu baterie), která dává max. 14,4 V, aby baterie neplynovala klidně v motorce, ale nabití vyflákaný baterky (nebo baterie, která má poškozenej některej z článků!), kdy dojde k plynování, radši mimo vozidlo, nabíječku vypnout a až pak odpojovat svorky a baterkou jemně poklepat, aby se odplynovala, nechat jí chvíli v klidu a až pak zapojit a startovat. Kyselina sírová v cichtě, nebo v motorce (autě)není nic příjemnýho! U starší baterky je dobrý i hlídat teplotu rukou, když je nabíječka silná a je sesypanej některej z článků, tak se může pořádně ohřát.
Mám silnou nabíječku (dává max. 50 A a při zapnutým pomocným startu dokonce 120 A) a při startu třeba po zimě ji používám jako pomocnej zdroj a žádnej problém - ale má dobrou regulaci a napětí nepřeleze těch 14,2-14,4 V.



I při vypnutém zapalování zůstává u nových motorek část elektroniky pod napětím.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce

25.9.2010 v 09:51 | Nahoru | #21
charlie....: Tak to je fakt super ekonomické nabíjet nabíječkou se schopnostma svářečky malé akumulátory

Přitom vpodstatě stačí 30W trafáček z nabíječky co se používá k akuvrtačkám, předělat střeva a máme krásnou 1 až 1,5A nabíječku a ne nějakou co zblajzne skoro 1kW za hodinu jako pomocný strat je u ní dobrý, ale to zvládá akumulátor když má člověk náhradní aku do auta, byť ten nejslabší a občas jej dobije, tak má v záloze 100% spolehlivý "startovací vozík".

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

25.9.2010 v 10:10 | Nahoru | #22

Dingo>charlie....: Tak to je fakt super ekonomické nabíjet nabíječkou se schopnostma svářečky malé akumulátory

Přitom vpodstatě stačí 30W trafáček z nabíječky co se používá k akuvrtačkám, předělat střeva a máme krásnou 1 až 1,5A nabíječku a ne nějakou co zblajzne skoro 1kW za hodinu jako pomocný strat je u ní dobrý, ale to zvládá akumulátor když má člověk náhradní aku do auta, byť ten nejslabší a občas jej dobije, tak má v záloze 100% spolehlivý "startovací vozík".


I ty rejpale! Ta nabíječka má stupňovitou regulaci, takže na první stupeň dává nějakých 1-5 A, což pro 18 Ah baterii není nijak přehnaný a hlavní je, že má fakt přesnou regulaci na 14,2-14,4 V. Je jasný, že primár má asi velký ztráty, při takhle malých odběrech, ale při těch 2-3 oživovacích nabitích do roka je mi to fuk. Lepší by bylo mít ještě nějakou Optimate či něco podobnýho, uznávám, ale takhle mám jednu univerzální nabíječku i s pomocným startem od motorky po kamion 24 V a funguje to. Když musíš rozpohybovat techniku při nějakých - 20 mrazu, je pomocnej start k nezaplacení. Hlavně varuju před levnejma šitama z hobbymarketů, z těch klidně leze 18 V a to je pro bezúdržbovou baterii vražda!

Nabíjení baterky přímo v motorce

25.9.2010 v 14:07 | Nahoru | #23
odpojovat akumulator pri nabijeni neni treba... zjednodusene receno, do uzlu polu se privadi stejne napeti, ktere tam za jizdy vyrabi alternator/regulator. Proud tekouci baterii pri nabijeni je taky irelevantni vzhledem k moznosti "odprasknout elektroniku" (jejiz vetsina je stejne odpojena absenci klicku ve spinaci skrince), protoze dulezite je v tomto pripade napeti (a ani debilni nabijecka s 18V, ktera nafoukne uzavreny akumulator, skoro urcite neodpali elektroniku). S prepetim by zde byl problem jen pri pouziti dobreho zdroje proudu (proudove nabijecky bez omezeni napeti) a spatneho akumulatoru (majiciho velky vnitrni odpor)...

Nabíjení baterky přímo v motorce

25.9.2010 v 14:16 | Nahoru | #24
To je vážně takový problém tu baterku vytáhnout? Já jsem s tím nikdy potíže neměl.

Nabíjení baterky přímo v motorce

25.9.2010 v 14:43 | Nahoru | #25
U ER5 asi ne. Ale třeba u TDM850,tam je vyndat baterku pakec.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 10:18 | Nahoru | #26
Jak podrobně popsal charlie.vtx1800, záleží na druhu a principu použité nabíječky. Rovněž souhlasím s tím, že levným nabíječkám ze supermarketů není radno věřit, někdy jsou totiž na nich dokonce LŽIVÉ INFORMACE!!!

