paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Koupil jsem RSV, poraďte začátečníkovi
8.8.2010 v 21:24
Nazdar chlapi, tak jsem se rozhoupal a konečně koupil Millunu, mám ale pár otázek, protože je to můj první ital.

Předchozí majitel mi vysvětlil že u nádobky s olejem na levé straně, pokud mašina dlouho stojí tak olej z ukazatele "zmizí" a po nastartování se zase objeví. Přijde mi to zvláštní, kam by se měl olej ztratit?

Dále mi tvrdil, že v servisák mu říkal že u Mille se má chcípat chcípákem, jinak může dojít k poškození řídící jednotky. Jsem zvyklej chcípat klíčkem tak mi to přijde zvláštní, je pravda že při chcípnutí chcípákem zůstanou napájené budíky, při chcípnutí klíčkem to zhasne všechno naráz.

Koukal jsem na voltmetr co měří napětí baterie, vklidu tam mám 12,2V a při zvýšených otáčkách, kdy motor běží hladina napětí kolísá. ze začátku je tam třeba 12V pak to stoupne na 13V zase klesne a podobně. Nejmíň mi budíky ukázaly při nastartovaném motoru ze začátku chvilkově 11,9V, nejvíce asi 14V. Je tohle kolísání a rozmezí napětí normální?

Relé blinkrů vydává podivné zvuky, ne na jaké jsem zvyklý z jiných mašin, pri vypnutí blinkru při rozpojení vydá hlasité chrčivé cvaknutí(poslouchám samozřejmě při vypnutém motoru) možná že je jen málo utlumené, ale zaujalo mě to jde z toho skoro strach

Kontroloval jsem konektory u regleru, díkybohu jsou jako nové, zatím se neroztekly Co jsem tady četl doporučení, tak asi konektory vystříhám a dráty normálně propájím a zaizoluji. Je ještě někde na motorce podobný konektor který je potřeba takto upravit, kromě regulátoru?

U řídící jednotky pod sedadlem mám utřepaný zelenomodrý drát, nevím zdali je odpojený schválně, nebo je to závada.

Mille startuje dobře, bez cizích zvuků, takže volnoběžka je asi v pohodě(motka má na budíku necelých 20k a je celkem zachovalá) ale při chípnutí jsem jednou zachytil zřejmě od volnoběžky takové pinknutí. Stalo se mi to zatím jednou. Znamená to něco?

časem doplním další poznatky, díky za ochotu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupil jsem RSV, poraďte začátečníkovi

12.8.2010 v 12:36 | Nahoru | #1

Crowley>"... četl doporučení, tak asi konektory vystříhám a dráty normálně propájím a zaizoluji. "
jenom drobná technická: na motorce, v autě, v ničem co se klepe se NEPÁJÍ
další zhůvěřilost je požívání lustrsvorek a o rychlospojkách ani nemluvím

lisuj, ať už konektor nebo trubičkovou spojku
na cestách je u mně nejosvědčenější způsob odizolovat, zkroutit a pak zasmrštit bužírkou, nebo alespoň zajistit izolačkou

rozhodně však nepájet dva dráty k sobě
nikdy, nikde

mírných úspěchů s pájením se dosahuje tam, kde to montér potom přetáhne smršťovačkou v dostatečné délce



To mě přijde jako blbost,právě na autech a motorkách,kde všechno trpí otřesy je jen otázkou času,kdy začne spoj,kterej sestává ze zakroucených drátů ve smršťovací bužírce zlobit.Vždycky jsem na autech vše letoval a nikdy nebyl problém.
Jinak samo secvakávací rychlospojky jsou taky problém kterej na sebe nenechá dlouho čekat...

(reakce na) Koupil jsem RSV, poraďte začátečníkovi

12.8.2010 v 16:06 | Nahoru | #2
Ďuričko> Zakroucení a zasmrštění spoje jsem psal jako nouzovou opravu. I když jsem to viděl jezdit třeba 3 sezony.
U letování licny je ten problém, že pokud spoj prohřeji jak mám, tak mi samosebou zaběhne část pájky dál od spoje.
Tím se ta licna změní v drát.
A přesně v tom místě toho přechodu drát/licna to pak upadne, protože při pohybu nemají možnost jednotlivá vlákna té licny pohybu oproti sobě.
Bonusem je potom fakt, že jak zaběhne ta pájka dál od spoje, tak ten přechod vznikne až pod izolací vodiče a pak se to ve svazku nááádherně hledá.

Jako úplně exemplární ( i když ne moc přesný ) příklad bych uvedl "mainboard" Škody Favorit.
Těch jsem musel proletovávat snad 100. Dost pomohlo zvětšit množství pájky ve spoji, hodněkrát to bylo tak zrasované, že jsem zaléval patice relátek z druhé strany desky epoxidem.

Běžně jsem pak nacházel různě upadané dráty od imobilizérů a alarmů (nemluvím o další dobastlené elektronice ) v autech, na motorkách a dokonce jsem jednou takhle opravoval zapalování jednoho "letadélka Káněte".

Výhodou rychlospojek je to, že se dají najít a jejich odstraněním a přelisováním se odstraní 90% závad
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 Bu_back 53 Včera v 14:11 alpiniště
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin


TOPlist