Téma: Vít Bárta - nový ministr dopravy
 
8.8.2010 v 19:40
Tak co rikate na Vita? Cetl jsem s nim rozhovor v novinach, kde mimo jine rekl:
,,Mou zakladni vizi je napravit reputaci ministerstva tak, ze to bude dobry hospodar. Jestlize dnes vydam korunu a mam za ni jen 80% efekt, tak po narovnani systemu chci za korunu postavit neco,co ma hodnotu 1,2,-. Trvam na tom, ze stavet budou jen ti,kdo daji slevy. Moje strategie je nechat stavebni firmy vyhladovet a za tim si stojim a nestydim se za to"
Anketa: Bárta ministrem dopravy
Očekávám zlepšení stavu, alespoň minimální
36%
25
Bude to při starém, jsou to zase jenom kecy
64%
44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vít Bárta - nový ministr dopravy

10.8.2010 v 16:39 | Nahoru | #1

Bludevil>snoopy_mk> A tak velmi záleží na státu jakým způsobem vypíše daný tendr. On to taky může pojmout formou dodávek menších celků, kde bude hrát roli koordinátora. Jenže to je v praxi mimořádně obtížné, díky ZVZ by to musel vypisovat v rámci menších tendrů, což by kladlo poměrně veliké administrativní a časové nároky. A za další by to vyžadovalo profesionalitu úředníků, což jsou z mé zkušenosti takový z..., že jim není rovno (ve věci veřejného zadávání).



na tuto cinnost nestaci byt pouhym koordinatorem, a taky je to o armade lidi, kteri se tomu budou naplno venovat..

Mně se nejpřijatelněji jeví formy PPP, jenže sestavit kvalitní koncesní smlouvu v republice neumí skoro nikdo... A stejně tak ani ÚHOS neví jak by jí posuzoval atd. Ale koncese musí růst, stát je špatný hospodář sám o sobě.



na PPP zakazce se ted podilime na slovensku, kde to nejakym zpusobem zacina fungovat.. a je to hnus.. nikdo ti za praci navic, za kterou nemuzes, nechce dat ani halir..

edit: přímo pro snoopyho: v případě vysoké profesionality úředníků můžeš pomalu každý kilometr nechat jiné firmě. Jen musí být tvrdě svázána požadavky na danou silnici a musí adekvátně probíhat akceptační procedura společně s tvrdýma smluvníma pokutama.



no i to nekdy nestaci.. na takove zakazce s malymi firmami za techto podminek polovinu firem financne znicis, dostanes e do skluzu a to nemluvim o uhlidani kvality, protoze nekterym firman neco jako ISO nic nerika..

jinak souhlasim stim, ze dalnice jsou predrazene ale nejen tim, ze generalni dodavatel si vezme marzi vyssi nez by mel.. viz prispevky vys..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vít Bárta - nový ministr dopravy

10.8.2010 v 16:45 | Nahoru | #2
snoopy_mk> Koordinátorem nemyslím jednotlivce, ale zadavatele jako celek s celou jeho armádou úředníků. A že jich má každý veřejný zadavatel docela mrtě. (hlavně že ministerstva např., s právníma odděleníma velkýma jak svině si nechávají zakázky zpracovávat např. od nás... ).

Hele u nás se taky pár koncesí rozjíždí, ale sám vidíš že je to v plenkách, co se týče právního backgroundu, je to velká neznámá, nikdo nic neví. Ale k tomu cos napsal: to je cíl, smysl veřejného zadávání je max. úspora veřejných prostředků, ne nechat vydělat soukromému sektoru. To je tak vize Keynese, ne smysl ZVZ a koncesního zákona.

Ale proč bych je finančně ničil jako zadavatel? Když provede svou práci včas a v termínu, bere prachy. Když jí provede pozdě, platí. Když nekvalitně, platí. Je to na nich. Nemají kdyžtak slibovat v nabídce nereálné, jak to často a rádi dělaj. ISO s tím nemá žádnou souvislost, je to kokotina pro byrokraty. Řekne ti tak leda jak moc silný byroaparát má daná firma, né jak kvaltiní produkt z nich padá. U nás čím víc ISA, tím menší kvalita práce.

edit: to pivo je taky možnost , žena tě taky ráda uvidí

Naposledy editováno 10.08.2010 16:45:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist