motozem_rijen





Téma: údržba vzduchového filtru K&N
 
16.8.2010 v 17:40
Ahoj,

rád bych se zde dočetl o čištění či spíše odmaštění tohoto filtru v podobě náhrady za originál.

Zkrátka čím odmašťujete - origo K&N, Jar, Arva, apod. ?

Přivítám zkušenosti od praktikantů, než se do toho dám.

PS pro rejpaly: mazat to budu origo červeným olejem K&N, jde mi hlavně o to zda existuje relativně dobrá náhrada za originální odmašťovač. postup nepotřebuji - mám
Předchozí
1 2
Následující

údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 17:41 | Nahoru | #1
origo a voda..

údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 17:45 | Nahoru | #2
..origo cistic, voda a origo olej...

údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 17:48 | Nahoru | #3
Podle navodu. Origo cistic pak splachnout vodou a po uschnuti nastrikam tim origo cervenym olejem a frcim do riti

údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 17:58 | Nahoru | #4
No a já používám neorigo čistič(co jsem koupil k neznačkovému filtru na úplně něco jiného) a olej, tak to jsem pěkně v zadnici

PS: Tady nikdo nic než originál nepoužívá Tak jako vybavení na motorku měli všichni už před koupi motorky

E: (..)

Naposledy editováno 16.08.2010 17:59:30

údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 18:01 | Nahoru | #5
voda s jarem a origo sprej.

údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 18:14 | Nahoru | #6
jarová voda, kdysi i origo sprej, teď jsem měl narychlo půjčenej nějakej na molitanový filtry, mám bavlněnej a řešit to nehodlám

údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 19:08 | Nahoru | #7
jarová voda a nějakej sprej na filtry, někde už jsem i viděl jak to dělaj silikonovym olejem, ale osobně bych radši použil něco přímo na filtry..

1 reakcí na tento příspěvek údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 19:12 | Nahoru | #8
Přidám se k dotazu. Jak často? Orientačně...jinak jasně, až bude zasranej :))).

údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 19:14 | Nahoru | #9
u auta jsem KNko čistil jednou za rok(cca), ale taky záleží, jestli jezdíš v prašnym prostředí nebo ne

údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 20:48 | Nahoru | #10
2-3x za sezonu.. podle prachu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 21:37 | Nahoru | #11
m8rinek> na silnici sem to dělal po sezoně, jenom jendnou 2x za sezonu když sem parkoval v práci a na proti bourali barák pač to bylo zajebaný jak prase

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 22:10 | Nahoru | #12
jetam> paráda, díky všem... Myslel jsem si to, jen mě tu někdo strašil, že tak 500km max :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 22:24 | Nahoru | #13
m8rinek> u endura se pere defakto po "každý" vyjíždce..ale taky záleží v jakejch sračkách jezdíš ale tam sou spíš molitanový filtry

(reakce na) údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 22:45 | Nahoru | #14
jetam> Jasnačka, na crossu jsme sebou vozili i filtr na výměnu... Nicméně jezdim silnici ;)

2 reakcí na tento příspěvek údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 23:20 | Nahoru | #15
Nepřidám se do diskuse "čím",ale zeptám se "proč"
Nechápu podstatu KNka-je řídkej,aby dost propouštěl a pak ho zaseru olejem,aby dobře filtroval... Zákazníkům to dávám,když to chtějí-jsou to sakra dobrý prachy pro servis a pro prodejce,ale já to pro sebe nechci.Vždy jsem jezdil orig filtr od výrobce a ničím jsem ho nemazal-vždy jen vypral a vysušil.A najel jsem takto na Huse 74 000 km...tak k čemu drahý KN P-H.

(reakce na) údržba vzduchového filtru K&N

16.8.2010 v 23:48 | Nahoru | #16

Petr Huska>Nepřidám se do diskuse "čím",ale zeptám se "proč"
Nechápu podstatu KNka-je řídkej,aby dost propouštěl a pak ho zaseru olejem,aby dobře filtroval... Zákazníkům to dávám,když to chtějí-jsou to sakra dobrý prachy pro servis a pro prodejce,ale já to pro sebe nechci.Vždy jsem jezdil orig filtr od výrobce a ničím jsem ho nemazal-vždy jen vypral a vysušil.A najel jsem takto na Huse 74 000 km...tak k čemu drahý KN P-H.