Osobně jsem se totiž setkal s několika takovými nabíječkami, na kterých bylo přímo napsáno, že hlídají nabíjecí proud i napětí, po nabití proud omezí, atd. atd... na jedné dokonce stálo, že má detekci "deltaV", ta má však význam u accu NiCd a NiMH, u klasického Pb accu je téměř k ničemu. Jejich společným rysem ovšem bylo to, že po rozebrání v nich bylo jen SAMOTNÉ TRAFO S USMĚRŇOVAČEM... kde je potom nějaká regulace? Možná se dá trochu spoléhat na "měkkost" sekundárního napětí, ta by však spíše omezovala velký počáteční proud, ale u nabité baterky by nijak nepomohla! Někde bylo trafo dokonce vzhledem k uváděnému výstupnímu proudu až nebezpečně poddimenzované (hrozí potom přehřátí, zkrat a vznícení). Také v některých byl dokonce za Gratetzovým můstkem kondenzátor, což je už úplná blbost, neboť u nabíječky je zbytečný, ba naopak na škodu - baterce svědčí naopak pulsující proud než vyhlazený.

Mohu tedy konstatovat, že od kvalitní nebíječky žádné poškození elektriky v motorce nehrozí, nicméně i když jsem tu zahlédl pár vláken typu "nabíječka z lidlu" apod. a v nich i kladné ohlasy, jako elektrikář z vlastí zkušenosti doporučuji se těmto věcem vyhnout a když už, tak ji proměřit, lépe rozebrat (pokud se v tom vyznáte, jinak dát nějakému známému elektrikáři) a zjistit, co je ta nabíječka SKUTEČNĚ ZAČ.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 12:06 | Nahoru | #27
No nechci se tu s vami hadat...ale osobne doporucuju baterii odpojit a pak teprve nabijet....ted nemyslim udrzovaci domijeni pomoci tech malych potvurek co davaji 300mA...tam by se skutecne nemelo stat nic......,ale nabijecky(rizene mikroprocesorem) ktere jsou urceny k nabijeni bezudrzbovych baterii,tak tam bych si tak jisty nebyl jako hodne lidi tady....tyto nabijecky maji tzv.ozivovoci mod baterie....a pri tomto modu "leti" klidne do baterie az 80A v 100 µS pulzu....!!!...ma to slouzit k rozbiti sulfatace na clankach baterie.....a v tomto modu jsi nejsem tak uplne jisty zdali se NIC NESTANE ...a pro rejpalky nabijecku z Lidlu nemam....je to nabijecka koupena v Louisu Saito ProCharger......a tento system ma vetsina inteligentnich nabijecek a prepina se automaticky,takze na ni uzivatel nema vliv.....takze za me BATERII PRED NABIJENIM ODPOJIT....
Zde prikladam opis z navodu pro ty,kteri si mysli ,ze nabijecka neni svarecka a tudiz kde by se tam treba vzalo az 80 A a nebo pro Ty ,kteri navod nectou, ze....

Die Entladevorgänge bestehen dabei aus einem ca.100µs dauernden Entladeimpuls von max. 80 A. In diesem Modus werden absichtlich keine Hochspannugs Ladervorgänge durchgeführt, wie dies bei einigen Ladegeräten anderer Hersteller implementiert ist, da dieses Verfahren vom Anwender einen Ausbau oder ein Abklemmen der Batterie verlangt , was nicht immer erwünscht ist. Falls der Anwender dies ignoriert, kann es zur Beschädigung dieser hochempfindlichen elektronischen Geräte in modernen Fahrzeugen führen.

Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 13:39 | Nahoru | #28
zlatá hujda

Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 13:42 | Nahoru | #29
Já jsem nabijel rovnou ..mam takovou speciální přípojku a nic se nestalo

Nabíjení baterky přímo v motorce

26.9.2010 v 14:36 | Nahoru | #30
jak rikam...za me odpojit......prectete si navody.....a pokud to tam piso, tak nabijejte pripojeny...,pokud tam o tom neni zminka,ci nedoporucuji,tak odpojit....za me jednoznacne odpojit,protoze kdyz uz nic,tak nejaky zarizeni ,kdyz je bat. pripojena k nabijecce,muze mit prmanentni odber...napr.alarm...a procesor nabijecky si mysli,ze bat nejde zcela dobit a muze mylne prepnout na ozivovaci modus ,atd.....kdo se chce na 100% vyhnout problemum ,tak nebude linej a baterku odpoji... Hawk...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 Včera v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist