Uzavřeno 20.09.2010 v 09:10 uživatelem amateur
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
Jinak pro tazatele, tvé představy o tom, že koupíš motorku a prodáš ji se ziskem jsou naprosto zcestné, trochu zaspal - tak o 20 let , v téhle době se neprodávají ani nové motorky, krize je krize...
Být tebou, koupím raději nějakou "tu tvoji" 6stovku. O tom, že si na ni brzo vymeleš rypák, se tu ale rozepisovat nebudu...beztak máš zkušeností 000prd...a na litru se vymeleš hodně brzo ...
Good Luck, budeš ho potřebovat....
1 reakcí na tento příspěvek Potrebuju faakt poradit :)
Naposledy editováno 15.09.2010 17:51:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
2stroke>lukaR1> No no, kamarád minulý rok sehnal za 4 hadry Suzuki RG 200 - úplnou raritu - a prodal ji teď na jaře asi za 20 táců...občas se něco povede...
Jinak pro tazatele, tvé představy o tom, že koupíš motorku a prodáš ji se ziskem jsou naprosto zcestné, trochu zaspal - tak o 20 let , v téhle době se neprodávají ani nové motorky, krize je krize...
Být tebou, koupím raději nějakou "tu tvoji" 6stovku. O tom, že si na ni brzo vymeleš rypák, se tu ale rozepisovat nebudu...beztak máš zkušeností 000prd...a na litru se vymeleš hodně brzo ...
Good Luck, budeš ho potřebovat....
Naposledy editováno 15.09.2010 18:01:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
2 reakcí na tento příspěvek Potrebuju faakt poradit :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
...jen úryvek se sbírky zákonů:
Podle § 4 zákona o daních z příjmů jsou od daně osvobozeny příjmy z prodeje movitých věcí. Příjmy z prodeje motorových vozidel, letadel a lodí jsou osvobozeny, pokud doba mezi nabytím a prodejem přesáhne dobu jednoho roku.
V praxi to znamená, že pokud koupíš motorové vozidlo, třeba za 40k a za měsíc to střelíš za 50k, tak ti berňák vyměří platbu daně. Taxu v procentech neznám, ale pod 10% to nebude.
To jen abys nebyl překvapenej, až ti přijde za pět let od prodeje upomínka s doplatkem daně z příjmů a jak tak znám berňák, tak i s tučným penále
lukaR1>cely co pises je na me ???asi jsis splet komu chces neco napsat. ja o zdny 6 nemluvim . a ze si rozemelu rypak si na me odpous .nebo me odsuzujes podle sebe
Přečti si můj příspěvěk ještě jednou, ta druhá část patřila amateurovi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
Black_Shots>amateur> Brzdi, brzdi chlape. Pokud se chystáš na takovou "rošádu" jako že koupíš a prodáš motorku, měl bys vědět něco málo z našich zákonů.
...jen úryvek se sbírky zákonů:
Podle § 4 zákona o daních z příjmů jsou od daně osvobozeny příjmy z prodeje movitých věcí. Příjmy z prodeje motorových vozidel, letadel a lodí jsou osvobozeny, pokud doba mezi nabytím a prodejem přesáhne dobu jednoho roku.
V praxi to znamená, že pokud koupíš motorové vozidlo, třeba za 40k a za měsíc to střelíš za 50k, tak ti berňák vyměří platbu daně. Taxu v procentech neznám, ale pod 10% to nebude.
To jen abys nebyl překvapenej, až ti přijde za pět let od prodeje upomínka s doplatkem daně z příjmů a jak tak znám berňák, tak i s tučným penále
No počkej, ale co když to na sebe nechá jenom odhlásit, nepřihlásí a pak pošle dál?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
Paži>No počkej, ale co když to na sebe nechá jenom odhlásit, nepřihlásí a pak pošle dál?
To už by byla ta největší hloupost. Pokud necháš vozidlo odhlásit na sebe - tedy započneš s převodem, je tvou povinností převod dokončit do určitého termínu od uzavření obchodu (nechce se mi to dohledávat, ale tuším, že tam bylo 14 dní). Odhlášené vozidlo po nějakém datu totiž není způsobilé k provozu, RZ jsou neplatné, stejně jako povinné ručení, které zanikne dnem prodeje - zápisu data o odhlášení.
Jedinou "relativně" schůdnou cestou by bylo odhlášení vozidla a vyřazení z provozu (vrátíš značky, zrušíš pojistku). Pak je to jen "kus plechu" bez evidovaného majitele. Nicméně následné onanie s opětovnou registrací a uvedením do provozu... to bych se na to vysral.
Můj názor je, že pokud chce motku koupit, tak pro sebe a na nějaké kšeftování se vybodnout. Mimoto si myslím, že za r.2000 by víc jak 50k nedostal. Motorek je jak sraček, kdo si chvilku zabrouzdá po netu, nebude po měsíci vědět, kterej kus si má vybrat.
Pro info: Za leden až srpen 2010 bylo v ČR prvně registrováno celkem 15 228 ks nových motocyklů a mopedů a 9 770 ojetých motocyklů a mopedů.
Zdroj: zde .
Co z toho plyne? Že z těch 15 tisíc lidí, kteří si koupili nový stroj minimálně polovina, spíše dvě třetiny prodali svůj starý. Další skupina lidí sem tahá motorky zvenku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
Black_Shots>To už by byla ta největší hloupost. Pokud necháš vozidlo odhlásit na sebe - tedy započneš s převodem, je tvou povinností převod dokončit do určitého termínu od uzavření obchodu (nechce se mi to dohledávat, ale tuším, že tam bylo 14 dní). Odhlášené vozidlo po nějakém datu totiž není způsobilé k provozu, RZ jsou neplatné, stejně jako povinné ručení, které zanikne dnem prodeje - zápisu data o odhlášení.
je pravda, že když prodejce odhlásí moto, tak to úřad rovnou přepíše na kupce, takže pak kupec by v tom měl bordel, když by se to muselo neúplně přepsaný na něj přepisovat zas na někoho jinýho.
ale tohle fakt dohledej, pže mi nepříjde, že by to nešlo. jen je to dost krkolomný
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
Vyřadit vozidlo lze jen dvěma způsoby.
a) dočasně, na dobu max 12 měsíců - vlastník zůstává stejný
b) trvale - pouze pro případ likvidace, nutno doložit dokladem o ekologické likvidaci (pak je to jen hromada plechů)
V případě odhlášení, má nový majitel 10 pracovních dní na registraci vozidla na sebe.
Přihlášení vozidla lze provést na třetí osobu - provozovatel nemusí být majitel. Ale to je pro běžného uživatele neschůdná varianta (koupit vozidlo na to, aby s tím lítal někdo jinej je prostě píčovina).
PS: Polopřevod je možný pouze na konkrétní osoby, takže nějaké spekulace o tom, že teď to koupím a za měsíc střelím a zůstanu vlastníkem jsou zcestné.
Naposledy editováno 16.09.2010 11:00:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuju faakt poradit :)
gozer>Black_Shots> dobry den mel bych na vas dotaz de videt že se v zakonech vyznate ja mam menši problem ja už mam asi pul roku motrku tzv v polopřepisu. Zatim sem to nepřihlasil na sebe pojstku už na sebe mam. Hrozí mi za to neco ?? nekdo mi řekl že ne - třeba na uřade mi řekly že tam žadny termin neni do kdy se to musi přihlasit . Ale kamoš mi zase řikal že za to dostal pokutu 2500 tisice .
žádný termín neni já na sebe přihlašoval motorku která bya přez rok odhlášená na někoho jinýho a bez sebemenšího problému...
Co se týče započetí a dokončení převodu-registrace motorového vozidla, úřady měly řekl bych díky nesmyslně definovaným zákonům poněkud svázané ruce. Situace se malinko mění aktualizací několika vyhlášek a zákonů ze dne 5.1.2010, ale zatím není instituce, která by se tím zabývala.
Zákon hovoří o tom že:
V případě nedodržení registrační povinnosti nelze vozidlo na pozemních komunikacích provozovat.
Pokud vlastník nebo provozovatel nepřihlásí k registraci silniční motorové vozidlo, které hodlá provozovat na území České republiky za podmínek stanovených zákonem č. 56/2001 Sb., dopouští se ve smyslu tohoto zákona správního deliktu.
Takže... člověk se sice dopustí správního deliktu, ale v konečném důsledku jde tak nějak "o hovno". S tímto "deliktem" souvisejí ještě zákony č.634/2004Sb. a č.500/2004Sb. nicméně ani zde nenajdete konkrétní postih za výše uvedený správní delikt.
Jediné, co je v této chvíli právně ošetřeno, je peněžitý trest za nezaplacení povinného ručení u evidenčně existujících vozidel (nevyřazených).
V tomto případě pokutu neuděluje žádný správní orgán, ale podle zákona toto vymáhá ČKP (Česká Kancelář Pojistitelů). Sankce se pohybují od 1.500,- do 40.000,- (1.500 za nepředložení dokladu o povinném ručení - zelené kartě, 40.000 za provozování vozidla bez povinného ručení).
--------------------
Z toho vyplývá jednoduchá rovnice, než se tahat s nějakýma kokotama po úřadech, radši koupený vozidlo co nejdřív zaregistrovat a platit povinný ručení. A člověk má klid a orgáni mu můžou vykouřit
Tolik ve zkratce, fakt tady nehodlám dělat přednášku - to mi vždycky stačilo v práci
Varianta "B" - to nejhorší možný.
Pokud by vás chytil nejaký policejní aktivista na stroji, který nemá dokončenu registraci na nového majitele, mohlo by to MOŽNÁ skončit tím, že by to bylo posouzeno jako řízení vozidla nezpůsobilého k provozu. To by pak byla pakárna za 10.000 + 7bodů a 6-12 měsíců bez not.
Ale to je jen katastrofický scénář. Nicméně by mne zajímalo, jak probíhá na takovém nepřevedeném stroji STK, udělaj to bez problémů?
Vím, vím... je to takový už šťourání... ale tak, mohl by jsi mít problém že. Tak se na to podívej. Něco málo se řešilo: Hýr