Protože je to IN a COOL

údržba vzduchového filtru K&N

17.8.2010 v 02:34 | Nahoru | #17
Kdyz si prectete na K&N website jak cistit a po jake dobe tak zjistite ze se ma cistit az po asi 50.000 mil. Zni to strasne dlouho ale pisou to tam. Cistit po 50.000milich a kontrolvat po 25.000 milich. Popripade rovnou vycistit Zcopirpoovano z K&N web:

4. How often do I need to clean my K&N air filter?

If you have not experienced a decrease in mileage or engine performance, chances are your filter is fine and does not yet need cleaning. To be more specific, the filter does not require cleaning if you can still see the wire screen on the entire air filter regardless of how dirty it may appear. When the screen is no longer visible some place on the filter, it is time to clean it. When used in normal paved road, street or highway conditions, our replacement air filters that fit in the factory air box should require cleaning every 50,000 miles and our large conical filters on an intake system should require cleaning every 100,000 miles. When used in dusty or off-road environments, our filters will require cleaning more often. We recommend that you visually inspect your filter once every 25,000 miles to determine if the screen is still visible.

1 reakcí na tento příspěvek údržba vzduchového filtru K&N

17.8.2010 v 02:37 | Nahoru | #18
Jinak moc nechapu ty trumpety co si koupej K&Nko a pak na to serou nejaky levny sracky a mejou to treba v jarovi vode. Kdyz uz ho mas tak to cisti a olejuj tak jak se ma, ne?

E: po precteni jak casto cistit zjistite ze tu cistici a olejovaci sadu mate vlastne do smrti takze kaslete na jarovou vodu a nejakej levnej olej a pouzivejte K&N olej. Oni to machri v K&N nevymysleli jen pro srandu kralikum preci.

Naposledy editováno 17.08.2010 02:45:10

údržba vzduchového filtru K&N

17.8.2010 v 08:10 | Nahoru | #19
Filtr čistím jarovou vodou. Jde o to, že se z filtru musí dostat staré mazadlo a prach, který je v něm usazen. Potom odstraním větší nečistoty (mouchy, jehličí, kamínky). Nechám oschnout. Pak nastříkám olejem určeným na vzduchové filtry. Já používá tento (Filter Oil ).
Peru jednou do roka, po sezóně. Ať najedu, co najedu. Do 25000 mil se vejdu s přehledem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) údržba vzduchového filtru K&N

17.8.2010 v 10:23 | Nahoru | #20
MartasUS> Ale to ty jsi potom taky trumpeta. Ty si kupuješ filtr v BMW? Svíšky v BMW? Řetěz v BMW? Proč ne, protože v tom nevydíš nic důležitýho a odbornýho. Dokonce vidím že sis dal neorigo výfuk čimž bys u nové motorky okamžitě ztratil záruku z důvodu úmyslného poškozování motoru.
Pokud někdo nevidí vědu a chápe jakým principem fungují olejový filtry už více jak 150 let tak si tam dá olej určený na filtry neorigo a neřeší reklamní varování výrobce.
Jakto že nekupuješ originál BMW olej?

Naposledy editováno 17.08.2010 10:27:09

(reakce na) údržba vzduchového filtru K&N

17.8.2010 v 10:46 | Nahoru | #21

Jurawood>MartasUS> Ale to ty jsi potom taky trumpeta. Ty si kupuješ filtr v BMW? Svíšky v BMW? Řetěz v BMW? Proč ne, protože v tom nevydíš nic důležitýho a odbornýho. Dokonce vidím že sis dal neorigo výfuk čimž bys u nové motorky okamžitě ztratil záruku z důvodu úmyslného poškozování motoru.
Pokud někdo nevidí vědu a chápe jakým principem fungují olejový filtry už více jak 150 let tak si tam dá olej určený na filtry neorigo a neřeší reklamní varování výrobce.
Jakto že nekupuješ originál BMW olej?



Emerika woe

(reakce na) údržba vzduchového filtru K&N

17.8.2010 v 11:18 | Nahoru | #22
Petr Huska> mno jo ale na silničních moto papírovej filtr dost blbě vypereš na GSo půjde taky KNko(nebo jinej filtr) v kombinaci s vyhozeným katem to docela pomůže

(reakce na) údržba vzduchového filtru K&N

17.8.2010 v 18:01 | Nahoru | #23

Jurawood>MartasUS> Ale to ty jsi potom taky trumpeta. Ty si kupuješ filtr v BMW? Svíšky v BMW? Řetěz v BMW? Proč ne, protože v tom nevydíš nic důležitýho a odbornýho. Dokonce vidím že sis dal neorigo výfuk čimž bys u nové motorky okamžitě ztratil záruku z důvodu úmyslného poškozování motoru.
Pokud někdo nevidí vědu a chápe jakým principem fungují olejový filtry už více jak 150 let tak si tam dá olej určený na filtry neorigo a neřeší reklamní varování výrobce.
Jakto že nekupuješ originál BMW olej?



Ten vejfuck mi tam prikopnul par koniku navic a na zaruku vyrobce prdim. Ja rikam jen ze by se meli veci pouzivat tak jak maji, ne? A opravdu, kupuju i BMW olej, BMW brzdovku a BMW cistice na cokoli taky cau

[img]

údržba vzduchového filtru K&N

17.8.2010 v 18:43 | Nahoru | #24
cau a vis ze na klavesnici je i diakritika vedle cisel?

údržba vzduchového filtru K&N

18.8.2010 v 04:45 | Nahoru | #25
na moji klavesnici bohuzel neni od jednicky do nuly se shiftem mam "!@#$%^&*()" sorry

údržba vzduchového filtru K&N

20.8.2010 v 01:06 | Nahoru | #26
Díky pánové za Vaše moudra z praxe .

Ještě se dotknu jednoho znění, cituji: "po precteni jak casto cistit zjistite ze tu cistici a olejovaci sadu mate vlastne do smrti takze kaslete na jarovou vodu a nejakej levnej olej a pouzivejte K&N olej. Oni to machri v K&N nevymysleli jen pro srandu kralikum preci."

Ano výrobce co vyrobí pratelný filtr a zároveň k němu odzkouší své mycí a impregnační prostředky, nebude schvalovat "druhovýrobce", aby se vyhnul odpovědnosti za použití nevhodných přípravků druhých stran ač nějaký by mohli být i účinější než samotná fabrika K&N vyvinula. JAR amíci určo neznaj (to nerejpu do MartasUS, pouze do výrobce K&N - MADE IN USA).

Ale díky všem!

údržba vzduchového filtru K&N

18.9.2020 v 13:59 | Nahoru | #27
Mohu to tady obnovit? Nebo se o to aspoň pokusit?

Žádám o radu s výrobkem nebo s návodem. Koupil jsem na CZ e-shopu nedávno čistící sadu na KN filtry. Filtr mám asi 4 roky (v autě), čistím pravidelně každý rok. Řekl bych, že 10t km jsem nepřesáhnul mezi vypráním a impregnací. Používám jen a pouze orig. výrobky KN. Až nyní se mi ale stalo s výrobkem po čištění - impregnační olej - je téměř neznatelně červený. Takřka transparentní. Můžu se případně poslati fotky, které jsem pořídil po jeho aplikaci. Použil jsem velmi důkladné množství, se sprejem dlouho třepal, bohužel po vyprání a aplikaci oleje se původní jeho barva neobnovila. U předchozích stejných balení byl filtr obnoven do původní červené orig. barvy.

Psal jsem na tech. podporu KN (do Holandska, kterou mají na ofic. stránkách). Odpověděli mi, že žádné reklamace nemají, sprej je v pořádku a vina je moje, že filtr čistím často. Nejsem si jistý, že filtr funguje správně. Auto mlčí, pro mě je jízdní vlastnost stále stejná. Jde mi spíš o "zničení" filtru a o jeho pěkný vzhled. Filtr vypadá prostě hnusně šedě. Červená/fialová barva je na něm vyloženě nepatrně.

Na filtr jsem použil sadu 99-5000EU (složenou z 99-0504EU a 99-0606EU). Včera jsem koupil sam. sprej 99-0516EU a výsledek je ten samý. Což mě nahlodalo, že mám buď dva špatné výrobky nebo mají pravdu....

Děkuji za jakékoliv informace od vás z vašich zkušeností.
(Jsem z Brna, pokud by zde byl někdo z okolí a stříknul mi svůj sprej na filtr, rád přijedu a zaplatím mu to.)

Pěkný den.

údržba vzduchového filtru K&N

18.9.2020 v 14:33 | Nahoru | #28
...je pravda, že tak často ho nečistím a je pořád červený, v garáži kouknu na čistící sadu, jak moc je červený ten impregnační olej

1 reakcí na tento příspěvek údržba vzduchového filtru K&N

18.9.2020 v 15:48 | Nahoru | #29
Dobře, i kdybych ho čistil 10x častěji než uvádí výrobce.... Pokud nepoškodím bavlnu, dodržuji jejich postup a pokud používám pouze orig. výrobky, nemůže mi podpora argumentovat tím, že tímto na filtr nemůžu nanést původní barvu.

Já přecejenom doplním náhledy čtyř fotek - z vypraného filtru, přes noc klasicky usušeného a olejem ve spreji nastříkaného.

(reakce na) údržba vzduchového filtru K&N

18.9.2020 v 16:14 | Nahoru | #30
kdesi> tak já to vztahoval na barevnost filtru, což pravděpodobně nebude mít vliv na jeho funkci
...podle těch fotek bych si myslel, že ten olej málo barví, nebo je ho tam málo?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist