globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení baterky přímo v motorce
24.9.2010 v 15:09
Zdravím,
mám takovej debilní dotaz, ale snad mě hned neukamenujete. Chtěl bych se zeptat, jestli se může něco stát, když bych připojil nabíječku na baterku, která bude normálně připojená k motorce? Jsem asi levej, ale přijde mi, že se strašně blbě vyndává, takže kdyby to ničemu nevadilo tak bych to tam připojil rovnou. Nemůžu tam tím něco odpálit nebo tak něco?
Díky

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterky přímo v motorce

25.9.2010 v 09:07 | Nahoru | #1
Když máš vypnutý zapalování, tak je elektronika odpojená, takže je to úplně jedno - z hlediska odpálení elektroniky. Jsou tu ovšem nějaký "ale".
Obyčejný nabíječky z hobbymarketů za pár korun jsou schopný dávat i 18 V! - doporučuju přeměřit Multimetrem. Bezúdržbová baterka, který jsou dneska na motorkách a v autech, pak začne brzo plynovat a může se i roztrhnout. Taky už se mi stalo (u auta), že baterie po nabíjení při bezprostředním následném startu explodovala - asi, jak plynovala, tak při startu nějaká jiskra v článku zapálila vodík nad elektrodama a baterka se rozlítla na kusy. Už sem taky viděl bouchnout baterku, když se od nabíječky odpojovala pod napětím (nevypnuli nabíječku!) a jiskra mezi pólem baterky a svorkou nabíječky zapálila plyny v okolí baterky a plamen prošleh až do baterie a roztrhnul jí (byla to klasická baterie s vyšroubovanýma nalevacíma zátkama).
Takže běžný údržbový dobití baterie dobrou nabíječkou (nejlíp nějakou s elektronickou regulací a testem stavu baterie), která dává max. 14,4 V, aby baterie neplynovala klidně v motorce, ale nabití vyflákaný baterky (nebo baterie, která má poškozenej některej z článků!), kdy dojde k plynování, radši mimo vozidlo, nabíječku vypnout a až pak odpojovat svorky a baterkou jemně poklepat, aby se odplynovala, nechat jí chvíli v klidu a až pak zapojit a startovat. Kyselina sírová v cichtě, nebo v motorce (autě)není nic příjemnýho! U starší baterky je dobrý i hlídat teplotu rukou, když je nabíječka silná a je sesypanej některej z článků, tak se může pořádně ohřát.
Mám silnou nabíječku (dává max. 50 A a při zapnutým pomocným startu dokonce 120 A) a při startu třeba po zimě ji používám jako pomocnej zdroj a žádnej problém - ale má dobrou regulaci a napětí nepřeleze těch 14,2-14,4 V.

(reakce na) Nabíjení baterky přímo v motorce

25.9.2010 v 09:47 | Nahoru | #2

charlie.vtx1800>Když máš vypnutý zapalování, tak je elektronika odpojená, takže je to úplně jedno - z hlediska odpálení elektroniky. Jsou tu ovšem nějaký "ale".
Obyčejný nabíječky z hobbymarketů za pár korun jsou schopný dávat i 18 V! - doporučuju přeměřit Multimetrem. Bezúdržbová baterka, který jsou dneska na motorkách a v autech, pak začne brzo plynovat a může se i roztrhnout. Taky už se mi stalo (u auta), že baterie po nabíjení při bezprostředním následném startu explodovala - asi, jak plynovala, tak při startu nějaká jiskra v článku zapálila vodík nad elektrodama a baterka se rozlítla na kusy. Už sem taky viděl bouchnout baterku, když se od nabíječky odpojovala pod napětím (nevypnuli nabíječku!) a jiskra mezi pólem baterky a svorkou nabíječky zapálila plyny v okolí baterky a plamen prošleh až do baterie a roztrhnul jí (byla to klasická baterie s vyšroubovanýma nalevacíma zátkama).
Takže běžný údržbový dobití baterie dobrou nabíječkou (nejlíp nějakou s elektronickou regulací a testem stavu baterie), která dává max. 14,4 V, aby baterie neplynovala klidně v motorce, ale nabití vyflákaný baterky (nebo baterie, která má poškozenej některej z článků!), kdy dojde k plynování, radši mimo vozidlo, nabíječku vypnout a až pak odpojovat svorky a baterkou jemně poklepat, aby se odplynovala, nechat jí chvíli v klidu a až pak zapojit a startovat. Kyselina sírová v cichtě, nebo v motorce (autě)není nic příjemnýho! U starší baterky je dobrý i hlídat teplotu rukou, když je nabíječka silná a je sesypanej některej z článků, tak se může pořádně ohřát.
Mám silnou nabíječku (dává max. 50 A a při zapnutým pomocným startu dokonce 120 A) a při startu třeba po zimě ji používám jako pomocnej zdroj a žádnej problém - ale má dobrou regulaci a napětí nepřeleze těch 14,2-14,4 V.



I při vypnutém zapalování zůstává u nových motorek část elektroniky pod napětím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist